Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dzwięk drżenia w kabinie


Gość kyniom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam gr y61 1998 2,8 tdi

Na wolnych obrotach i przy zimnym silniku w kabinie słychac denerwujące drżenie z przediału silnika.

Mowili mi w serwisie że to intercooler ale nia mówili co zrobić

może ktoś przerabiał temat?

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie.

Jak zatrzymuję się gwałtowniej, to czasem pojawia się coś podobnego (coś jak brzęczący plastik, ale dobiega wyraźnie z komory silnika), jak opisałeś.

Jak wyhamuję delikatnie, to tego nie ma.

Trudne do zdiagnozowania, bo słyszalne tylko w środku , jak wysiądę, żeby otworzyć maskę i to sprawdzić, to już po zawodach, bo albo tego nie słychać, albo już samo zniknie.

OFF-ROADER to nie wygląda, według mojego skromnego doświadczenia, na dźwięk, który może wskazywać na poduszki silnika. Samochód nie wpada w żadne wibracje. Nie czuć tego w podłodze. Po prostu jakby odkręcony plastik w kabinie - tyle, że bardzo z przodu. Tylko na postoju i wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówili, że to intercooler to sprawdź następującą rzecz - pod intercoolerem jest przykręcony wiatrak w obudowie, który daje nawiew. Sprawdź czy jest dobrze przykręcony lub czy wałek, na którym kręci się wiatrak, nie wybił tulejek, w których chodzi.

Pozdrawiam.

 

P.s. U mnie klekotała przednia atrapa zamocowana na 4 szybkowymiennych, plastikowych kołkach. Dwa zastąpiłem zwykłymi, dobrze dokręconymi śrubami i przestało jargolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany. Intercooler pod maską montowany jest na dwóch poprzeczkach, które opierają się z przodu komory silnika i na przegrodzie. Wysokość przykręcenia poprzeczek na grodzi silnika(a więc wysokość samego IC) można regulować po lekkim poluzowaniu śrub.

U mnie poluzowanie śrub i lekkie podniesienie poprzeczek razem z IC spowodowało lepsze dociskanie go do wlotu w masce.

Denerwujące brzęczenie zostało całkowicie wyeliminowane.

Myślę sobie, że po latach eksploatacji to mocowanie się po prostu grawitacyjnie automagicznie obniża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Intercooler pod maską montowany jest na dwóch poprzeczkach, które opierają się z przodu komory silnika i na przegrodzie. Wysokość przykręcenia poprzeczek na grodzi silnika(a więc wysokość samego IC) można regulować po lekkim poluzowaniu śrub.

U mnie poluzowanie śrub i lekkie podniesienie poprzeczek razem z IC spowodowało lepsze dociskanie go do wlotu w masce.

Denerwujące brzęczenie zostało całkowicie wyeliminowane.

Myślę sobie, że po latach eksploatacji to mocowanie się po prostu grawitacyjnie automagicznie obniża.

 

No ciekawe, Panie kolego. Spróbuję to samo zdziałać w moim Trolu. Zobaczymy czy da efekt. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...