clipp Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Witam wszystkich, wybaczcie lamerskie pytanie,- ale lepiej pytać niż potem ponosić konsekwencje swojej głupoty. Zdecydwałem, kupuję Parcha. Klamka zapadła Y61 1998 -2000. - takiego szukam. Ma być stockowy, sam potem będe trochę motał. Chodzi mi po głowie +2 na zawieszeni - pewnie Dobinsons po przeczytaniu poprzednich postów, do tego jakiś MT 33' /pewnie BFG, albo Maxxis/. I tu dochodzimy do sedna sprawy,- czy do 33' opony potrzebny jest lift i czy +2 polepszy widocznie wykrzyże w stosunku do zawieszenia stokowego i poprawi zdolności terenowe ? I co myślicie o takiej kombinacji z oponami 33' ? Założeniem ma być samochód wyprawowo - wycieczkowy z elementami przeprawy /przeprawy nie mylcie z PLP )))). Rozumie również iż silnik 2,8 to najlepszy wybór, chyba że trafi sie rodzynek 4,2. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Igor, nie wiem jakim cudem wyszło Ci 4.800 ? Po podliczeniu tego, co napisałeś kalkulator wskazał 7.700. Chyba, że chcesz odliczyć koszty nietrafionych decyzji typu OME. Pominąłeś też zmiany przełożeń w mostach i opony. Z informacji, które znalazłem w ciągu kilku miesięcy, wynika, że Horn rzetelnie przedstawił problemy i koszty związane z jeżdżeniem na "dużych kołach". Mnie wystarczy gehenna, którą przeszedłem z autoryzowanym serwisem przy wymianie świec. Potem kolejne dwa warsztaty nie potrafiły wyregulować pompy. Mam też doświadczenia z okresu gdy bawiłem się w rajdy szosowe i ściganie. Przy ponadnormatywnym obciążeniu wszystko sypie się w oczach. Wystarczy też zajrzeć na temat Patrole w terenie. Nutka kupiła Graciarnię po 70.000 przebiegu i już za kilka tygodni doszły mnie słuchy, że czeka na nową skrzynię a pompa "się naprawia". Rozumiem podejście Horna, bo sam kiedyś takie wyznawałem i napisałem to w moim pierwszym poście w niniejszym temacie - jeśli chodzi nam o zabawę i coś sprawia nam radochę, to uznajemy, że nieważne koszty. Jeśli mamy jednak zamiar użytkować Patrola racjonalnie, do rodzinnych wyjazdów po czarnym i w lekkim terenie, to nie ma sensu ładować się koszty, związane z liftem, którego efektów i tak nie wykorzystamy. Pozdrawiam automaniaków i życzę szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 (edytowane) Nutki samochód to rodzynek ... Kłopoty z samochodem miał Jacek @JacaV6 Chcecie to policzę ... Silnik 4.2 40 tyś Przełożenia w mostach 5 tyś Opony 4 tyś Zawieszenie z panhardami 5.5 tyś Bagażnik 4 tyś Oświetlenie 1.1 tyś Wyciągarka 6 tyś ( z montażem i płytą ) Zabudowa bagażnika 3 tyś ( szuflady ) Lodówka 2.5 tyś Kompresor 1.5 tyś ... i milion innych pierdół Koszt samego doposażenia to ponad 80 tyś Ciężko logicznie wytłumaczyć fakt inwestowania w samochód Jest to rodzaj pewnego uzależnienia Kupimy autko , chcemy kupić większe koła , lepszy silnik , zawieszenie itp. Tym sposobem choroba się rozwija w zastraszającym tempie Swój samochód buduję już od 3 lat ... ciągle czegoś mi w nim brakuje Zrezygnowałem ze stalowych zderzaków bo i tak waży już 3 tony Ogólnie skarbonka bez dna Kupiłem samochód w celu uprawiania turystyki offroadowej Wiem jedno ... Patrol ma u mnie dożywocie I tu dochodzimy do sedna sprawy,- czy do 33' opony potrzebny jest lift Nie ... Mam kumpla który bez liftu z powodzeniem śmiga na 35-kach i czy +2 polepszy widocznie wykrzyże w stosunku do zawieszenia stokowego i poprawi zdolności terenowe ? Zdecydowanie tak ... Za zdolności terenowe samochodu odpowiada kierowca Nie pisz stokowego ... stok to magazyn ... lepiej brzmi fabryczne chyba że trafi sie rodzynek 4,2. ? Poszukaj ... Można znaleźć w Holandii 4.2 Trzeba szukać Edytowane 20 Października 2009 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Stockowy - to pewno naleciałość po Jeepie. Niech będzie zatem fabryczne. Czyli reasumując: +2 na zawieszeniu i 35'. I pewno należy pomyśleć w przyszłości o zmianie przełożeń. To jeszcze jedno, czy przy konfiguracji j.w. dochodzą jakieś dodatkowe przeróbki w postaci podcinania, przesuwania, wydłużania itp ? I jak z obcieraniem przy skręconych kołach i na maksymalnym wykrzyżu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Brawo Igor ! Wreszcie szczera odpowiedź. Sam wiem jak to uzależnia. Aż mnie kręciło żeby go zliftować, z trudem sobie odmówiłem. Staram się jednak myśleć racjonalnie, ponieważ mam sporo innych uzależnień - wnuczek, wędkowanie, polowanie, jazda konna, kolekcjonowanie militariów. Dobrze, że mamy z żoną oddzielne konta i nie zna moich dochodów. Gdyby się dowiedziała ile wydałem przez ostatnich 10 lat na zabawki, chyba by mnie zadusiła . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Czyli reasumując: +2 na zawieszeniu i 35'. I pewno należy pomyśleć w przyszłości o zmianie przełożeń. To jeszcze jedno, czy przy konfiguracji j.w. dochodzą jakieś dodatkowe przeróbki w postaci podcinania, przesuwania, wydłużania itp ? I jak z obcieraniem przy skręconych kołach i na maksymalnym wykrzyżu ? Przy lifcie 2 cale tak naprawdę nie musisz już nic robić Kupujesz sprężyny + amortyzatory ... Mogą Ci lekko wyjechać mosty ... powiedzmy 1 cm Możesz wymienić polibusze w przednich wahaczach i zrobić regulowane panhardy ( ale nie jest to konieczne ) Jak masz Patrola 3.0 to masz przełożenia 4.11 Lepszym rozwiązaniem jest kupić używane główki mostów od 2.8 ... tam są przełożenie 4.625 Jest to %-towo tyle samo co przejście z 31 cali na 35 Znacznie obniży Ci koszty zmiany przełożeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bolo24 Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Dobinsons +2"---- Takie zawiezsenie zamontowalem 2 lata temu + amor skretu OME, oraz polibusza OME, mimosrody etc. Z przodu zamontowalem sprezyny+100kg i jeszcze przed zamontowaniem wyciagarki samochod padl 1,5 cm. Tearz mam podkladki 2cm , wyciagarke i juz nie siada. Jesli chodzi o korozje to do tej pory jej brak! Spalanie wzroslo o jakies 2-3 litry. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Przy lifcie 2 cale tak naprawdę nie musisz już nic robić Kupujesz sprężyny + amortyzatory ... Mogą Ci lekko wyjechać mosty ... powiedzmy 1 cm Możesz wymienić polibusze w przednich wahaczach i zrobić regulowane panhardy ( ale nie jest to konieczne ) Jak masz Patrola 3.0 to masz przełożenia 4.11 Lepszym rozwiązaniem jest kupić używane główki mostów od 2.8 ... tam są przełożenie 4.625 Jest to %-towo tyle samo co przejście z 31 cali na 35 Znacznie obniży Ci koszty zmiany przełożeń Dzieki za info, narazie pozbyłem sie Wranglera i rozglądam się za Patrolem. Czy to bedzie 2.8 , czy 3.0 zobaczymy. Pewno nie wytrzymam tak długo by trafić na 4,2. Cóż uzależnienie weekendowe nie pozwoli na zbyt długie szukanie. Raczej obstawałbym przy 2.8, bo mniej awaryjny i wieksza dostępność części no i cena ów części inna..., Chociaż miło wspominam Tyrana 3.0 którym zrobiłem 220.000 i jedynie przy 160.000 zabiłem turbinę, i LSD -tarczki. Silnik sprawował się rewelacyjnie. Oczywiście stawiłem się na akcję Nissana, poprawienia czegoś tam w samochodach z 2003 roku, ale co zrobili nie wiem. Inna inszość że, Tyran był w 80 procentach jeżdzony po czarnym, a ciężki teren widział jedynie na zdjęciach. Wnioskuje z tego iz lepszy będzie 2,8, bo przełożenia 4.625. Może mało mocy i widoczna turbo-dziura, ale jak sam napisałeś zdolności terenowe to kierowca, a ja dodam ze auto i kierowca, który je dobrze czuje. Jeszcze raz dzieki. Dobinsons +2"---- Takie zawiezsenie zamontowalem 2 lata temu + amor skretu OME, oraz polibusza OME, mimosrody etc. Z przodu zamontowalem sprezyny+100kg i jeszcze przed zamontowaniem wyciagarki samochod padl 1,5 cm. Tearz mam podkladki 2cm , wyciagarke i juz nie siada. Jesli chodzi o korozje to do tej pory jej brak! Spalanie wzroslo o jakies 2-3 litry. Pozdrawiam Znaczy się sprężyny się ułożyły. Rozumien że Dobinsons ma lekką tendencję do siadania, czy jest to standard przy tak ciężkim aucie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bolo24 Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Pewnie tendencje do siadania ma , tylko dlaczego tylko przod, jak tyl jest bez dodatkowego obciazenia ? Wygladal dosc pokracznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Pewnie tendencje do siadania ma , tylko dlaczego tylko przod, jak tyl jest bez dodatkowego obciazenia ? Wygladal dosc pokracznie Patrol to dla mnie totalne Nowum, ale na logikę zawsze przód jest dużo cięższy niż tyl - silnik. Jak jeszcze troszkę poskakałeś i ponacierałeś pod górki, podobijałeś, to sie trochę "ułożyły" na - 1,5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bolo24 Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Sprezyny powinny po 10 tys stac rowno, ew po stronie kierowcy troche wyzej. A nowe moga stac wyzej i sie ulozyc, choc powiiny byc tak zrobione aby nie siadaly-tak twierdza fachowcy i tak twierdzil Importer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Sprezyny powinny po 10 tys stac rowno, ew po stronie kierowcy troche wyzej. A nowe moga stac wyzej i sie ulozyc, choc powiiny byc tak zrobione aby nie siadaly-tak twierdza fachowcy i tak twierdzil Importer. Ja miałem problem z OME Padły 2 komplety Dobrałem Dobinsonsa ... + 4 cale do 4.2 Do tej pory nie siadły nawet cm W Dobinsonie między sprężyną 2 a 3 cale jest różnica w grubości drutu Uważam że powinno się wrzucać 3 calowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Clipp, jak chcesz kupić Patrola to może się dogadamy. Myślę ostatnio o Gelendzie bo wydaje mi się trwalsza i mam dojścia do części oraz serwisu. Mój e-mail: niebora@poczta.onet.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Clipp, jak chcesz kupić Patrola to może się dogadamy. Myślę ostatnio o Gelendzie bo wydaje mi się trwalsza i mam dojścia do części oraz serwisu. Mój e-mail: niebora@poczta.onet.pl Bardzo chętnie ale, Ty masz Longa, a ja szukam krótkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Moje OME też siadło po założeniu wyciągarki o jakieś 2 cm i to tylko z przodu. Teraz są podkładki i stoi równo. Zobaczymy jak długo. Co do turbo dziury w patrolu Y61 2.8 - ja żadnej nie zauważyłem. Ciągnie równo od najniższych obrotów. Powyżej 2 tys trochę mocniej, ale to nie znaczy ,że poniżej jest jakaś katastrofa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Ja miałem problem z OME Padły 2 komplety Dobrałem Dobinsonsa ... + 4 cale do 4.2 Do tej pory nie siadły nawet cm W Dobinsonie między sprężyną 2 a 3 cale jest różnica w grubości drutu Uważam że powinno się wrzucać 3 calowe Cenna sugestia, ale czy już przy 3 cala nie trzeba przedłużać przewodów hamulcowych, obniżać skrzyni - reduktora aby utrzymać kąt na wale. Pytam, bo o ile nie kumam Patrola, to generalnie zasada jest taka im wyżej tym więcej "drzew". Moje OME też siadło po założeniu wyciągarki o jakieś 2 cm i to tylko z przodu. Teraz są podkładki i stoi równo. Zobaczymy jak długo. Co do turbo dziury w patrolu Y61 2.8 - ja żadnej nie zauważyłem. Ciągnie równo od najniższych obrotów. Powyżej 2 tys trochę mocniej, ale to nie znaczy ,że poniżej jest jakaś katastrofa. OK, może po 4.0 w benzynie trochę demonizuję. Ale przyznasz że długie, strome podjazdy wymagają napędzenia się i trzymania słusznych obrotów silnika. Tak przynajmniej słyszałem od użytkowników Patroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość podj Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 (edytowane) 4.0 ... czołg w każdy teren... Edytowane 21 Października 2009 przez podj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) Jeśli mówiąc o 4.0 masz na myśli Jeep'a XJ - to przeprowadziliśmy stosowne testy: co prawda nie na podjeździe, ale na długim odcinku kopnego piachu. Klasyczny wyścig na 1/4 mili (tyle, że trochę dłuższy) Mój Jeep XJ 4.0 kontra Patrol Y60 2.8. Przy starcie Patrol wystrzelił pierwszy. Jeep przez chwilę mielił kołami, ale nie posuwał się zbytnio do przodu. Po chwili Jeep nabrał prędkości i dopędził Patrola. Obydwa samochody przez chwilę szły równo. Na koniec Patrol uzyskał prowadzenie, ale tylko o pół długości samochodu. Byłem bardzo zaskoczony wynikiem wyścigu ponieważ: Jeep: 185 KM, 325 Nm, 1500 kg, BFG MT 31/10,5 Patrol: 110 KM, 215 Nm, 2200 kg. BFG MT 33/12,5 Różnica w stosunku mocy i momentu do masy jest porażająca. Mimo to Patrol wygrał wyścig (choć o włos). Myślę, że w tym przypadku zdecydowały: - większa masa, która polepszyła trakcję w piachu, - większe koła, - blokada mostu. Konkluzja: moc to nie wszystko. Oczywiście do Jeepa można zamontować większe koła (najlepiej po zamontowaniu mocniejszych mostów, półosi i przełożeń), oraz blokadę mostu. Niestety koszt takiej operacji będzie bardzo wysoki, a parch ma to seryjnie. Wystarczy wsadzić duże koła i można śmigać. Jeśli chodzi o długie podjazdy, to mam zdanie, że każdym samochodem trzeba się napędzić. Nawet jeśli masz nadmiar mocy pod nogą, a nie napędzisz się odpowiednio, to zatrzymasz się 3 metry przed wierzchołkiem mieląc kołami w miejscu. Poza tym po przejeździe kilku samochodów podjazd już nie jest płaski. Przeważnie nakopane jest dziur (szczególnie przed samym wierzchołkiem) i są koleiny. W tej sytuacji moc i napędzenie nic nie pomoże. Niestety praktyka pokazuje ,że ważniejsze będą duże koła, odporność mostów na podskakiwanie z napędzonymi kołami, no i blokada mostu. PS: powyższe to ocena obiektywna. Jestem zagorzałym i prawie ortodoksyjnym miłośnikiem marki Jeep tzw. jeepniętym. Edytowane 21 Października 2009 przez horn3t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 ale czy już przy 3 cala nie trzeba przedłużać przewodów hamulcowych, obniżać skrzyni - reduktora aby utrzymać kąt na wale. W długim Patrolu nie trzeba ... W krótkim wskazane obniżenie skrzyni Przy 3 calach nie trzeba nic robić z przewodami hamulcowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Horn3t, cieszy mnie Twoja odpowiedz jako jeepnietego, bo to znaczy że nie jest tak zle jak myslałem Mówiłem dokładnie o tym silniku tylko we Wrongu. Nie ma samochodu idealnego, jedne lepiej radzą sobie lepiej na piasku, inne znów w błocie, jeszcze inne znakomicie pokonują strone pagórki itd.itp. BTW,- Tak sie zastanawiam, jeżeli nabyłeś niedawno Patrola, to czy przypadkiem nie jest to Patrol Piotra ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) a ło taki Patrol... a ten Jeep właśnie idzie w dobre ręce Edytowane 21 Października 2009 przez horn3t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) a ło taki Patrol... a ten Jeep właśnie idzie w dobre ręce Dobry zakup. Znam to auto i właściciela. Nie oszczedzał przy budowie, robił w dobrym warsztacie i dbał o sprzęt. Nawet chciałem go kupić albo zamienic na Wronga, ale jakoś sie nie "spotkaliśmy" Jeszcze jak powiesz ze do niego idzie XJ /bo wiem że szukał Jeepa, dwa miał w przeszłości/ to stwierdzę że swiat jest bardzo mały. XJ ładny na RE To mój w akcji: http://picasaweb.google.com/Endriu.eju307/WINOWZiemniakTerenowy20090913#5381007284368188354 http://picasaweb.google.com/Endriu.eju307/WINOWZiemniakTerenowy20090913#5381007342109942978 http://picasaweb.google.com/Endriu.eju307/WINOWZiemniakTerenowy20090913#5381007522113058690 http://picasaweb.google.com/Endriu.eju307/WINOWZiemniakTerenowy20090913#5381007941239650914 I skończmy już o Jeepach, bo nas zbanują, wszak to forum NISSAN'a a nie jeep.org. Sorry Panowie obiecuję - nigdy więcej Edytowane 21 Października 2009 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 a ło taki Patrol... ładny ... Ostatnio widziałem go przy parku na Wisłostradzie przy moście Grota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) ładny ... Ostatnio widziałem go przy parku na Wisłostradzie przy moście Grota Offroader, świat jest naprawdę mały , albo to zbieg okoliczności z tą Wisłostradą i mostem Grota Edytowane 21 Października 2009 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Taktak Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Może i mi doradzicie jakie założyć opony na lato w tej chwili mam zimowe 265 70 16 Na lato potrzebuje coś głównie na asfalt ale w teren tez chce wjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.