Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Datsun Cherry] 80'-Historia renowacji


fazownik81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:) Stałem sie posiadaczem Datsuna :D

Autko zadbane ale trochę brak dokładności przy remoncie daje sie we znaki.. Cieknące uszczelki nie wymieniane tylne hamulce przez 30 lat zamek klapy wycieraczki, ręczny, amorki i pare innych pierdółek w zawieszeniu:) Po mału sie za niego zabieram:) Części o dziwo są dostępne tylko trzeba poszukać:)

W gratisie dostałem silnik 1.2 i 3 bagażniki części...

Po problemach rejestracyjnych trwających prawie tydzień wreszcie można szurać pazurkiem po asfalcie hehe:D

post-25542-1254590986,0496_thumb.jpg

post-25542-1254591110,3819_thumb.jpg

post-25542-1254591200,4106_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem z Pionek:) Aktualnie przesiaduje w Olsztynie. Staram sie dojść do ładu z tym potworem heh. Jakie macie panowie doświadczenie z przednim zawieszeniem? Na dołkach kiera sama skręca..

 

Posiada ktoś zwas moze materiały o tym aucie ? Książki, dane, i rodzaje silników ? Gaznik zaczyna szwankować i chyba bede zmuszony go ogarnąć... Przydała by sie tez jakaś dobra meta z częściami :unsure:

 

Auto po małych przejściach zaczęło hamować :devil: Wymienione cylinderki, szczęki i płyn, układ odpowietrzony. Wymieniona uszczelka klawiatury bo jak zwykle właściciel zamiast ruszyć dupsko do sklepu na sylikon pokleił..

Teraz gaźnik ma ktoś jakiekolwiek dane gaźników z tych motorów? Był bym bardzo wdzięczny..

 

Trochę podziałałem:

Wymiana końcówek drążków, sworzni, wahaczy przednich, wahacza tylnego, sprężyn tylnych, naprawa klamki, świateł, gum na przegubach, przewodów hamulcowych, czeka mnie jednak wymiana calutkiej elektryki wywalenie alarmu i całkowicie nowe przewody do hampli i hample od czegoś nowszego może ktoś wie czy da się coś podpasować ?

Teraz czeka na wymianę belki zawieszenia i silnika bo pordzewiała i malowanie...

Dalej niestety nie mam nic o silniku... Zawory grzechoczą jak siemasz wiktor, może ktoś wie jak ustawić ?

Ciężko mi znaleźć cokolwiek o tych motorach a nawet nie mam oznaczeń.

Edytowane przez fazownik81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zawory grzechoczą jak siemasz wiktor, może ktoś wie jak ustawić ?

Ciężko mi znaleźć cokolwiek o tych motorach a nawet nie mam oznaczeń.

ja w cherrym z '84 1,5 ustawiałem jak w starym fiacie, czyli na czuja. (powinno się na szczelinomierz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No i stało sie:

 

http://forum.nissanklub.pl/uploads/monthly_09_2011/post-25542-0-52119400-1315898512_thumb.jpg

 

Na szczęście byłem przygotowany na taką ewentualność:

 

http://forum.nissanklub.pl/uploads/monthly_09_2011/post-25542-0-14791400-1315898637_thumb.jpg

 

Zawory wyregulowane na szczelinomierz 0,15ssące 0,25 wydech klawiatura wyszlifowana podorabiane drązki skrzynie biegi wchodzą cudnie. brak poduszek pod całość musiałem założyć używki w dostatecznym stanie....

Plan kolejny wygięcie calutkiego wydechu z nierdzewki i oczywiście uszczelka miski + simeringi wału.

 

Narobiło sie:) Odkręcił sie przegub i przywalił w miskę, postanowiłem zmienić silnik bo ten ma słabe sprężanie, przełożyłem i okazało sie:

aparat po wyczyszczeniu nie działa, założyłem stary jest iskra.

Gaźnik wyczyszczony wszystko podpięte paliwo podaje i auto nie pali.

Próbowałem kręcić zapłonem ale nic to nie dało ani na gazie ani na benzynie.

Zawory chodzą nawet nie stukną paliwo jest w cylindrach bo mokre świece.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

post-25542-0-52119400-1315898512_thumb.jpg

post-25542-0-14791400-1315898637_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj poczyścić aparat, kopułkę i palec, albo wymienić cewkę zapłonową na jakąś inną (np. z malucha :devil: ) kiedyś w b11 tak miałem i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj poczyścić aparat, kopułkę i palec, albo wymienić cewkę zapłonową na jakąś inną (np. z malucha :devil: ) kiedyś w b11 tak miałem i pomogło.

 

3 dni temu wszystko działało na innym silniku, M75 >> M72

Jak się cewka zepsuje to jest iskra ?

Auto wogule nie załapuje nawet tylko strzela czasem jak kręcę aparatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój miał iskrę, a mimo wszystko nie zapalał. może była za słaba... nie wiem. po podłączeniu drugiego aparatu i innej cewki (z malucha właśnie) i nyska odpaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój miał iskrę, a mimo wszystko nie zapalał. może była za słaba... nie wiem. po podłączeniu drugiego aparatu i innej cewki (z malucha właśnie) i nyska odpaliła.

 

Jutro będę próbować:)

Dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem troszkę tytuł mam nadzieję że ok no i troszkę wygląd całego działu ,,,na podział aut W [tagach]

 

co wam mogę podpowiedzieć to nie wiem czemu na niezbyt jeżdzonym silniku 'nowe" świece zmieniły odstęp i iskra czerwona ,,,,, po korekcji o coś twardzego sie poprawiło ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem troszkę tytuł mam nadzieję że ok no i troszkę wygląd całego działu ,,,na podział aut W [tagach]

 

Co wam mogę podpowiedzieć to nie wiem czemu na niezbyt jeżdzonym silniku 'nowe" świece zmieniły odstęp i iskra czerwona ,,,,, po korekcji o coś twardzego sie poprawiło ,,,

 

Wszystko ok :)

Ze względów mi nieznanych lampa przy mnie nie działa czary jakieś, wiec tłok do góry na pierwszym garze i palec powinien być na pierwszej świecy, i był... ale nie ta stroną gdzie się styka z kopułką jaki ja głupi :) Po obróceniu aparatu o 90 stopni silnik odpalił, chodzi równo i głośno bez rur które właśnie dorabiam z kwasówki.

Okazało sie też ze mam 3 rózne silniki a nie takie same. M72 M79 i M75

M75 ma wyższy blok oraz inne kolektory. Po założeniu silnika M72 okazało się ze flansze przegubów nie pasują sa wieksze a przeguby sa grubsze i mają inny wieloklin od strony zwrotnicy.

Reasumując M72 i M79 takie same przeguby i kolektory M75 inne kolektory i przeguby.

Ciekawostką jest też w kolektorze wydechowym przepustnica na środkowych garach nie mam pojęcia po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swego czasu ja miałem - sunny b11, brat - cherry n12 i ojciec sunny b12. Mieliśmy do tego drugi taki sam kpl. na części i silniki z b11 i n12 były identyczne i można je było zamieniać, ale skrzynie miały właśnie różne flansze przegubów i trzeba było przekładać z półosiami.

b11 i n12 były 1,5 benzyna + gaz, a b12 1,7 diesel.

 

a ta przepustnica czym jest sterowana ?? jakieś cięgła czy podciśnienie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta przepustnica czym jest sterowana ?? jakieś cięgła czy podciśnienie ??

Raczej podciśnienie.

%3Ca%20target=

%3Ca%20target=

Autko dostało też nowy sprzęt:

%3Ca%20target=

 

Po 2 latach użytkowania auto wygląda tragicznie, lakier płatami odpada i wyłazi rdza, całe szczęście ze mam tylko jedną dziure w podłodze i to od strony pasażera.

Elektryka cała co wymiany bo nadrutowane strasznie, progi nadkola pękają, słupki też. Widać ze gość robił to tylko na sprzedaż..

Poszukuje prawych drzwi bo te niedługo się rozpadną :)

Miedzy silnikiem M75 i M92 i 79 jest jeszcze różnica w docisku i wałku sprzęgłowym.

M75 ma krótszy wałek oraz wieniec szerszy (bardziej odsunięty od silnika) Łożyska są takie same, tarcza i docisk też.

Prośba do admina o poprawienie fotek:)

Edytowane przez fazownik81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...