Gość pilo Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) to dla porównania skromny 1,49 dci mi żre w mieście średnio 6 z groszem, na trasie w zależności od prędkości i dynamiki (powiedzmy, że zawsze z kilmą) też od 6 do prawie 9 przy max prędkości czyli jakieś 160-170 w porywach (a przy średniej max. 130 niestety - przyznaje bez bicia - na polskich drogach, choć akurat tych szerszych) co do opcji najbardziej oszczędnej to przy jakichś 70-80 km/h da się zejść do 4,7... ale mi się nie udaje tak jeździć nigdzie (qq z 2007 i z napędem na dwa, bez żadnych przeróbek, tankowany prawie zawsze na Orlenie tym ich standardowym ekoON) Edytowane 1 Listopada 2009 przez pilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 (edytowane) Tutaj nie ma nic wartościowego do dodania. O magnetyzerach wiemy już wszystko podobnie jak o magicznych opornikach itp. Witaj, Dlaczego bawisz się w "polityków" i cytujesz tylko fragmenty mojej wypowiedzi? To jest manipulowanie!!! Jak byś dokładnie przeczytał to byś zauważył, że nie wskazuję tu magnetyzerów jako urządzenia dzięki któremu zmniejszam zużycie paliwa w samochodzie!!! Pozdr. Modest Edytowane 2 Listopada 2009 przez MODEST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Witaj, Dlaczego bawisz się w "polityków" i cytujesz tylko fragmenty mojej wypowiedzi? To jest manipulowanie!!! Jak byś dokładnie przeczytał to byś zauważył, że nie wskazuję tu magnetyzerów jako urządzenia dzięki któremu zmniejszam zużycie paliwa w samochodzie!!! Po pierwsze: jakbyś dokładnie czytał to akurat nigdzie nie podważałem wpływu magn. na zużycie paliwa (zresztą po co pisać - wszyscy wiedzą że to lipa). To sobie sam dopowiedziałeś - niczym typowy polityk pewnego ugrupowania któremu nikt nie wmówi że białe jest białe... Po drugie: twoje rzekome spalanie (5,4-6,2)w mieście, w 1,5 tonowym samochodzie z dwulitrowym silnikiem diesla traktuję jako pobożne życzenie. Przy 14 km odcinku taki silnik się nawet dobrze nie zagrzeje. Wg danych producenta (a te z reguły są mocno optymistyczne) w cyklu miejskim 8,6 (2WD). Sorry ale nie będę więcej odpowiadał - bajkopisarzy na tym forum było już kilku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 (edytowane) Po pierwsze: jakbyś dokładnie czytał to akurat nigdzie nie podważałem wpływu magn. na zużycie paliwa (zresztą po co pisać - wszyscy wiedzą że to lipa). To sobie sam dopowiedziałeś - niczym typowy polityk pewnego ugrupowania któremu nikt nie wmówi że białe jest białe... Po drugie: twoje rzekome spalanie (5,4-6,2)w mieście, w 1,5 tonowym samochodzie z dwulitrowym silnikiem diesla traktuję jako pobożne życzenie. Przy 14 km odcinku taki silnik się nawet dobrze nie zagrzeje. Wg danych producenta (a te z reguły są mocno optymistyczne) w cyklu miejskim 8,6 (2WD). Sorry ale nie będę więcej odpowiadał - bajkopisarzy na tym forum było już kilku Witaj, Z przykrością muszę stwierdzić , że i na naszym forum znajduja sie ludzie którzy mają jedyną i niepodważalną słuszność w każdej głoszonej przez się kwestii. Przemilcze to jako ... bajkopisarz Zgadzam się również z Tobą w tym, że nie warto dalej ciagnąć tego wątku. Pozdr. Modest Edytowane 2 Listopada 2009 przez MODEST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SNOOKPOMAND Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Warszawa przejechany caluteńki bak tylko w Warszawie. Korki nie korki ogólnie wszystkie trasy szybko wolno itp. Średnie spalanie 9,1 l/100km Posiadam silnik 2.0 DCi 2WD Podsumuje co do stylu jazdy. Ruszam szybko i energicznie bez żadnych specjalnych technik jazdy. Dziwi mnie jeśli ktoś pisze żę w mieście spala 5,8l .... powiem szczerze, że przez pierwsze 50km po zatankowaniu chciałem uzyskać wynik jak najniższy ale utrzymanie wyniku poniżej 8l / 100km było ciężkie a pyzatym nie sprawi mi przyjemności taka jazda. Po to samochód ma 150KM by je wykorzystywał. Sprawdzałem w specyfikacji qq+2 ile wynosi spalanie i mnie to uskopoiło bo jak przeczytałem posty o spalaniu 5,4l /100km ( w lato ) w mieście to myslałem że jest z moim autem coś nie tak ( mimo że ma 2 tygodnie ) Chciałbym prosić o informacje od innych urzytkowników którzy jeźdzą "normalnie" bez żadnego eco drivingu jakie jest ich średnie spalanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 No to ja jako "wątkotwórca" dodam aktualną swoją statystykę. Teraz po Warszawie (bez jakiś totalnych korków) robię około 9 litrów. Mam wersję +2 4WD - wg specyfikacji 8,6 litra (a wiadomo, że specyfikacja zaniża). Poza tym jak pisze mój "przedpiśćca" po to jest taki silnik, żeby nie kapelusznikować Dodam jeszcze, iż poprzednio Ford Fusion 1,4 benzyna w mieście palił koło 10-ciu... W spalanie poniżej 7 litrów w mieście (mam na myśli wszystko co ma powyżej 500 tyś mieszkańców) nie wierzę... no może nocą, przejeżdżając przez całe miasto, żeby się silnik zdążył rozgrzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 pikuś, a spróbuj tak do 2000 tys i biegi zmieniać. Czyli ruszasz, wiadomo 1 krótka, to możesz go przeciągnąć, 2 i do 2000tys i 3 i dalej 2000tys i 4 i tyle ci po mieście starczy. Na 4 bez problemu jest elastyczność tak około 60 km/h, jeśli nie to wbijasz 3. Ale spróbuj tak na 4 często jeździć nawet jeśli wolisz w tym momencie 3. Gwarantuje Ci, że spalanie powinno spaść. Ja jeźdząc po Krakowie, małe miasto to nie jest, spalam tak jak napisałem tylko po mieście 7,5-8l. Oczywiście jeźdzę tak jak opisałem, przy tym dynamicznie i też tak samo ruszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Dziś na świeżo po tankowaniu - i zrobieniu około 250 km tylko po mieście osiągnąłem średnio 8.3 l/100km więc uważam, że już naprawdę nie najgorzej Ciężko mi nie przekraczać 2000 obrotów przy przyspieszaniu (ale wiem, iż da się tak spokojnie jeździć). Natomiast staram się podczas w miarę równomiernej jazdy wrzucać bieg zapewniający obroty nawet poniżej 2000 - czasami uda się nawet w mieście 6-tkę "zapiąć" Co do jazy po Krakowie, to podziwiam Twój wynik spalania - moje doświadczenia są takie, że w MSW (Mieście Smoka Wawelskiego) są większe korki niż w W-wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Wiesz, raczej 6 po mieście nie wbijaj, nie ma sensu, samochód może nawet więcej spalić. Z tego co widzę, to 4 jest najlepsza i o dziwo na 4 przy dynamicznej jeździe mniej pali niż na 5. No i co najważniejsze na 4 możesz lecieć do 160 km/h co wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 A tu mnie zaskoczyłeś i kolejny raz żałuję, że nie ma wskaźnika spalania chwilowego... ale potestuję tę czwórkę w takim razie. Po mieście 160 to raczej staram się nie jeździć , ale w trasie silnik kusi... Najbardziej jestem pod wrażeniem elastyczności - jadąc właściwie z każdą prędkością (tzn. dozwoloną +20% ) jest jeszcze zapas mocy aby w razie czego odskoczyć (nawet bez redukcji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SNOOKPOMAND Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 (edytowane) Witam W weekedn maiłem możliwość przeprowadzenia 3 testów na odcinu ok 100km każdy 1.Trasa 120km Styl jazdy : bez ograniczeńń tzn prędkość w granicach 130-140 na obwodnicach większa w granicach 180-190 jak droga pozwalała. Średnia prędkość z Punktu A-B ok 80km/h spalanie wyszło 10,3 l/km 2.Trasa powrotna 120km Prędkość max do 120km 70% jazdy to tempomat na 100-110km. Spalanie 5,6 l /km ( prawie 2 razy mniejsze ) 3. Trasa Warszawa po miescie wekend więc nie duży ruch, starałem się nie cisnąc bardziej niż 2k obrotów. Spalanie 8,1 l/100km Edytowane 15 Listopada 2009 przez SNOOKPOMAND Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dena Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Witam moje średnie po mieście to 8.6 a w trasie 8-9l. A mam pytanie odnoście zbiornika paliwa. Mam qq 2.0 dCi. Jak duży jest zbiornik paliwa i ile km można spokojnie przejechac na rezerwie nie przekraczając 120 km na trasie. Zawsze robie na rezerwie ok 1.20 km i zawsze coś jeszcze zostaje w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Mój QQ 2.0 dci 4x4 spala w mieście średnio ok. 7,5 - 8 l/100km a minimalnie udało mi się zejść do 7 l/100km. Na trasie (prędkości jedynie dozwolone) minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać (Kraków-Warszawa, Warszawa-Kraków) to 5,1 l/100km. Przy prędkości 130 km/h gdy podróżuję sam spokojnie uzyskuję spalanie w okolicach 6 l/100km. Przy prędkości 130 km/h (Kaprun-Kraków) spalanie wyniosło 8 l/100km (boks na dachu, 4 osoby, sporo bagażu). Przy prędkości 150-170 km/h (800 km przez Niemcy) spalanie wyniosło 8,2 l/100km (2 osoby plus bagaże). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Ja ostatnio zrobiłem nowe statystyki i wyszło jak poniżej. Jazda tylko po mieście - napęd na AUTO. 1) Przy największych mrozach -15 st., do tego na letnich oponach (częste uślizgi i korzystanie z napędu na Lock przy ruszaniu), same krótkie trasy (samochód nie rozgrzewał się do nominalnych temperatur) - średnie spalanie 10,6 l/100km 2) Pogoda taka jak teraz (czyli od -2 do +2), również dużo krótkich tras, opony zimowe (zerowe problemy z przyczepnością) - średnio 8,4 l/100 km Zauważyłem, że komputer zawyża spalanie. Miałem przypadek, iż pokazał zasięg zero - zrobiłem jeszcze koło 10 km i na stacji się okazało, że w baku jest jeszcze ok. 8 l paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dena Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Czy dobrze myślę, że zbiornik ma 65l pojemności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Zauważyłem, że komputer zawyża spalanie. Miałem przypadek, iż pokazał zasięg zero - zrobiłem jeszcze koło 10 km i na stacji się okazało, że w baku jest jeszcze ok. 8 l paliwa. Od momentu gdy komputer pokazał zasięg 0 km (2 kreseczki na wskaźniku paliwa) udało mi się zrobić nawet 150 km; bak wcale nie był jeszcze pusty bo silnik nie zgasł... Od momentu gdy zgasną wszystkie kreseczki na wskaźniku paliwa bywało że robiłem nawet 50 km i znowu - silnik nie gasł więc paliwo w baku nadal było. Zbiornik ma 65 l + to co zmieści się we wszystkich rurkach doprowadzających paliwo do zbiornika a potem do silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jesteś odważniejszy niż ja Ja nie lubię jeździć na rezerwie - ale fakt, iż w QQ ta rezerwa jest baaardzo duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) A Wiecie co będzie jak zacznie przerywać i staniecie więc tylko dziękować, że tak Nissan dba o nas abyśmy nie upitolili takiego rewelacyjnego silniczka Co do spalania to teraz 100% po mieście temp. grubo poniżej zera na 2.0l dCi, który bardzo wolno się rozgrzewa nie zejdę poniżej 9l. No może na długich prostych po obwodnicach miejskich spadnie do tych 8.8-8.9l ale niżej nie ma szans. Napęd cały czas na auto 4x4. Jazda dość dynamiczna, jak na takie warunki jakie mamy. Jak było full śniegu na drogach miejskich i była jazda do 40-50 km/h to spalanie nie spadło poniżej 8.2l Edytowane 5 Stycznia 2010 przez LLC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Z moich dokładnych wyliczeń wynika, że od momentu kiedy zgaśnie ostatnia kreseczka na wskaźniku poziomu paliwa, przy spalaniu 8.2 l/100km, można przejechać jeszcze max 60 km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Mam pytanie do Modesta. W jaki sposób uzyskujesz takie wyniki zużycia paliwa? Stosujesz jakąś szczególną technikę jazdy? Z jakimi obrotami silnika jeździsz, przy jakich zmieniasz bieg na wyższy? Jeśli mógłbyś się podzielić swoimi doświadczeniami, byłbym wdzięczny. U mnie spalanie na trasie przy jeździe ekonomicznej to około 6,2 l/100km, przy normalnej około 7,1-7,3 l, w mieście 7,6-9l na setkę (odczyty z kompa, błąd w granicach 0,2 l/100km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Mam pytanie do Modesta. W jaki sposób uzyskujesz takie wyniki zużycia paliwa? Stosujesz jakąś szczególną technikę jazdy? Z jakimi obrotami silnika jeździsz, przy jakich zmieniasz bieg na wyższy? Jeśli mógłbyś się podzielić swoimi doświadczeniami, byłbym wdzięczny. U mnie spalanie na trasie przy jeździe ekonomicznej to około 6,2 l/100km, przy normalnej około 7,1-7,3 l, w mieście 7,6-9l na setkę (odczyty z kompa, błąd w granicach 0,2 l/100km. Pozdrawiam Tamte wyniki można było osiągnąć tylko latem, zimą spalanie podskoczyło mi średnio do 6,7 l/100 km. Technika bardzo prosta: szybka zmiana biegów do najwyższego w przedziale obrotów 1200 - 1800. Bardzo rzadko przekraczam 2000 obr. Silnik mam z chipem (moc i moment 180/380), wiec jak najwięcej wykorzystuje elastyczność silnika. Resztę opisałem w moich poprzednich postach. Nara Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Kruszka Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 tak 65 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dena Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam. Mam takie pytanie. Orientujecie się może jaką ilość paliwa spali QQ jeżeli silnik bedzie pracował bez przerwy na wolnych wbotach przez godzine. Tylko po to zeby ogrzać samochód. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qashlek Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 (edytowane) to dla porównania skromny 1,49 dci mi żre w mieście średnio 6 z groszem, na trasie w zależności od prędkości i dynamiki (powiedzmy, że zawsze z kilmą) też od 6 do prawie 9 przy max prędkości czyli jakieś 160-170 w porywach pilo, 1,5 dci to bardzo fajny i oszczędny silnik Renaul ale ma niestety jedną wadę, którą weź proszę pod uwagę jeśli zamierzasz się nim cieszyć się przez kilka lat. Mój szwagier ma Scenica II, dokładnie z tym silnikiem (K9K) - serwisowany w ASO. Jeżdżąc po autostradach (nie polskich ;-) trochę poniżej granicznych prędkości samochodu (bo mówił że ok. 150 km/h) musiał wymienić silnik po 130 tys. km. Silnik 2 lata po gwarancji, więc oczywiście wymiana na używany ale i tak kosztowało go to ponad 10 tys. z montażem. Co zaoszczędził w paliwie oddał w remont silnika. Piszę o tym, bo czytałem, że te silniki bardzo padają, gdy się o nie słabo dba lub żyłuje. Wystarczy poszukać trochę w internecie ile skarg do Renault jest na uszkodzenia tych właśnie silników (najczęściej w Clio). Ludziom się w głowach nie mieściło, że diesel może paść ledwie po 100 tys. km, ale takie są dzisiejsze diesle (wyżyłowane na maksa, zwłaszcza małe) a ten jest szczególnie wyciśnięty pod względem parametrów (nawet 105 KM, co jeszcze niedawno osiągano przy 2,0 dci i więcej). Chodzi o to, że gdy masz diesla 2.2 to trudno nim dłuższy czas jechać przy granicznych parametrach, bo trzeba by stale gnać ok. 190 km/h i nawet na autostradach niemieckich jest to raczej rzadkie. Po prostu silnik pracuje przy małych prędkościach obrotowych. Ale dla małych diesli to łatwe. Dla porównania, małym benzyniakom już tak bardzo to nie szkodzi, bo one z natury rzeczy mogą bezpiecznie pracować przy dużych prędkościach obrotowych (wtedy osiągają największy moment i moc), jako że mają 2x mniejszy stopień sprężania, stąd obciążenie mechaniki silnika jest znacznie mniejsze w porównaniu z dci przy tych samych prędkościach obrotowych silnika. Tak więc, na dłuższej trasie raczej nie przekraczaj 130 km/h a będziesz na długo zadowolony, co innego krótkotrwałe wyprzedzanie. Pozdrawiam Edytowane 18 Stycznia 2010 przez qashlek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markos71 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam . Silnik 2.0 skrzynia automat - box (185)- przebieg 6 tyś , średnie spalanie mieszane trasa - miasto 50/50 - 9 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.