Guest Murek Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Witam, po czyszczeniu przepustnicy mam problem z adaptacją byłem już w dwóch serwisach i w żadnym nie mozna zrobic adaptacji. Przed czyszczeniem obroty spadały mi prawie do zera i z trudem wstawały, teraz na postoju utrzymuja sie na poziomie 1100 a w czasie jazdy 1700. Do tego sporo pali. Jak myslicie dlaczego nie chce się adoptować, uszkodzona?? Czy ktoś z was spotkał się z taka sytuacją? POZDRAWIAM I Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA PODPOWIEDZI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Adaptacja może nie zostać przeprowadzona jeżeli: - włączony odbiornik np światła (chodzi o pobór prądu) - w kompie przestawiony zapłon lub obroty - niedziała czujnik położenia neutralnego w skrzyni - zbyt wysoka\niska temperatóra silnika - uszkodzona przepustnica (niewolno czyścić preparatami z acetonem) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murek Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Więc u mnie przyczyna może być zestaw "blutu", bo jest ściśle sprzęzony z zapłonem i nie ma opcji wyłączania(choć to malutki pobór prądu), wiec pewnie trzeba by odpiąć bezpiecznik z radia, czym była czyszczona przepustnica nie wiem, ale juz zamówiłem drugą "używke", na wszelki wypadek, obroty lub zapłon raczej wykluczam, a skrzynia w manualu (silnik około 80-90 stopni) wiec też wykluczam, w środe kolejna wizyta w serwisie, a dzięki temu widze swiatełko w tunelu. Jak ustawie dam znać co było przyczyną. POZDRAWIAM i dzięki A czy myslicie że przez tego bluta może tak się dziać? Jezeli jest w stanie czuwania? (tylko niebieska dioda sie pali) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Murek, absolutnie ten zestaw nie jest przyczyną problemu ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murek Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 (edited) Dziś doszła przepustnica (druga) pirwsza mimo iz była od 2,0 140KM miała węższą średnice wlotu powietrza - przestroga dla kupujących, w serwisie stwierdzili uszkodzenie przepustnicy, naprawdopodobniej od otwierania jej palcami wygieli lub przeciązyli jakąś spręzyne. Jutro serwis i próba adaptacji nowej przepustnicy. Na drugiej przepustnicy bez zmian, ale jest rozwiązanie problemu, w serwisie powiedzieli że najlepiej i najszybciej mozna by na chwilę podłączyć moją przepustnice do drugiego 2,0 140KM i włączyć zapłon, komputer wczyta prawidłową wartośc na przepustnicę i po podłączeniu do mojego bedzie działać. W innym przypadku trzeba by im zostawić auto na dłużej w celu ustawienia przepustnicy jakims bardziej skomplikowanym sposobem, (tak jak przy wymianie przepustnicy na nową). Dziś podłączyli na próbę moją przepustnicę do Almery 1,5 testowej, a przepustnica nauczyła się warości kąta ale dla Almery i mam 900 obr (bez obciącenia). Moje pytanie brzmi następująco, czy zgadzacie się z opiniami serwisu i czy ktoś z okolic zadeklarowałby swoja pomoc w tym ustawieniu (posiadacze 2,0), oczywiście ja dojeżdzam z dobrym Wiskaczem. POZDRAWIAM Edited October 29, 2009 by Murek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chemmist Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 również mam problem w P12 2.0 16V ze spadającymi do zera obrotami, przepustnicę i przepływkę wyczyściłem specjalnymi środkami i nie ma poprawy, jak myślicie gdzie może jeszcze leżeć problem? może krokowiec? Czy wogóle przy tym silniku występuje? Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murek Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Witam, uporałem sie z obrotami, kilka godzin w aso i znaleziono przyczynę problemu z adaptacja przepustnicy, winien był zaworek który wychodzi z pokrywy zaworów i doprowadza powietrze do kolektora tuż za przepustnicją, pod plasikową pokrywą silnika, przepustnica nie chciała sie ustawić pniewaz w komorze było lewe cisnienie powietrza, a nie uszkodzona przepustnica jak to wczesniej stwierdzono (dwie przepustnice reagowały identycznie wiec sprawne) Rezultat naprawy i koszty (niestety): czyszczenie przepustnicy 50zł zakup uzywanej przepustnicy 250zł wymiana w aso i próba ustawienia 100zł (nieudana) kolejna wizyta w aso szukanie problemu + rozwiazanie 150zł komputer + kilka roboczogodzin 150zł = 300zł Razem 700zł duzo jak na tak banalny problem za to mam do sprzedania przepustnicję jak by ktos potrzebował. A i jeszcze musze wymienic wspomniany wczesniej zaworek bo narazie mam rozwiązanie prowizowyczne. POZDRAWIAM i mam nadzieje ze komuś przydadzą się moje opisy i zaoszczędzi sobie troche pieniędzy, nerwów i czasu. Krokowego chyba nie ma wolne obroty reguluje przepustnica, może wciąż jest za słabo wyczyszczona, mysle ze mozna by delikatnie pędzelkiem i benzynka ekstrakcyjna po obwodzie wyczyścic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pasti78 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Witam, podepnę się pod temat. MAm P12 z silnikiem 2.0 i problem z obrotami. Tzn. obroty były w porządku, ale silnik gasł zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku. Byłem w warszatcie i przeczyścili mi przepustnicę. Teraz odpala bez problemu, ale obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu ustawiają się na około 1000. Czytam powyżej o adaptacji przepustnicy i mam pytanie czy to tylko przy podłączeniu na komputerze można zrobić, czy są jakieś inne sposoby ? Czy jest jakakolwiek szansa, że obroty ustawią się same ? (czyszczenie robione było wczoraj) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Najszybciej to sie zrobi adaptacje kompem chociaż ktoś w dziale almery podał jak sie robi taką adaptacje bez kompa jak poszukasz to może znajdziesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuru2002 Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 można nauczyć silnik wolnych obrotów bez użycie komputera opis poniżej (znaleziony na tym forum) NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera) po porównaniu z opisem dla QR20DE sposób postępowania jest identyczny Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC na stronie 55. ja to wykonywałem dla QR20DE i silnik poddał się nauce jednak efekt końcowy nie jest taki jak powinien być, obroty dalej spadają, szukam więc dalej, na pierwszy ogień idą świece bo nawet nie wiem jak długo nie były wymieniane, potem ponowię adaptację i zobaczę czy się poprawiło jak ktoś miał podobny problem że po adaptacji obroty dalej spadały to proszę o podzielnie się informacjami pozdrawiam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemo99 Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Ta kombinacją u mnie nie działa mam P12 1,8 2002r . Sprawdzałem kilka razy cheek nawet nie zgasnął i nie mrugnął. Czyściłem przepustnice i teraz mam na zimnym ok.1200obr potem 1000 a jak ciepły miedzy 500-1000. to dobrze czy nie ? Tylko po wrzuceniu na luz np. przed światłami spadną obroty na 1000 i dopiero po 2s na normalne miedzy 500-1000. Jakim scanerem ewentualnie mogę to zrobić ? czy ELM 327 sobie poradzi? Dzięki pozdro... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 A może ty masz problem z silniczkiem krokowym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemo99 Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 To co mam z tym zrobić jak sie go czyści ? lub wymienia ? daj jakieś info.Pamiętam ze czysciłem kiedyś w jeepie. To nie jest krokowy bo to zaczęło sie dziać po czyszczeniu przepustnicy. wiec krokowy chyba odpada. Jak moe inaczej zrobić adaptację przepustnicy.Czy silnik krokowy wyszedł by na v-scanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wostok Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 (edited) No właśnie dobre pytanie bo on ma 2 styki a nie 3 więc może nie być zwrotnego. ( Proszę o poprawienie jak się myle) W krokowym można jedynie wyczyścić trzpień. Zobacz w necie o jak on wyglada Z drugiej jednak strony poczytałem na przykładzie Note i problem z obrotami też wracał po czyszczeniu przepustnicy. Nie wszystkim zadziałała adaptacja i odwoływali sie do Consulta. Edited November 3, 2014 by wostok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi76 Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Mam podobny problem z obrotami w mojej primerze 1.8 2001r. Na ciepłym po odpaleniu, auto gaśnie., Jak przygazuję i potrzymam go trochę na obrotach - to jest ok. Niemniej jednak podczas jazdy i wpuszczania luzu na zakręcie na dohamowaniu obrotu potrafią spaść do 300rpm (telepie wtedy nieźle motorem - na granicy zgaśnięcia). Czy zna ktoś może kontakt do kogoś z łódzkiego kto ma Consult'a lub Launch x431 i świadczy usługę wykonania adaptacji ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemo99 Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Wyczyściłem przepustnicę i poprawiło sie jest ok. Tylko nie mogę jej zaadoptowac tym sposobem opisanym na forum zero reakcji. Robiłem kilka razy nawet z stoperem i nic. w końcu przestałem sie tym przejmowac obroty są ok czasami wolno spada z 1500 3s i jest 900.Nie wiem dlaczego sposób adaptacji nie działa. Chciałem sie dowiedzieć jakim diagnoskopem to zrobię ale nie udzieloną mi odpowiedzi.Zrobiłem już 3000 po czyszczeniu i jest ok. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 Znajomy elektromechanik, powiedział mi, że jeśli nie zrobi się adaptacji przepustnicy, ona sama nauczy się tego czego powinna się nauczyć. U mnie po czyszczeniu, na początku świrowało z obrotami, później przestało. Po 3 miesiącach byłem przypadkiem u tego znajomego, podłączyłauto pod kompa i pokazało niemal podręcznikowy wykres pracy przepustnicy. Za to w pamięci komputera była przepalona lampa ksenonowa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiw Posted October 8, 2016 Share Posted October 8, 2016 u mnie sposób wyżej opisany działał bez zarzutu, a czyściłem sparyem Liqui Moly. Teraz mam stabilne obroty jałowego biegu ok. 700, a przepustnica domyka się na 2,4% - wcześniej nie schodziła niżej niż 4,7% :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matador41 Posted October 8, 2016 Share Posted October 8, 2016 Znajomy elektromechanik, powiedział mi, że jeśli nie zrobi się adaptacji przepustnicy, ona sama nauczy się tego czego powinna się nauczyć. U mnie po czyszczeniu, na początku świrowało z obrotami, później przestało. Po 3 miesiącach byłem przypadkiem u tego znajomego, podłączyłauto pod kompa i pokazało niemal podręcznikowy wykres pracy przepustnicy. możliwe że tak też da radę ale jak się podjedzie od razu na kompa do ustawienia to zapłaci się te kilkadziesiąt zł i od początku jest wszystko ok, zależy co kto lubi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiw Posted November 4, 2016 Share Posted November 4, 2016 Muszę porządnie wyczyścić miejsca styku klapki przepustnicy z kanałem przepustnicy, ale nie chcę jej wyjmować, ani siłowo naciskać na klapkę, żeby ją odgiąć. Czy mogę po prostu odkręcić dwie śruby mocujące klapkę do pręta na którym jest zamocowana i ja wyjąć? Po czyszczeniu bez problemu ją przykręcenia z powrotem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaksmon Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 można nauczyć silnik wolnych obrotów bez użycie komputera opis poniżej (znaleziony na tym forum) NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera) po porównaniu z opisem dla QR20DE sposób postępowania jest identyczny Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC na stronie 55. ja to wykonywałem dla QR20DE i silnik poddał się nauce jednak efekt końcowy nie jest taki jak powinien być, obroty dalej spadają, szukam więc dalej, na pierwszy ogień idą świece bo nawet nie wiem jak długo nie były wymieniane, potem ponowię adaptację i zobaczę czy się poprawiło jak ktoś miał podobny problem że po adaptacji obroty dalej spadały to proszę o podzielnie się informacjami pozdrawiam W przypadku mojego nissana 2.0 Qr20de + lpg problem pojawił się wraz z wymianą uszczelki pod głowicą. Obroty oscylowały w okolicach 1100 obr. Po zastosowaniu "ręcznej metody uczenia wolnych obrotów" wszystko wróciło do normy zarówno na pb jak i Lpg. Dziękuję za udostępnienie metody z serwisówki. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matef Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Witam, w mojej primerze p12 2.0 pb+lpg nie działa adaptacja przepustnicy, a mam ten sam problem ze po czyszczeniu obroty wzrosły i cały czas na wolnych jest około 1000. Mechanik powiedział ze u mnie nie reguluje się obrotów po podliczeniu komputera tylko śrubka regulacyjna na przepustnicy. Prawda to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fryc Posted August 17, 2018 Share Posted August 17, 2018 A gdzie tam jest śruba regulacyjna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szafarz Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 (edited) Witam, mam problem z adaptacją przepustnicy w Nisan Qashqai 2010r z silnikiem 1,6. Oczywiście po czyszczeniu przepustnicy bez jej odpięcia obroty falują od 1500 do 2000 z kawałkiem. Ręczna adaptacja nie pomaga, wymieniłem na inna przepustnicę z takiego modelu problem nadal taki sam. Mam ryżowego Consulta III i program Consult do niego tylko jak się w tym programie zabrać za adaptację przepustnicy. Macie może krótki opis, może ktoś naprowadzić jak w programie Consult V9.21... przeprowadzić adaptację przepustnicy. Jak można to proszę o pomoc w temacie. Edited September 26, 2018 by szafarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.