Krzysztof48 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Pierwsze pytanie, dość ogólne: Czy warto kupić X-Trail'a? Jeśli w planie mam częśte podróże w góry, ale też dość często używamy samochodu po mieście (prawie codziennie), to czy warto zdecydować się kupno takiego samochodu. Jaką wersję wybrać? Czy są roczniki szczególnie obdarzone "awaryjnością"? Co najczęściej się psuje w X-Trail'u? Jaki to, to ma silnik? żywotny, czy też awaryjny? Jaki jest rozrząd, łańcuch, czy pasek? Jeśli pasek, to w jakich okresach należy go wymieniać? Jak się nim jeździ, czy jest zwrotny, czy też trudno się nim manewruje na przykład przy parkowaniu na ulicy? Jako użytkownicy tego samochodu, podpowiedźcie, na co szczególnie należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta? Będę wdzięczny za szczegółowe odpowiedzi. Pozdrawiam, Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankbkak Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 cześć witam przyszłego X TRAILOWCA ;powiem tak samochód sprawuje się bardzo dobrze na polskich drogach, siedzi się w nim wyżej no i więcej się widzi może z niego żaden sprinter ale te samochody nie służą do ścigania tylko by cieszyć się samą jazdą po RÓŻNYCH DROGACH ,a co do manewrowania i parkowania jest nieźle można wjechać na krawężnik i nie bać się że coś się zadrapie czy urwie .Sam mam X TRAILA 2.0 ben+gaz z 2003roku samochód mało pali jak na takie gabaryty średnie spalanie 10l.ben.na 100kmlub 13 gaz przy prędkości 120-130km,max prędkość 200km , silnik ma łańcuszek żadnej poważnej awarii (przejechane 200tyś )wymiana ;jeden wahacz i łożysko koła prawego . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lusowiak Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Witam. Mam X-traila z 2005 r. Olej 2,2. Przejechane 150 tyś km.Większość drogi krajowe i miasto. Zimą góry przynajmniej 2x na narty. jewstem zauroczony tym samochodem.Dotąd awarii ZERO!!! Stan na komputerze w serwisie Nissan w zeszłym roku idealny fabryczny z małymi odhyłkami eksploatacyjnymi. Manewruje się dobrze. Powodzenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof48 Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Wielkie dzięki za dotychczasowe informacje. Z tego napisaliście już wiem, że: 1. rozrząd silnika na łańcuchu i to jest dla mnie plus, 2. dobre tłumienie na polskich bezdrożach 3. niska awaryjność, 4. dobra manewrowość. A propos manewrowości, czy uda się tym samochodem zawrócić na jeden raz podczas manewru na drodze dwukierunkowej? Jak sądzicie, który model jest najlepszy? Czy są jakieś preferencje co do rocznika produkcji? Jak sprawują się auta z małą mocą silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankbkak Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 JA mam X 2.0 ben140KM SPORT to najmniejsza pojemność silnika , moim zdaniem to całkiem wystarcza do tego samochodu no można zawsze powiedzieć że to mało że troszkę więcej koni by się przydało to kwestia gustu itd...mam porównanie; mam też NAVARE2.5tdci171KM i też można by powiedzieć że na takiego kolosa to trochę mało a mnie to w zupełności wystarcza a co do zawracania na jeden raz to się da ale trochę trzeba potrenować ( wyczuć samochód) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikam Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 (edited) Witam Niedawno kupiłem X-Traila z 2002 roku, 2,2 Di. Teraz inwestuje w "zestaw startowy" i tak: Przed zakupem warto sprawdzić końcówki drążków kierowniczych bo jedna kosztuje około 400 zł bo nie ma zamienników - trzeba oryginalne kupować. Dodatkowo łożyska w kołach - cena dobrego łożyska z wymianą to około 500 zł. Jak jest duży luz na kole, to mogła pójść też piasta - nowa w Nissanie 1800 zł - ja znalazłem na allegro używkę za 500 zł. (całą zwrotnicę) Do tego wymieniłem jeszcze olej, filtr oleju, powietrza i paliwa, tu akurat ceny normalne ( powietrze ok. 30 zł, wkład filtra oleju 50 zł, filtr paliwa 60 zł.) Warto sprawdzić wycieki z tylnego mostu, bo jeśli to tylko rozszczelnienie, to można samemu pokombinować, ale jak pęknięta będzie obudowa to trzeba używek na allegro szukać. Poza tym wszelkie wycieki z silnika, działanie urządzeń elektrycznych i stan podwozia, bo u mnie wychodzi kiepskie lub żadne zabezpieczenie przed korozją. Poza tymi uwagami jestem zadowolony z samochodu. Super się jeździ, a raczej płynie po drodze. Duży bagażnik, wysoko się siedzi. Po prostu czuję się komfortowo i bezpiecznie. Na 6 biegu, 110 km/h silnik mruczy i pięknie się wtedy podróżuje. Aha i jeszcze jedno, w tym samochodzie jakoś nie czuję prędkości. Jadąc 100 km/h czuję jakbym jechał 50 km/h. Dobrze że mam CB, bo pewnie już nie jeden mandat bym zapłacił. A silniczek zachęca do dynamicznej jazdy :-)) Jak już znajdzie się jakieś wady, to negocjować cenę. Podałem ceny części z robocizną w serwisie ( nie ASO) więc wiecie, ile możecie urwać z ceny. Ja tego nie wiedziałem i za mało urwałem ;-). Edited November 6, 2009 by mikam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof48 Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Wielkie dzięki za te dotychczasowe informacje. Jak sobie radzicie z centralnie umieszczonymi zegarami. Mnie to trochę przeraża, że będę musiał zerkać na bok. Czy są jakieś plusy takiego umieszczenia deski rozdzielczej? Pozdrawiam wszystkich X-trail'ów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikam Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Witam ponownie Ja na początku byłem trochę sceptycznie nastawiony do takiego umieszczenia zegarów. Jednak wcześniej jeździłem już Scenikiem i tam też zegary są na środku i jest to dobre rozwiązanie. Zegary w X-ie zwrócone są w stronę kierowcy, więc jak na nie patrzysz, to wszystko doskonale widać. Widoczność zegarów jest super, bo nie zasłania ich koło kierownicy. Cały czas nie patrzy się na zegary, a nawet kątem oka widać duży prędkościomierz i obrotomierz. W miejscu zegarów na wprost kierowcy jest schowek z gniazdem zasilania 12 V, więc dla mnie idealne miejsce na zamontowanie nawigacji. Ogólnie rozwiązanie dość oryginalne, dobrze spełniające swoje zadanie i bardzo szybko można się do niego przyzwyczaić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest loq Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Witam! Podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowego. Przymierzam się do kupna x-traila z silnikiem diesla z rocznika ok 2003, rozmawiałem z kilkoma mechanikami i raczej odradzali mi te diesle natomiast w internecie można się spotkać raczej z samymi pozytywnymi opiniami na temat tego silnika, jak to wygląda w rzeczywistości? Co najczęściej się psuje w tych silnikach i jakie są koszta napraw? Czy za kwotę ok 20000 można kupić w miarę dobry egzemplarz, czy to raczej będzie trochę mało? Chcę kupić suva do jazdy na co dzień i czasami na ryby, czyli powiedzmy delikatny teren (dojeżdżam tam też zwykłą osobówką, ale lubię coś urwać, dlatego x-trail wydaje mi się odpowiedni dla mnie) W grę jeszcze wchodzą jeep grand II w gazie, santa fe w dieslu, grand vitara w dieslu, subaru forester w gazie i volvo xc 70 w dieslu, ale jakoś nissan najbardziej mnie przekonuje Z góry dzięki za podpowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Głowne bolączki 2.2 di/dci to zawór scv, padające turbiny. No i jak w innych dieslach pompy wtryskowe i wtryski ale to raczej nieuchronne w autach których przebiegi przekraczają już grubo 200k km. Grand cherokee też chciałem kupić ale spalanie gazu wychodzi od 18l przy delikatnej jeżdzie, w zwyż. bardzo drogi w eksploatacji Santa fe - brzydal, ale kwestia gustu, nie przyglądałem się grand vitara w dieslu - ta z roczików do 2005 miaął silniki PSA (2.0HDi) super silnik, wadą jest wsiadanie i wysiadanie z tyłu - wycierasz nadkole udem i zawsze wychodzisz ubrudzony, chyba że kupisz XL7, ale cieżko trafić dobry egzemplarz XC70 - bardzo awaryjny napęd 4x4, można powiedzieć że prawie żaden po przebiegu 150k km nie ma działającego napędu. Ta sama konstrukcja co w freelanderze - przekładnia kątowa. Naprawa nieopłacalna. uff, się rozpisałem. Przerabiałem ten sam temat jakiś czas temu, przerobiłem wszystkie 4x4 podobne do X-trail, i kupiłem X-traila. Ale też nie było łatwo, obejżałem 11 egzemplarzy i dopier o12 kupiłem. Generalnie stan aut w polsce jest tragiczny. PS. Jak będziesz chciał ładnego X-traila to mogę Ci dać namiary, sam go miałem kupić ale już przekraczał budżet więc odpuściłem. Jak coś to pisz PW, pomogę. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 (edited) Z w/w aut X-trail pod kazdym wzgledem wypada najkorzystniej. Za 20 tys.raczej napewno porzadnego X-traila nie dostanie sie. Myslac o autach w miare uniwersalnych proponowałbym jeszcze dwa modele: bmw x3 -bardzo trwałe i oszczedne auto Audi Allroad-wysoki komfort jazdy i duża uniwersalność -auto na kazdą droge dzieki pneumatycznemu zawieszeniu i regulowanej wysokości. Ale oba tanie nie sa-wiadomo co dobre to drogie. Edited August 14, 2012 by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadekKol Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Dochodzi jeszcze koło dwumasowe. Koszt 2000 zł. Mój Nissan ma przejechane 125000 km a musiałem wymienić już wszystkie wtryski i szykuje się już komplet sprzęgła z kołem dwumasowym (3500 zł z robocizną) ale mimo wszystko bardzo lubię ten samochód i nie zamierzam go szybko zmienić. Ja kupiłem X-traila za piątym podejścem świeżo sprowadzonego z Włoch.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest loq Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Jeszcze jedno pytanie Jak z silnikami benzynowymi w x-ie? jak się spisują, czy awaryjne i jak sobie radzą z gazem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kizior Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 witam, mam benzynkę 2.0 z 2006r. jeżdżę już ponad 2 lata, większość w mieście i nie mogę nic złego powiedzieć. Krótka jedynka, ale da się przyzwyczaić. Spalanie to sprawa na inną dyskusję. Kumpel ma 2.5 benzynkę z 2005r. automat zagazowany i niestety w zeszłym roku po 2 latach jazdy silnik do remontu, zawory itd. Chyba do gazu te silniki nie za bardzo się nadają. Nie wiem jak jest u innych miłośników butli w bagażniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umberto Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 A ja już sam nie wiem co mam myśleć... Autko jest super, ale ma czasem jakieś bolączki które są w miarę kosztowne... Polecam te po 2005 na podstawie lektury (prawie całego) forum. Made in Japan w tym przypadku to nic dobrego z uwagi na nasze paliwo! Za 20tys to kupisz minę w którą na starcie władujesz prawie połowę auta- jak będziesz miał pecha i handlarz "podklei" auto na sprzedaż! Ja kupiłem pierwszego jakiego oglądałem:) ale to był krajowy od pierwszego właściciela serwisowany itp. Po początkowych bolączkach teraz jest wszystko ok i aż żal sprzedawać, ale marzy mi się wielka terenówa i do tego trzeba kupić jakąś osobówę z dużą benzyną pod maską- mało jeżdże! Benzynki na gazie są awaryjne- na forum o tym pełno. Najlepsze wersje to te do 2003 114km i jak już napisałem po 2005 z silnikiem renault- a przynajmniej nic o nich nie ma na forum:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Benzynki na gazie są awaryjne- na forum o tym pełno. Najlepsze wersje to te do 2003 114km i jak już napisałem po 2005 z silnikiem renault- a przynajmniej nic o nich nie ma na forum:) We wszystkich modelach X-traila T30 2,2diesel ,który byl produkowany do 2007 roku jest silnik japoński .114 km i 136 km to jest praktycznie ten sam silnik. Dopiero W modelach X-traila T31 produkowanych od 2007r w góre jest silnik renault 2 litrowy i raczej napewno on nie jest lepszy od tego 2,2 z modelu T30.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amator x-triala Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Moim zdaniem X-trial (T30) to samochód kompletny. Dla mnie, jak uszyty na miarę - przez 2 lata żadnych usterek (no , może poza szwankującym odtwarzaczem cd), stosunkowo mało pali (średnio miasto: 8 - 8,5, trasa: 6,6 -7,2), spore i wygodne wnętrze zarówno dla pasażerów jak i przewożenia bagażu, dobra elastyczność i przyspieszenie (szczególnie na wyższych biegach), bardzo fajnie sobie radzi w lekkim terenie i na śniegu. Na pewno nie bez znaczenia jest też rasowy, niestarzejący się wygląd (chociaż to już bardziej sprawa gustu). Mam głębokie przekonanie , że jeszcze bardzo długo się z nim nie rozstanę (przynajmniej z własnej woli ), póki co nie widzę dla siebie lepszego samochodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rox Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Wg mnie auto jest warte swojej ceny. Ja kupilem mojego za 33tys. Auto 2007rok. W tych samych pieniadzach mialbym Grand Cheerokee WJ z 2004 albo merola ML z 2002. Nawet jak zepsuje mi sie turbo....wtryski...intercooler i inne rzeczy to jeszcze daleko do 70-80tys zl jakie chca ludzie za "niezawodne" auto typu SUV. Spelnia wszelakie moje oczekiwania pod wzgledm uzytkowym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 33 tys.zl za 2007 rok??? T30 a moze juz T31 ?? Podejrzanie niska cena ,ciekawe dlaczego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelz Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Witam, nie chce zakladac nowego watku, wiec podepne sie pod ten. Mialem 2 nissany (primera p11 i p12 - jeszcze mam ale idzie na sprzedaz). Teraz czas na wiekszy kaliber. Szukam dobrego X-traila. Co moge dostac za kwote okolo 30000-33000 zl. Czego realnie szukac ? Interesuje mnie tylko i wylacznie benzyna do zagazowania. Moze ktos z forumowiczow ma cos ciekawego do zaoferowania ?. Przyznam, ze troche mi zalezy na czasie. Czy ktos moglby cos powiedziec o tym aucie: http://otomoto.pl/nissan-x-trail-140km-columbia-4x4-panorama-C26034273.html Warto sie zainteresowac i gazowac ?. Jak wygladaja koszty eksploatacji w porownaniu do P12 (1.8 benzyna) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 za taką kasę znajdziesz zadbanego T30 z końca produkcji w benzynie. Ten z linku wygląda ładnie ale kierownicy to nie ma oryginalnej. Sterowanie radiem na z lewej strony, więc z prawej powinno być sterowanie tempomatem. A jeśli nie ma tempomatu to powinien mieć sterowanie radiem z lewej strony. Zadzwoń i poproś o sprawdzenie czy wszystkie szyby są nissana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelz Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 za taką kasę znajdziesz zadbanego T30 z końca produkcji w benzynie. Ten z linku wygląda ładnie ale kierownicy to nie ma oryginalnej. Sterowanie radiem na z lewej strony, więc z prawej powinno być sterowanie tempomatem. A jeśli nie ma tempomatu to powinien mieć sterowanie radiem z lewej strony. Zadzwoń i poproś o sprawdzenie czy wszystkie szyby są nissana Dzieki za szybka odpowiedz, ale jestes pewien tego sterowania radiem ?. Ogladalem sporo zdjec i wszystkie auta z rocznika 2006-2007 maja sterowanie z lewej strony. Dzwonilem juz do goscia i rozmawialem. Malowany byl podobno prawy blotnik i przedni zderzak. Reszta blachy w oryginale. Szyby tez wszystkie oryginalne. Prosilem faceta o szczerosc, bo mam 200 km do przejechania i nie chce od razu sie naciac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 (edited) Kierownica jest OK. Żadna wersja benzynowa T30 nigdy nie miała tempomatu. Tempomat był tylko w dieslach. Sterowanie radiem jest zawsze po lewej stronie. Co do pozostałych rzeczy się nie wypowiadam. Edit Pomyliłem się w swojej wypowiedzi. Sprawdziłem w katalogach z roku 2006 i jest tam wpis mówiący, że tempomat był niedostępny dla wersji z silnikiem benzynowym 2.0, czyli występował pewnie w wersji 2.5. Edited October 12, 2012 by gkowal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 A ja sterowanie radiem mam po prawej,chyba dlatego że z lewej jest tempomat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 A ja sterowanie radiem mam po prawej,chyba dlatego że z lewej jest tempomat. Ja też mam z prawej, ale może ostatni wypust miał inaczej. Nie upieram się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.