Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QG18DE/GA16Dx nietypowy kolektor pod turbo


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wujku trzcino, spoko spoko ale będzie mało chętnych do uturbiania tych silników. Nikt w PL się tego nie podjął i (chyba)już nie podejmie...proponuję pomyśleć nad zwykłym 4-2-1 tu chętni się znajdą, te chińczyki szału nie zrobiły (np. jeśli chodzi o spasowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Ciekaw jestem jak chodzilby kolektor wykonany wedlug takiego pomyslu w silniku SR20DE... Hmm...

 

wujku trzcino, spoko spoko ale będzie mało chętnych do uturbiania tych silników. Nikt w PL się tego nie podjął i (chyba)już nie podejmie...proponuję pomyśleć nad zwykłym 4-2-1 tu chętni się znajdą, te chińczyki szału nie zrobiły (np. jeśli chodzi o spasowanie)

Spoko, to taki spontaniczny pomysl. Choc dla ciekawosci powiem Tobie ze rozmawialem z jednym gosciem z Australii ktory uturbil QG18DE do 170 HP bez odprezania i jezdzi do dzisiaj... Najwiekszy problem w tym silniku to zaplon a w zasadzie spalanie stukowe. Jeden koles ktory odprezyl silnik zabil go w trzy lata jazdy, fakt, przyznal ze nie wystroil dobrze na hamowni i to konkretnie go zarznelo. Drugi, bez odprezania (9,5 : 1) zalozyl T25 + SAFCII (oczywiscie wszelkie CAI'e, wtryski z WRX'a i pompa itp mody zrobil), pojechal na profi hamownie, wystroil to i smiga do dzisiaj. Zeby bylo smieszniej, na seryjnych korbach i tlokach i sworzniach.... Inny koles zrobil ekstreme na wtryskach chyba 550 cc i kilku innych bajerach, i wyszlo mu 226 HP na kolach... (jest na Youtubie). A na pytanie czy ktos sie podejmie uturbienia QG18DE... odpowiedz byc moze przyjdzie na wiosne :)

 

EDIT: chlopaki od ECU Mastera przyslali mi schemat podlaczenia pudeleczka oraz nastepujacy komentarz:

 

"witam,

 

Przesylam schemat.

Proponuje na poczatek podpiac zasilanie, tps, maf sensor i nie

przecinac kabla do czujnika polozenia walu tylko sie pod niego

podpiac. Jezeli bedzie widzial obroty i bedzie reszta ok, wtedy mozna

przeciac kabelek i zobaczyc czy bez rezystora bedzie widac obroty.

jezeli nie to nalezy dolozyc rezystor zgodnie ze schematem.

Na poczatek prosze dac soft 1.89, jak wsyztsko bedzie ok to prosze o

kontakt sprobujemy dac soft do multitootha zeby moc przyspieszac

zaplon."

 

A 4-2-1 chetnie zrobie jakby ktos byl chetny.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

No niestety Grzechu:

 

to co jest zrobione:

1) kolektor do SR20DE 4-1, ten długi wala się u Coobcia w garażu

2) robię 2 sztuki pierwszej wersji kolektora pod SR20DE turbo z flanszą luzem (może ktoś się skusi...)

 

Co jest na tapecie

3) projektuję RAM-HORN'a pod turbo do SR20DE

4) projektuję kopię Fuji Super Ex

 

Podstawowy problem to brak chętnych na takie wyroby. Wszyscy wolą SSAC stąd ciężko się przebic.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujku

 

Kolektor 4-2-1 do ga16de można zdobyć za 500 zł. Czy jesteś w stanie w tej cenie, ewentualnie +/- 50-100 zł zrobić kolektor 4-2-1 plug and play ?

 

A podstawowym problemem jest tutaj jak się nie narobić i zarobić ;P Pytanie czy wolisz zarobić 50zł na 10-20 kolektorach, czy 200 - 300 zł na 1-2 sztukach :P

 

Pozdrawiam

Edytowane przez counterox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się pomysł podoba. Nigdy nie wykluczałem uturbiania swojego GA16.

GA16DE+T to w gruncie rzeczy rodzynki =)

 

Pomimo, iż swap na SR20 wydaje się lepszą opcją, to chyba warto mieć jeden z niewielu GA16DE+T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Wujku

 

Kolektor 4-2-1 do ga16de można zdobyć za 500 zł. Czy jesteś w stanie w tej cenie, ewentualnie +/- 50-100 zł zrobić kolektor 4-2-1 plug and play ?

 

A podstawowym problemem jest tutaj jak się nie narobić i zarobić ;P Pytanie czy wolisz zarobić 50zł na 10-20 kolektorach, czy 200 - 300 zł na 1-2 sztukach :P

 

Pozdrawiam

 

jak od blacharza sunny wyjedzie w przyszlym tygodniu to nastepny etap napewno kolektor ...wiec jak do ga16de cos mozesz zrobic w dobrej cenie to czemu nie ;-)

 

Jeśli mówisz o wolnossaku, to SSAC to QG/GA ponoć nie jest taki rewelacyjny jak w SR20DE, tak naprawdę był zrobiony jeden HotShot do GA który nigdy nie wszedł do produkcji a dyno pokazało +9 HP (oczywiście CAI był też). Ktoś może się zaśmiać że to tylko 9HP, ale np w QG trudno ugrać więcej mocy samym wydechem SSAC. Mas ma taki wydech i rewelacji nie ma. Mam nadzieję że jutro poda jakieś pozytywne wieści po dorobieniu przeotowego tyłu. Czytałem o projekcie który udowodnił że z N/A GA16DE można naprawdę sporo wykrzesać. Myślę że szkoda dyskutować o cenie dopóki nie ma fizycznie wydechu. Cena byłaby uzależniona od perfomance'u i w przypadku dużych różnic na plus, napewno musiałoby się to odbić na cenie - pracuję nad takim wydechem.

 

A mi się pomysł podoba. Nigdy nie wykluczałem uturbiania swojego GA16.

GA16DE+T to w gruncie rzeczy rodzynki =)

Pomimo, iż swap na SR20 wydaje się lepszą opcją, to chyba warto mieć jeden z niewielu GA16DE+T.

Ja wychodzę z podobnego założenia. A wyobraź sobie miny innych skillowanych kierowcóe ;) Wydaje mi się że największą przeszkodą w dłubaniu w QG/GA, choćby uturbieniu, bo na te silniki jest słaby aftermarket, jest przeświadczenie że z tymi silnikami nic nie da się zrobić. Tymczasem takie Sentry i Pulsary śmigają w US i AUD na 8 do 10 PSI i to na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to spalanie stukowe... Ja myślę że pierwsze QG18DE+T zmieniłoby scenę. Bo to nie jest tak, że nie da się tego zrobić, po prostu dłużej się czeka na wiedzę niezbędną to wykonania takiego modu. Krótko mówiąc: gdybym się tak szybko zniechęcał "bo mam QG18DE" to nigdy bym nie osiągnął celu któy sobie postawiłem :)

 

EDIT: Ram-horn do oblukania tutaj:

Ram-horn do SR20DE

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no w dobrych firmach słono się płaci za wykrzesanie 1 konia mechanicznego. Ja chcę doprowadzić swój układ wydechowy do ładu, i do tego celu potrzebny mi kolektor wydechowy - nawet nie z jakimś super mega performancem, ale taki 4-2-1 który będzie plug and play, a nie że za "gotowy produkt" się płaci, a potem i tak trzeba szukać kogoś z dobrym sprzętem do poprawiania, bo tu coś haczy, tu coś nie pasuje..

 

A okolicą 120 koni w swojej maszynie bym nie pogardził..

 

Ga 16 raczej więcej hałasu robi niż jedzie, ale qg18 ze zmiennymi fazami może być już fajne do modowania

 

Pozdro

Edytowane przez counterox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Hmm no w dobrych firmach słono się płaci za wykrzesanie 1 konia mechanicznego. Ja chcę doprowadzić swój układ wydechowy do ładu, i do tego celu potrzebny mi kolektor wydechowy - nawet nie z jakimś super mega performancem, ale taki 4-2-1 który będzie plug and play, a nie że za "gotowy produkt" się płaci, a potem i tak trzeba szukać kogoś z dobrym sprzętem do poprawiania, bo tu coś haczy, tu coś nie pasuje..

 

A okolicą 120 koni w swojej maszynie bym nie pogardził..

 

Ga 16 raczej więcej hałasu robi niż jedzie, ale qg18 ze zmiennymi fazami może być już fajne do modowania

 

Pozdro

 

W QG18DE jest naprawdę troszkę do ugrania pod jednym warunkiem - ujarzmienia zapłonu. Ale to już załatwia ECUmaster w wersji 1.89 tylko muszę to jeszcze potwierdzić :) A z tym kolektorem 4-2-1 to właśnie często różnica między chińskim wyrobem a polską samoróbą jest właśnie to że polska pasuje a chinola trzeba jakimiś palnikami grzać i zginać bo o miskę zahacza itp.. Nie chodzi tu nawet o to żeby kasować słono, jak wspomniałeś, ale żeby zrobić coś co zadziała bez kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QG18DE jest naprawdę troszkę do ugrania pod jednym warunkiem - ujarzmienia zapłonu. Ale to już załatwia ECUmaster w wersji 1.89 tylko muszę to jeszcze potwierdzić :) A z tym kolektorem 4-2-1 to właśnie często różnica między chińskim wyrobem a polską samoróbą jest właśnie to że polska pasuje a chinola trzeba jakimiś palnikami grzać i zginać bo o miskę zahacza itp.. Nie chodzi tu nawet o to żeby kasować słono, jak wspomniałeś, ale żeby zrobić coś co zadziała bez kitu.

Nie ma co wywazac otwartych drzwi ;) W twoim projekcie beda wg mnie za duze naprezenia na rurach przy flanszy jezeli nie podeprzesz turbinym i bedzie pekal. Zapodaj jakas analize MESowa a sam zobaczysz ;) Rob cos na ten wzor:

 

5784630010_large.jpg to kolektor top mount zrobiony przez protech fabrication, niestety firma chyba zakonczyla dzialalnosc

 

Mozna zawsze cos takiego zanabyc tutaj: http://www.importperformanceparts.net/, full odlew zeliwny (nie powinien pekac tak jak rurowy i ma troche wieksza sztywnosc) turbina bedzie na dole tym razem:100_0189.jpg za jedyne 339$ ;) podejdzie zarowno do ga jak i qg

 

jak widac pasowanie tez calkiem niezle:100_0193.jpg

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Nie ma co wywazac otwartych drzwi ;) W twoim projekcie beda wg mnie za duze naprezenia na rurach przy flanszy jezeli nie podeprzesz turbinym i bedzie pekal. Zapodaj jakas analize MESowa a sam zobaczysz ;) Rob cos na ten wzor:

to kolektor top mount zrobiony przez protech fabrication, niestety firma chyba zakonczyla dzialalnosc

Mozna zawsze cos takiego zanabyc tutaj: http://www.importperformanceparts.net/, full odlew zeliwny (nie powinien pekac tak jak rurowy i ma troche wieksza sztywnosc) turbina bedzie na dole tym razem:

za jedyne 339$ ;) podejdzie zarowno do ga jak i qg

jak widac pasowanie tez calkiem niezle:

Widziałem te foty, taki prosty design czasami jest najlepszy bo zabiera mało miejsca w silniku. Zrobić taki spawany to nie problem, ścianka 3mm + piec 1200 C (powyżej max egt), relaksacja, planowanie i będzie latał bez pękania. Flansza już jest w CADzie.

 

Pytanie: jak kontrolować zapłon? Czy ktoś już stosował ECUMastera to zapłonu w almerze? (Multitooth) Czy ja będę musiał przetrzeć szlaki? :D

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...