Guest Maciek C Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. W mojej P12 1.9dci kilka dni temu pojawił sie problem... Otóż podczas szybkiej jazdy auto jakby straciło moc, bardzo kiepsko przyśpiesza, wkręca się na obroty dopiero od 2000rpm, na niższych obrotach jakby sie przydusza Czyżby turbina? Z tego co wiem, to koniec turbiny w tym modelu objawia się w bardziej spektakularny sposób (dym, problemy ze zgaszeniem auta itp). Najciekawsze jest to, że stało się to od tak, bez żadnej przyczyny , szarpnięć, stuków czy innych oznak, mało tego, po kilkudziesięciu kilometrach problemu już nie było. Auto normalnie przyśpieszało, wróciłem do domu, zostawiłem auto może na 15 minut, odpaliłem i to samo... Następnego dnia było ok, aż do wczoraj... Znowu rano odpaliłem, przejachałem może 50km i zaczęły się problemy z przyśpieszaniem. Podsumowując auto stało się mułowate, muszę redukować bieg, żeby przyśpieszyć. Zastanawiam się czy to nie wina paliwa, ale tankowałem do pełna, a objawy pokazały się po około 500 kilometrach przejechanych na tym paliwie... Czy ktoś miał taki problem w 1.9dci? Będę bardzo wdzięczny za pomoc... Jednocześnie czy ktoś może polecić jakiś dobry, sprawdzony warsztat w Częstochowie lub okolicach gdzie mógłbym się udać z tym problemem??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 a kiedy wymieniales filtry??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek C Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 a kiedy wymieniales filtry??? Hmm, też na to wpadłem, w międzyczasie po pierwszych objawach i późniejszej poprawie wymieniłem olej, oraz filtr powietrza i oleju (i tak był już termin wymiany). Niestety jak widać to nie to... Zastanawiam się jescze nad filtrem paliwa, ale widzę, że strasznie skomplikowana jest jego wymiana z tego co widzę ;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
terrano1 Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. W mojej P12 1.9dci kilka dni temu pojawił sie problem... Otóż podczas szybkiej jazdy auto jakby straciło moc, bardzo kiepsko przyśpiesza, wkręca się na obroty dopiero od 2000rpm, na niższych obrotach jakby sie przydusza Czyżby turbina? Z tego co wiem, to koniec turbiny w tym modelu objawia się w bardziej spektakularny sposób (dym, problemy ze zgaszeniem auta itp). Najciekawsze jest to, że stało się to od tak, bez żadnej przyczyny , szarpnięć, stuków czy innych oznak, mało tego, po kilkudziesięciu kilometrach problemu już nie było. Auto normalnie przyśpieszało, wróciłem do domu, zostawiłem auto może na 15 minut, odpaliłem i to samo... Następnego dnia było ok, aż do wczoraj... Znowu rano odpaliłem, przejachałem może 50km i zaczęły się problemy z przyśpieszaniem. Podsumowując auto stało się mułowate, muszę redukować bieg, żeby przyśpieszyć. Zastanawiam się czy to nie wina paliwa, ale tankowałem do pełna, a objawy pokazały się po około 500 kilometrach przejechanych na tym paliwie... Czy ktoś miał taki problem w 1.9dci? Będę bardzo wdzięczny za pomoc... Jednocześnie czy ktoś może polecić jakiś dobry, sprawdzony warsztat w Częstochowie lub okolicach gdzie mógłbym się udać z tym problemem??? PRZEDE WSZYSTKIM SPRAWDZ ŻARÓWKI STOPU Z TYŁU CZY ŚWIECĄ OBYDWIE-TO MOŻE POWODOWAĆ STAN AWARYJNY SILNIKA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B_E_R_E_K Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 witam ja Ci niestety nie pomoge ale moj wujek jest elektromechanikiem i napewno naprawi Ci autko albo zlokalizuje usterke. Polecam Ci nie ze wzgledu ze wujek ale ze wzgledu ze dobrze naprawia i ma bardzo wielu stalych klientow. Zaklad ma na Michalowskiego na tym placu co jest myjnia opony tlumiki i przeglady. telefon 502-505-520 czynne ma pn-pt 9-18 oraz w soboty od 9 do 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 filtr paliwa wypada wymienic i nie szczedz na wymiane jesli sam tego nie zrobisz, bo pozniej bedziesz słono bulil za pompowtryskiwacze jak sie cos skopie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GrzegorzPPP Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Nie wiem czy pomogę, ale takie same objawy miałem na LPG jak padł map sensor, czyli coś było z ciśnieniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiczas Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 zobacz, czy nie masz wtyczki od czujnika tubodoladowania luznej. znajduje sie ona pod pokrywa silnika jest prostokatna na pierwszym planie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Witam Trudno okreslic cos na odleglosc ale moze to wina zaworu EGR Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 kolego preston81 w dci to raczej nie znajdziesz pompowtrysków, to jest comon rail Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.