polo1976 Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Witam Wszystkich Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka ładowania. Wyjęty alternator sprawdziłem w międzyczasie kostkę do altka i jest OK tzn 12V stałe na jednym pinie Na drugim 12V po stacyjce. Wyszukałem info, że prawdopodobnie uwalona dioda plusowa. Altek mitshubishi. Model nissan sunny n14 1.4 16V. Pytanie pierwsze: Które to diody plusowe? (jeśli można prosić o fotki) Pytanie drugie: Czy sprawcą może być regulator napięcia?? Pytanie trzecie: Czy naprawa rozrusznika(wymiana szczotek) może mieć wpływ na ładowanie? Dodam tylko że kontrolka ładowania świeci się ciągle bez zmian natężenia jasności Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 1. Nie wymienisz samej diody, cały mostek, chyba że chcesz lutowac po sztuce a potem sie zastanawiac czemu nie działa, wtedy plusową sprawdzisz po podłączeniu do plusa i kierunki diody. 2. Może byc, w altkach najczęsciej padają mostki diodowe lub regulatory. Prawdopodobieństwo jest równie wysokie co diody. 3. Nie naprawa szczotek nie może miec na to wpływu chyba że robi Ci sie zwarcie, ale nie odpalił byś wtedy auta więc to nie to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo1976 Posted November 16, 2009 Author Share Posted November 16, 2009 Temat już rozwiązany. Altek rozebrany, wszystkie diody plusowe przebite. Najprawdopodobniej tez poszedł regulator, czego się niestety nie da sprawdzić w 100%. Tymczasowo założona używka, wszystko działa jak należy. Domyślnie remont starego (czekam na podzespoły) bo wiadomo,że jak sam sobie zrobię to wiem co mam. Dzięki za zainteresowanie. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.