bort Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 (edytowane) Nadszedł czas, żebym i ja zamieścił opis mojego projektu. Jest to projekt raczej niskobudżetowy, a na obecnym etapie prace prowadzę w moim własnym garażu przy wsparciu szwagra. Obaj nie znamy się specjalnie na samochodach, ale szwagier ponoć spędził 10 lat na modelarni ... a ponieważ auto jest na etapie prac lakierniczych, więc profil jego doświadczeń powinien się tutaj jak najbardziej przydać . Kilka słów o samochodzie: Nissan Bluebird Turbo SGX Rocznik: 1989 Silnik: CA18ET - fabrycznie 135KM i 191 Nm Auto zakupiłem prawie 4 lata temu, po czym powoli wymieniałem i naprawiałem w nim różne rzeczy. Uzbierało się tych wydatków trochę, kiedy to w zeszłym roku na początku lipca przydarzyło mi się zdarzenie drogowe. Efekty tego zdarzenia były widoczne z przodu i z tyłu samochodu (zdjęcia wkleję wkrótce), stąd dość duży zakres prac do wykonania - zdecydowałem się, że samochód pomalujemy cały. Załatwiłem już dobry odkurzacz do malowania - żart, oczywiście pomalujemy go kompresorem . Fotki BB po strzale: Jakby pracy było mało... mój synek postawił przed nami dodatkowe wyzwanie - zbił tylną szybę w klapie (naciągnął ramię ze starą wycieraczką, która była już prawie bez gumy i nią strzelił!). Musimy więc dodatkowo wyciąć szybę ze starej klapy i wkleić ją do "nowej". Z dodatkowych prac - będzie jeszcze do naprawy tylny zderzak. Zakupiłem używany pakiet sportowy (zderzaki + nakładki na progi + nakładki na błotniki), z którego tylny zderzak był już naprawiany i było to zrobione w mało profesjonalny sposób. Zdjęcia z obecnego etapu prac - robione wczoraj: Lista modyfikacji zrealizowanych dotychczas: - poliuretanowe elementy przedniego zawieszenia - nowe amortyzatory (Gabriela gazowe) - sprężyny obniżające -35mm (Cobra) - klocki ebc greenstuff z przodu (wymienione wszystkie tarcze i klocki) - przyspieszony zapłon - nowy układ wydechowy - kierownica sportowa Lista modyfikacji do zrealizowania: - lakierowanie - montaż pakietu sportowego (zderzaki, progi, nakładki na błotniki) - założenie felg aluminiowych (felgi już mam - do zakupienia opony 205/55/15) - założenie intercoolera - zwiększenie doładowania - nowy układ wydechowy (ten obecny jest lipny i zbyt głośny) - świnka (smt6 lub ecumaster) - zamontowanie w miarę dobrej muzyczki Będę powiadamiał was o postępach prac. W planach są takie felgi - kolor gunmetal (samochód maluję na biało). Nie marudzić że to chińszczyzna - felgi już są zakupione i od roku leżą w garażu... Edytowane 14 Września 2009 przez bort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Oj stary roboty, a roboty przed Wami, ale ja lubię i podziwiam takich co od zera zaczynają i mają ambitny plan Wytrwałości pożyczyć... ps. a felunek ładny, piękny... no ale ch...... ale i tak ładny może szybko się nie zmęczy pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Nadszedł czas, żebym i ja zamieścił opis mojego projektu. bort ale już go przecież kiedyś zamieściłeś http://forum.nissank...84entry223884 na prawdę miło patrzeć, że takie niespotykane auto nie ląduje na złomowisku tylko jest tak kompleksowo reanimowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Supr projekcik naprawde super ze ktos zie zajmuje takim autkiem - jakjuz taki kompleksowy remoncik to moze lepiej bylo by wsadzic tam ca18det'a?? zycze powodzonka i bede sledzil temacik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Hehe miałem zaszczyt gościć przy kupnie tego auta w autokomisie - bardzo fajny i oryginalny sprzęt z dużym potencjałem rozbudowy silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Hehe miałem zaszczyt gościć przy kupnie tego auta w autokomisie - bardzo fajny i oryginalny sprzęt z dużym potencjałem rozbudowy silnika pomysł za***isty. oldschool, biały kolor, ładne koło, suszara to jest to co lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Pocisnąć z niego tak ze 200KM i będzie super niepozorny Bardzo fajne auto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Mocne silniki, Czesterowi kiedyś z tego wystroiłem na T28 260KM przy 1,4 bara - silnik znosi to spokojnie jak baranek, jedynie co to pewno sprzęgło szybciej powie PA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 ha ha a ja mam nawet filmik z naszych wyścigów --moja stara zielona primka vs twój bluebird--na s-ce PAMIĘTASZ??coobcio prowadził moje autko wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 I kto wygrał bo nie pamiętam ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 (edytowane) Dostałem wtedy baty, choć tego dnia na G-techu zrobiłem czas 7,66 - pamiętam, że taki sam jak wykręciliście na primce. Być może emocje po mojej stronie a zimna krew i doświadczenie u Coobcia za kierownicą spowodowały, że wygrał Autko wystarczy, że zrobię na 170KM - ponoć sam intercooler, podniesienie ciśnienia i strojenie wystarczy by taki wynik osiągnąć. Sprzęgło i tak jest na wykończeniu, więc biorę już pod uwagę jego wymianę - nie będzie więc przeszkodą by osiągnąć te 170 KM czy ciut koło 200 KM. Ale to pewnie trochę potrwa - nie mam takiego budżetu w tej chwili. Na razie plan jest by auto wróciło na drogę i ładnie i niepozornie wyglądało. Mam nadzieję, że ten podstawowy plan zrealizuję w ciągu miesiąca. W ten łikend trochę powalczę - mam wolny piątek, do tego sobota i coś powinno być już widać. Roboty nie jest aż tak dużo - w końcu to tylko samochód. Ile tam tej blachy... CA18DET nie planuję - za dużo roboty. Wiadomo, że możnaby włożyć niewiadomoco... ale idąc tym tropem to po co miałbym robić starego Bluebirda jak lepiej byłoby kupić niewiadomoco. Auto ma zachować swój klimat, a poza tym silniczek 8-śmio zaworowy z małą turbinką jest bardzo dobry na miasto - bardzo szybko reaguje na wciśnięcie gazu. Edytowane 15 Września 2009 przez bort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Własnym oczom nie wierzę!! Szef NKP żyje!! Szkoda że ktoś uszkodził Ci piękne autko, ale dobrze, że masz związany z nim ambitny plan. Tak trzymać! Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Jakies postepy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plawgo Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Słowa uznania dla kolegi, naprawde dobrze zapowiadajacy sie projekt, wytrawlosci zycze i srodkow finansowych, bo wiem po swoim malym projekcie ze na takie prace blacharsko lakierniczne idzie najwiecej pieniedzy.Pozdrawiam i oczekuje na dalsze relacje z remontu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 (edytowane) W najbliższy łikend powinienem rozpocząć lakierowanie pierwszych elementów. Jeszcze drobne poprawki, podkład, przeszlifowanie całości papierem wodnym i można jechać. Jestem pod wrażeniem efektów w gruncie rzeczy tak prostych robót jak szpachlowanie, szlifowanie, malowanie pistoletem Planuję zrobić czarną wstawkę między tylnymi światłami, co powinno fajnie oddać klimat lat 80 Być może będą jeszcze inne czarne akcenty... jeszcze się nad tym zastanawiam... zanim się zdecyduję to zrobię jakąś wizualizację, żeby nie zepsuć efektu. Sporo pracy będę miał jeszcze ze zderzakami - były naprawiane i kilkakrotnie malowane. Spaliłem już szlifierkę wolnośrodową przy ich szlifowaniu - chyba chciałem za bardzo przyspieszyć prace i za mocną ją dociskałem . Jak będzie coś konkretniej widać to wrzucę fotki. Poniżej obiecane fotki. Tył wymaga jeszcze drobnych poprawek blacharskich oraz naprawy i założenia zderzaka, dlatego na razie bez fotek tyłu. Edytowane 15 Stycznia 2010 przez bort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Uwielbiam klasyczne linie. Samochodzik super...tylko go dopieścić. No i grzebnąć pod machą też!!! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Pięknie pięknie, na pierwszy rzut oka, przypomina innego klasyka - Lancie Delta Integrale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 nom kawał dobrej roboty, ten klasyk ma dobrze ze swoim właścicielem No jak będzie ciepło i wóz będzie się pięknie prezentować to ja ciekaw jestem zmian pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Poniżej dwie fotki, więcej na stronie głównej (link bezpośredni: http://www.nissanklu...ifieds/item/2/9). Wkrótce zaktualizuję tam cały opis. Samochód stał ostatnio trochę w warsztacie - co zostało zrobione: - wymiana sprzęgła (oryginalne w końcu padło) - wymiana szyby czołowej (oryginalna pękła, uszczelka szyby dopasowana od Toyoty Corolli E11) - wymiana anteny elektrycznej (nowa jeszcze nie podłączona) - naprawa tylnego pasa (roboty blacharskie) - naprawa i konserwacja blach w bagażniku (roboty blacharskie) - montaż halogenów (jeszcze nie podłączone) - montaż dokładek progowych (brakuje jeszcze listew maskujących mocowanie) - montaż tylnego zderzaka (niestety nie od pakietu Grand Prix, ten który miałem okazał się że jest od sedana i kilka centymetrów za długi, wrócę do tego tematu jeszcze) - położenie nowego lakieru na całość (biały perła) - czyszczenie i konserwacja różnych elementów Do zrobienia w najbliższe dni: - kupno i założenie uszczelek w drzwi (stare już się nie nadawały, ponoć będą dobre od malucha kupowane z metra) - kupno opon i założenie alufelg - czyszczenie/regulacja cokolwiek czegoś tam w silniku (nierówno pracuje na wolnych obrotach) - wymiana linki licznika (przestał działać jednego mroźnego dnia przy -25 stopniach) - wytłumienie tylnych błotników i montaż plastikowych osłon bagażnika - wymiana tylnych głośników (w jednym została uszkodzona membrana) - wymiana radia - montaż 3-go światła stop Jak się pojawią postępy, będę aktualizował wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Wygląda pięknie aż mi się przypomniał mój projekt Exy, oj wiem ile to roboty przy takich autach jest Jeszcze raz powiem: wygląda przepięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Wygląda pięknie aż mi się przypomniał mój projekt Exy, oj wiem ile to roboty przy takich autach jest Jeszcze raz powiem: wygląda przepięknie Dopisuję komentarz, bo takie cacko, że aż głowa boli. Klasyk i już. Gratulacje... Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 A pamiętam jak go z autokomisu pobieraliśmy super że tak o niego dbasz Z czasem warto by było coś w nim zmodować, na dzień na strojenie zapraszam, tam powyżej 5000 AFR w tych sprzętach oraz w silviach S12 spada poniżej 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Wygląda zacnie- ale załóż alusy- będzie jeszcze lepiej się komponować z pakietem od wersji Grand Prix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Fele założone, oprócz tego zrobione: - wymiana pompy sprzęgła - wymiana linki prędkościomierza (poprzednia padła przy -25 st. ostatniej zimy) - wymienione uszczelki w drzwiach (ząb czasu je zniszczył) Fotka poglądowa: Więcej tutaj: http://nissanklub.pl...ifieds/item/2/9 Byłbym zapomniał - zrobione jeszcze: - rozruszanie tłoczków hamulcowych - wymiana przewodów hamulcowych z przodu - wymiana rury wlewu paliwa (oryginalna skorodowała i paliwo przy tankowaniu lało się na asfalt) - wymiana anteny elektrycznej - wymiana zbiorniczka spryskiwacza i pompek - wymiana tylnych głośników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.