Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Ubywa płynu hamulcowego w szybkim tempie


Gość kipps
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem almery N16 2001' hatchback silnik QG18DE + LPG BRC.

Ostatnio zauważyłem ze zaczęła palić się kontrolką ręcznego co było wywołane niskim poziomem płynu hamulcowego. Płynu dolałem i po dwóch dniach (auto praktycznie nie jeżdzone) znowu poziom płynu hamulcowgo spadł do minimum. Wygląda to na nieszczelność. Gdzie można szukać usterki i czy można to zrobić na własną ręke?

 

Dodam że dzis robiłem autem trasę (ok 200km) i zauważyłem niepokojący dzwięk jakby trący metal o inny metal. Stosunkowo cichy aczkolwiek słyszalny (coś jakby pociąg hamujący na torach ale jednostajnie i dosyć cicho. wydaje mi sięze to moze mieć związek z układem hamulcowym z którego ubywa płyn. Mimo ubywającego płynu hamluce żyleta - lekko sie naciśnie auto staje w miejscu...

 

 

Pozostałe usterki myślę ze założę osobny temat, bo rozchodzi się o niedziałającą wycieraczkę tylną, check engine (pewnie spowodowany obecnością gazu) i działaniem samego gazu LPG BRC sequent 24...

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powciskaj wielokrotnie pedał hamulca stojąc na suchej, równej nawierzchni, a potem zbadaj ją. Nawet przy drobnym wycieku będziesz widział gdzie wali. Ew. odkręć po kolei koła i pooglądaj wszystko. W moim Sunnym też coś tarło,aż przetarła się rurka miedziana doprowadzająca płyn. Kiedyś mechanik wymieniał ją i zamiast przyciąć na wymiar, zrobił zawijasy, które tarły o amortyzator. Efekt - w pewnym momencie pedał wpadł mi w podłogę. Na szczęście jak jechałem baaardzo wolno... Dolałem płynu, naciskałem, a za kołem walił ciurkiem płyn. U Ciebie pewno jest inna przyczyna, ale w którym miejscu jest wyciek można sprawdzić jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powciskaj wielokrotnie pedał hamulca stojąc na suchej, równej nawierzchni, a potem zbadaj ją. Nawet przy drobnym wycieku będziesz widział gdzie wali. Ew. odkręć po kolei koła i pooglądaj wszystko. W moim Sunnym też coś tarło,aż przetarła się rurka miedziana doprowadzająca płyn. Kiedyś mechanik wymieniał ją i zamiast przyciąć na wymiar, zrobił zawijasy, które tarły o amortyzator. Efekt - w pewnym momencie pedał wpadł mi w podłogę. Na szczęście jak jechałem baaardzo wolno... Dolałem płynu, naciskałem, a za kołem walił ciurkiem płyn. U Ciebie pewno jest inna przyczyna, ale w którym miejscu jest wyciek można sprawdzić jak napisałem.

 

 

Po nocnym postyoju winowajca został chyba zlokalizowany. Jest nim zacisk w tylnym lewym kole. Rano właśnie przy nim stała mała kałuża płynu hamulcowego i sam zacisk był mokry. Zaraz odkręce koło i zobacze jak to wyglada z bliska.

 

Mam nadzieje ze nie trzeba bedzie wymieniac całego zacisku bo drogi jest :| dobrze by było jakby wystarczył zestaw naprawczy zacisku za jakies 50zł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro datsun idzie do warsztatu, zobaczymy co mi majster wymyśli. Dzis udało mi sie za to uporać z tylną wycieraczką (została rozebrana, roznitowana trzpień wybity i wyczyszczony z rdzy) teraz wycieraczka chodzi jak ta lala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga ale jak zacisk ręcznego do N16 kosztuje w ASO 2k pln to jest się nad czym zastanawiać :lol:

 

 

ja wymienialem 2 zaciski z tylu nowe fakt ze z angli ale dalem za jeden 450 zl cos kolo tego(90f)wiec to nie jest az taki duzy koszt i pewnie przezyja jeszcze ten samochod:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem 2 zaciski z tylu nowe fakt ze z angli ale dalem za jeden 450 zl cos kolo tego(90f)wiec to nie jest az taki duzy koszt i pewnie przezyja jeszcze ten samochod:)

 

Ale wymieniałeś 2 zaciski do ręcznego hamulca czy "zasadniczego" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymieniłeś kompletny zacisk ręcznego (lewy i prawy) ? W przypadku ręcznego wymiana obu zacisków nie jest konieczna bo nie wpływa to na bezpieczeństwo. A tak na marginesie to zamiennik jest trudno dostępny w Polsce - przynajmniej ostatnio tak było. Oryginał drogi jak cholera.

 

Mechanik określił usterkę "ze sie w zacisku wyrobiła ośka od hamulca ręcznego" no i przez nią puszcza płyn. W zasadzie najbardziej z niego leci na zaciągniętym ręcznym, robi sie kałuża, a bez ręcznego kilka kropel lub prawie nic... Problem tkwi właśnie w tym, ze nie moge dostać nigdzie części która sie posypała. A oryginalny zacisk kosztuje whuu kasy. :( Zacząłem szukać z rozbiórek, ale nie wiem jak sprawdzić czy bedzie pasował. Pewnie były wersje wypuszczane z ABS i bez abs i teraz jak poznać która jest która...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik określił usterkę "ze sie w zacisku wyrobiła ośka od hamulca ręcznego" no i przez nią puszcza płyn. W zasadzie najbardziej z niego leci na zaciągniętym ręcznym, robi sie kałuża, a bez ręcznego kilka kropel lub prawie nic... Problem tkwi właśnie w tym, ze nie moge dostać nigdzie części która sie posypała. A oryginalny zacisk kosztuje whuu kasy. :( Zacząłem szukać z rozbiórek, ale nie wiem jak sprawdzić czy bedzie pasował. Pewnie były wersje wypuszczane z ABS i bez abs i teraz jak poznać która jest która...

 

no z abs ma jedna dziurkie wiecej na kabel a bez nie ja kupowalem bez ztym ze stara szczeke sie oddaje w sklepie i zwracaja czesc kasy i sa pewnie regenerowane tak w anglii jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...