zbyszek.k Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Witam , jakie jest wasze zdanie o oponach zimowych , czy lepsze typowe zimowki czy opony All Teren , troche sie boje ze opony AT beda sliskie na mokrym Z.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barwol Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Zimą tylko zimówka i to najlepiej w wersji off. Ja mam założonego Dunlopa SJ6 - nie jedziłem na niczym tak dobrym jak ta opona. Odradzam AT w zimie ponieważ kontrola nad samochodem jest dużo gorsza niż w przypadku typowej (nawet nie off) zimówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczureczek Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 (edited) U mnie mechanik off powiedział, że jak nie będę jeździł w śniegu po pachy to AT mi nie potrzebny. Gorsze właściwości na błocie pośniegowym, głośniejsza praca i większe opory... A że ja 99 procent latam po twardym też twierdzę że niepotrzebne. Chciałbym AT ale za szybko się przemieszczam Edited November 10, 2009 by szczureczek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 mam w Pathfinderze oponki "Goodrich Long Trail T/A 265/70 R16" jezdze na nich cały rok. nie mam porownania z zimowkami 4x4, ale w zeszlym roku na sniegu i zimowym błocie Nissan bardzo pewnie sie prowadzil, duzo lepiej niz "plaskie" samochody na zimowych oponach, ktorymi wczesniej jezdziłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barwol Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Możesz napisać coś więcej o tych oponach? Planuję ich zakup jako wersji letniej ale nie mam nigdzie opinii jak się sprawują. Jak latają na asfalcie (szczególnie mokrym)i w terenie? Z góry dziękuję za odp. + jakieś zdjęcie jak wyglądają na samochodzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 (edited) od poczatku mam te opony wiec nie mam niestety porownania. przy ostrej jezdzie na mokrym potrafia sie troche poslizgnac, ale mysle ze to zupelnie normalne:) da sie na nich szybko jezdzic, nawet w deszczu i przy niskiej temp, sa dosc ciche. w terenie brakuje im troche agresji zwłaszcza w błocie, lubia łapac małe kamyki w bieznik gladkie boki fajnie wygladaja, ale latwo zarysowac. mysle ze to bardzo dobry kompromis. opony na caly rok glownie do normalnej szybkiej jazdy po czarnym i niedzielnych wypadow nad rzeke:) wyglad mi sie podoba, zwłaszcza z bialymi napisami:)jeszcze bardziej mi sie podobaja agresywniejsze all terrainy, ale do jazdy na drogach sa duzo gorsze:/ http://alejka.pl/c/bfgoodrich,265,70,16_cali-a1,a18,a19,a20--opony.html Możesz napisać coś więcej o tych oponach? Planuję ich zakup jako wersji letniej ale nie mam nigdzie opinii jak się sprawują. Jak latają na asfalcie (szczególnie mokrym)i w terenie? Z góry dziękuję za odp. + jakieś zdjęcie jak wyglądają na samochodzie. czy do europejskich Pathfinderow zaklada sie oponki o szerokosci 255 czy 265? ktos eksperymentowal z wiekszymi oponami? jakie rozmiary sie mieszcza bez lifta? Edited November 16, 2009 by camo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Slednecks Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 dokladnie tak jak napisal camo, goodriche swietne na asfalcie, w lekkim terenie daja rade w blocie wiadomo slabo no ale cos za cos. w czasie jazdy sa naprawde ciche, ja jezdzilem na nich caly rok. oplaca sie inwestowac w zimowki do pathfindera? mam zalozone goodyeary wranglery od nowosci, teoretycznie m+s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 zima 2008 w gorach, oponki dawaly rade. no i mamy nowy sezon zimowy:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pathfinder Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 ludziska pomóżcie niedoświadczonej babie,bo mam patha z 95 r. 3.0 i nie mam pojęcia jakie opony do niego kupić ,oryginalnie pisze na tabliczce ,że powinny być 235/75/15 lub zamiennik 215/75/15 ,ja mam założone 235/75/15 i z tyłu tak wielki protektor- kostkę ,ze haczy mi o koleiny i pow.40/h nie da się jechać,nosi mnie od bandy do bandy.Byliśmy dzisiaj z mężem u oponiarza i polecił nam 205/80/15 lub 215/75/15 ale takich rozmiarów nie ma u swoich dostawców,a na opony.com szukałam i też nie ma ,poradźcie coś ,może ten oponiarz coś źle przeliczył,i jakie mam kupić, bo teraz mam MS,na przodzie stare i zajechane ,a na tyle dopiero ok 1000 km zrobione ze stycznia 2009.No i mam napęd na tył czy mam szukać jakichś innych opon niż do 4*4? i jeszcze czy powinny być wielosezonowe czy osobno na zimę i lato?pozdrawiam wszystkich.Ania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest opacinski Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Już minelo troche czasu,bo mamy sierpien, ale co mysle - to na pewno tabliczka podaje wlasciwy rozmiar opon. Na przyklad pat SE i pat S maja takze inne wymiary zalecanych opon i tego sie nalezy trzymac. A co do grubej kostki bieznika - pewnie masz blotno-sniegowae opony ktore dla przecietnej jazdy nie sa dobre. Ja uzywam BF Goodrich wielosezon /pat SE/ albo Michelin wielosezon . Te ostatnie sa bardzo ciche i doskonale. Na snieg takze. W polsce trudno bedzie Ci kupic taki wymiar.Najlepiej jezeli masz rodzine w Usa to przez nich najlepiej sprowadzic. I finansowo tez taniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest luniko Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 witam, rozważam zakup opon zimowych do Pathfindera w rozmiarze 235/65/17 (całoroczne GY Wranglery 255/65/17 są już łysawe) Czy ktoś ma doświadczenia z takim rozmiarem opon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danko Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Idealna opcja. Mam te same. Sa poprostu genialne. ATki Yokohamy cholernie sliskie. ALL Wethery dramat... mamy w Jeepie. Dunlop wylazi z kazdego sniegu, byle nie stanac i sie nie powiesic...jedzie jak czolg. Polecam. Zimą tylko zimówka i to najlepiej w wersji off. Ja mam założonego Dunlopa SJ6 - nie jedziłem na niczym tak dobrym jak ta opona. Odradzam AT w zimie ponieważ kontrola nad samochodem jest dużo gorsza niż w przypadku typowej (nawet nie off) zimówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rytownik Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 witam, rozważam zakup opon zimowych do Pathfindera w rozmiarze 235/65/17 (całoroczne GY Wranglery 255/65/17 są już łysawe) Czy ktoś ma doświadczenia z takim rozmiarem opon? Polecam NOKIAN WR2. Mam już 2 sezon. przejechane ponad 50tys km i wytrzymają następne 30-40. komfort i bezpieczeństwo o niebo lepsze od Wranglerów, na których jeżdżę latem. Po przebiegu ok. 65tys 2 są do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziunek 451 Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 witam. ja śmigam na takich Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 255/65 R17 110 H i jestem zadowolony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robcio 1 Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 na zime polecam NOKIANY na lato kupile nowe Toyo z bierznikiem kieunkowym ,niezle chociaz mogly by byc ciut cichsze,a po drugie zimowki to sa zimowki i wielosezonowe opony nigdy ich nie zastapia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.