Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2 Di nie odpala...


Darecki~
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

2.2 Di zgaszona po godzinie 21... W nocy przymrozek -2. Próba odpalenia o 10 dnia następnego, bezskuteczna. Kręciłem kika razy po 10-15 sekund mimo tego nawet nie zaskoczyła. W baku ok.10litrów ON... Dolałem środka do uzdatniania ON na zimę... Bez skutku, nie odpala! Proszę o diagnozę.. Świece, parafina, pompa wtryskowa...? Ludzie pomocy, jestem w desperacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

2.2 Di zgaszona po godzinie 21... W nocy przymrozek -2. Próba odpalenia o 10 dnia następnego, bezskuteczna. Kręciłem kika razy po 10-15 sekund mimo tego nawet nie zaskoczyła. W baku ok.10litrów ON... Dolałem środka do uzdatniania ON na zimę... Bez skutku, nie odpala! Proszę o diagnozę.. Świece, parafina, pompa wtryskowa...? Ludzie pomocy, jestem w desperacji...

Próbowales pompowac pompka na filtrze paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym ale już byłem spóźniony do pracy... Po wlaniu tego specyfiku do ON żona po kilku godzinach jeszce próbowała kręcić ale ciągle bez skutku... Rano przepompuję i zakręcę (o ile akumulator da radę)... ale proszę o wszelkie sugestie i porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie zapowietrzac uklad paliwowy wiec jak odpali to zgas silnik i pompuj pompka do bardzo duzego oporu i przypatrz sie na przewody paliwowe i moze bedziesz czul paliwo - najczesciej w tych modelach peka wezyk wychodzacy z powrotu paliwa z wtryskow jak na zdjeciu z tej strony przy numerku 2 - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59662-22di-jak-polaczyc-on-filtr-pompa/.

Dobrze jakbys mial druga osobe, ktora bedzie obserwowala czy ida jakies dymy z tlumika podczas odpalania - jezeli nie to napewno nie dostaje paliwa - tak jest najczesciej, jezeli zas bedzie jakis dym np. bialawy to musisz sprawdzic swiece i przekaznik od swiec zarowych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...po 24 godzinach przepompowałem pompką na filtrze paliwka i podłączyłem na minutę do innego auta prawie padnięty od prób uruchomienia akumulator, odpalił niemal od razu. Chwilę pojezdziłem i podładowałem prostownikiem. Zobaczymy co będzie rano... Mój faworyt to słaby akumulator, myślę że poprostu nie miał kopa do dopału w chłodnych warunkach...

Bardzo dziękuję kolegom za sugestie, jestem bogatszy o kolejne doświadczenie i kilka rozsądnych porad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam, mam problem z almera (2,2 16v 2001r), wczoraj podczas jazdy na 4 (włączona klima) zgasl i nie chce odpalić. Spalil sie bezpiecznik 20a w szkrzynce pod maską, podczas krecenia znów sie spalil. Po przekreceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa. Na 2 grubszych przewodach z 4 na wtyczce pompy brak napięcia. Na bezpieczniku w środku od pompy 12v i na 5 pinie przekaznika pompy tez 12v. Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli za każdym razem gdy wkładasz bezpiecznik spala go to masz gdzieś zwarcie, przejrzyj wiązkę od bezpieczników do pompy, pewnie gdzieś przewód przetarty. I dlatego pompa nie działa. Jeżeli bezpiecznik dałeś nowy i go nie spaliło raczej wina pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Bezpieczniki sie nie palą ale dalej kręci i nic poza tym.

Może tak, który to przekaznik od pompy? W 2,2tdi jest pompa w zbiorniku czy tylko ssie pompa mechaniczna? Może czujnik położenia wału? Podzczas kręcenia paliwo leci z wężyka powrotu, erg odlaczony i yez nic

Pozdrawiam

Edytowane przez Hiszpaniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda nie mruga, próbowałem z 2 kluczykami. Mozna to jakos sprawdzic? Wyskoczy jakis blad w obd? Tzn regeneracja pompy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sterownika wychodzą dwa grube kable na zawór dawki. Po włączeniu zapłonu na jeden z nich podawany jest +12V i poprzez zawór drugim wraca do sterownika. Sterownik podczas wtrysku łączy drugi kabel do masy i następuje otwarcie zaworu dawki. Skoro pali ci bezpiecznik, to albo krótszy kabel jest zwarty do masy, albo tranzystor w sterowniku pozostał na zawsze w stanie otwartym.

Sprawdź najpierw czy tam po włączeniu zapłonu masz 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest napięcia na wtyczce od pompy a także na przewodzie do elektrozaworu pompy. Żeby sprawdzić napięcie użyłem zarowki h4 55w i podczas kręcenia tez nie gasnie. Almera dalej nie pali, ani nie wczytuje żadnych błędów na urządzeniu elm327 na programie torque.

Stawiam na czujnik położenia wału, chociaż nie jestem pewien. Jakieś porady ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do którego kabelka ją podłączyłeś. Ten bliższy gniazda wtyczki to +12V, na tym dalszym w momencie wtrysku powinna pojawiać się masa. Jak jej nie ma to padł tranzystor sterowniku, lub sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, ale go trzeba naprawić. Sterownik jest zaadaptowany pod te konkretną pompę i w razie wymiany trzeba razem z pompą robić nową adaptacje. Poszukaj w okolicy kogoś kto jeszcze naprawia steroniki pomp vp44, lub zrób to sam jak jesteś zdolny manualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...