Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Temperatura silnika szaleje


Guest TatoTurbo
 Share

Recommended Posts

Guest TatoTurbo

nie wiem co jest grane ...czy termostat sie zwalil czy moze jest jakis problem z zapowietrzeniem ukladu..

wskazowka na wskazniku normalnie byla w polowie... ciut powyzej wlaczaly sie wentylatory... i spadalo do poziomu.

 

Teraz jest tak ze wskazowka dochodzi do 2/3 skali (nie czekalem na to zeby weszla na czerwone) a wydaje mi sie to mozliwe.

Dopiero jak ogrzewanie przesune w na max ciepla to znow opada.

Do czasu upalow takich jak teraz nie dzialo sie nic nie pokojacego.

Wentylatory zalaczaja sie normalnie.

 

Czy to mozliwe zeby termostat mial na to wplyw ?

 

aaa... jeszcze jak tak sie zagrzeje to poziom plynu w zbiorniczku podnosi sie o jakies 2cm powyzej minimalnego stanu (zaznaczonego na zbiorniczku)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że masz za mało płynu chłodniczego w układzie. Gdy silnik osiągnie swoją temperaturę pracy, to poziom płynu powinien zbliżyć się lub nawet nieco przekroczyć max w zbiorniku wyrównawczym. Przy zimnym silniku poziom płynu w zbiorniczku nie powinien spaść poniżej minimum.

Dlatego myślę, że nie masz co winić termostatu za to co Ci się przydarzyło, raczej poszukaj nieszczelności lub dziury w układzie chłodzenia.

 

Pozdrawiam

Delphi

Link to comment
Share on other sites

Guest TatoTurbo

dzieki za odpowiedz ale nie jasno pisze (zawsze mialem z tym problemy)

plynu jest ok a jak sie nagrzeje to za duzo.

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki

Ja u siebie spotkałem się z tym rok temu - wskazówka dochodziła pod czerwone pole, w korkach w Wawie. Teraz nie zauważyłem bo stoi w aso z winy immobilizera chyba, sami nie wiedzą co jest.

Moja chłodnica wygląda na wybrakowaną, radiatory tak przerdzewiały, że niewiele ich zostało. Zastanawiam się nad jej wymianą, ale najpierw muszę zacząć jeździć :wink: .

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest TatoTurbo

ja mialem taka akcje z mies temu ...jechalem ... scigalem sie z jakims tam fordem... i wybuchl przewod od bloku do chlodnicy... zjechalem na bok i okazalo sie ze ktos nie lwasciwie "nasadzil" przewod na rurke do chlodnicy.

(tam jest taki wypust) i trzeba az na niego naciagnac ta rure)

 

a to bylo naciagniete tak przed nim.

strasznie spraciala (ta rura plastikowa) o ile tak mozna to tak okreslic... bo rozsypala mi sie w rekach jak wafelek po lodach.

Nasadzilem ja glebiej tak jak trza ;) i pojechalem

 

zastanawiam sie czy elementy ktore tam sie pokruszyly sie nie zatkaly przeplywu plynu?

Link to comment
Share on other sites

Guest Bruneros

1) sprawdzic szczelnosc ukladu i wszelkie mozliwe wycieki

2) sprawdzic zapowietrzenie ukladu i ewentualnie odpowietrzyc odpowietrznikiem na nagrzewnicy, dolac plytnu

 

3) i tak ja obstawiam pompe wody :-)

 

przejrzyj moja hisotrie postow troche pisalem o tym.

 

MK

Link to comment
Share on other sites

witam :) , niestety zgadzam się że to pompa :( , jednak ten syf z rury mógł zrobić niezłe zamieszanie, więc na początek zobaczyłbym jednak termostat ( może się zatarł przez ten brud) i saleje no i mniej robory.

Link to comment
Share on other sites

Guest TatoTurbo

Wiec tak dzis powalczylem troche i potesowalem auto

 

moje spostrzezenia sa takie: to wina chlodnicy klimatyzacji.

Pojezdzilem dzis troszke bez klimy i wszystko jest wskazowka jest tam gdzie potrzeba ...wentylatory dzialaja wtedy kiedy musza.

Wy mienilem dzis termostat na naowy wiec nie ma opcji na ta usterke.

 

Uklad sie sam odpowietrza (podobno).

 

Chlodnica klimatyzacji nie jest oryginalna ...cos mi sie wydaje ze to wlasnie jest problem ..bo kolesie co ja zakladali poprzedniemu wlascicielowi mogli cos popierdzielic.

Moim zdaniem jest za "gesta" i nie jest na tyle "przewiewna" przez to chlodnica wody nie dostaje wystarczajacej ilosci powietrza jednoczesnie jest podgrzewana dodatkowo przez klime.

 

Czy to mozliwe ?

 

Jak sprawdzic pompe wody?

bo na podstawie wiadomosci z innego watku ze nie cieknie nic z auta :D

Link to comment
Share on other sites

pompa się właśnie wykazała swoją sprawnością, odpowietrzyła układ i wymuszała obieg bez niej byś nie pojeździł zagotowałby się silnik . twoja diagnoza musi być trafna :) .( zabrudzona chłodnica nie jest ? błotko muszki , ewentualnie czegoś nie ma między chłodnicami ,może coś wpadło) to tylko hipotezy. czyli jak włączysz klime to znowu temp. skacze. u mnie jak włącze klime to dwa wentylatory się włączają naraz.

Link to comment
Share on other sites

Guest TatoTurbo

jutro dojkladnie to zobacze ...ale z tego co widzialem to nie ma zadnych pogniecen itp

chyba u mnie zawsze wlaczaja sie dwa wiatraki (pewien nie jestem)

 

z tego co mi sie wydaje to jeden z klima powinien chodzic nonstop

a drugi dolaczac sie wtedy kiedy potrzebuje tego woda

 

tak czy inaczej jak skacze mi temperatura wody to wlaczaja sie dwa

Link to comment
Share on other sites

Guest TatoTurbo

dzis widzialem sie ze znajomym i podsunal mi kolejna wersje:

 

sprezarka juz od jakiegos czasu wydaje dzwieki oznaczajace ze nie dlugo wykituje.

Zapytal sie mnie czy jak sie zalacza klima to samochod zwalnia... powiedzialem ze tak i to dosc sporo ..wiec on mowi ze nie dlugo sie zatrze i za specjalnie nie mozna z tym niczego zrobic..

porownal to z tym jakby auto mialo jechac na zaciagnietym reczny ...w koncu sie przegrzewa.

 

Mam przedmuchac obydwie chlodnice pod cisnieniem.

Pojechac do typkow od klimatyzacji zeby sprawdzili osuszacz bo on jest glownym powodwm zacierania sie sprezarek (nie dodstateczne osuszanie wilgoci z gazu co prowadzi do korozji).

Dolac jakiegos specyfiku ktory rozprowadzi sie po obiegu klimatyzacji.

Jezeli to wszystko nie pomoze to pozostaje kupic nowy osuszacz i sprezarke.

 

A sam najchetniej to bym wymienil dwie chlodnice i cala instalacje do klimy z wyjatkiem wlacznika ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest MISIU-BISI

witam, odkopię temat, mam podobny problem jak Ty zaczęło sie w korku w upale z włączoną klimą, po jakiś 30 min stania w korku temp silnika poszłą w górę-ale nie na czerwone pole tylko w nomal sie mieściła-tak 2/3 skali, to samo przy podjezdzie pod 3 km górę z włączoną klimą-przyzwyczajony do japońskich aut-wcześniej 2 mitsu nigdy w nich wskażówka nie podeszłą wyżej niż do połowy-choćby silnik sie miał zapalić z gorąca-ciekawi mnie czy tak może być-że podnosi sie wyżej niż połowa-czy robiłeś coś z klimą żeby rozwiazać problem, bo ja to chyba oleje, skoro mam wskazówke w polu normal-a tak na marginesie to klima w primerze jest zwalona, nie dość że odbiera mnóstwo mocy silnikowi, to jeszcze mało wydajna

Link to comment
Share on other sites

Guest donn_primerra

jak jest mało wydajna to sobie uzupełnij gaz... mało wydajna tos ty oplem nie jezdził hee. jeśli miesci sie temperatura w zakresie normal to nie ma co ruszać tymbardziej ze na klimie chodzą caly czas wiatraki.. też sie spotkałem z tym ze w nissanach klima obcina moc i to dosyc wyrażnie.. jednak na zdrowy rozum taka spręzarka nie jest w stanie odebrac tyle mocy.. to mniejsze auta z klima a tak nie slabną.. musisz sprawić aby ECU nie widzial ze właczasz klime.. :) jest to do zrobienia przynajmniej w nissanie.

Link to comment
Share on other sites

Guest MISIU-BISI

nie no klyma jest świeżo nabita:) tylko pierwszy raz od kupna pojechałem w korku w upale i mi skoczyłą temp, ale po przeczytaniu instrukcji jest tam napisane że jeżeli silnik sie gzreje to tzreba ustrojstwo wyłaczyć, w sumie miałem okazje przejechać sie almerą n 16 z 2001 roku-mój dziad jest z 97-go i tam sprężarrki klimy nie czyć-auto nie dostaje zamuła po jej odpaleniu-i działa troche lepiej-wydajniej-może to kwestia nowszej techniki-postanowiłem sie nie przejmować i jezdzić dalej.

w życiu nie widziałem opla z klimą :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Guest donn_primerra
w życiu nie widziałem opla z klimą
no teraz poleciałes . troche ich jest.. ale klima w nissanie nawet moim który jest rok 91 dziala o wiele wydajniej niż tam.. nie powinien ci sie zagrzać silnik nawet stojac na 40 stopniowym upale i gazujac ... działaja ci oba wentylatory po właczeniu klimy??? moze masz gdzies jakąś mala niedrożnosć i wolne obroty w korku = mniejsza wydajnosć pompy wody.. i dlatego .
Link to comment
Share on other sites

zaczęło sie w korku w upale z włączoną klimą, po jakiś 30 min stania w korku temp silnika poszłą w górę-ale nie na czerwone pole tylko w nomal sie mieściła-tak 2/3 skali, to samo przy podjezdzie pod 3 km górę z włączoną klimą

Sprawdź chłodnicę. U mnie (nowa chłodnica, pompa, termostat) podczas stania w korkach na klimie wskazówka opada poniżej 1/2 stanu.

ja to chyba oleje, skoro mam wskazówke w polu normal

Nie olewaj, coś jest nie-halo.

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilhsx

Mam podobny problem tylko mi się dzieje tak że jak włącze silnik to jest na dole wskazówka dojdzie sobie do połowy potem nagle przeskakuje aż za czerwone pole i tak jest np cały dzień albo na dołach opada do połowy sama z siebie : ) Czego to może być wina?

Link to comment
Share on other sites

Guest MISIU-BISI
zaczęło sie w korku w upale z włączoną klimą, po jakiś 30 min stania w korku temp silnika poszłą w górę-ale nie na czerwone pole tylko w nomal sie mieściła-tak 2/3 skali, to samo przy podjezdzie pod 3 km górę z włączoną klimą

Sprawdź chłodnicę. U mnie (nowa chłodnica, pompa, termostat) podczas stania w korkach na klimie wskazówka opada poniżej 1/2 stanu.

ja to chyba oleje, skoro mam wskazówke w polu normal

Nie olewaj, coś jest nie-halo.

 

 

 

eee nie sądzę, skoro nawet w instrukcji piszą... poza tym nie złapał czerwonego pola stanął w 2/3 póżniej jak jechałem szybciej to opadł, a jechałem naprawdę a za...ym korku przez pół godz na klimie na jedynce, a wcześniej cały dzień bez jej wyłanczania gwoli ścisłości mam nową pompę wody, wentylatory chodzą oba, nowy płyn chłodniczy, klima świeżo po wymianie czynnika i oleju pzreczyszczę jeszcze najwyżej obie chłodnice. a co do opla-no cuż:) nie widziałem astry czy też corsy nawet vectry z tych roczników co moje auto z klimą:)

Link to comment
Share on other sites

Guest gelo181

Ja się dołącze z pytaniem do tematu. Ja mam trochę inny problem ponieważ wskazówka z temperaturą nie dochodzi całkowicie do połowy i nie wiem czy się mam martwić czy nie. Zawsze była równo w połowie a teraz jest jakieś 2 może 3 milimetry niżej od połowy.

Link to comment
Share on other sites

Guest fago

zalezy to od temeperatury zewnetrznej kolego,na wszelkie wielki sprawdz poziom plynu chlodniczego, kiedys w fordzie spotkalem sie z tym ze jak nie bylo wody w ukladzie to mi wogole temp nie pokazywal

Link to comment
Share on other sites

Guest gelo181

Płynu jest cąła chłodnica, a w zbiorniuczku prawde mówiąc można by dolać bo niedługo do minimum dojdzie, a mam pytanko do tego, czy moge różne rodzaje płynu chłodniczego mieszać? Bo nie wiem jaki płyn poprzedni właściciel nalał, i podejrzewam ze nie będzie pamiętał jaki to był bo minął już rok.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ciseq

Dołącze sie do tematu, bo ostatnio również mam problem z temperatura silnika i to mnie przeraża. U mnie wsio zaczelo się od nieszczelnej chłodnicy i dolania uszczelniacza do chłodnicy.

 

Konkrety :

 

Kupiłem nową chłodnice + nowy termostat problem dalej ten sam. Temperatura mi rosnie ponad połowe i dalej ale nie pozwalam zeby w ogóle doszła do końca i gasze auto. Płyn jest zalany, układ wydaje mi sie odpowietrzony bo odpowietrzalem taka mala srobka przy weżu do nagrzewnicy. Do tego mam oba przewody idace do nagrzewnicy gorace odkrecony kurek na cieple powietrze i daje mi zimnym ;/

 

Czy ktos ma na to jakiś pomysł? Zapomniałbym dodać, nie wiem czemu wentylator przestał krecic ;/

 

 

P.S.

Wentylator sprawdzony w domu na zasilaczu 12V kreci .... to co teraz moze byc w aucie z elektryka cos czy moze czujnik przy pompie wodnej ? sugestie ?

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilhsx

Ja też się dołącze do pytania bo mnie zaczyna to cholernie martwić a tydzień temu miałem zmienianą uszczelke pod głowicą a więc Primera 1994 2.0D

Objawy są takie że wskaźnik temperatury rośnie do połowy a potem wyskakuje aż na koniec poza skale czerwoną albo nie i stoi na połowie to zależy i wczoraj mi sie w nocy woda zagotowała w układzie bo była na razie zalana. Dzisiaj dolać musiałem z 2l gdzie wcześniej ciągle była pełna chłodnica i nie uciekało. Jak sie zagotowała oczywiście aż bulgotała w wyrównawczym. Czego to może być wina? Silnik jest mega gorący aż nie idzie dotknąć chłodnica tak samo a wiatrak wiem że działa i czasami sie nawet załącza? Podejrzewam że ten czujnik temperatury jest popsuty ale nie ogarniam czemu sie tak wszystko mi gotuje... Byłbym wdzięczny za wskazówkę jakąś.

Link to comment
Share on other sites

Guest pan_jabu

pytanie do Kamilshx :

 

Dlaczego zmieniałeś uszczelkę po głowicą ? Czy juz wcześniej miałes takie skoki temp. ?

 

Jeśli podejrzewasz winę termostatu to możesz go sprawdzić, ktos już pisał na ten temat. Wyjmujesz go, wrzucasz do naczynia z wodą i gotujesz obserwując czy działa.

Link to comment
Share on other sites

Guest kamilhsx

Tak były ale została zmieniona i było ok ; ) A z tym wskaźnikiem jest tak że jest na połowie i w ciągu 1s przejeżdża ponad czerwoną. Tak jakby był uszkodzony. Nie ogarniam trochę czego to może być wina...

 

[ Dodano: Czw 09 Lip, 2009 17:08 ]

Siedze dzisiaj kombinuje i nic... Układ odpowietrzyłem posprawdzałem kable od czujników i w ogóle i nic... Grzeje sie mega szybko i wskazówka wywala do góry i chłodnicy nie idzie dotknąć i silnika... I wiatrak sie nie załącza nie wiem czemu. Wcześniej było tak samo ale sie włączał czasami gdzies w trasie : )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...