Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kolektor ssacy o zmiennej dl. kanalow


VQPower
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak znajdę "tą" gazetkę to prześlę Ci skana. Tak w skrócie- w zależności od obrotów silnika powietrze przechodzi albo rurami długimi o mniejszej średnicy albo krótkimi o większej. Masz zamontowane coś niby dwa kolektory ssące podłączone do tej same głowicy. Ma to na celu poprawę współczynnika napełnienia a przez to i osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki

bede bardzo wdzieczny.

wlasnie mysle zamontowac cos takiego do swojego bolidu, ale chcialbym sie cos wiecej dowiedziec na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mojej maximy sa 2 mozliwosci.

1. zestaw w ktorym brakuje paru czesci za 450$ plus brakujace graty plus zmiana ecu to wychodzi jakies ponad 1000 $ i daje jakies 20 koni

 

2. kolektor ssacy z maximy 5 gen. i nie potrzeba zmiany ecu. koszt niewielki bo kolektor mozna kupic na zlomie i jakaies 10 extra koni,

wiem ze cos jeszcze trzeba dorzucic ale sam nie wiem co :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 105konnym silniku Golfa III było costakiego, do obrotów 3500 jezdzilo sie na większej pojemności ukłądu dolotowego a powyzej na kruszej.

 

To tak jakbyś miał puszki przyczepione do seojego CAI i powyzej jakis tam obrotów by sie one zamykaly zmniejszaja objętoś ukl. dolotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zrobilem maly re-search po necie.

Bede mogl zalozyc kolektor z maximy 00 tzw 00VI, do tego oczywiscie nie podejdzie moja oryginalna przepystnica, bede rozniez musial uzyc z wersji 00 badz najlepiej od infiniti QX45, do tego trzeba jeszcze podpiar rpm switch ktory bedzie otwieral krotsze kanaly przy 4600rpm (jak to podpiac nie mam pojecia) Pozostaje jeszcze nie wyjasnoiona sprawa z systemem EGR. Ale bede szukal dalej.

 

Teoretyczny wzrost mocy do 30 koni przy 6500rpm.

 

tutaj przyblizone wykresy (moc podana na kolach, silniki bez jakichkolwiek przerobek)

- zolta linia silnikVQ30DE z OOVI

- czerwona linia silnik VQ30DE

- silnik z 3 gen maximy (VG30 badz VE30 nie pamietam dokladnie)

 

http://www.maxima.org/graphics/figure1a.gif

 

i takze przebieg momentu, (moment podany rowniez na kolach w lb ft, aby przeliczyc na Nm nalezy pomnozyc przez 1.35)

 

http://www.maxima.org/graphics/figure1b.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

holera. bylem dzis na zlomowisku no i nie mieli nic z maximy 00 ani 01 :x

no to zadzwonilem do dealer-a bo moze oni beda mieli cos w fajnec cenie. No i u nastepna porazka, wieksza jak na zlomie 600$ :shock: #-o za sam kolektor. Bede szukal dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wlasnie znalazlem caly zestaw taki, gotowy do wlozenia. ciekawe ile koles zaspiewa. mowi ze ma dolny i gorny kolektor, przepustnice. pokrywe zaworow, cewki zaplonowe, rurke egr. jakby podal dobra cene to biore :D

i wowczas extra 11 koni jak nic i tyle samo Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna uzyskac nawet wiecej. zalezy na jakie obroty ustawi sie rpm switch

 

[ Dodano: Sob 01 Kwi, 2006 ]

No i prosze bardzo. Dzis kupilem "nowy" kolektor ssacy.

Juz sie nie moge doczekac jak przyjdzie, jednakze montaz przewiduje dopiero na czerwiec/lipiec, no chyba ze jak bede w polsce to dam kumplowi do zalozenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No NO Wacu, pokaż jak to wygląda ?

Wersja z 5 generacji ?

PS:. Ecu i tAk przydało by CI sięzmienić - może odrazu odcine UP ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No NO Wacu, pokaż jak to wygląda ?

Wersja z 5 generacji ?

PS:. Ecu i tAk przydało by CI sięzmienić - może odrazu odcine UP ??

 

tak jest. kolektorek od maxi 5-ej generacji. Chlopaki odnotowuje na nim przyrost mocy az do 7300 rpm :shock:

nad ECU mysle. wiem ze na 100% musze wsadzic kompa od manuala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie wiem czy wiecie ale moja maxima z silnikiem VG30DE czyli 12V 170KM ma zmienną długość kanałów.Tak sie teraz przyglądałem fotkom tego kolektora któreWielkiWac, wkleił i mam podobnie.Też taki "wichajster" na podcisnienie przy kolektorze.Ciekawe przy jakich obrotach jest switch? Na postoju, na luzie powinno zmienic długosc jak go przegazuje do maks.rpm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem

twoja generacja maxima ma to cacko.

jak go wkrecisz na obroty powinienes zobaczyc ze ten wihajster sie rusza, tzn powinien sie przesunac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się ze wszystkie J30 z VG30DE maja ten bajer :D Ale moja maxia i tak mniej kreći po obrotach niż 4generacja z silnikami VQ.BO moja ma 12V i przez to kreci niżej-5500max.moc. a moment przy 2800rpm-prawie jak w dieslu.Muszę jeszcze tylko zapłon przyspieszyc o 5stopni i będzi rakieta :P

 

I będzie jak u jacaV6-http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24187&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VE30DE to juz 24V a ja mam 12V i mam cos takiego :) 12-sto zaworówka to VG30DE-na 100% :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest w naszych VQ30DE (4-gen) to co sie otwiera przy wiekszym obciazeniu? to nie jest wlasnie do zmiany dlugosci kolektora dolotowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...