Lehos Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 nie ma takiego obowiązku,obowiązek dotyczy aut nowo homologowanych(po 09-2011),a to różnica Z naszego prawa: Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Nawet nie wiem czy takie oznaczenie jest na zwykłych kloszach, i co ono oznacza (może prawe/lewe RL) :dribble: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Z naszego prawa: Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Nawet nie wiem czy takie oznaczenie jest na zwykłych kloszach, i co ono oznacza (może prawe/lewe RL) :dribble: Litera C – przeznaczenie do świateł mijania, R – drogowych, a CR nadaje się do obu tych typów. Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL (nie DRL!), a przeciwmgielne– B. Jeżeli przed powyższymi literami widoczna jest litera H, to reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych, a D – do palników ksenonowych. Jeżeli reflektor pełni funkcję światła drogowego, na kloszu odnaleźć można również oznaczenie jego siły, np. 20 lub 30. W sumie siła świecących lamp nie może przekraczać 75. Edytowane 16 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Nawet nie wiem czy takie oznaczenie jest na zwykłych kloszach, i co ono oznacza (może prawe/lewe RL) :dribble: Pewnie nie ma takiego oznaczenia bo i fabrycznie nie ma dziennych. Hipoteza: RL - running lights - światła do jazdy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Pytanie troszkę z innej beczki. Czy ktoś orientuje sie czy w wersji Visa są wsporniki do których można przykręcić światła? A jeśli nie to czy dorabialiście takowe bo patrząc na allegro nie wydam ponad 100PLN za jeden kawalek plastiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Pytanie troszkę z innej beczki. Czy ktoś orientuje sie czy w wersji Visa są wsporniki do których można przykręcić światła? A jeśli nie to czy dorabialiście takowe bo patrząc na allegro nie wydam ponad 100PLN za jeden kawalek plastiku. honnki - mółbyś bardziej szczegółowo napisać co chcesz zamontować ( jakie światła - do jazdy dziennej ? i w którym miejscu. Koledzy montowali różnego typu światła dzienne ; podłużne, okrągłe i w różnych miejscach, i najczęściej w zderzaku - gdzie jest wlot powietrza - popatrz na wcześniejszych stronkach i tam żadnych wsporników nie ma i nie są potrzebne, ale niektórzy montowali również w miesce przeciwmgłowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 sorki już się poprawiam- chodzi mi o montaż w miejsce świateł przeciwmgłowych. Są tam wersjach z halogenami plastiki do których mocowany jest halogen- takie jak tu: http://allegro.pl/mocowanie-halogenu-prawe-nissan-qashqai-2007-i2757128961.html Odstrasza mnie jednak ta cena za kawałek plastiku i stąd pytanie czy ktoś może samodzielnie kombinował jakieś mocowania. A to światła które chciałem zakupić (sprzedawca zapewnia że będą pasowały do orginalnych mocowań halogenów ) http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-homologacja-okragle-diodowe-i2813606413.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 sorki już się poprawiam- chodzi mi o montaż w miejsce świateł przeciwmgłowych. Są tam wersjach z halogenami plastiki do których mocowany jest halogen- takie jak tu: http://allegro.pl/mo...2757128961.html Odstrasza mnie jednak ta cena za kawałek plastiku i stąd pytanie czy ktoś może samodzielnie kombinował jakieś mocowania. A to światła które chciałem zakupić (sprzedawca zapewnia że będą pasowały do orginalnych mocowań halogenów ) http://allegro.pl/sw...2813606413.html No niestety - w wersji Visia nie ma tych wsporników. Wiem, bo do Visii montowałem przeciwmgłowe, a potrzebne było do ich zamontowania: "Oprawka lampy przeciwmgielnej"- Prawa; 62257-BR03A . Lewa ; 62256-BR03A - cena = 44,75 zł. brutto / szt. + Wspornik lampy kod. 26915-BR00A - szt. 2. po 33,58 zł./ szt. i to są ceny z ASO .Ale myślę że Ty do tych swoich okrągłych, prawdopodobnie będziesz potrzebował tylko wsporniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam! Po długotrwałym namawianiu małżonki na montaż świateł do jazdy dziennej (możesz sobie montować, ale mają być w oryginalnych lampach). Początkowo miały być Philipsy, ale poczytałem sobie co nie co o nich i stanowczo odpadają (serwis za granicą, duża awaryjność). Zastanawiam się nad NSSC model 507,montaż był by w okolicach tablicy rejestracyjnej w skrajnych wlotach powietrza w zderzaku. Moduł chcę schować w skrzynce z przekaźnikami (pod rurą od wlotu powietrza), moje pytanie, czy ktoś z Was się tam podpinał? Jeżeli się nie mylę, jest tam przekaźnik od świateł, tak więc nie powinno być problemu z + od pozycyjnych, ale jeszcze + po stacyjce oraz masa. Ewentualnie, gdzie się podpinaliście montując światła do jazdy dziennej? Odpada podłączanie się bezpośrednio do aku (ponoć nie zawsze ledy lubią się wyłączać po zgaszeniu silnika, więc bezpieczniej po stacyjce, nawiasem mówiąc nie wiem, czy NSSC ma moduł reagujący na zmianę napięcia tak jak Philips). Z halogenów raczej nie chcę rezygnować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) No niestety - w wersji Visia nie ma tych wsporników. Wiem, bo do Visii montowałem przeciwmgłowe, a potrzebne było do ich zamontowania: "Oprawka lampy przeciwmgielnej"- Prawa; 62257-BR03A . Lewa ; 62256-BR03A - cena = 44,75 zł. brutto / szt. + Wspornik lampy kod. 26915-BR00A - szt. 2. po 33,58 zł./ szt. i to są ceny z ASO .Ale myślę że Ty do tych swoich okrągłych, prawdopodobnie będziesz potrzebował tylko wsporniki. Dzięki Castoro i to są już ceny do przyjęcia Edytowane 27 Listopada 2012 przez honnki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) w ofercie dealerów pojawiły się dedykowane światła do jazdy dziennej LED o nr katalogowym KS623-JD001 w cenie (jakiś kosmos) bez montażu za 1586+VAT Edytowane 27 Listopada 2012 przez BartoszN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam! Po długotrwałym namawianiu małżonki na montaż świateł do jazdy dziennej (możesz sobie montować, ale mają być w oryginalnych lampach). Początkowo miały być Philipsy, ale poczytałem sobie co nie co o nich i stanowczo odpadają (serwis za granicą, duża awaryjność). Zastanawiam się nad NSSC model 507,montaż był by w okolicach tablicy rejestracyjnej w skrajnych wlotach powietrza w zderzaku. Moduł chcę schować w skrzynce z przekaźnikami (pod rurą od wlotu powietrza), moje pytanie, czy ktoś z Was się tam podpinał? Jeżeli się nie mylę, jest tam przekaźnik od świateł, tak więc nie powinno być problemu z + od pozycyjnych, ale jeszcze + po stacyjce oraz masa. Ewentualnie, gdzie się podpinaliście montując światła do jazdy dziennej? Odpada podłączanie się bezpośrednio do aku (ponoć nie zawsze ledy lubią się wyłączać po zgaszeniu silnika, więc bezpieczniej po stacyjce, nawiasem mówiąc nie wiem, czy NSSC ma moduł reagujący na zmianę napięcia tak jak Philips). Z halogenów raczej nie chcę rezygnować... Wiele propozycji jest w tym temacie opisanych ale wybór jak zawsze należy do Ciebie .Podpowiadając ... NSSC nie reaguje na zmianę napięcia a podłączenie wcześniejj opisał Kolega JjS w poście nr.498 z 14.11.2011r(str.25) . Proszę tu jest link :http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58127-swiatla-do-jazdy-dziennej/page__st__480 Jest tam opis i podane schematy instalacji do podpięcia . Życzę udanej instalacji i zadowolenia z tych świateł . Sam dodam ,że jeżdżę bez problemu już ponad rok na takich i jest to w/g mnie bardzo użyteczny dodatek do samochodu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź Czytałem już trochę na forum o światłach do jazdy dziennej, a że wątek trochę się rozwinął, nie sposób było mi wszystko przeczytać, tak więc dziękuję za udostępnienie linka Niestety, mam problem ponieważ zdjęcia nie chcą mi się załadować, widzę tylko miniaturki, a gdy chcę powiększyć, zdjęcie wczytuje się w nieskończoność Bardzo przydały by mi się te schematy z 498 postu. Zamówiłem Nssc 507s, jak zamontuję, to się pochwalę na forum Szkoda, że nikt z Forumowiczów nie zdążył mi odpisać, gdyż kurier UPS był pierwszy i dziś przywiózł mi lampy Od razu zabrałem się do montażu, gdyż chcę zdażyć przed prognozowanymi mrozami. +12v po stacyjce wziąłem z magistali w komorze silnika, z przewodu czerwono-czarnego w srebrne plamki, który jest w kostce najbliżej nas po otwarciu. Dalsze próby w poszukiwaniu zasilania świateł pozycyjnych oraz masy zaprzestałem po tym, jak próbierka podłączona do masy wyzwoliła klakson (bałem się czegoś uszkodzić) i wziąłem +12v sygnałowy z pozycyjnych oraz masę również z tych że świateł. Jeżeli już tak się podłączacie, to nie bierzcie napięcia z tych cieńkich przewodów idących do żarówki, tylko przed kostką łączącą . Ledy dzienne nie obciążają zbytnio instalacji więc pozwoliłem sobie na takie coś. Montaż mechaniczny świateł (od tego zacząłem) wydawał się być łatwy, do momentu założenia wsporników. Dalszy montaż - przykręcenie świateł do mocowań na dwóch śrubkach po bokach to istna katorga (nie miałem srubokręta z magnesem na końcu, niestety), ale się udało, wszystko działa jak należy Poniżej zdjęcia: Edytowane 27 Listopada 2012 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Witam Kol. Michalmiko obawiam się że nie masz zachowanej odległości między światłami min 60 cm z tego co widzę na zdjęciach to masz ok 54 cm . możesz mieć problemy z policją . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Właśnie mam około 56cm, tylko jak je inaczej zamocować? Przykręciłem wsporniki od góry, może jutro coś pokombinuję inaczej, żeby zyskać te kilka cm... Mogą się doczepić? To tylko kilka centymetrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Witam Ja mam model NSSC 506 one są krótsze o 3 cm i skośne ja mam zamontowane je do samego końca tego otworu w zderzaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) Właśnie mam około 56cm, tylko jak je inaczej zamocować? Przykręciłem wsporniki od góry, może jutro coś pokombinuję inaczej, żeby zyskać te kilka cm... Mogą się doczepić? To tylko kilka centymetrów Ładnie " zabudowałeś" całe oczko kratki i wielkość świateł też harmonizuje z gabarytem auta.Myślę ,że "drogówka" nie nosi przymiarów ....choć rozstaw może "zdradzić " tablica rej.(55cm)? ale już na przeglądzie w Stacji Diagnostycznej "przepisowy" diagnosta może się czepiać ! Edytowane 29 Listopada 2012 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Witam Ja mam model NSSC 506 one są krótsze o 3 cm i skośne ja mam zamontowane je do samego końca tego otworu w zderzaku Możesz zamieścić zdjecie tych świateł ? Czy ich skos podobny jest do info z postu #847 pisanego przez BartoszN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Całą noc myślałem, czy dobrze zrobiłem, że kupiłem dłuższe lampy, czy się zmieszczą na ten niższy spoiler, we wlocie. Rano od razu zabrałem się do pracy, i wyszło idealnie 60cm, tak, że nikt już się nie doczepi. Nie wyglądają może tak ładnie jak poprzednio, ale niestety przepisy... Wolę mieć wszystko w porządku i jeździć spokojnie. Widziałem już wiele wynalazków do jazdy dziennej na drodze (nawet silikonowe listwy ledowe do podświetlania szafek, których w ogóle nie widać, o homologacji nawet nie wspomnę), ale te swiecą bardzo ale to bardzo mocno. W sumie to takie chiciałem, ale czy one nie są za mocne? Może z daleka i w słoneczny dzień nie będę raził, ale w pochmurny? Nikt Wam nie pomrugał jeszcze długimi jak na razie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Mi w serwisie przy kupnie samochodu zamontowali tak jak Ty za pierwszym podejściem i policja nigdy się nie czepiała. Miałem z nimi rozmowy na inne tematy ale tego nigdy nie poruszali Co będzie u diagnostów to nie wiem. Na początku trochę się wkurzałem na ASO zwłaszcza, że zapewniali o całkowitej zgodności montażu z przepisami. Potem sam sobie przetłumaczyłem, że tak jest ładniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markson Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Oooo jedna wyżej dróga niżej tak ma być ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) Mi w serwisie przy kupnie samochodu zamontowali tak jak Ty za pierwszym podejściem i policja nigdy się nie czepiała. Miałem z nimi rozmowy na inne tematy ale tego nigdy nie poruszali Co będzie u diagnostów to nie wiem. Na początku trochę się wkurzałem na ASO zwłaszcza, że zapewniali o całkowitej zgodności montażu z przepisami. Potem sam sobie przetłumaczyłem, że tak jest ładniej. Jeśli masz fakturę na tą usługę (ja taką mam i wożę) to w razie czego .... masz "gwaranta" ! A puki co jest ładnie a przede wszystkim "wygodnie" bo nie trzeba pamiętać o włączaniu świateł ! Możesz zamieścić zdjecie tych świateł ? Czy ich skos podobny jest do info z postu #847 pisanego przez BartoszN. Pozwalam sobie na odpowiedż bo mam takie same lampy . Nie chodzi o taki skos jak w w/w poście i zdjęciu.Skos w NSSC 506 jest w płaszczyżnie pionowej t.j. tak,że lampy po zamontowaniu płaszczyzną przednią zgrywają się ze skośną płaszczyzną zderzaka (licują powiedziałby "budowlaniec") Mają szerokość 16cm co pozwala na montaż w zaślepionej kratce (modele po lifcie) i uzyskanie rozstawu 60cm zgodnego z wymogami przepisów. Edytowane 29 Listopada 2012 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
med Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Hej witam srerdecznie i na wstepie mam pytanie bo napewno ktos wie jak to ma byc. Wczoraj zamontowali mi w serwisie ledy Philipsa kolo rejestracji ladnie to wyglada. Ale wlaczaja sie na wylaczonym wylaczniku swiatel pokretlo musi byc w pozycji off,rownoczesnie mam oswietlenie deski rozdzielczej czy to jest prawidlowo jwsli ktos wie prosze o porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Jesli masz czujnik zmierzchu,to nie jest.Jeśli nie masz ,to jest OK.Ba ,nawet jest to wskazane że Ci się swieci deska,docenisz to w słoneczny dzień(widzisz wskazania wyświetlaczy i przycisków)Przy czujniku zmierzchu, w pozycji AUTO,w dzień powinny zapalać się dzienne,a o zmierzchu mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Kol. Markson, jedna była już przełożona we właściwe miejsce, a druga jeszcze nie. Zdjęcie było zrobione, aby zobrazować "przed i po" pracy Mad: U mnie jest tak, że ledy świecą się przy włączonej stacyjce w pozycję II (kontrolki) - ich układ nie ma modułu reagującego na skok napięcia - ładowanie akumuatora. Po uruchomieniu silnika czujnik zmierzchu decyduje ktore światła mają się świecić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
med Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 hej dzieki za teraz ale mam z czujnikami bo mem tekne ona ponoc ma wszystko.Jak przelaczam na auto to wtedy nie swieca dzienne tylko tz.postojowe a nastepnie mijania.Jak stojie na czerwonym swietle i wylancza mi sie silnik to rowniez gasna dzienne i inni kierowcy sygnalizuja mi ze nie mam wlaczonych swiatel to tylko te nankamenty wystepuja jesli tak to ma byc to jest 0k. Czyli nie musze ponownie jechac do serwisu pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.