Guest agatazm Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Pomocy!!! Świeci lampka check engine, po podpięciu do komputera i zdiagnozowaniu wyskakuje błąd - uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. Wymiana czujników nic nie daje;(. Łańcuch rozrządu pasuje na ustawienia fabryczne. Co może być przyczyną???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Jaki silnik benzynowy czy diesla oraz podaj jaki jest przebieg samochodu, czy są tudności w uruchomieniu silnika i czy po wykasowaniu błędu zaraz po odpaleniu wskakuje z powrotem czy dopiero wskakuje po przegazowaniu a może trzeba troche pojeździć żeby błąd wskoczył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest agatazm Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Jaki silnik benzynowy czy diesla oraz podaj jaki jest przebieg samochodu, czy są tudności w uruchomieniu silnika i czy po wykasowaniu błędu zaraz po odpaleniu wskakuje z powrotem czy dopiero wskakuje po przegazowaniu a może trzeba troche pojeździć żeby błąd wskoczył. silnik diesla 2.2 dci,o przebiegu około 160.000km.jak silnik jest zimny to długo trzeba kręcić rozrusznikiem aż zapali.po wykasowaniu błędu trzeba troche pojeżdzić ale problem pojawia się od razu gdy zrobi się chłodniej lub wilgotno.a z ciekawostek wystarczy czujnik podgrzać i problem chwilowo znika.prosze o sugestie co jeszcze sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Można przestawić czujnik położenia wału - trzeba odkęcić srube mocującą czujnik i przekręcić w jedną a potem w drugą strone ale trzeba go trzymać i najlepiej jest to sprawdzić jak poblem występuje (czyli kiedy wskakuje błąd po odpaleniu) kasować błąd i odpalać i zobaczyć czy jest gorzej czy lepiej - jeżeli jest lepiej to znaczy że rozrząd jest do wymiany. Może jeszcze być wilgoć w kostkach i robi się zwarcie zwłaszcza że napisałaś że jak jest chłodniej (różnica temperatur) i wilgotno (wiadomo wszędzie włazi) a po podgrzaniu czujnika problem znika bo pod wpływem temp. odparowywuje wilgoć, wilgoć może być też w innej kostce np przy komputerze itd - a może był myty kiedyś silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.