Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] błąd komputera, za niskie obroty 1.9 Dci


Gość wiczas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odebrałem auto po wymianie silnika i pali mi sie na czerwono check engine. Pojechałem na komputer gość skasował błędy ale mówi że tego nie usunie bo mu pokazuje: czujnik turbo doładowania. dzwonie do mechanika i mowi ze tam na dloe kolo skrzyni jakiś wężyk wisi którego nie było gdzie podłączy i być może to to. ma ktoś może jakiś schemat tych wężyków??? albo może ktoś miał podobny prolem. Auto nie ma dołu, moc ma dopiero powyżej 3500 obr a niżej nic się nie dzieje. pozatym jak juz dostanie kopa to od tych 3500 do 4500 wpada w wibracje i sie trzęsie a w lusterku czarno... nie mam pojecia co to jest moze to przez ten czunik faktycznie dostaje paliwo od dolu ale nie daje powietrza, dopiero potem jak dostaje powietrze to przepala ... Pomoże mi ktoś bo niedlugo kupie 5l paliwa i ja spale;)

 

 

Otagowałem temat za Ciebie, następnym razem zamknę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj kod błędu.

Dlaczego wymieniałeś silnik.

Silnik zakładałeś nissanowski (chodzi mi czy silnik pochodzi z primery)czy też założyłeś z renówki - ma znaczenie chociaż pasuje wszystko.

 

 

Czy wykonana została adaptacja zaworu egr (brak mocy i kopcenie)

Błąd doładowania spowodowany może być nieszczelnością w układzie turbo (interkuler, przewody) lub jest uszkodzony czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodu błędu nie znam.

Poprzedni silnk sie zatarl na wale. turbina jest po regeneracji, uszczelki nowe. Silnik wsadzałem goły od renowki głowica blok z wałem reszta jest od primery. tekst jaki wyswietlil sie na komputerze to czujnik turbo doladowania i pali sie czerwony check engine. Przed wymiana nie było takiego błędu, ale jak zabierałem od jednego mechanika do drugiego to brakowało jednej śrubki przy przepływomierzu co jak mi zasugerowali koledzy którzy wymieniali silnik mogło być spowodowane podmienieniem czujnika w poprzednim warsztacie. Tak to wyglada... nie wiem co to za zawor o którym piszesz i nie weim tez gdzie w okolicach wejherowa podjechac do warsztatu w którym by się znalazł ktoś naprawde kompetentny. Nie wiem tez co to za wężyk który wystaje koło skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydał by się kod błędu żeby napisać coś więcej.

Wężyki od turbo

2b6bd9bb.jpg

 

Umiejscowienie czujników

05e156a5.jpg

9ec2cd5f.jpg

 

Prawdopodobnie chodzi o czujnik oznaczony 6.

Natomiast zawór egr to 7

 

 

Jeszcze ten wężyk czy chodzi o ten jeżeli nie to zrób fotke i wstaw

28b095ec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc. chodzi o ten wezyk wlasnie wnioskuje ze ma on wisiec sobie;) natomiast nie wiem dalej co z tymi obrotami. mozliwe ze to przplywomierz albo ten czujnik tubiny albo aobie rzeczy padly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór egr odpowiada za dostarczanie spalin do cylindra czyli jak on żle steruje to może dławić się silnik to tak w skrócie, natomiast adaptacje egr można wykonać tylko komputerem diagnostycznym (poza aso mało kto ma kompute któym można zrobić adaptacje bądz jakieś ustawienia w nissanie).

Może wystarczy wyczyścić tylko egr i będzie wszystko ok - niewiem tylko czy po czyszczeniu konieczna jest adaptacja czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam koledzy

jestem nowy nazywam sie michał

mam palące pytanie

mianowicie czeka mnie niestety wymiana silnika (posypala sie panewka na wale na 2 cylindrze, tlok wyszedl nad blok o 2,5 mm i pokrzywilo wal, cos w glowicy rozwalilo) problem polega na tym ze znalazlem silnik ale z roku 2003 a auto mam z 2004 a z tego co sie orientuje noga byc problemy poniewaz byly jakies zmiany wprowadzane wlasnie w 2004 i nie da sie wsadzic 2003

silnik ktowy udalo mi sie znalezc to silnik z rozbitej primery

bede wdzieczny za wskazowki czy to jest wykonalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

mianowicie czeka mnie niestety wymiana silnika (posypala sie panewka na wale na 2 cylindrze, tlok wyszedl nad blok o 2,5 mm i pokrzywilo wal

napisz co poszło źle, czy może były jakieś objawy poprzedzające tą awarię. Być może dzięki temu ktoś uniknie podobnej przykrości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...