Gość NadiR Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam. Obdzwoniłem kilka sklepów co gratami do "japonii" handlują i ceny są niskie i bardzo wysokie. W IC: Np. Knechta filtry: powietrza/oleju/paliwa - 42, 31, 65. Japan Union: 20, 12 ,10 zł. Inni: Firma MAXX (ponoć wsio made in japan) powietrza/oleju/paliwa: 20, 10, 15. Nipparts: powietrza/oleju/paliwa: 21, 12,78, 15,90 zł. W AD Stenmont: MANN: powietrza/oleju/paliwa: 61, 30, 55. Ceny zmieniły się cholernie. Czy faktycznie płacimy więcej gł. za markę/renomę czy jest tak duża jakościowa przepaść, chociaż w to wątpię. Dzięki za uwagi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 kupuję filtrona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_P88 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ja zawsze kupuje filtry Mann lub Knecht - trochę drożej ale moim zdaniem jakość dużo lepsza niż np. filtron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Od zawsze filtron, grunt to regularnie. Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ja zawsze kupuje filtry Mann lub Knecht - trochę drożej ale moim zdaniem jakość dużo lepsza niż np. filtron. A jak to weryfikujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ja od siebie dodam,ze wedlug mnie nie ma roznicy jaki filtr kupimy.Jezdzilem na Filtrona,Knecht,Manna i zadnej roznicy, poza cena.Wymieniam wsio co 9-10kkm i to sie chyba najbardziej liczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ja od siebie dodam,ze wedlug mnie nie ma roznicy jaki filtr kupimy.Jezdzilem na Filtrona,Knecht,Manna i zadnej roznicy, poza cena.Wymieniam wsio co 9-10kkm i to sie chyba najbardziej liczy. W sumie myślę podobnie. Wyrobiona renoma musi kosztować, aczkolwiek konkurencji brakuje tylko czasu.. Kupiłem Japan Union filtr oleju i (chyba) niestety paliwa JC miał być inny, ale tak wyszło. Powietrza jest czysty więc nie ma sensu wym. (ogólnie nie kupowałem nic przez 2 lata bo furią nie swoją śmigałem, a wcześniej tylko Mann) No ale, oliwa Valvoline'a od zawsze i to najważniejsze no i uszczeleczka pod pokrywę Jakoparts, zobaczymy co warta. + konserwacja podwozia i profili Noxudolem i sobotni ranek zleci pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Dotychczas nei spotkalem sie z testami filtrow ekploatacyjnych wiec trudno powiedziec ze jeden jest lepszy a inny gorszy, ALE po filtrze powietrza harmonikowym widac ze lepsze maja wieksza powierzchnie (gestsza harmonika) a gorsze mniejsza harmonika (i tym samym mniejsza powierzchnia przepuszczania powietrza) -to widzailem gdzies w necie i sprwdzalem ilosc harmonijek (pamietam ze w Filtronie mialem 17zawiniec w filtrze powietrza do silnika) Od siebie dodam ze dotychczas do silnikow lotniczych stosowane byly filtry WF Sędziszów -co swiadczy o tym ze nie produkowali kiepskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 ALE po filtrze powietrza harmonikowym widac ze lepsze maja wieksza powierzchnie (gestsza harmonika) a gorsze mniejsza harmonika (i tym samym mniejsza powierzchnia przepuszczania powietrza) -to widzailem gdzies w necie i sprwdzalem ilosc harmonijek (pamietam ze w Filtronie mialem 17zawiniec w filtrze powietrza do silnika) Czyli te lepsze stawiają większy opór, ergo silnik pracuje gorzej? Od siebie dodam ze dotychczas do silnikow lotniczych stosowane byly filtry WF Sędziszów -co swiadczy o tym ze nie produkowali kiepskich. Do jakich silników? Może nie było zagranicznych (niekoniecznie lepszych) odpowiedników a jedynym wytwórcą pasujących był Sędziszów? I tak stosuję Filtrona bo ktoś mi kiedyś powiedział że robią wkłady bodajże do Manna, czyli po co przepłacać za to samo. Grunt, jak pisałem wyżej, to regularnie wymieniać! Na Filtrona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 (edytowane) Czyli te lepsze stawiają większy opór, ergo silnik pracuje gorzej? No nie. Jest dokładnie na odwrót czyli tak jak kolega Tolo74 napisał. Gęstsza "harmonijka" to większa powierzchnia filtrująca co daje mniejsze opory przepływu powietrza i zwiększa trwałość filtru (mniejsza powierzchnia szybciej się zabrudzi, można powiedzieć, że filtr o gęstszej "harmonijce" ma większą pojemność). BTW Kupiłem ostatnio filtry ASHIKA (powietrza i paliwa). Powietrza wydaje się lepszej jakości od poprzedniego MAXX (ma porządną uszczelkę i metalową ramkę). Co do paliwa to trudno ocenić). Edytowane 4 Września 2009 przez Pawel2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtas1980 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 (edytowane) Witam serdecznie Na swiecie są tylko dwie fabryki które produkuja papier i wkłady do filtrów. Firma tak naprawdę niema duzego znaczenia. Polecam filtry MAXX są tanie i takiej samej jakosci jak Filtron,Fiaam itp Filtr oleju-8zł Filtr powietrza-19zł Filtr paliwa 18zł Filtr kabiny 33zł Nissan Primera P11 2.0TD Edytowane 5 Września 2009 przez wojtas1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredstvom Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 witam post debiutancki szukalem, ale sie nie natknalem, wiec zapytam tutaj: czy ktos przetestowal filtry marki ASHIKA? olej, paliwo, kabinowy? kolega powyzej pisal ze powietrze na ashice jest ok, a jak reszta? warto to kupowac? bo ceny nienajgorsze, np. tu: http://www.allegro.pl/show_shop.php?category=0&country=1&buy=0&shop=0&order=t&p=0&price_from=0&price_to=0&listing=0&pay=0&listing_sel=1&listing_interval=0&redir_to_search=1&string=almera+filtr&shop_id=5424518 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Do swojej kabiny kupilem weglowy filtr chyba wloskiej firmy ASTER i nie mam zastrzezen wizualnych i odczuciowych. Inni producenci nie robia do TIno i niektorych Primer filtrow weglowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 nie ma co pisać ile kosztują filtry bo w jednym sklepie będzie cena niższa a w drugim wyższa, wiadomo że najlepiej jest płacić jak najmniej... ja jestem za tym ,żeby było dobrze i nieprzepłacać to mogą być tańsze filtry(powietrza,paliwa), ale za to warto wymienić np.te 1000km wcześniej niż zwykle. koszt filtrów jest niewspółmierny co np. przepływomierza czy grzebanie w nastawniku. Jestem świeżo po wymianie paliwowego i powietrza i jest znaczna różnica po wymianie niż przed, auto aż ma chęć jechać. kontrolować stan ,nie żałować i wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 JA swego czasu rozkroiłem filtr oleju filtrona i co się okazało ?? W środku była luka w harmonijce tak jakieś 7 mm i tym miejscem olej płynął nie filtrowany. Myślałem że to tylko jednorazowy przypadek ale znajomy stwierdził że filtrony tak mają Ja osobiście polecam filtry które mają zaworek zwrotny. Sprawia on iż olej nie spływa nam i o wiele szybciej pojawia się rządane ciśnienie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Ja osobiście polecam filtry które mają zaworek zwrotny. Sprawia on iż olej nie spływa nam i o wiele szybciej pojawia się rządane ciśnienie oleju. Dziś to raczej wszystkie już mają zaworek zwrotny, który oczywiście służy temu aby olej po "jeździe" i zgaszeniu motoru nie ściekał do miski tylko został w filtrze, aczkolwiek kwestia wykonania może pozostawiać wiele do życzenia... Tak czy siak regularna wym. to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Zdecydowanie wazna jest wymiana filtra (chocby powietrza na spalanie). Ale przy zastosowaniu dobrego oleju (np full syntetyk) zabrudzenia filtra olejwego nie powinny byc duze (powiedzmy po 10-15tys km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gruzin87 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Ja preferuje firmowe filtry, zamontowany oleju mam Mann'a, a ze niedlugo wymiana to kupilem nowy, tym razem Knecht'a. Wczesniej mialem zamontowany, jakis tani, niby japonski (bardzo watpliwe), byl on mniejszy od obecnego Manna (czy to ma jakies znaczenie?). Filtr powietrza mam filtrona, a to tylko dlatego ze ojca poprosilem zeby po drodze z pracy kupil jakis firmowy, no i kupil taki firmowy . Nastepny raczej bedzie tez mann'a. Przeciwpylkowy kupowalem najtanszy, chyba Kagera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Ja preferuje firmowe filtry, zamontowany oleju mam Mann'a, a ze niedlugo wymiana to kupilem nowy, tym razem Knecht'a. Wczesniej mialem zamontowany, jakis tani, niby japonski (bardzo watpliwe), byl on mniejszy od obecnego Manna (czy to ma jakies znaczenie?). Filtr powietrza mam filtrona, a to tylko dlatego ze ojca poprosilem zeby po drodze z pracy kupil jakis firmowy, no i kupil taki firmowy . Nastepny raczej bedzie tez mann'a. Przeciwpylkowy kupowalem najtanszy, chyba Kagera. A to ciekawe -o kondycje auta dbasz bardziej niz o własne zdrowie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Ja mam teraz manna. Filtrona miałem tylko chwile, aż sprowadzili mi manna. Różnica to ta kontrolka ciśnienia oleju. Na mannie gaśnie jeszcze na rozruszniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Ja mam Knecht'a i jest na nim napisane "Made in Korea" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gruzin87 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 A to ciekawe -o kondycje auta dbasz bardziej niz o własne zdrowie ?? Szczerze mowiac to tak rzeczywiscie jest, bardziej dbam o auto niz swoje zdrowie, moze z wiekiem to sie zmieni. Poki co, do auta staram sie kupowac co najlepsze, a jak sie przeziebie to staram sie leczyc domowymi sposobami, zeby na leki nie wydawac (cale szczescie bardzo rzadko choruje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Ja nie rozumiem jednej rzeczy, mianowicie kwestii wymiany filtra powietrza. W serwisówce (MA-10) napisane, żeby wymieniać co 60 tkm jednak gdy klikniemy link do szczegółów (EM-87), to napisane jest: Changing Air Cleaner Filter Viscous paper type The viscous paper type filter does not need cleaning Czyli co wymieniać ale nie czyścić? Skoro nie wymaga czyszczenia to po co wymieniać? Ja go wyciągnąłem, odpaliłem sprężarkę i psiknąłem w każde załamanie harmonijki, filtr był prawie jak nowy, brudu nie widać, może poprzedni właściciel wymienił. A co do filtrów, to paliwa i oleju kupiłem knechta a powietrza filtrona, filtr kabinowy też mam filtrona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ja nie rozumiem jednej rzeczy, mianowicie kwestii wymiany filtra powietrza. W serwisówce (MA-10) napisane, żeby wymieniać co 60 tkm jednak gdy klikniemy link do szczegółów (EM-87), to napisane jest: Changing Air Cleaner Filter Viscous paper type The viscous paper type filter does not need cleaning Czyli co wymieniać ale nie czyścić? Skoro nie wymaga czyszczenia to po co wymieniać? Ja go wyciągnąłem, odpaliłem sprężarkę i psiknąłem w każde załamanie harmonijki, filtr był prawie jak nowy, brudu nie widać, może poprzedni właściciel wymienił. A co do filtrów, to paliwa i oleju kupiłem knechta a powietrza filtrona, filtr kabinowy też mam filtrona. nie jestem mocny -ale rozumiem to tak "nie czysci sie wkladu -tylko wymienia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ron Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Cześć.Ja wymieniłem filtr paliwa na Knecht kc87 (o nim wyczytałem na forum) made in austria bodajże, i co silnik lepiej pracuje i mniej drga,.A sprawdzałem poduszki i pompę wtrysków nie.Powszedni coś jak jc auto, musiała być lipa. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.