Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działa tylna wycieraczka T-30 Pomocy :)


tulek25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Klubowiczów!!

Proszę o pomoc , mam problem z tylną wycieraczką w Nissanie X trail T-30, a mianowicie wszystko chodziło do czasu kiedy po okresie bezdeszczowym chcialem uruchomic tylną wycieraczkę a ona w ogóle się nie odezwała ,sam spryskiwacz tylnej szyby działa ,ale on też nie uruchamia silniczka wycieraczki, obojętnie czy próbuję uruchomić tryb czasowy , czy stały nie ma żadnej reakcji :(( Dodam że sprawdziłem bezpieczniki w samochodzie i pod maską, wszystkie sprawne, a także wyciągnełem silniczek wycieraczki i sprawdziłem go na krótko i się kręci ??? Proszę kolegów o jakieś namiary gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu?? Wielkie Dzięki Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wymontowałem silniczek i podłączyłem go na krótko i się kręci?? ale gdy wpiełem go spowrotem zero reakcji tylko spryskiwacz tylny działa ,a może znajduje się tam gdzieś stycznik o którym niewiem?? Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy :thumbsup:

:nissan2:

 

a ośka na której przykręcone jest ramię wycieraczki, kręci się?

Nie nie kręci się , po wyjęciu silniczka i podłączeniu go na "krótko" do żródła prądu kręci.?

Edytowane przez tulek25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Klubowiczów!!

Proszę o pomoc , mam problem z tylną wycieraczką w Nissanie X trail T-30, a mianowicie wszystko chodziło do czasu kiedy po okresie bezdeszczowym chcialem uruchomic tylną wycieraczkę a ona w ogóle się nie odezwała ,sam spryskiwacz tylnej szyby działa ,ale on też nie uruchamia silniczka wycieraczki, obojętnie czy próbuję uruchomić tryb czasowy , czy stały nie ma żadnej reakcji :(( Dodam że sprawdziłem bezpieczniki w samochodzie i pod maską, wszystkie sprawne, a także wyciągnełem silniczek wycieraczki i sprawdziłem go na krótko i się kręci ??? Proszę kolegów o jakieś namiary gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu?? Wielkie Dzięki Pozdrawiam !

Sprawdzic nalezy "wajche" przy kierownicy prawdopodobnie styki tylnej wycieraczki nie pracuja jak nalezy.Sprawdz tez sam konektor tylnej wycieraczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WITAM MAM COŚ PODOBNEGO ALE MOŻE OD TEGO SIĘ ZACZĘŁO BYŁO DOBRZE A TU NAGLE WYCIERACZKA ZACZĘŁA POWOLI CHODZIĆ I PO 1-2 DNIACH STANĘŁA ALE JAK JEJ POMOGĘ TO DOJDZIE DO KOŃCA MYŚLĘ ŻE TO SILNIK TAKA JEST MOJA DJAGNOZA BEZ SPRAWDZANIA PO OBSERWACJI SILNIKA TO MI SIĘ WYDAJE ŻE SIĘ PRZEPALA ( JAK ROZBIORĘ TO DAM ZNAĆ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MonteChristo

Primo ! sprawdzie srube mocujaca wycieraczke w X-ach te sruby sie lubia poluzowywac.

Ja tak mialem z przodu.

Pewnego wieczoru deszcz, wlaczylem wycieraczki przednie na maksa a tu po chwili jedna od pasazera chodzi a druga d*pa nie !

Nastepnego dnia rano i tak i tak kabinuje i nic, pojechalem do serwisu, goscie stwierdzili ze w tych modelach to

ramie odpada, i ze do kupienia i ok 200 pln ale zebym przyjechal po poludniu bo teraz i tak tam nie zajrza, ale obgadalem ze

sobie rozkrece sam i zaczalem wlasnie od mocowania wycieraczek jak wrocilem do domu.

Jak sie okazalo po zdjeciu oslonki tej na srube, po dokreceniu jej kluczem nie ma problemu.

Wycieraczki smigaja jak dzikie, koledze powiedzialem o tym bo stwierdzil ze mu tylna chodzi bardzo wolno.

Tez dokrecil ramie i chodzi jak trzeba, proponuje zaczac od tego !

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie też właśnie umarła. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została.

 

Rozebrałem silniczek na części pierwsze i znalazłem przyczynę - oś, na której chodzi wycieraczka, zatarła się - nie dało się jej ruszyć nawet kombinerkami. Wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem... i nadal nie działa. Silnik jest OK, bo po podłączeniu zasilania bezpośrednio do styków kręci się i cały układ chodzi jak złoto. Jednak gdy podepnę całość do wiązki w samochodzie, cisza.

Bezpiecznik jest OK.

 

Mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.

3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki:

http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf

u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.

Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym (z czarnym jako masą).

 

Co jest nie tak?

 

Już wiem, co nie tak.

Naprowadziło mnie na to stukanie, które słyszałem raz czy dwa ze strony silniczka i kumple z pracy. Cały czas po obruszaniu ośki walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. :)

Zamknąłem klapę i działa.

Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. :)

Tak więc generalnie u mnie powodem zatrzymania było zatarcie się ośki wycieraczki.

Edytowane przez solar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!!

No to gratuluję znalezienia przyczyny i wyeliminowania jej :), ja niestety nadal borykam sie z problemem , ostatnio znowu zdjelem caly mechanizm i na krótko kreci jak szalony , ale jak podlacze pod kostke cisza , sprawdzalem miernikiem prad i jest jak u kolegi tylko w jednym kablu w polaczeniu z masa ? Zlozylem wszystko i pojechalem do elektryka , ale byl zawalony robota i nie mial czasu ,zapytalem go czy jest moze jakis stycznik, bo bezpieczniki wszystkie wporzadku ,ale elektryk mowil ze napewno nie ma zadnego stycznika ?? Wszelka pomoc mile widziana Szanowni Klubowicze. Pozdrawiam

U mnie też właśnie umarła. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została.

 

Rozebrałem silniczek na części pierwsze i znalazłem przyczynę - oś, na której chodzi wycieraczka, zatarła się - nie dało się jej ruszyć nawet kombinerkami. Wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem... i nadal nie działa. Silnik jest OK, bo po podłączeniu zasilania bezpośrednio do styków kręci się i cały układ chodzi jak złoto. Jednak gdy podepnę całość do wiązki w samochodzie, cisza.

Bezpiecznik jest OK.

 

Mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.

3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki:

http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf

u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.

Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym (z czarnym jako masą).

 

Co jest nie tak?

 

Już wiem, co nie tak.

Naprowadziło mnie na to stukanie, które słyszałem raz czy dwa ze strony silniczka i kumple z pracy. Cały czas po obruszaniu ośki walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. :)

Zamknąłem klapę i działa.

Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. :)

Tak więc generalnie u mnie powodem zatrzymania było zatarcie się ośki wycieraczki.

Edytowane przez tulek25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość looqass

Witam!!

No to gratuluję znalezienia przyczyny i wyeliminowania jej :), ja niestety nadal borykam sie z problemem , ostatnio znowu zdjelem caly mechanizm i na krótko kreci jak szalony , ale jak podlacze pod kostke cisza , sprawdzalem miernikiem prad i jest jak u kolegi tylko w jednym kablu w polaczeniu z masa ? Zlozylem wszystko i pojechalem do elektryka , ale byl zawalony robota i nie mial czasu ,zapytalem go czy jest moze jakis stycznik, bo bezpieczniki wszystkie wporzadku ,ale elektryk mowil ze napewno nie ma zadnego stycznika ?? Wszelka pomoc mile widziana Szanowni Klubowicze. Pozdrawiam

 

 

Proponuję natychmiastową wizytę u elektryka, robota potrwa 5-10 min. z użyciem lutownicy - kable na zawiasach klapy tylnej ulegają przetarciu stąd przerwa..... miałem to samo. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

jeszce pytanie to jest wiązka z lewej tak?



tak z lewej



u mnie też padła wiązka najczęściej kabel zółty. Ciekawe, że w meganie2 też w tym miejscu łamie się przewód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...