Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

12 koni


Gość PalmeR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To moj pierwszy post tutaj, wiec sie milo witam i pozdrawiam wszystkich milosnikow Nissanow.

 

Mam pewna zagwostke, na ktora nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi na forum. Otoz, chcialem sie zapytac o roznice w mocy miedzy Almerami z Niemiec i sprzedawanymi w salonach np. w Polsce. Wiem, ze te niemieckie z roznych powodow (z tego co wiem, glownie chodzilo o sprawy podatkowe) byly slabsze i maja 75 koni (silnik 1.4) natomiast sprzedawane w Polsce mialy 87 - poprawcie mnie jesli sie myle. Mam wiec pytanie, czy wiecie w jaki sposob ograniczano moc w niemieckich wersjach i czy mozna to w jakis sposob "obejsc"? Wiem, ze np. w motocyklach czesto spotyka sie na zachodzie tego typu "dlawiki", ale tam czestokroc wystarczy zmina dysz/gaznikow (itp)...W Nissanie na perwno to dziala inaczej, ale jak? Czy np. zmiana ecu w Almerze wystarczy?

 

Dzieki z gory za odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poruszany wielokrotnie, ale faktycznie sam kiedyś szukałem rzeczowej odpowiedzi i nie znalazłem...

Podobno jakies dławiki, inna elektronika, ale zero konkretów.

 

Najciekawsze, że u mnie w papierach 90KM a pomiary jakie robił poprzedni właściciel wykazały 103KM...Ale, właścicieli było wielu i może ktoś coś wcześniej grzebał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie poradziłbym porozmawiać z fachowcami od tuningu elektronicznego. Być może cały problem tkwi w zmianie parametrów spalania komputera. O ile się nie myle to wjazd na hamownie + ustawienie nowego programu to koszt około 200 zeta. A jeżeli to pomoże to z zainstalowaniem boxa powinieneś zmieścić się w 1200 zeta. Podaje link do strony http://www.zastec.prv.pl/, trzeba z nimi trochę pogwarzyć aby sięcoś więcej dowiedzieć .

Nara :lol: Modest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby temat walkowany, ale jakos konkretow malo (poza info Coobcia) ;)

Osobiscie probowalem poczytac niemieckie fora i mimo przeczytania kilkudziesieciu stron (jeden topic mial nawet 28s.!) nic konkretnego nie wyniknelo...wiele przypuszcze, ale jednoznacznych odpowiedzi brak. Ktostam z Niemiec nawet byl na hamowni (maja te 75 koni w papierach) i zbadal, ze tak naprawde ma 87. To, jak i inne ich (Niemcow) wypowiedzi podkreslaly, ze nissan tylko na papierze "sciemnil" z moca i ze wszystkie almery maja 87kucy. Co Wy na to? ...bo mnie sie wydaje, ze koledzy z Niemiec jedynie chcieli sobie samopoczucie takimi twierdzeniami poprawic i zmniejszyc kompleksy wobec Polakow :wink: A tak powaznie. Mam do Was, zwlaszcza do Coobcia kilka pytan:

 

Coobcio, czy jestes pewien tego info z dwoma katami, ecu i dlawikiem?

Aha i na czym polega/ jak wyglada ten dlawik w dolocie?

Czy wymiana ecu i wstawienie nowego wydechu (calego-sportowego) zalatwi sprawe?

jak "odetkac" dolot/usunac dlawik?

ile kosztuje uzywane ecu do almy (wersja 87 kucy) i jakie ma oznaczenia by moc ja rozpoznac? (moze wiecie jakie oznaczenia maja Wasze komputery z wersjach "otwartych"?

 

Dzieki i pozdrawiam. Jakbym czegos sie dowiedzial jeszcze zza granicy dam znac.

 

PalemR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do mnie, jedizemy na hamownie - wjazd 50zł i pozbywamy sie pokolei smieci spod maski.

Katalizatory na bank wersje neimeickie mialy dwa - jeden przykręcany do kolektora a drugi na swoim miejscu.

Co do dłąwika nie jestem pewien ale w wiekszości aut ma zwerzki na dolocie np. Ople EcoTec.

Co do ECU to jeden z uzytkowników nissna sprawdził wersje oznaczeniowe i te na rynek niemiecki miali inne oznaczenie jak na polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do mnie, jedizemy na hamownie - wjazd 50zł i pozbywamy sie pokolei smieci spod maski.

Katalizatory na bank wersje neimeickie mialy dwa - jeden przykręcany do kolektora a drugi na swoim miejscu.

Co do dłąwika nie jestem pewien ale w wiekszości aut ma zwerzki na dolocie np. Ople EcoTec.

Co do ECU to jeden z uzytkowników nissna sprawdził wersje oznaczeniowe i te na rynek niemiecki miali inne oznaczenie jak na polski.

 

co to za hamownia czemu tak tanio ??? czy "pozbywanie sie śmieci" nie wpłynie "destrukcyjnie" na trwałość i niezawodność reszty podzespołów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie pytaj sie dalczego tak tanio ja tak mam i już.

Hamownia sprawdzona, czasopismo GT się na niej hamuje :)

miesci sie na ul. Modlińskiej.

 

Graty wywal bo po co ci złom i nei rozumiem dalczego mialo by wplynąć na trwałość jednostki :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie pytaj sie dalczego tak tanio ja tak mam i już.

Hamownia sprawdzona, czasopismo GT się na niej hamuje :)

miesci sie na ul. Modlińskiej.

 

Graty wywal bo po co ci złom i nei rozumiem dalczego mialo by wplynąć na trwałość jednostki :roll:

 

czy to przypadkiem nie jest hamownia u grabowskiego ????? bo tam właśnie hamowałem seja ale mam zastzreżenia co do pomiarów :roll:

 

i pytam czemyu tak tani bo jestem zdania że jeśli coś ma być dobzr zrobione to nie może być tanie

 

 

a czemu ma wpłynąć??? bo zjadłem zęny na przeróbkach jednego auta i wiem co moze sie wydarzyć, choćby tak prozaiczna rzecz jak wzorst spalnia w mieście powyżej 12 litrów z silika 1.1 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 50 zeta to i ja bym się pisał na hamownie, problem jest taki,że musiałoby to być w sobotę w rozsądnej porze. W Łodzi wołają 150!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest o tym od dwano w dizale Nasze modyfikacje czy jakos tak w Nissan Power Team...

 

Hawmaonei 50zł, tak u Grabowskeigo, wyniki ma bardzo wairodajne ! ! !

Nie wiem do czego masz zastrzerzenia jedynie turbo silniki maja laga wikszego bo to nie obciazeniowa hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam czemyu tak tani bo jestem zdania że jeśli coś ma być dobzr zrobione to nie może być tanie

 

Nie zawsze to co drogie musi byc dobre. W tym przypadku z prostych obliczen matematycznych wynika ze Coobcio odwiedzi hamownie 3 razy a Ty tylko raz. A co do pomiarow to nie mozna byc pewnym ze w hamowni za 150 zeta bedziesz miał wiarygodny pomiar. Moze sie myle, ale takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe chlopaki, ale zrobiliscie mi w temacie off-topic :) Jak sie wybieracie na hamownie, to moze by sie wybral tez ktos kto ma Alme z Niemiec (no przynajmniej te wersje 75kucy) potem zamienil sie kompem z kims od zwyklej almy i sprawdzil czy to cos daje ?? Jesli byscie organizowali tego typu wypad na hamownie po 10.06.2006 to w sumie z przyjemnoscia bym sie zalapal, da rade? Aha, no chodzi o to, ze ja pieszo, jako obserwator...

 

pozdr.

PalmerR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam czemyu tak tani bo jestem zdania że jeśli coś ma być dobzr zrobione to nie może być tanie

 

Nie zawsze to co drogie musi byc dobre. W tym przypadku z prostych obliczen matematycznych wynika ze Coobcio odwiedzi hamownie 3 razy a Ty tylko raz. A co do pomiarow to nie mozna byc pewnym ze w hamowni za 150 zeta bedziesz miał wiarygodny pomiar. Moze sie myle, ale takie jest moje zdanie.

 

Jakby Ci to powiedzieć hamownia była odwiedzana przez użytkowników autokącik.pl wiele razy i to jest dla mnie mocny argument. Nie twrierdze że hamownia jest źle skalibrowana a jedynie poddaje jej wiarygodność pod ocene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki w swoim życiu bylem jeszce dwa razy u Marka staszewskigo na hamowni.

 

JEgo Hamowania ma tendencje do zawyrzanai momentu obrotowego do tego ma kiepski nadmuch...

 

Ja i wiele znajomych hamujemy sie u Grabowskeigo często się zdarza że auta osaigają dokadlnei takie same moce jakie podaje producent no +/- 0.5%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

To ja proponuję sprawdzić różnice w budowie układu dolotowego i sterowników w darmowy sposób. Potrzebne bedą:

1. program nissan fast

2. nr vin auta o mocy 75 koni

3. nr vin auta o mocy 87 koni

W ten sposób mozna będzie sprawdzić w nissan fast, które części mają inne nry katalogowe i czym się te części różnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja proponuję sprawdzić różnice w budowie układu dolotowego i sterowników w darmowy sposób. Potrzebne bedą:

1. program nissan fast

za cholere nie mam pojecia co to jest, a juz na pewno skad to wziac...na pewno nie rosnie pod moim domem, sprawdzalem :wink:

 

ale generalnie jestem za!

 

Do Coobcia -> nie znam kolegi Borta, a czy mam rozumiec, ze on ma wersje 75?

 

Swoja droga ciekawe co by sie stalo po przelozeniu kompa z wersji silniejszej do slabszej. Jesli sa zwezki w dolocie, to komp z silniejszej wersji by przelewal, czy tez na podstawie MAF'u od razu ustawi inne parametry?...no bo moze te kompy sie w ogole nie roznia?

w sumie nie wiem, czy mocno nie uproscilem calej sprawy...

 

a i do madrych: Czy program w ECU jest wpisany na epromie, czy jakos inaczej?

 

pozdr.

PalmeR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

to przecież program do szukania części zamiennych. Ma go każdy serwis nissana i jest też w wielu prywatnych rękach. Mam go od któregoś z kolegów z tego klubu, zajmuje jedną płytę. Akurat ten którym dysponuję jest z 2001 roku, więc nie będzie problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brot nasz założyciel klubu
upsss :oops:

Sorki, poprawie sie :wink:

 

Co do VIN, to jakby ktos podal byloby fajnie.

 

PS: w przyszlym tygodniu, jak bede mial wiecej czasu sprobuje dalej zglebiac temat w roznicach co do wersji 75 a 87 i gdzie tkwi diabel.

Ciekawe czy sa tu tacy, ktorzy maja slabsza wersje i ich ten temat interesuje... :roll:

 

pozdrawiam

PalmeR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...