tulek25 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Witam Klubowiczów!! Proszę o pomoc , mam problem z tylną wycieraczką w Nissanie X trail T-30, a mianowicie wszystko chodziło do czasu kiedy po okresie bezdeszczowym chcialem uruchomic tylną wycieraczkę a ona w ogóle się nie odezwała ,sam spryskiwacz tylnej szyby działa ,ale on też nie uruchamia silniczka wycieraczki, obojętnie czy próbuję uruchomić tryb czasowy , czy stały nie ma żadnej reakcji ( Dodam że sprawdziłem bezpieczniki w samochodzie i pod maską, wszystkie sprawne, a także wyciągnełem silniczek wycieraczki i sprawdziłem go na krótko i się kręci ??? Proszę kolegów o jakieś namiary gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu?? Wielkie Dzięki Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tulek25 Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 (edytowane) tak wymontowałem silniczek i podłączyłem go na krótko i się kręci?? ale gdy wpiełem go spowrotem zero reakcji tylko spryskiwacz tylny działa ,a może znajduje się tam gdzieś stycznik o którym niewiem?? Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy a ośka na której przykręcone jest ramię wycieraczki, kręci się? Nie nie kręci się , po wyjęciu silniczka i podłączeniu go na "krótko" do żródła prądu kręci.? Edytowane 26 Października 2009 przez tulek25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saylemoon Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam Klubowiczów!! Proszę o pomoc , mam problem z tylną wycieraczką w Nissanie X trail T-30, a mianowicie wszystko chodziło do czasu kiedy po okresie bezdeszczowym chcialem uruchomic tylną wycieraczkę a ona w ogóle się nie odezwała ,sam spryskiwacz tylnej szyby działa ,ale on też nie uruchamia silniczka wycieraczki, obojętnie czy próbuję uruchomić tryb czasowy , czy stały nie ma żadnej reakcji ( Dodam że sprawdziłem bezpieczniki w samochodzie i pod maską, wszystkie sprawne, a także wyciągnełem silniczek wycieraczki i sprawdziłem go na krótko i się kręci ??? Proszę kolegów o jakieś namiary gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu?? Wielkie Dzięki Pozdrawiam ! Sprawdzic nalezy "wajche" przy kierownicy prawdopodobnie styki tylnej wycieraczki nie pracuja jak nalezy.Sprawdz tez sam konektor tylnej wycieraczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 cześć sprawdź masę na klapie jeśli to nie pomoże to sprawdź przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tulek25 Opublikowano 27 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 cześć sprawdź masę na klapie jeśli to nie pomoże to sprawdź przekaźnik Dzięki jak sprawdzę to napiszę czy pomogło:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek15rw Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 czesc ja tez mam taki sam problem czy doszedłeś o co tam chodzi z ta wycieraczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oklat Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Sprawdz czy dochodziprad do silniczka.Jezeli nie to przelamal sie przewod miedzy klapa a nadwoziem , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automedg Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 WITAM MAM COŚ PODOBNEGO ALE MOŻE OD TEGO SIĘ ZACZĘŁO BYŁO DOBRZE A TU NAGLE WYCIERACZKA ZACZĘŁA POWOLI CHODZIĆ I PO 1-2 DNIACH STANĘŁA ALE JAK JEJ POMOGĘ TO DOJDZIE DO KOŃCA MYŚLĘ ŻE TO SILNIK TAKA JEST MOJA DJAGNOZA BEZ SPRAWDZANIA PO OBSERWACJI SILNIKA TO MI SIĘ WYDAJE ŻE SIĘ PRZEPALA ( JAK ROZBIORĘ TO DAM ZNAĆ ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Primo ! sprawdzie srube mocujaca wycieraczke w X-ach te sruby sie lubia poluzowywac. Ja tak mialem z przodu. Pewnego wieczoru deszcz, wlaczylem wycieraczki przednie na maksa a tu po chwili jedna od pasazera chodzi a druga d*pa nie ! Nastepnego dnia rano i tak i tak kabinuje i nic, pojechalem do serwisu, goscie stwierdzili ze w tych modelach to ramie odpada, i ze do kupienia i ok 200 pln ale zebym przyjechal po poludniu bo teraz i tak tam nie zajrza, ale obgadalem ze sobie rozkrece sam i zaczalem wlasnie od mocowania wycieraczek jak wrocilem do domu. Jak sie okazalo po zdjeciu oslonki tej na srube, po dokreceniu jej kluczem nie ma problemu. Wycieraczki smigaja jak dzikie, koledze powiedzialem o tym bo stwierdzil ze mu tylna chodzi bardzo wolno. Tez dokrecil ramie i chodzi jak trzeba, proponuje zaczac od tego ! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solar21 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 (edytowane) U mnie też właśnie umarła. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została. Rozebrałem silniczek na części pierwsze i znalazłem przyczynę - oś, na której chodzi wycieraczka, zatarła się - nie dało się jej ruszyć nawet kombinerkami. Wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem... i nadal nie działa. Silnik jest OK, bo po podłączeniu zasilania bezpośrednio do styków kręci się i cały układ chodzi jak złoto. Jednak gdy podepnę całość do wiązki w samochodzie, cisza. Bezpiecznik jest OK. Mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących. 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki: http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty. Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym (z czarnym jako masą). Co jest nie tak? Już wiem, co nie tak. Naprowadziło mnie na to stukanie, które słyszałem raz czy dwa ze strony silniczka i kumple z pracy. Cały czas po obruszaniu ośki walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. Zamknąłem klapę i działa. Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. Tak więc generalnie u mnie powodem zatrzymania było zatarcie się ośki wycieraczki. Edytowane 1 Marca 2010 przez solar21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tulek25 Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 (edytowane) Witam!! No to gratuluję znalezienia przyczyny i wyeliminowania jej , ja niestety nadal borykam sie z problemem , ostatnio znowu zdjelem caly mechanizm i na krótko kreci jak szalony , ale jak podlacze pod kostke cisza , sprawdzalem miernikiem prad i jest jak u kolegi tylko w jednym kablu w polaczeniu z masa ? Zlozylem wszystko i pojechalem do elektryka , ale byl zawalony robota i nie mial czasu ,zapytalem go czy jest moze jakis stycznik, bo bezpieczniki wszystkie wporzadku ,ale elektryk mowil ze napewno nie ma zadnego stycznika ?? Wszelka pomoc mile widziana Szanowni Klubowicze. Pozdrawiam U mnie też właśnie umarła. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została. Rozebrałem silniczek na części pierwsze i znalazłem przyczynę - oś, na której chodzi wycieraczka, zatarła się - nie dało się jej ruszyć nawet kombinerkami. Wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem... i nadal nie działa. Silnik jest OK, bo po podłączeniu zasilania bezpośrednio do styków kręci się i cały układ chodzi jak złoto. Jednak gdy podepnę całość do wiązki w samochodzie, cisza. Bezpiecznik jest OK. Mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących. 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki: http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty. Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym (z czarnym jako masą). Co jest nie tak? Już wiem, co nie tak. Naprowadziło mnie na to stukanie, które słyszałem raz czy dwa ze strony silniczka i kumple z pracy. Cały czas po obruszaniu ośki walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. Zamknąłem klapę i działa. Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. Tak więc generalnie u mnie powodem zatrzymania było zatarcie się ośki wycieraczki. Edytowane 9 Lipca 2010 przez tulek25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość looqass Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Witam!! No to gratuluję znalezienia przyczyny i wyeliminowania jej , ja niestety nadal borykam sie z problemem , ostatnio znowu zdjelem caly mechanizm i na krótko kreci jak szalony , ale jak podlacze pod kostke cisza , sprawdzalem miernikiem prad i jest jak u kolegi tylko w jednym kablu w polaczeniu z masa ? Zlozylem wszystko i pojechalem do elektryka , ale byl zawalony robota i nie mial czasu ,zapytalem go czy jest moze jakis stycznik, bo bezpieczniki wszystkie wporzadku ,ale elektryk mowil ze napewno nie ma zadnego stycznika ?? Wszelka pomoc mile widziana Szanowni Klubowicze. Pozdrawiam Proponuję natychmiastową wizytę u elektryka, robota potrwa 5-10 min. z użyciem lutownicy - kable na zawiasach klapy tylnej ulegają przetarciu stąd przerwa..... miałem to samo. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 jeszce pytanie to jest wiązka z lewej tak? tak z lewej u mnie też padła wiązka najczęściej kabel zółty. Ciekawe, że w meganie2 też w tym miejscu łamie się przewód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.