Thunder Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Tak jest plus z akumulatora na kostkę(na przewód niebiesko /biały )przy dmuchawie i działa wraz z regulacją. Co dalej.... Co dalej? Na odległość trudno coś doradzić, zwłaszcza że nikt nie miał podobnego przypadku. Jak widać ruch w temacie cholerny. Na początek ustal dlaczego nie ma prądu w skrzynce bezp. na 14 i 16. Może tam jest dopiero po przekręceniu stacyjki? Piny w kostkach mogą być przegrzane. Po włączeniu klimy wentylacja siada. Po nitce do kłębka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 ..... Wczoraj dmuchawa działała ale do momentu jak załączyłem klimatyzację. Potem już cisza... ..... Niestety bezpieczniki 14,15,16 są dobre... DOKONAŁEM POMIARÓW I NA BEZPIECZNIKACH 14 I 16 BRAK JEST PLUSA JUŻ W SKRZYNCE BEZPIECZNIKÓWEJ.DO ZACISKU OD SILNIKA DMUCHAWY DAŁEM PLUS Z AKUMULATORA I WENTYLATOR DZIAŁAŁ WRAZ Z REGULACJĄ OBROTÓW. PYTANIE TYLKO GDZIE SIĘ GUBI TEN PLUS? CZY NIE LECI NAJPIERW DO PANELU REGULACJI NAWIEWU? Po przełączeniu stacyjki na zapłon, na bezpieczniki 14 i 16 napięcie jest podawane poprzez przekaźnik wentylatora (15 ma bezpośrednio po zapłonie). Znajduje się on z tyłu skrzynki bezpieczników (na odwrotnej stronie boxa), u góry obok większego (odpowiedzialnego za zapłon). Sprawdź ten przekaźnik oraz czy obwód zasilania cewki przekaźnika wentylatora zamyka się do masy (są dwa główne miejsca połączeń masowych odpowiedzialnych za wentylację i klimę: na słupku/belce przy drzwiach pasażera oraz przy skrzynce bezpieczników). Zanik napięcia ("siadanie" ) spowodowane jest zwykle słabym połączeniem z masą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Witam wczoraj ściągnąłem schemat z elektrody i rzeczywiście jest przekaźnik. Potem dzwoniłem do Nissana spytać jaki ma być i okazuje się, że 25230-9F915. NIE WIEDZĄC, KTÓRY TO KONKRETNIE WYCIĄGNĄŁEM OBA I SĄ DOBRE.STYK ZWIERA I MA PRZECIE. A KOLEGA PISZE , ŻE TEN PRZEKAŹNIK JEST W ŚRODKU AUTA ZA BEZPIECZNIKACH? WSADZIŁEM TAM WCZORAJ GŁOWĘ I BYŁY RZECZYWIŚCIE CHYBA 4 ZA TĄ LISTWĄ BEZPIECZNIKÓW ALE ŻADEN NIE PRZYPOMINAŁ TEGO 25230-9F915... NARAZIE ZNALAZŁEM WOLNEGO PLUSA , KTÓRY POJAWIA SIĘ PO ZAŁĄCZENIU STACYJKI I DAŁEM GO MA BEZPIECZNIK NR 16 ( TEN NA DOLE BEZPIECZNIK CELOWO USZKODZIŁEM ) I PROWIZORYCZNE WSZYSTKO DZIAŁA. ALE NIE UKRYWAM , ŻE CHCIAŁBYM TO ZROBIĆ DOKŁADNIE. Ok znalazłem opis i po powrocie do chaty zanurkuję pod kokpit i poszukam tego przekaźnika. Edytowane 23 Września 2016 przez sigma3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Sprawdź woltomierzem czy po włączeniu zapłonu, na wej. bezpieczników 14,15,16 masz napięcie baterii (=12V), - w szczególności na 15. Jeśli na 15 jest (zasilany jest bezpośrednio ze stacyjki po zapłonie), a na 14 i 16 brak (zasilanie poprzez przekaźnik), winny będzie prawdopodobnie przekaźnik od dmuchawy lub słaba masa (umiejscowienie podałem wyżej w poście). Sprawdzając działanie styków tego przekaźnika możesz go zamienić miejscami z podobnym przekaźnikiem "akcesoryjnym" (odpow. zapalniczka,okna) znajdującym się pod nim z tyłu skrzynki bezpieczników. Mając schemat, dojdziesz - powodzenia . PS. nie używaj Caps Locka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Właśnie tam byłem tj.za tablicą bezpieczników i są trzy w tym dwa (252309F920-niebieski kolor)ale jak wiesz dostęp bez odkręcenia tej tablicy jest nie możliwy ☺ Tak jak piszesz na 14 i 16 brak napięcia 12V.Jak dorwię przekaźnik to odkręce tablicę i wymienię gamonia.Narazie,doraźnie dałem plusa z zacisku 26(u mnie akurat tam nie było bezpiecznika a dałem tam przepalony na wszelki wypadek) gdzie jest + po włączeniu zapłonu. Edytowane 23 Września 2016 przez sigma3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 ... NARAZIE ZNALAZŁEM WOLNEGO PLUSA , KTÓRY POJAWIA SIĘ PO ZAŁĄCZENIU STACYJKI I DAŁEM GO MA BEZPIECZNIK NR 16 ( TEN NA DOLE BEZPIECZNIK CELOWO USZKODZIŁEM ) I PROWIZORYCZNE WSZYSTKO DZIAŁA. ALE NIE UKRYWAM , ŻE CHCIAŁBYM TO ZROBIĆ DOKŁADNIE. ... Wymieniłeś już przekaźnik dmuchawy ? Do czasu jego wymiany, staraj się nie włączać dmuchawy na max. biegi, bo obciążasz tym samym stacyjkę (mogą nadpalać się jej styki). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 (edytowane) Jeszcze nie-brak przekaźnika. Dziękuję Ci.Dobrze wiedzieć, że ten plus na 26 jest brany prosto ze stacyjki. I po sprawie! Przekaźnik wymieniony i wszystko działa jak należy!Stary miał przepaloną cewkę a wymiana wbrew pozorom była nawet przyjemna. Zastanawiam się teraz gdzie jest układ czasowy wycieraczek. Edytowane 4 Października 2016 przez sigma3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) Układ czasowy (Variable Intermittent Viper Volume) jest zintegrowany z przełącznikiem wycieraczek , ale u Ciebie przyczyna tkwi w czymś innym PS. Uprzedzając ruch moda , proponuję kontynuować rozmowę w temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58870-silniczek-wycieraczek-przednich-tematy-połączone/page-8 lub na PW późnym wieczorem, a rezultaty podamy na zakończenie dywagacji . Edytowane 3 Października 2016 przez polo32 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heniusroda Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 (edytowane) Odkopuję stary temat. Otóż w mojej almerze 2.2dci 136km był polutowany bezpiecznik główny. Lut padł i kicha. Chcę wymienić bezpiecznik, ale nie wiem jaką powinien mieć wartość. Czy ktoś orientuje się w temacie i może pomóc? Edytowane 18 Listopada 2017 przez Heniusroda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Dla YD22 główny ma wartość 100A (przed i polift). Bez powodu bezpiecznik o takim amperażu nie przepala się (wcześniejszy przypadek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heniusroda Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Dla YD22 główny ma wartość 100A (przed i polift). Bez powodu bezpiecznik o takim amperażu nie przepala się (wcześniejszy przypadek).Dzięki za odpowiedź. Kupiłem z przepalonym niestety i przyczyny nie znam Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy60 Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 (edytowane) usunieto Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez jerzy60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirraaa Opublikowano 23 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2024 Witam, czy możecie mi pomóc wybrać który bezpiecznik odpowiada za oświetlenie zegara w środku? Dziękuję za pomoc z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.