tulek25 Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Witam Klubowiczów!! Proszę o pomoc , mam problem z tylną wycieraczką w Nissanie X trail T-30, a mianowicie wszystko chodziło do czasu kiedy po okresie bezdeszczowym chcialem uruchomic tylną wycieraczkę a ona w ogóle się nie odezwała ,sam spryskiwacz tylnej szyby działa ,ale on też nie uruchamia silniczka wycieraczki, obojętnie czy próbuję uruchomić tryb czasowy , czy stały nie ma żadnej reakcji ( Dodam że sprawdziłem bezpieczniki w samochodzie i pod maską, wszystkie sprawne, a także wyciągnełem silniczek wycieraczki i sprawdziłem go na krótko i się kręci ??? Proszę kolegów o jakieś namiary gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu?? Wielkie Dzięki Pozdrawiam ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tulek25 Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 (edited) tak wymontowałem silniczek i podłączyłem go na krótko i się kręci?? ale gdy wpiełem go spowrotem zero reakcji tylko spryskiwacz tylny działa ,a może znajduje się tam gdzieś stycznik o którym niewiem?? Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy a ośka na której przykręcone jest ramię wycieraczki, kręci się? Nie nie kręci się , po wyjęciu silniczka i podłączeniu go na "krótko" do żródła prądu kręci.? Edited October 26, 2009 by tulek25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saylemoon Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Witam Klubowiczów!! Proszę o pomoc , mam problem z tylną wycieraczką w Nissanie X trail T-30, a mianowicie wszystko chodziło do czasu kiedy po okresie bezdeszczowym chcialem uruchomic tylną wycieraczkę a ona w ogóle się nie odezwała ,sam spryskiwacz tylnej szyby działa ,ale on też nie uruchamia silniczka wycieraczki, obojętnie czy próbuję uruchomić tryb czasowy , czy stały nie ma żadnej reakcji ( Dodam że sprawdziłem bezpieczniki w samochodzie i pod maską, wszystkie sprawne, a także wyciągnełem silniczek wycieraczki i sprawdziłem go na krótko i się kręci ??? Proszę kolegów o jakieś namiary gdzie mogę szukać przyczyny owego problemu?? Wielkie Dzięki Pozdrawiam ! Sprawdzic nalezy "wajche" przy kierownicy prawdopodobnie styki tylnej wycieraczki nie pracuja jak nalezy.Sprawdz tez sam konektor tylnej wycieraczki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankbkak Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 cześć sprawdź masę na klapie jeśli to nie pomoże to sprawdź przekaźnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tulek25 Posted October 27, 2009 Author Share Posted October 27, 2009 cześć sprawdź masę na klapie jeśli to nie pomoże to sprawdź przekaźnik Dzięki jak sprawdzę to napiszę czy pomogło:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek15rw Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 czesc ja tez mam taki sam problem czy doszedłeś o co tam chodzi z ta wycieraczka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oklat Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Sprawdz czy dochodziprad do silniczka.Jezeli nie to przelamal sie przewod miedzy klapa a nadwoziem , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
automedg Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 WITAM MAM COŚ PODOBNEGO ALE MOŻE OD TEGO SIĘ ZACZĘŁO BYŁO DOBRZE A TU NAGLE WYCIERACZKA ZACZĘŁA POWOLI CHODZIĆ I PO 1-2 DNIACH STANĘŁA ALE JAK JEJ POMOGĘ TO DOJDZIE DO KOŃCA MYŚLĘ ŻE TO SILNIK TAKA JEST MOJA DJAGNOZA BEZ SPRAWDZANIA PO OBSERWACJI SILNIKA TO MI SIĘ WYDAJE ŻE SIĘ PRZEPALA ( JAK ROZBIORĘ TO DAM ZNAĆ ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MonteChristo Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Primo ! sprawdzie srube mocujaca wycieraczke w X-ach te sruby sie lubia poluzowywac. Ja tak mialem z przodu. Pewnego wieczoru deszcz, wlaczylem wycieraczki przednie na maksa a tu po chwili jedna od pasazera chodzi a druga d*pa nie ! Nastepnego dnia rano i tak i tak kabinuje i nic, pojechalem do serwisu, goscie stwierdzili ze w tych modelach to ramie odpada, i ze do kupienia i ok 200 pln ale zebym przyjechal po poludniu bo teraz i tak tam nie zajrza, ale obgadalem ze sobie rozkrece sam i zaczalem wlasnie od mocowania wycieraczek jak wrocilem do domu. Jak sie okazalo po zdjeciu oslonki tej na srube, po dokreceniu jej kluczem nie ma problemu. Wycieraczki smigaja jak dzikie, koledze powiedzialem o tym bo stwierdzil ze mu tylna chodzi bardzo wolno. Tez dokrecil ramie i chodzi jak trzeba, proponuje zaczac od tego ! Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solar21 Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 (edited) U mnie też właśnie umarła. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została. Rozebrałem silniczek na części pierwsze i znalazłem przyczynę - oś, na której chodzi wycieraczka, zatarła się - nie dało się jej ruszyć nawet kombinerkami. Wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem... i nadal nie działa. Silnik jest OK, bo po podłączeniu zasilania bezpośrednio do styków kręci się i cały układ chodzi jak złoto. Jednak gdy podepnę całość do wiązki w samochodzie, cisza. Bezpiecznik jest OK. Mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących. 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki: http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty. Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym (z czarnym jako masą). Co jest nie tak? Już wiem, co nie tak. Naprowadziło mnie na to stukanie, które słyszałem raz czy dwa ze strony silniczka i kumple z pracy. Cały czas po obruszaniu ośki walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. Zamknąłem klapę i działa. Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. Tak więc generalnie u mnie powodem zatrzymania było zatarcie się ośki wycieraczki. Edited March 1, 2010 by solar21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tulek25 Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 (edited) Witam!! No to gratuluję znalezienia przyczyny i wyeliminowania jej , ja niestety nadal borykam sie z problemem , ostatnio znowu zdjelem caly mechanizm i na krótko kreci jak szalony , ale jak podlacze pod kostke cisza , sprawdzalem miernikiem prad i jest jak u kolegi tylko w jednym kablu w polaczeniu z masa ? Zlozylem wszystko i pojechalem do elektryka , ale byl zawalony robota i nie mial czasu ,zapytalem go czy jest moze jakis stycznik, bo bezpieczniki wszystkie wporzadku ,ale elektryk mowil ze napewno nie ma zadnego stycznika ?? Wszelka pomoc mile widziana Szanowni Klubowicze. Pozdrawiam U mnie też właśnie umarła. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została. Rozebrałem silniczek na części pierwsze i znalazłem przyczynę - oś, na której chodzi wycieraczka, zatarła się - nie dało się jej ruszyć nawet kombinerkami. Wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem... i nadal nie działa. Silnik jest OK, bo po podłączeniu zasilania bezpośrednio do styków kręci się i cały układ chodzi jak złoto. Jednak gdy podepnę całość do wiązki w samochodzie, cisza. Bezpiecznik jest OK. Mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących. 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki: http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty. Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym (z czarnym jako masą). Co jest nie tak? Już wiem, co nie tak. Naprowadziło mnie na to stukanie, które słyszałem raz czy dwa ze strony silniczka i kumple z pracy. Cały czas po obruszaniu ośki walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. Zamknąłem klapę i działa. Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. Tak więc generalnie u mnie powodem zatrzymania było zatarcie się ośki wycieraczki. Edited July 9, 2010 by tulek25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest looqass Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Witam!! No to gratuluję znalezienia przyczyny i wyeliminowania jej , ja niestety nadal borykam sie z problemem , ostatnio znowu zdjelem caly mechanizm i na krótko kreci jak szalony , ale jak podlacze pod kostke cisza , sprawdzalem miernikiem prad i jest jak u kolegi tylko w jednym kablu w polaczeniu z masa ? Zlozylem wszystko i pojechalem do elektryka , ale byl zawalony robota i nie mial czasu ,zapytalem go czy jest moze jakis stycznik, bo bezpieczniki wszystkie wporzadku ,ale elektryk mowil ze napewno nie ma zadnego stycznika ?? Wszelka pomoc mile widziana Szanowni Klubowicze. Pozdrawiam Proponuję natychmiastową wizytę u elektryka, robota potrwa 5-10 min. z użyciem lutownicy - kable na zawiasach klapy tylnej ulegają przetarciu stąd przerwa..... miałem to samo. powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 jeszce pytanie to jest wiązka z lewej tak? tak z lewej u mnie też padła wiązka najczęściej kabel zółty. Ciekawe, że w meganie2 też w tym miejscu łamie się przewód Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.