Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy zakupie X.


Gość BaltazarGąbka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BaltazarGąbka

Na początku przywitam wszytskich Nissano-forumowiczów.

I teraz ja w temacie, rozglądając się za miłym i przyjemnym autem, wybór padł na X-Traila. Taki ładny i żonie się podoba :) .

Jako że możemy sobie pozwolić na wydatek 25 000 - 28 000 zł więc będzie już on po przejściach. Na co powinienem szzególnie zwrócić uwagę przy "sprawdzaniu" auta. I chyba najważniejsze pytanie disel czy benzyna ?

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiszę brutalnie : za takie pieniądze nie patrzyłbym na to czy Diesel czy benzyna, ważne żeby był w znośnym stanie. I pamiętaj, że mówimy o poprzedniej wersji "iksa" - z małym bagażnikiem i zegarami na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie też dołączę się do pytania o Xaa

mam ochotę przesiąść się z mojej bezawaryjnej n16tki właśnie na Xa z lata 2004 -2005 - do wydania mam 35- 42 kpln

chciałem kupić diesla

na co zwrócić uwagę w tym modelu ?

jakie są wasze opinie odnośnie Xa ?

 

cz silniki 2.2 disel to konstrukcja renault czy nissana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

właśnie też dołączę się do pytania o Xaa

mam ochotę przesiąść się z mojej bezawaryjnej n16tki właśnie na Xa z lata 2004 -2005 - do wydania mam 35- 42 kpln

chciałem kupić diesla

na co zwrócić uwagę w tym modelu ?

jakie są wasze opinie odnośnie Xa ?

 

cz silniki 2.2 disel to konstrukcja renault czy nissana ?

Witam

2.2 diesel do 2006 roku to konstrukcja nissana i z tego co wiem to silnik ten był w całości składany w Japonii (duży plus). Przy zakupie X z 2004-2005 pierwszą rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę to...przebieg. Jeśli będziesz kupował auto z tego rocznika, zwłaszcza sprowadzone to każdy przebieg poniżej 100000 będzie mocno podejrzany. Przy przebiegu powyżej 150000 km trzeba zwrócić uwagę na stan turbosprężarki ( mniej lub bardziej dyskretne "wycie" podczas przyśpieszania może wskazywać na jej uszkodzenie, że o braku przyśpieszenia nie wspomnę:( ), drugim podzespołem, który często wykazuje defekt to pompa paliwowa. Przy 100000 km zwłaszcza jeśli poprzedni właściciel miał terenową fantazję trzeba dokładnie sprawdzić stan zawieszenia.

Ja osobiście nabyłem X z 2006 r z przebiegim 50 tys. km 2.2 dci i oto co odkryłem - samochód najprawdopodobniej ma przejechane 100000 - 150000 km, do regeneracji turbosprężarka, do wymiany tylne amortyzatory i drążek kierowniczy prawy przód, do wymiany pompa wspomagania (boli - bo nie ma zamiennika i w grę wchodzą tylko orginalne części), ponadto jeszcze kilka drobiazgów typu zapchane dysze spryskiwaczy, przepalona pompa spryskiwacza szyby tylnej czy zapchany filtr kabinowy - jeśli w porę spostrzeżesz usterki możesz się jeszcze potargować. Warto jeśli poprzedni właściciel przedstawia książkę serwisową sprawdzić auto w nissanie po nr VIN czy było rzeczywiście serwisowane przy danym przebiegu - okazuje się, że spreparowanie książki serwisowej szczególnie sprowadzonych samochodów nie jest ani trudne ani rzadkie.

Pozdrawiam i udanych zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niedawno kupiłem X-Traila z 2002 roku, 2,2 Di.

Teraz inwestuje w "zestaw startowy" i tak:

 

Przed zakupem warto sprawdzić końcówki drążków kierowniczych bo jedna kosztuje około 400 zł bo nie ma zamienników - trzeba oryginalne kupować.

Dodatkowo łożyska w kołach - cena dobrego łożyska z wymianą to około 500 zł. Jak jest duży luz na kole, to mogła pójść też piasta - nowa w Nissanie 1800 zł - ja znalazłem na allegro używkę za 500 zł. (całą zwrotnicę)

Do tego wymieniłem jeszcze olej, filtr oleju, powietrza i paliwa, tu akurat ceny normalne ( powietrze ok. 30 zł, wkład filtra oleju 50 zł, filtr paliwa 60 zł.)

Warto sprawdzić wycieki z tylnego mostu, bo jeśli to tylko rozszczelnienie, to można samemu pokombinować, ale jak pęknięta będzie obudowa to trzeba używek na allegro szukać.

 

Poza tym wszelkie wycieki z silnika, działanie urządzeń elektrycznych i stan podwozia, bo u mnie wychodzi kiepskie lub żadne zabezpieczenie przed korozją.Na szczęście już nie raz robiłem asfaltowanie podwozia więc z tym sobie poradzę sam.

 

Poza tymi uwagami jestem zadowolony z samochodu. Super się jeździ, a raczej płynie po drodze. Duży bagażnik, wysoko się siedzi. Po prostu czuję się komfortowo i bezpiecznie. Na 6 biegu, 110 km/h silnik mruczy i pięknie się wtedy podróżuje.

Aha i jeszcze jedno, w tym samochodzie jakoś nie czuję prędkości. Jadąc 100 km/h czuję jakbym jechał 50 km/h. Dobrze że mam CB, bo pewnie już nie jeden mandat bym zapłacił. A silniczek zachęca do dynamicznej jazdy :-))

 

Jak już znajdzie się jakieś wady, to negocjować cenę. Podałem ceny części z robocizną w serwisie ( nie ASO) więc wiecie, ile możecie urwać z ceny. Ja tego nie wiedziałem i za mało urwałem ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...