Gość staszek78 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Witam Ostatnio w mojej P10 (1.6 16V rok 1996 silnik GA16DE wtrysk, katalizator, nadwozie hb) uszkodzeniu uległa przednia rura wylotowa w układzie wydechowych (tuż za kolektorem wylotowym, przed katalizatorem nazewnictwo za książką "Poradnik obsługi i napraw Nissan Primera wydawnictwo WKiŁ"). Spawanie nie na długo starcza konieczna wymiana. Ponieważ rozwiązanie ze sztywnym łączeniem (śruby sprężyny i wieszaki) jakie stosowane jest w oryginale powoduje iż rura ta mimo wszystko mocno pracuje zastanawiam się czy nie dałoby się zastosować nowszego rozwiązania w którym stosowana byłaby elastyczna plecionka (rozwiązanie takie występowało chyba oryginalnie w P11 z silnikiem 1.6). Chodzi o to czy ta część z P11 pasuje do P10 (ewentualnie z niewielkimi zmianami) oczywiście możliwe jest wycięcie kawałka przedniej rury wylotowej i wspawanie plecionki jednakże takiego rozwiązania wolałbym uniknąć (nie po to wstawiam nową część żeby już na starcie ją ciąć i spawać). Ewentualnie jakieś inne porady, sugestie dotyczące modyfikacji, naprawy układu wydechowego Z poważaniem Staszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek78 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Wytni wszystko w cholere od kolektora do srodkowego tlumika, lacznie z katem i wstaw zwykla rure, przelot Taka długa rura zamocowana do drgającego przecież silnika będzie poddawana naprężeniom przez co jej żywotność nie będzie zbyt długa poza tym może hałasować. Nie zależy mi na robieniu z P10 wyścigówki tylko poprawie jednego przestarzałego rozwiązania w wydechu - brak elastycznej plecionki. Poza tym wywalanie katalizatora na pałe (konkretnie samo jego wydłubanie i zostawienie puszki) nie powoduje poprawy osiągów a jedynie większy hałas + nieznaczny wzrost spalania. Jeżeli już pozbyć się katalizatora to na jego miejsce wstawić trzeba taki tłumik (strumienica??). Ale podkreślam nie zależy mi na tak wielkiej przeróbce tylko wstawieniu rury z plecionką najlepiej od p11 tylko nie wiem czy to będzie pasować - ma ktoś takie doświadczenia wie czy da się i ile z tym roboty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 w takimrazie zakup używany kolektor wydechowy od p10 2.0 lub część od plecionki i poprostu potnij to i zespawaj z elementem w swoim aucie-elastyczny łącznik powinien się nadać do 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.