darekjw77 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Witam Wszystkich!!! mam pytanie , nie jestem obeznany w temacie. jadąc swoją almerka 2004 r produkcji pokazała mi sie po prawej stronie pomarańczowa kontrolka podobna do skrzyni lub silnika ,autko nie chciało sie wkrecać na obroty. Wiec zatrzymałem sie zgasiłem silnik . po chwili ruszyłem silnik pracował normalnie ale kontrolka i i informacja na ekranie LCD pozostała. nadmieniam że almerka przyjechała na kołach z niemiec. proszę o pomoc!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktisz Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Zczytaj kod bledu za pomoca zworki (sposob jest na forum) i napisze - pewnie ktos Ci pomoze. Pozdrawiam Zczytaj kod bledu za pomoca zworki (sposob jest na forum) i napisze - pewnie ktos Ci pomoze. Pozdrawiam Zczytaj kod bledu za pomoca zworki (sposob jest na forum) i napisz - pewnie ktos Ci pomoze. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Zczytaj kod bledu za pomoca zworki (sposob jest na forum) i napisze - pewnie ktos Ci pomoze. Pozdrawiam Zczytaj kod bledu za pomoca zworki (sposob jest na forum) i napisz - pewnie ktos Ci pomoze. Pozdrawiam To znaczy że nie jest to aż tak poważna awaria, nad która można by sobie włosy z głowy rwać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kg877 Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 To znaczy że nie jest to aż tak poważna awaria, nad która można by sobie włosy z głowy rwać? Prawdopodobnie z powodu usterki auto weszło w tryb serwisowy (awaryjny). Trzeba poznać co to za usterka. Masz do wyboru wizyta w serwisie, zworka albo podłączenie za pomocą interfejsu ODB II i sczytanie błędu i jego wykasowanie. I możne być po sprawie, ale jeżeli problem będzie się powtarzał to czeka cię naprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Prawdopodobnie z powodu usterki auto weszło w tryb serwisowy (awaryjny). Trzeba poznać co to za usterka. Masz do wyboru wizyta w serwisie, zworka albo podłączenie za pomocą interfejsu ODB II i sczytanie błędu i jego wykasowanie. I możne być po sprawie, ale jeżeli problem będzie się powtarzał to czeka cię naprawa. no dziś pojade pod komputer i zobaczymy. A naprawa tzn? czego, jeżeli mógłbyś mi powiedzieć był bym bardzo wdzięczny. byłem przed momentem wymienić filtr paliw było kilka kropel wody, ale nadal samochód przy dłuższym postoju przy zapalonym silniku nie chce sie wkręcac na obroty. Znikła kontrolka. Auto po zgaszeniu i ponownym rozruchu jedzie normalnie. może ktoś mi co powie w tym temacie z góry dziękuję i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kg877 Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 no dziś pojade pod komputer i zobaczymy. A naprawa tzn? czego, jeżeli mógłbyś mi powiedzieć był bym bardzo wdzięczny. byłem przed momentem wymienić filtr paliw było kilka kropel wody, ale nadal samochód przy dłuższym postoju przy zapalonym silniku nie chce sie wkręcac na obroty. Znikła kontrolka. Auto po zgaszeniu i ponownym rozruchu jedzie normalnie. może ktoś mi co powie w tym temacie z góry dziękuję i pozdrawiam Naprawa tego co pokaże komputer. Z własnego doświadczenia - może to być problem z ciśnieniem paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Naprawa tego co pokaże komputer. Z własnego doświadczenia - może to być problem z ciśnieniem paliwa. to znaczy wtryski? tak? A mógłbyś napisac coś więcej na ten temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktisz Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 to znaczy wtryski? tak? A mógłbyś napisac coś więcej na ten temat Stawiam, ze czujnik przeladowania sie odzywa. Po co placic za podlaczenie do kompa 150 zl jak tu Ci pomoga. odczytaj samemu kod bledu i napisz wtedy cos mozemy pogadac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 7, 2009 Author Share Posted November 7, 2009 Stawiam, ze czujnik przeladowania sie odzywa. Po co placic za podlaczenie do kompa 150 zl jak tu Ci pomoga. odczytaj samemu kod bledu i napisz wtedy cos mozemy pogadac. No witam jestem po podłączeniu pod komputer Pokazało błąd P 0089 został skasowany ,ale to samo sie dzieje mam jeszcze raz w poniedziałek jechać. Co to jest za błąd proszę o pomoc No witam jestem po podłączeniu pod komputer Pokazało błąd P 0089 został skasowany ,ale to samo sie dzieje mam jeszcze raz w poniedziałek jechać. Co to jest za błąd proszę o pomoc Witam dowiedziałem sie co to za błąd , była to winna złej jakości paliwa prawdopodobnie. Wjechałem na kanał u znajomego wylałem to paliwo. Pojechałem na BP zatankowałem 25 litrów ultimy dokupiłem uszlachetniacz i pojeździłem troche, auto jak na razie idzie dobrze nie muli sie.Ale pozostał bład w komputerze , może ktoś mi to pomoże jakoś usunąć, bo nie uśmiecha mi sie 100 wydawać u mechanika Proszę o pomoc w tym temacie pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kg877 Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 No witam jestem po podłączeniu pod komputer Pokazało błąd P 0089 został skasowany ,ale to samo sie dzieje mam jeszcze raz w poniedziałek jechać. Co to jest za błąd proszę o pomoc Witam dowiedziałem sie co to za błąd , była to winna złej jakości paliwa prawdopodobnie. Wjechałem na kanał u znajomego wylałem to paliwo. Pojechałem na BP zatankowałem 25 litrów ultimy dokupiłem uszlachetniacz i pojeździłem troche, auto jak na razie idzie dobrze nie muli sie.Ale pozostał bład w komputerze , może ktoś mi to pomoże jakoś usunąć, bo nie uśmiecha mi sie 100 wydawać u mechanika Proszę o pomoc w tym temacie pozdrawiam [/quote 1 sposób na zworkę temat przypięty na pierwszej stronie - masz wejscie 18 pinowe - sam nie próbowałe to nie wiem czy zadziała (0 zł) 2 sposób interfejsem ODB II + komp + program np. scantool lub inny (trzeba kupić albo pożyczyć) 3 sposób u mechanika lub ASO (50-150 zł) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 No witam jestem po podłączeniu pod komputer Pokazało błąd P 0089 został skasowany ,ale to samo sie dzieje mam jeszcze raz w poniedziałek jechać. Co to jest za błąd proszę o pomoc Witam dowiedziałem sie co to za błąd , była to winna złej jakości paliwa prawdopodobnie. Wjechałem na kanał u znajomego wylałem to paliwo. Pojechałem na BP zatankowałem 25 litrów ultimy dokupiłem uszlachetniacz i pojeździłem troche, auto jak na razie idzie dobrze nie muli sie.Ale pozostał bład w komputerze , może ktoś mi to pomoże jakoś usunąć, bo nie uśmiecha mi sie 100 wydawać u mechanika Proszę o pomoc w tym temacie pozdrawiam [/quote 1 sposób na zworkę temat przypięty na pierwszej stronie - masz wejscie 18 pinowe - sam nie próbowałe to nie wiem czy zadziała (0 zł) 2 sposób interfejsem ODB II + komp + program np. scantool lub inny (trzeba kupić albo pożyczyć) 3 sposób u mechanika lub ASO (50-150 zł) na zworke sie troche boje bo nie wiem czy do końca potrafie ale nie wiem czy to dobry pomysł bo znowu tinke przymula tzn jak stoje na swiatłach kilka sekund to znula i bardzo powoli wkreca sie na obroty, po ponownym rozruchu idzie jak strzała, koledzy pomocy!!! gdzieś wyczytałem że to pompa paliwowa może pada i obleciał mnie blady strach!!!!!!!! proszę czy ktoś może mi powiedzieć czy to rzeczywiście pompa paliwa, czekam z niecierpliwością A jeszcze chciałbym dodać że komputer pokazuje mi apsurdalne spalanie 10,5 l/100km prosze o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muchamati2 Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 (edited) Miałem to samo w swoim tino tylko 2.2 di. No i niestety to wina złego paliwa, byłem u mechanika spóścił mi całe paliwo i wyczyścił układ wraz z pompą no i narazie jakos śmiga, ale musze tankowaś lux paliwo. Bo jeszcze raz takie cos i czeka mnie regeneracja pompy koszt ok 4000zł wiec módl sie zeby to nie pompa. Dodam jeszcze ze te nissanki sa bardzo czułe na złe paliwo nie tak jak audi czy vw lejesz co chcesz i jedziesz. Edited November 8, 2009 by muchamati2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjw77 Posted November 13, 2009 Author Share Posted November 13, 2009 Miałem to samo w swoim tino tylko 2.2 di. No i niestety to wina złego paliwa, byłem u mechanika spóścił mi całe paliwo i wyczyścił układ wraz z pompą no i narazie jakos śmiga, ale musze tankowaś lux paliwo. Bo jeszcze raz takie cos i czeka mnie regeneracja pompy koszt ok 4000zł wiec módl sie zeby to nie pompa. Dodam jeszcze ze te nissanki sa bardzo czułe na złe paliwo nie tak jak audi czy vw lejesz co chcesz i jedziesz. no witam , modle sie zeby to pompa nie była, ale już pytałem tu i tam , znajomi podpowiedzieli ze jak to bedzie pompa jest gośc w puławach co regeneruje za ok. 800zł. oby nie ta pompa pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie witam jestem z serwisu nissana, almerke podpioł pod komputre znalazł 2 błedy wykasował , je. Małe cisnienie było w pompie przywrócił ustawienia fabryczne, a jezeli chodzi o pompe to jak by sie powtórzyło to do wymiany nie jest cała pompa tylko elektro zawór pompy paliwa podał mi nawet oznaczenia orginalne i zamiennika koszt takiej wymiany z tą częścią to ok 800 zł, oby nie w serwisie podaje numery tego elektro zaworu pompy paliwa Orginał A6860-AW420, atu numer zamiennika którego używa nissan w aso A6860-AW42B63246, może sie komuś przyda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pi5 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Witam, Jestem posiadaczem Almery Tino 2.2DCi z 2003 roku. Szperałem po forum, ale nie znalałem podpowiedzi na swój problem. Od jakiegoś czasu mam następujący problem z silnikiem, przkraczając 2500 obrotów, silnik traci moc, znaczy dodając gazu nic się nie dzieje, skutkuje jedynie zatrzymanie się wyłączenie stacyjki i ponowne odpalenie. Samochód był już u dwóch mechaników,ale każy wskazuje na co innego mimo że dwaj podpinali go pod komputer. Pierwszy z mechaników wskazywał na przepływomierz, przeczyścił go, no i muszę stwierdzić że chyba trochę pomogło, bo zdażyło się iż takie zachowanie wystąpiło na przykład przy ruszaniu ze świateł, a obecenie tylko przy prędkości powyżej 80 km/h i powyżej 2500 obrotów. Drugi mechanik skazuje na jakiś czujnik przy zaworach, ale też nie jest pewny na 100%, a koszt wymiany takiego czujnika to powyżej 600 zł. Może ktoś się spotkał z podobnymi objawami, dodam iż ustareka ta występuje sporadycznie, czasami częściej, dodam że samochód odpala normalnie, spalanie też ma w normie znaczy się na trasie do 6 litrów Z góry dzięki wielkie za podpowiedzi pozdrawiam pi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest żuczek Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 (edited) A patrzyłeś w tematach Almery, i Primery? Kojarzę, że obiło mi się już o oczy coś w terści o spadku mocy. Nie wiem czy dobrze kojarzę (za dużo szwędam się po forum i tematy mi się plączą), chodzi za mną, że może chodzić o czujnik położenia wału(?!?), i to zapuściłbym na szukajce. Niestety, nie jestem tego pewnien, więc jeśli bym Cię błędnie ukierunkował, to najmocniej przepraszam. Edited January 26, 2010 by roobalek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IRESLA Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Mieliśmy podobny problem. Sporadycznie samochód tracił moc przy zwiększeniu obrotów i pomagało wyłączenie silnika i ponowne odpalenie. Zdarzyło się to ledwie kilka razy, więc nie było to uciążliwe. Nie zawracaliśmy sobie tym głowy i jeździliśmy dalej. Jednak w drodze powrotnej z Chorwacji w okolicach Triestu nagle zaczęło się to powtarzać raz za razem i w niedługim czasie zaświeciła się żółta kontrolka od silnika. Wróciliśmy tym samochodem do domu, na autostradzie nie było problemu, gorzej, kiedy gdzieś pojawił się korek, wtedy znowu gaszenie i odpalanie. Jako, że problem nie chciał sam zniknąć, musieliśmy udać się do serwisu Boscha. I to był strzał w dziesiątkę. Tam nam wytłumaczyli, że ta utrata mocy to było wejście samochodu w tryb awaryjny, a w naszym przypadku spowodowane to było niewłaściwymi ustawieniami komputera jeśli chodzi o pompę wtryskową. Powinno być wpisane, o ile dobrze pamiętam, ok. 260 atmosfer a było ok 600. Wpisali właściwe wartości i wszystko się skończyło. Samochód zaczął chodzić jak nowy. Pytanie tylko co spowodowało taki błąd w komputerze? Do tego nie dochodziliśmy, ponieważ na razie sytuacja się nie powtórzyła, a minęło już półtorej roku. Przechodzenie w tryb awaryjny może być spowodowane różnymi usterkami, ale myślę, że może warto byłoby sprawdzić możliwość o której pisałam. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Jako, że temat na czasie, sprawdź czy światła stopu działają prawidłowo. Z któregoś z tematów ywszło, że almera po przepaleniu już 1 żarówki stopu, wchodzi w tryb awaryjny ( bez zapalania checka ). Warto sprawdzić najtańszą z możliwości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Kumpel w 2.2di tak mial jak ty. Na komputerze wywalalo blad pompy wtryskowej i o maly włos by ją robił. Okazało sie za te spadki mocy odpowiadało kiepskie paliwo. Upewnij sie czy to nie wina paliwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benio36 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Witam.Też kilka razy miałem podobny przypadek,zdarzało mi się to z reguły przy ruszaniu ze świateł.Za bardzo się tym nie przejmowałem ale po ostatnim razie zrobiłem kasowanie błędów i od tamtej pory z nagłą utratą mocy mam ponad rok spokoju.Sposób wchodzenia w ECU jak i link do wykazu oraz kasowania błędów opisałem w swoim poście,dla zainteresowanych podaje link. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/25807-tino-nissan-almera-tino/page__st__700__p__553611__fromsearch__1entry553611 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Justyna02 Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 (edited) Witam, a mój problem tkwi nie przy ruszaniu tylko w czasie jazdy (Almera Tino 2.2 dci). Kiedy osiągam prędkość ok 120km/h mam jakby "dziurę w gazie". Muszę zdjąć nogę z gazu i ponownie nacisnąć. Co może być przyczyną? Edited June 25, 2010 by Justyna02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pink Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 moja mama miala taki problem z dino kolesie na poczatku chcieli regenerowac wtryski potem przyszla im do glowy wymiana calego kompa (!!!!) pojechala mamita do aso do Radomia i za 100pln skasowali jakis blad teraz juz dino smiga az milo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigma3 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Witam! Kojarzy ktoś może takie kody które mi na zworkę wymigał check najpierw1295 a potem jak go wykasowałem to się pojawił1212.... Silnilk 2.2Di 2001rok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.