OFF-ROADER Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) Może i mi doradzicie jakie założyć opony na lato w tej chwili mam zimowe 265 70 16 Na lato potrzebuje coś głównie na asfalt ale w teren tez chce wjechać. 35/12.5/15 polecam Coopery STT a co tu doradzać już wszystko zostało napisane tylko trzeba czytać Oj Bonzo .... Małe kasztaniki na jesieni nie są złe Edytowane 6 Listopada 2009 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2106 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 W długim Patrolu nie trzeba ... W krótkim wskazane obniżenie skrzyni Przy 3 calach nie trzeba nic robić z przewodami hamulcowymi Czy obnizenie skrzyni to skomplikowamy zabieg?? Jaka drogo mniej wiecej taka zabawa kosztuje?? Czy lepiej byloby zrobic lift 2" i wstawic opony 33" czy zrobic 3" i wstawic 35"?? Ktos moze ma zdjecie na 2 i 3 calach do porownania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Czy obnizenie skrzyni to skomplikowamy zabieg?? Jaka drogo mniej wiecej taka zabawa kosztuje?? Czy lepiej byloby zrobic lift 2" i wstawic opony 33" czy zrobic 3" i wstawic 35"?? Ktos moze ma zdjecie na 2 i 3 calach do porownania? Różnica optyczna między 2 a 3 cale w zasadzie nie do wyłapania, Natomiast różnica optyczna patrola na 33' a na 35' widoczna i to doskonale. Już nie wspomnę o prześwicie i kątach natarcia, zejscia i rampowym. OFFROADER kiedyś wklejał zdjęcia, na różnych oponach i na różnym lifcie - poszukaj Edytowane 23 Stycznia 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2106 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Różnica optyczna między 2 a 3 cale w zasadzie nie do wyłapania, Natomiast różnica optyczna patrola na 33' a na 35' widoczna i to doskonale. Już nie wspomnę o prześwicie i kątach natarcia, zejscia i rampowym. OFFROADER kiedyś wklejał zdjęcia, na różnych oponach i na różnym lifcie - poszukaj Czyli spokojnie moge zrobic lift 2" i wstawic 35" kola bez koniecznosci obnizania skrzyni ani przewodow w Y61 krotkim?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Czyli spokojnie moge zrobic lift 2" i wstawic 35" kola bez koniecznosci obnizania skrzyni ani przewodow w Y61 krotkim?? Można i tak, tylko pytanie mocno będziesz dobijł auto ? Przy dwu calach liftu 35 mogą obcierać przy dobiciach. Jak robisz auto na czarne, to 35 powinny wejsć bez liftu. Poczytaj wszystko było. Przefiltruj posty OFFROADERA, i będziesz wiedział wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=wasq=- Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Czyli spokojnie moge zrobic lift 2" i wstawic 35" kola bez koniecznosci obnizania skrzyni ani przewodow w Y61 krotkim?? Offroader pisal ze przy krotkim warto zapodac podkladki pod skrzynie jakies pare postow wyzej Edytowane 23 Stycznia 2011 przez -=wasq=- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Offroader pisal ze przy krotkim warto zapodac podkladki pod skrzynie jakies pare postow wyzej Wasq - nie wprowadzaj kolegi w błąd. Przy 3 cala trzeba, przy 2 nie. Rozmiar opony nie ma wpływu na kąty na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=wasq=- Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Wasq - nie wprowadzaj kolegi w błąd. Przy 3 cala trzeba, przy 2 nie. Rozmiar opony nie ma wpływu na kąty na wale. oops moj blad swoja droga jak juz to warto robic 3 cale roznicy w cenie zadnej a z dodatkowej roboty to te podkladki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 (edytowane) oops moj blad swoja droga jak juz to warto robic 3 cale roznicy w cenie zadnej a z dodatkowej roboty to te podkladki Można jeszcze inaczej. 2 cale lift, opona 35' i lekko podciąć błotniki - nadkola. Też będzie robić No i jeszcze jedna kwestia, przy 35' warto już pomyśleć o przełożeniach w mostach, inaczej bedzie "mulił", a w górach "bardzo mulił " Edytowane 23 Stycznia 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2106 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 jak szybko zuzywaja sie opony MT na czarnym?? czy podzespoly w y61 na 35" uzytkowanym w delikatnym terenie i po miescie beda mniej sie zuzywaly?? chodzi mi tu o zmiane przelozen, czy bedzie konieczna poniewaz nie mam zamiaru katowac go w ciezkim terenie, a wyglada o wiele lepiej na 35 niz 33. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 jak szybko zuzywaja sie opony MT na czarnym?? czy podzespoly w y61 na 35" uzytkowanym w delikatnym terenie i po miescie beda mniej sie zuzywaly?? chodzi mi tu o zmiane przelozen, czy bedzie konieczna poniewaz nie mam zamiaru katowac go w ciezkim terenie, a wyglada o wiele lepiej na 35 niz 33. Szybciej zmieniłbym przełożenia do miasta niż terenu. A poco Ci MT do jazdy tylko po mieście. Zadnych plusów tylko minusy. Kup jakieś AT/R czy w porywach MT/R jeżeli już musisz. Czy szybko się zużywają ? Zależy od mieszanki gum, jedne szybciej inne wolniej. Inaczej: - twarde wolniej, miękkie szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2106 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 wiekszosc czasu spedzam w terenie ale chcialbym wiedziec jak szybko sie zuzywaja na drogach bo zmieniac kola za kazdym razem jak chce sie wyjechac w teren to juz przesada, a roznica w wygladzie MT i AT jest duza jaki przebieg + - trzeba zrobic na 35" bez zmiany przelozen zeby podzespoly zaczy sie sypac?? chodzi mi o BFG MT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 wiekszosc czasu spedzam w terenie ale chcialbym wiedziec jak szybko sie zuzywaja na drogach bo zmieniac kola za kazdym razem jak chce sie wyjechac w teren to juz przesada, a roznica w wygladzie MT i AT jest duza jaki przebieg + - trzeba zrobic na 35" bez zmiany przelozen zeby podzespoly zaczy sie sypac?? chodzi mi o BFG MT Idea zmiany przełożeń nie ma specjalnie nic wspólnego z zużyciem podzespołów, chodzi jedynie o przeciwwage dla wiekszego koła, i związanej z tym dynamiki jazdy. 35 cali nie powinno zrobić krzywdy podzespołom, 37 cali już może zrobić "kuku", wszystko zależy od stopnia zużycia podzespoiłów, /np. padające sprzęgło na 31 calach, umrze prawie natychmiast jak założysz 35', jeśli samochód ma tendencje do grzania sie na oponach 31 cali, - na 35 bedzie sie grzał szybciej itp/ -zależy też od ,stylu jazdy, agresywnosci bieznika itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) Jaki wpływ na obciążenie silnika i podzespołów przeniesienia napędu ma zmiana rozmiaru kół bez zmiany przełożeń w mostach każdy może sobie sprawdzić własnymi nogami jeśli tylko posiada górski rower z przerzutkami. Przy okazji dowie się również czegoś o technice jazdy oraz przeznaczeniu skrzyni biegów i reduktora. Po godzinnej próbie w terenie będzie miał też odpowiedź dlaczego jedne silniki, skrzynie i turbiny wytrzymują po 500 tys. km a inne padają nie dożywszy setki. ECU samochodu, podobnie jak OUN u człowieka, reaguje na zwiększone obciążenie. Pompa podaje wiekszą dawkę paliwa, na łopatki turbiny idzie większa ilość gorących spalin wkręcając ją na ogromne obroty i rozgrzewając do tego stopnia, że potrafi zagotować olej, którym jest chłodzona. Olej w takiej temperaturze traci właściwości smarne i przegrzewa się głowica albo turbina się rozlatuje a silnik zasysa olej. Zabawa się kończy i trzeba szukać drugiego motorka. Silniki w Patrolach nie są złe. Nie są tylko idiotoodporne. Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie czy Patrol ma służyć do lansu, czy długo jeździć. Edytowane 26 Stycznia 2011 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Jaki wpływ na obciążenie silnika i podzespołów przeniesienia napędu ma zmiana rozmiaru kół bez zmiany przełożeń w mostach każdy może sobie sprawdzić własnymi nogami jeśli tylko posiada górski rower z przerzutkami. Przy okazji dowie się również czegoś o technice jazdy oraz przeznaczeniu skrzyni biegów i reduktora. Po godzinnej próbie w terenie będzie miał też odpowiedź dlaczego jedne silniki, skrzynie i turbiny wytrzymują po 500 tys. km a inne padają nie dożywszy setki. ECU samochodu, podobnie jak OUN u człowieka, reaguje na zwiększone obciążenie. Pompa podaje wiekszą dawkę paliwa, na łopatki turbiny idzie większa ilość gorących spalin wkręcając ją na ogromne obroty i rozgrzewając do tego stopnia, że potrafi zagotować olej, którym jest chłodzona. Olej w takiej temperaturze traci właściwości smarne i przegrzewa się głowica albo turbina się rozlatuje a silnik zasysa olej. Zabawa się kończy i trzeba szukać drugiego motorka. Silniki w Patrolach nie są złe. Nie są tylko idiotoodporne. Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie czy Patrol ma służyć do lansu, czy długo jeździć. Ot i tak - reasumując samo zawieszenie, mosty itd nie będą bardzo cierpieć, bo tu Patrol jest autem dość przewymiarowanym. Zdecydowanie gorzej przedstawia sie sprawa z tym wszystkim co znajduje się pod maską. Ale jest też i nutka optymizmu, jak "włączysz myślenie" to szkód nie powinno być, jak zamienisz się w "kata" to coś szybciej czy póżniej się posypie. Proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2106 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 jakie fabryczne przelozenia ma y61 2.8 1999-2000R?? z tego co wyczytalem to 4.625, a 3.0 4.11, reasumujac szybciej przydaloby sie zmienic przelozenia w 3.0?? Chodzi mi o zalozenie opony 35" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 jakie fabryczne przelozenia ma y61 2.8 1999-2000R?? z tego co wyczytalem to 4.625, a 3.0 4.11, reasumujac szybciej przydaloby sie zmienic przelozenia w 3.0?? Chodzi mi o zalozenie opony 35" Tak 3.0 bardzej odczuje zmianę opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 jakie fabryczne przelozenia ma y61 2.8 1999-2000R?? z tego co wyczytalem to 4.625, a 3.0 4.11, reasumujac szybciej przydaloby sie zmienic przelozenia w 3.0?? Chodzi mi o zalozenie opony 35" Po zmianie przełożeń zawsze możesz go jeszcze "szczipowac" ale i tak F1 ro nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) To jeszcze szybkie pytanie... Jakie przelozenia mają 3.0 i 2.8 w przednim moście? Bo widzialem 2 glowki.... 4.625, oraz 4.375. 4.625 to 2.8. a 4.375?? A tak wogole... pati 3.0 35'' coopery i calkiem jezdzi po czarnym... ale chce zmienic na glowki od 2.8 bo teren, stromizny... bez reduktora bida.. podniesiony o 2'' na ironach (jakies opinie co do siadania?) na razie nic nie poleruje jest Ok. Czy ktos ma pozytywne doswiadczenia ze stabi off?? Edytowane 9 Marca 2011 przez Jankes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 To jeszcze szybkie pytanie... Jakie przelozenia mają 3.0 i 2.8 w przednim moście? Bo widzialem 2 glowki.... 4.625, oraz 4.375. 4.625 to 2.8. a 4.375?? A tak wogole... pati 3.0 35'' coopery i calkiem jezdzi po czarnym... ale chce zmienic na glowki od 2.8 bo teren, stromizny... bez reduktora bida.. podniesiony o 2'' na ironach (jakies opinie co do siadania?) na razie nic nie poleruje jest Ok. Czy ktos ma pozytywne doswiadczenia ze stabi off?? 3.o w manualu 4.11 3.0 w automacie 4.375 2.8 4.625 4.5 benzyna 3.9 4.8 benzyna 3.54 TD42 4.11 TD42Ti ... 4.11 i 3.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Takie spostrzezenie... Nadal na oryginalnych mostach z 3.0 opony bez zmian 35'' Spalanie wbrew pozorom nie wzrosło. Patrzac na przebieg z zegarow... powinien spalic ok 14/100... ale po zalozeniu takich opon zegary klamia. Predkosc przy 110km/h obroty 2500rpm wg GPS 115km/h przejechane 600 km... wg zegarow 540... Krakow przesunal sie do Wawy:)). Pati przejechal realnie 700km (GPS) a spalil 72 litry. Zawsze tankuje do 1-go "klikniecia" wiec od biedy pomylka o 1 litr. To tyle odnosnie kosztow eksploatacji:))) Podniesiony o 5 cm... przy pelnej obsadzie 4 korpulentnych osob, na sporych wybojach 35-ki dobijaly do nadkoli. przy 2 osobach zero takich problemow. Jak wiadomo bloto potwornie wciaga.... wiec... Przy okazji 2 pytania... Blokady arb... czy wystepuja dla roznych silnikow i skrzyn? czy to glowka mostu zadecyduje o przelozeniu? (nie chce zakladac jednak od 2.8 bo normalnie jezdze na nominalach szosowych, a w teren zakladam Coopery, wiec zeby przed oczami miec w miare prawidlowe odczyty chce cos pomiedzy 3.0 manual a 2.8... czyli 3.0 automat) Jesli zadaje glupie pytania z gory przepraszam, ale Parchaty to hobby a nie zawod... wiec wielu rzeczy po prostu nie wiem. Wole najpierw spytac (nawet jesli dla niektorych pytanie okaze sie smieszne), a potem psuc:))) A drugie pytanie, to co moze byc gdy depne gaz silnik "staje". Natomiast gdy dodaje gazu z ogromnym wyczuciem ma naprawde przyzwoitego kopa. Czegos poszukac, czy po prostu parchaty "tak ma"?. Wbrew wyczytanym opiniom moj 3.0 sprawuje sie swietnie. Mimo ze na codzien jezdze bardziej sportowymi samochodami, i wsiadajac do parchatego zapominam sie... uzywajac gazu z "wyczuciem" ladnie sie wkreca, na swiatlach nie jest zawalidroga, pracuje idealnie!!! Albo mam fart, albo ten czarny PR jest odrobine nie na miejscu:)) Poprzedni wlasciciel zaniedbal blacharnie. Odrobina serca i naprawde boooomba:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caliberek1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Witam! Załozyłem do mojego trola 35x12,5x15 et -50 wygląda zarąbiście, zrobiłem test i.. ocierają przy skręcie (z tyłu przy kabinie) nie mam chlapaczy chciałem zostawić oryginalne nadkola, ma ktoś pomysł? chyba et za duże (za bardzo wystają i dlatego trą,osadzone głębiej może by nie kolidowały) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viper126p Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 (edytowane) czy moze ktos mi powiedzieć o ile wzrośnie spalanie w Patrolu y61 (bez przeróbek) motor 2,8td po zmianie opon z 33 na 35 cali ? i jaka bedzie predkosc maksymalna ? Edytowane 2 Marca 2014 przez viper126p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e_nowy Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 czy moze ktos mi powiedzieć o ile wzrośnie spalanie w Patrolu y61 (bez przeróbek) motor 2,8td po zmianie opon z 33 na 35 cali ? i jaka bedzie predkosc maksymalna ? Chyba konkretnej odpowiedzi nie dostaniesz. Niedawno zrobiłem taką wymianę w moim Patrolku (2,8). Zależy to od tego jakie te opony chcesz założyć - AT zazwyczaj nie będą dawały takich oporów jak jakieś mudy Jakiejś znacznej różnicy nie zauważyłem w spalaniu, ale przy tych samochodach to nie litry/100km tylko moto-godziny raczej HEHE. Musisz jednak liczyć się z jakimś jedno, czy dwu-litrowym skoku spalania przy normalnej jeździe. ...a o błotku nie wspomnę nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesław Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Spalanie w Parchu zależy nie tylko od kół. Ogólny stan silnika, kompresja, turbina, pompa wtryskowa ble ble ble mają niebagatelny wpływ na spalanie. Możesz mieć dwa Patrole z tym samym silnikiem, zawieszeniem i kołami i będą miały różne spalanie. Ja miałem w pewnym momencie spalanie na poziomie 17l. Okazało się że kilka rzeczy jest spier... i po naprawie spalanie spadło do 12-13 w średnim cyklu. Teraz jeżdżę na 33 calach. Sporo asfalt i sporo teren. Wiem jedno. Zanim/jeśli przejdę na większe koła, muszę zmienić silnik. Ani 2.8 ani 3.0 nie nadają się do dynamicznej jazdy po czarnym i porządnego pierd... w terenie. Trudno to dokładnie uzasadnić ale jak ktoś polata trochę Patrolem, po kilku rajdach ma to samo zdanie. Mocy jest wystarczająco do turystyki ale nie możesz się oprzeć wrażeniu że auto się męczy i tak jest. I żeby nie było. Zmiana kół na większe, to w przypadku Patrola do turystyki* sprawa czysto wizerunkowa. Punkty lansu rosną i wygląda zacnie. I nie da się ukryć, też bym tak chciał ale jak mówiłem - nie z tym silnikiem * - Patrol Y61 w wersji LONG nadaje się tylko do turystyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.