Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11] - tylni zacisk


Gość primeraszymon

Rekomendowane odpowiedzi

Gość primeraszymon

Po zaciągnięciu ręcznego i ponownym zwolnieniu krzywka w zacisku nie powraca do pierwotnego położenia i blokuje klocki. Gdy ręką odciągnę jest ok.

Jest to ruch ok. 3-4 mm. niby niedużo a jednak zacisk nie puszcza. Linka oczywiście jest już luźna.

Może ktoś rozbierał zacisk i ma już doświadczenie przy usuwaniu tej usterki .

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zahamujesz noznym to po odpuszczeniu tez sie to kolo blokuje? Jak nie to znaczy ze tloczek jest ok a sam mechanizm recznego jest w kiepskim stanie. Sproboj wstrzyknac w okolicach krzywki troche plynu hamulcowego i rozruszac ja. Powinnno pomoc. Samo rozebranie i zlozenie spowrotem mechanizmu recznego w zacisku jest skomplikowane i potrzeba specjalnych szczypiec aby to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega powyżej pisze,miałem kiedyś to samo,potrzebujesz tylko wyjąć zacisk wziąć trochę płynu hamulcowego i próbować rozruszać krzywkę,ja dodatkowo użyłem jeszcze strzykawki i igły,koło osi jest ala uszczelniacz gumowy,pod niego wstrzykiwałem płyn i wymyłem oś,trochę brudu wypłynęło,os zaczęła chodzić luźno i od tamtej pory jest ok

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak poprzednicy napisali ,ja dodatkowo zdejmuje linkę ręcznego i odkręcam śrubę na 10 na zacisku . Zdejmuję sprężynę i podważam delikatnie dźwignię . Powinna się wysunąć do góry 1cm ,w tym momencie strzykawka przez igłę wstrzykuję płyn hamulcowy . Poruszaj dźwignia troszkę żeby wszystko się rozruszało , poskładaj wszystko do kupy .(cała operacja zajmuje około 20 min max)pamiętaj że jak zdejmiesz zacisk to tłoczek się tylni wkręca zgodnie z wskazówkami zegara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primeraszymon

Odkręciłem wspornik od linki , zrzuciłem linkę ,śrubokrętem uniosłem krzywkę .Strzykawka i płyn hamulcowy zrobiły swoje , na jak długo nie wiem .

Konstrukcja tego ręcznego to lipa . Ciekawe jaką żywotność ma ta uszczelka pod krzywką .

Lepsze rozwiązanie jest w tylnych hamulcach bębnowych .

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...