Gość zeroberto Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Mam problem z temperaturą silnika. Kiedy jeżdżę normalnie czy lato czy zima utrzymuje się w granicach 92 stopni (na środku wskaźnika) ale jak tylko stoję w korku to wskazówka idzie na max na czerwone pole. Zdarzyło mi się ta pierwaszy raz latem i myślałem ze ma na to wpływ temp zewnętrzna. Jednak ostatnio przy temperaturze na dworze w okolicach 5 stopni również temperatura skoczyła. Gdy tylko ruszę po przejechaniu 200-300m temperatura silnika natychmiast spada. Czy moze to być wina termostatu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 A jak wskazówka idzie na czerwone pole to wiatraki startują ? Bo raczej z tego co napisałeś wnioskuję że się wentylatory nie załączają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Termostat otwiera duży obieg (puszcza na chłodnicę) Jakby był zacięty to by się grzało i podczas jazdy Tak jak kolega wyżej może być zrąbany czujnik temperatury, zapowietrzona głowica, spalony wiatrak lub totalnie zamulona chłodnica Zacznij od wiatraków Jaki to silnik bo różnie podawany jest sygnał na wiatraki i czujniki sa w różnych miejscach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeroberto Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Termostat otwiera duży obieg (puszcza na chłodnicę) Jakby był zacięty to by się grzało i podczas jazdy Tak jak kolega wyżej może być zrąbany czujnik temperatury, zapowietrzona głowica, spalony wiatrak lub totalnie zamulona chłodnica Zacznij od wiatraków Jaki to silnik bo różnie podawany jest sygnał na wiatraki i czujniki sa w różnych miejscach SILNIK 1.8 QG18DE NIE WIEM CZY WIATRAKI FALUJĄ BO NIE MAIŁEM OKAZJI SPRAWDZIĆ. nagrzeje go i zobaczę reakcje. Płyn w chłodnicy jest pod sam korek czy zimny czy ciepły ale w zbiorniczku wyruwnawczym dzis mam ponizej minimum tzn nie widzę jego wogóle. jedn gość powiedził mi ze moze byc zapowietrzona chłodnica ale ja się kompletnie na ty nie znam. sprawdze z tymi wiatrakami to napisze chłodnice do klimy miałem zakładną rok temu wiec nie powinna byc zamulona a co mqam rozumieć prze zpowietrzoną głowice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hlodnia Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 MOze to byc tez spowodowane nie dzialajacym lub zle dzialajacym czujnikiem temperatury zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHOO Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 A wentylator na chłodnicy ci się załącza?? jeśli nie to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik temperatury ten przy chłodnicy, bo to on jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora. możesz go sobie miernikiem pomierzyć czy się załącza przy podwyższonej temperaturze, i sprawdź sobie też wentylator na krótko podaj mu 12v i zobacz czy chodzi. Jeśli chodzi o odpowietrzenie to najlepiej sobie ściagnij książkę sam naprawiam do P11 i tam będzie napisane gdzie dokładnie znajduje się śruba odpowietrzająca układ chłodzący jeśli masz benzynowego to jedna jest w bloku, druga na kolektorze dolotowym. Tak jest w silnikach GAxx, ale lepiej się upewnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 W 1.8 temp stoi w miejscu po nagrzaniu i nie ma mowy o żadnym pływaniu wskaźnika. Rusz łopatkami wiatraka, może szczotki Ci się przywiesiły albo najlepiej zasil go prosto z aku 12V to sie upewnisz czy wiatrak ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Udalo sie rozpracowac problem moze?? Bo mnie spotkalo cos podobnego jak nie to samo. Termostat wymieniony, przy okazji plyn tyle ile sie udalo, ze zbiorniczka nie ubywa za duzo (miesci sie po miedzy min i max), wentylatory sie zalaczaja. Podczas jazdy dobrze trzyma temp jak sie dluzej postoi to temp idzie do gory wlaczaja sie wentyaltory i temp staje przed koncem "normalnego" zakresu po czym opada - i tu male ale: czasem robi to plynnie a czesem potrafi stac by po chwili skokowo opasc do normalnej temp. Czasem wskazowka potrafi dojechac az do konca skali dla "normalnej" temp. Przejzalem forum ale nic konkretnego nie znalalzem... Problem sie rozwiazal. Winny zaistnialej sytuacji byl zaplon, ktory nie wiadomo dlaczego przesunal sie do przodu. Po ustawieniu go na wlasciwe parametry wszsytko wrocilo do normy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.