Gość taransan Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 deczterdziestka zaczela ktorys juz raz swoje piszczenie przy hamowaniu. pomyslalem- czas zalozyc cos lepszego niz nissanwskie (ferodo) badziewie. tarcze dba juz dawno pracuja wiec trzeba jeszcze cos na docisk dobrego zalozyc.zaczely sie poszukiwania. wszedzie zapewniano mnie, ze to wlasnie te klocki, najlepsze, etc. najpierw zamowilem w znanej firmie 4x4... place, odbieram, jade do zaprzyjaznionego mechanika na wymiane. otwieramy box a tu zamiast czterech elementow wystaja tylko 3. ktos se na magazynie swisnal jednego. ciekawe jakie sa straty w rozrachunku magazynowym. ciezkie czasy nadeszly wiec co sprytniejsi(!) na boku swoje kompletuja... sprowadzam drugi box. oczywiscie teraz na miejscu sprawdzam ilosc sztuk. zgadza sie. ale cholera nie zgadzaja sie wymiary! mimo opisow i zapewnien, ze to wlasnie te, to i tak nie pasuja! a to dopiero wychodzi po zdjeciu kol... cholera czy to az tak trudne musi byc! odbieram kase (190zet) i szukam niestrudzenie dalej. znjaduje takie fajne, pomaranczowe na zdjeciu (po rozpakowaniu okazuja sie zielone) (to juz inny sklep 4x4). firma bse (nie wiem czy dobrze zapamietalem). specjalnie do ciezkich aut 4x4. wplata (305zet), kurier- jade do mechanika. zdejmujemy kolo i kolega smiechem wybucha- Jaca mowi- znow nie te, nie ten rozmiar, zobacz jakie luzy. co oni Ci sprzedali... w efekcie zdarzen szlag mnie trafil i pojechalem do sklepu gdzies w lasach pod Warzawa. a tu mnie znow przepraszaja i szukaja przez czas dlugi rozwiazania. tlumacza mi, ze to nietypowe rozwiazania, cuda na kiju i tylko klopot... znaleziono mi kloce tej samej firmy o innych rozmiarach ale i cena sie rozrosla... 560zet!!! ale sa za***iste:) tak mowia fachowcy. takie proste a jednak dramat. chcesz cos lepszego to przygotuj sie na ciekawe przygody. az sie boje jak zaczne zmieniac felgi firmowe na szesnastki... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rio Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 takie proste a jednak dramat. chcesz cos lepszego to przygotuj sie na ciekawe przygody. az sie boje jak zaczne zmieniac felgi firmowe na szesnastki... pzdr Skąd ja to znam Miałem podobne historie z klockami, łącznie z tym że sprzedano mi klocki które miały oznaczenie, że są do D40 NA TYLNIĄ OŚ!!, ogólnie meksyk, skończyłem na textarze za 360 pln taransan - jaką masz średnice tarcz hamulcowych? Pozdr Rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 W serwisie nissana mechanik prywatnie na boku powiedział, że najlepsze klocki do d40 na felgę 17 są firmy ATE. Niedługo czeka mnie zmiana i zastanawiam się nad tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Klocki firmy ATE GDB 3404 pasują idealnie ale szybko się zdzierają , oryginalne są Jurida i oznaczenie jakie wyczytałem z nich to Jurid 692 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taransan Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 ja szukam produktu havy duty, nie chce za kazdym razem podczas hamowania miec chmury czarnego pylu:) zalozylem nacinane tarcze DBA do ciezkich samochodow. hmmm wymiar- jak zwykle nie wiem:) wydaje mi sie, ze srednica jest taka sama jak w orinalnych navarowych. JT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rio Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 ja szukam produktu havy duty, nie chce za kazdym razem podczas hamowania miec chmury czarnego pylu:) zalozylem nacinane tarcze DBA do ciezkich samochodow. hmmm wymiar- jak zwykle nie wiem:) wydaje mi sie, ze srednica jest taka sama jak w orinalnych navarowych. JT Problem polega na tym że wychodziły dwa oryginalne rozmiary tarcz 298mm i 320mm - do tego są oczywiście dwa różne zaciski i dwa różne kształty klocków. Jeśli masz tarcze 320mm (felga 17') to mogę polecić klocki EBC Green Stuff - naprawdę dobrze hamują... oczywiście kosztem zużycia. zastanów się czego od nich chcesz? dobrego działania czy długiej żywotności bo przypadku klocków ciężko te dwie cechy pogodzić. Pozdr Rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 ja mam trw lucasy cena niecałe 150 zł , ździerają się klocki nie tarcze i zmieniam teraz drugi raz po 20 tysiącach, a powiem szczerze nie szczędzę hamulców bo są do hamowania klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 20 tyś to niezły przebieg jak na klocki . Swego czasu pomykałem Mitsubishi i tam blachy po klockach wymieniałem po 7-8 tyś przy czym samochód sporo lżejszy był niż Navara (lekko ponad tonę ważył) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taransan Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Problem polega na tym że wychodziły dwa oryginalne rozmiary tarcz 298mm i 320mm - do tego są oczywiście dwa różne zaciski i dwa różne kształty klocków. Jeśli masz tarcze 320mm (felga 17') to mogę polecić klocki EBC Green Stuff - naprawdę dobrze hamują... oczywiście kosztem zużycia. zastanów się czego od nich chcesz? dobrego działania czy długiej żywotności bo przypadku klocków ciężko te dwie cechy pogodzić. Pozdr Rio Rio, wlasnie te kloce obstalowalem. green stuff zaloza mi w poniedzialek. problem jak zreszta zauwazylws jest w rozmiarze. generalnie sprzedawcy slabo orientuja sie w tym temacie. cena troche wysoka ale to wlasnie dobry produkt. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiek25 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 panowie a wiecie ze po EBC zielonych bedziecie tarcze zmieniac co dwie pary klocków ?? za twarde do naszych tarcz na sportowej tarczy producent zaleca dwie pary klocków na tarcze tylko bo raz ze szybko scieraja tarcze dwa grzeja ja duzo bardziej chyba ze tarcze ebc załozycie mam ebc pakiet aktualnie czerwone ze sportowymi tarczami na mojej meganie i sa mega .. ale w nysce myslałem nad jakimis zwykłymi klockami albo tez pakitem ( wiem drogo ale mamy nietanie auta wiec cóż ... ja se wciagne w koszta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taransan Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 panowie a wiecie ze po EBC zielonych bedziecie tarcze zmieniac co dwie pary klocków ?? za twarde do naszych tarcz na sportowej tarczy producent zaleca dwie pary klocków na tarcze tylko bo raz ze szybko scieraja tarcze dwa grzeja ja duzo bardziej chyba ze tarcze ebc załozycie mam ebc pakiet aktualnie czerwone ze sportowymi tarczami na mojej meganie i sa mega .. ale w nysce myslałem nad jakimis zwykłymi klockami albo tez pakitem ( wiem drogo ale mamy nietanie auta wiec cóż ... ja se wciagne w koszta ) no ja mam tarczę DBA:). klocki mam już 3 miesiące. sprawdzane ścieranie 3 tygodnie temu. są ok. zaraz zakładam inne felgi i emteki więc zobaczymy to jeszcze raz:) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Podepnę pod temat jak mocowane są tarcze z przodu, bo nie widzę. Czyżby tylko felga dociskała tarczę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MESJASZ Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 KUPEL DO D40 ZAŁOZYŁ FERODO O NIE NARZEKA WYTRZYMUJA STADARDOWO 30 TYS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ja w swojej D40 z 2tygodnie temu po 46k zakładałem klocki Lucasa - 180zł. Wymiana zajęła mi 40 min -choć pierwszy raz to robiłem i miałem obawy. Przejechałem z 1,5k i nic nie piszczy hamuje idealnie. Jedynie przez pierwsze 100km wrażenie jakby hamulców nie było. Starałem się je delikatnie dotrzeć przez ok 200km. Ciekawy jestem czy wytrzymają tyle co oryginalne? Czas pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) No ja używam lucasy. Są fajne bo ściera się bardziej klocek a nie tarcza. Ale tarcze też mam już do wymiany. Stan trzeba kontrolować, bo wewnętrzne szybciej się ścierają. Przy automacie i prawie 300 KM starczają na 15 tkm jazdy mieszanej. Na AT nie pohamuje się silnikiem. ps. I powtarzam pytanie jak mocowane są z przodu tarcz, felga je tylko dociska? wystarczy zdjąć zacisk i popukać? Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez szczureczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba801 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Witam.Kolego tarcze w navce nie są przymocowane do piast, po zdjęciu zacisku wystarczy puknąć tarcze i już masz ją w ręku. Wiem bo musiałem przetoczyć u siebie tarcze bo tak tłukły podczas hamowania że nieszło już jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Dzięki Piwko dla Ciebie. Tak myślałem, ale wolałem się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Pytanie za 100 punktów Moja navara ma oryginalne felgi 17 i klocki hamulcowe kupuje ATE GDB 3404 oryginał siedział Jurid 692 czyli jak wszędzie pokazują katalogi w sklepach to są klocki do tarcz 320, dodam tylko że jak zmierzyłem tarcze mają rozmiar właśnie 295,6. Ponoć tarcze 320 mają tylko Pathfindery Czy to prawda że wszystkie Navary mają tarcze 295.6 jak mi powiedział serwis ? Ps. Czy tarcze DBA są takie dobre jak piszecie i jakie klocki na nie powinno się zakładać, oraz jaka jest wytrzymałość tarcz (przy szybkiej jeździe). Czy po prostu nie bawić się i kupić oryginał tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Pytanie za 100 punktów Moja navara ma oryginalne felgi 17 i klocki hamulcowe kupuje ATE GDB 3404 oryginał siedział Jurid 692 czyli jak wszędzie pokazują katalogi w sklepach to są klocki do tarcz 320, dodam tylko że jak zmierzyłem tarcze mają rozmiar właśnie 295,6. Ponoć tarcze 320 mają tylko Pathfindery Czy to prawda że wszystkie Navary mają tarcze 295.6 jak mi powiedział serwis ? Ps. Czy tarcze DBA są takie dobre jak piszecie i jakie klocki na nie powinno się zakładać, oraz jaka jest wytrzymałość tarcz (przy szybkiej jeździe). Czy po prostu nie bawić się i kupić oryginał tarcze dziwne nie ja mam też 17nastki i tarcze 295. założyłem już drugi komplet DBA i z całą pewnością ci polecam. klocki oryginał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 (edytowane) Pytanie za 100 punktów Moja navara ma oryginalne felgi 17 i klocki hamulcowe kupuje ATE GDB 3404 oryginał siedział Jurid 692 czyli jak wszędzie pokazują katalogi w sklepach to są klocki do tarcz 320, dodam tylko że jak zmierzyłem tarcze mają rozmiar właśnie 295,6. Ponoć tarcze 320 mają tylko Pathfindery Czy to prawda że wszystkie Navary mają tarcze 295.6 jak mi powiedział serwis ? Ps. Czy tarcze DBA są takie dobre jak piszecie i jakie klocki na nie powinno się zakładać, oraz jaka jest wytrzymałość tarcz (przy szybkiej jeździe). Czy po prostu nie bawić się i kupić oryginał tarcze Przy 17" powinny być tarcze 320, ale jak to u nas bywa wystarczy tylko zmienić felgi z 16" na wieksze i jest prawie ory. A to, że układ hamulcowy zostaje z mniejszej średnicy to nie jest problem. Natomiast tarcz DBA nie można porównywać z oryginałem. Inna liga. Są to wyczynowe tarcze, dobierasz je w zależności do jakiej jazdy potrzebujesz np. teren, dtift itd. Wysokie modele mają nawet czujnik temperatury. ATE GDB 3404 - to się nie kompiluje, nr klocków jest z TRW (Lucas). Nr ATE jest taki 13.0460-5783. Edytowane 21 Lipca 2011 przez glo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ja u siebie mialem identyczna akcje ! niby felgi 17" kupiłem EBC i Tarcze 320mm przy wymianie zonk nie pasuje a ze zamowilem klocki i tarcze 320mm tak nowy komplet mam na sprzedaż jak by ktos byl zainteresowany Klocki EBC GreenStuff + 2szt Tarcze 320mm Piszcie na priva lub GG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.