Guest jarek2212 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Witam wszystkich mam problem a zarazem pytanie. Czy to normalne aby podczas przyspieszania wydobywał się czarny dym z rury wydechowej ale tylko przy przyspieszaniu a potem jest w miarę ok. Posiadam nissana x-trail 2002 rok 114 KM. Co mam zrobić aby to naprawić. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ze to normalne. Podkreślam nie pali mi się żadna lampka w samochodzie.Z góry dzięki za poradę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest swim32 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 witam ja mam xtraila z 2002 roku 136 km i tez tak kopci ale czy to jest problem z autem to nie wiem .pisalem juz na tym forum o tym ale nie dostalem odpowiedzi kiedys widzialem innego xa i tez tak kopcil pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
automedg Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 witam ja mam xtraila z 2002 roku 136 km i tez tak kopci ale czy to jest problem z autem to nie wiem .pisalem juz na tym forum o tym ale nie dostalem odpowiedzi kiedys widzialem innego xa i tez tak kopcil pozdrawiam witam przerażonych że dizel kopci troche przy przyspieszaniu to raczej norma ale jak więcej niż troche to już raczej problem ze spalaniem ,wtryski filter , paliwo , egr , jak chodzi dobrze to bym z tym nic nie robił i poczekał aż do odczuwalnych dolegliwości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarek2212 Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Z góry dziękuję dodałem środka do czyszczenia wtrysków i trochę pomogło poczekam aż wyjeżdżę cały bak to napiszę czy przestał kopcić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
witek01 Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 (edited) Sprawdź czy masz suchy i czysty filtr powietrza, jesli mocno brudny ,i zaolejony to znaczy że za mało powietrza i turbina odmą zaciąga olej do kolektora ssącego i dalej na tłoki i kopci na czarno , druga sprawa to napisz jaki przebieg auta , może są do wymiany końcówki wtryskiwaczy - lecznie polega na - zdemontowaniu z silnika wtryskiwaczy, udać się do Diesel Serwisu gdzie mają próbnik do sprawdzania ELEKTROWTRYSKICZAY - INIEKTORÓW (Nie sprawdzi ich na zwyłym próbniku) - tam gość sprawdzi czy właściwie rozpylają i czy jest właściwe ustawione ciśnienie (to ważne) , jeśli okaże się że końcówki do wymiany broń Boże montować regenerowane - tylko nowe. koszt 1 kóncówki pewnie ok. 200 zł, Diagnoza sewrwisu że tak musi być jest dla mnie śmieszna, Pojazdy z silnikiem diesla muszą spełniać coś takiego jak normy emisji spalin, w tym roczniku Euro3. Edited November 14, 2009 by witek01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarek2212 Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Dzięki za odpowiedz na moje pytanie. Filtr sprawdziłem był brudny ale nie od oleju a raczej od kurzu. Włożę nowy i zobaczę może coś pomoże. Muszę sprawdzić jeszcze te wtryskiwacze jak tak. Kopci mnie po wlaniu tego środka. Przebieg auta to 119 tysięcy KM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
witek01 Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Dzięki za odpowiedz na moje pytanie. Filtr sprawdziłem był brudny ale nie od oleju a raczej od kurzu. Włożę nowy i zobaczę może coś pomoże. Muszę sprawdzić jeszcze te wtryskiwacze jak tak. Kopci mnie po wlaniu tego środka. Przebieg auta to 119 tysięcy KM. Przebieg 119 tys z rocznika 2002 dla mnie podejrzanie mały (chyba że masz auto od nowości) jeśli z drugiej ręki to może jest większy i nie wiesz na jakim paliwie jeździł poprzedni właściciel, elektrowtryskiwacze są elementami bardzo precyzyjnimi smarowanymi paliwem i wrażliwymi na jego jakość, CZarne kopcenie w czasie przspieszania jest typowym objawem ich zużycia.Tu fachowo opisane: http://pl.shvoong.com/exact-sciences/engineering/1930971-naprawa-wtryskiwaczy-common-rail/ Także jak będziesz szukał warsztatu naprawiającego wtryskiwacze to pytaj czy mają odpowiedni sprzęt jak opisanym artykule, w Twoim rejonie znalazłem w necie http://www.diesel-serwis.com.pl/index.html, ale możliwe ża i inni mają próbnik EPS 200 BOSCHA, czy EPS 815 lub inne ale przenaczone dla systemów CR (Common Rail) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarek2212 Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Witam bardzo dziękuje za odpowiedź jest fachowa. Powiem Cie ze mam książkę serwisową z której wynika ze może mieć taki przebieg, po drugie środek auta jest w bardzo dobrym stanie, podkreślę ze tapicerka jest jasna, więc było by widać eksplorację. Ale teraz wiem co i jak mam sprawdzić auto. Dzięki i pozdrawiam jak tylko coś ustalę napiszę aby inni mogli sobie też ten problem rozwiązać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viehu Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Tak sobie myśle że gdyby była to wina wtryskiwaczy,ich przelewania to miałbys problem z rozruchem samochodu (spadek cisnienia w rampie wtryskowej utrudnial by rozruch- więc test przelewu wtryskiwaczy da tu odpowiedź). Puszcanie smugi przy raptownym przyspieszaniu to raczej zanieczyszczony EGR (przy sprawnym tez dymka może puszczać). Jeśli nie jest tu "chmura dymu" daj sobie spokuj z jakim kolwiek grzebaniem... cześciej przegoń samochód (wysokie obroty silnika) i po sprawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) Sprawdź czy masz suchy i czysty filtr powietrza, jesli mocno brudny ,i zaolejony to znaczy że za mało powietrza i turbina odmą zaciąga olej do kolektora ssącego i dalej na tłoki i kopci na czarno , druga sprawa to napisz jaki przebieg auta , może są do wymiany końcówki wtryskiwaczy - lecznie polega na - zdemontowaniu z silnika wtryskiwaczy, udać się do Diesel Serwisu gdzie mają próbnik do sprawdzania ELEKTROWTRYSKICZAY - INIEKTORÓW (Nie sprawdzi ich na zwyłym próbniku) - tam gość sprawdzi czy właściwie rozpylają i czy jest właściwe ustawione ciśnienie (to ważne) , jeśli okaże się że końcówki do wymiany broń Boże montować regenerowane - tylko nowe. koszt 1 kóncówki pewnie ok. 200 zł, Diagnoza sewrwisu że tak musi być jest dla mnie śmieszna, Pojazdy z silnikiem diesla muszą spełniać coś takiego jak normy emisji spalin, w tym roczniku Euro3. Tak, był nawet program w TVN TURBO o X-trail z zaolejonym filtrem paliwa. Auto kopciło. Nissan rozkładał ręce i nie wiedział co się dzieje. Edited November 15, 2009 by B 52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viehu Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) ...nie filtrem paliwa a powietrza. A odma zawsze jest podłaczona do rury powietrza, tylko że tu dolot jesmt krótki i pewnie z tąd skroplone opary oleju na filtrze. Edited November 15, 2009 by viehu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarek2212 Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Macie racje ze najlepiej będzie poczekać. Ostatni właściciel nie jeździł zbyt często tym samochodem to może dlatego. Najdziwniejsze jest to ze moje auto ma tylko 114 KM a przyspieszenie ma super i ładnie się wkręca na obroty. Może zwiększono mu ilość koni pod maską. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
automedg Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 (edited) Przebieg 119 tys z rocznika 2002 dla mnie podejrzanie mały (chyba że masz auto od nowości) jeśli z drugiej ręki to może jest większy i nie wiesz na jakim paliwie jeździł poprzedni właściciel, elektrowtryskiwacze są elementami bardzo precyzyjnimi smarowanymi paliwem i wrażliwymi na jego jakość, CZarne kopcenie w czasie przspieszania jest typowym objawem ich zużycia.Tu fachowo opisane: http://pl.shvoong.com/exact-sciences/engineering/1930971-naprawa-wtryskiwaczy-common-rail/ Także jak będziesz szukał warsztatu naprawiającego wtryskiwacze to pytaj czy mają odpowiedni sprzęt jak opisanym artykule, w Twoim rejonie znalazłem w necie http://www.diesel-serwis.com.pl/index.html, ale możliwe ża i inni mają próbnik EPS 200 BOSCHA, czy EPS 815 lub inne ale przenaczone dla systemów CR (Common Rail) witam nie wiem gdzie te wtryskiwacze naprawiają ja musiałem wymienić całe koszt jest nieziemski 1700 zł/szt bo DENSO akurat tego nie regenerują może coś wiecie na ten temat miałem objawy takie - na wolnych obrotach pracował dobrze a przy delikatnym przyspieszaniu do 2500/obr chodził jak na 3 cylindrach ale jakie przyspieszenie miał naprawde było czuć te 136 kucy po wymianie chodzi i ciągnie dobrze tylko kasy szkoda mam te wtryski może się kiedyś przydadzą 2004r 2.2 dci Edited November 17, 2009 by automedg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pavi Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Witaj, Miałem ten sam problem i zastanawiałem się nad nim dość intensywnie, zmieniłem filtr powietrza, poczytałem, pogadałem w serwisie nissana.Właśnie wróciłem z Bosch-servisu w Kalinówce k. Lublina -czyszczenie układu recyrkulacji spalin oczyściło atmosferę za moim autkiem:) 200 zl i w tej kwestii sparawa została zamknieta. Niestety dodatkowo wyszły problemy z końcówkami wtryskiwaczy i będę teraz walczył z tym tematem, bo tu wtryskiwaczy firmy DENSO nie robią. Moja rada (jesli mogę)-poszukaj dobrego serwisu diesla i zrób prwdziwą diagnostykę. pozdrawiam! ps. a chmurę miałem za sobą jak z lokomotywy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Witaj, Miałem ten sam problem i zastanawiałem się nad nim dość intensywnie, zmieniłem filtr powietrza, poczytałem, pogadałem w serwisie nissana.Właśnie wróciłem z Bosch-servisu w Kalinówce k. Lublina -czyszczenie układu recyrkulacji spalin oczyściło atmosferę za moim autkiem:) 200 zl i w tej kwestii sparawa została zamknieta. Niestety dodatkowo wyszły problemy z końcówkami wtryskiwaczy i będę teraz walczył z tym tematem, bo tu wtryskiwaczy firmy DENSO nie robią. Moja rada (jesli mogę)-poszukaj dobrego serwisu diesla i zrób prwdziwą diagnostykę. pozdrawiam! ps. a chmurę miałem za sobą jak z lokomotywy. Z technicznych spraw, wiesz może co dokładnie zostało oczyszczone ? Albo czy ktoś poleca jakiś serwis co wykona podobną usługę w trójmieście? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pavi Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Z technicznych spraw, wiesz może co dokładnie zostało oczyszczone ? Albo czy ktoś poleca jakiś serwis co wykona podobną usługę w trójmieście? Witam, wyczyszczono egr -i było super! ...było. Sprawdziłem jeszcze wtryskiwacze - Denso robi Warszawka, zadzwoniłem i usłyszałem 2200 za szt. -siadłem. Znalazłem inną firmę w okol. Lublina. Stwierdzili, że jest ok., bo równo pracuje, dobrze odpala, ładnie wkręca się na obroty, no i wówczas jeszcze nie dymił. Teraz (po miesiącu daje jak przy pożarze zakładów chemicznych), koledzy z tyłu kaszlą przerz cb-radio i posądzają nie o chęć zabójstwa -czarana rozpacz. Chyba nie będę co miesiąc jeździł czyścić tego EGR-a?!?!?! Filtr powietrza wcześniej zmieniłem-był w miarę ok. Zastanawiam się, czy tak krata dolotu jest drożna? -może tu blokuje dopływ powietrza? -postaram się to sprawdzić. Oczywiście dam znać jakie były efekty tych działań. ps. servisu w Twojej okolicy niestety nie znam, choć planuję tam urlop;) pozdrawiam-Pavi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeonMP Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 (edited) Cześć Pavi. Ja bym się zastanowił nad zaworem EGR-u. Jak sam zauważyłeś po czyszczeniu przez jakiś czas było OK. Często te zawory przycierają się i nie domykają podczas jazdy na wysokich obrotach. EGR ma otwierać się tylko na wolnych obrotach. Pomaga wymiana. Pozdrawiam. Edited June 18, 2010 by LeonMP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pavi Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 (edited) Cześć Pavi. Ja bym się zastanowił nad zaworem EGR-u. Jak sam zauważyłeś po czyszczeniu przez jakiś czas było OK. Często te zawory przycierają się i nie domykają podczas jazdy na wysokich obrotach. EGR ma otwierać się tylko na wolnych obrotach. Pomaga wymiana. Pozdrawiam. Witaj, dzięki za głos w tej sprawie. Siedzę, czytam, dumam i przyznać muszę, że wygląda to logicznie... Szczerze mówiąc wolę wymienić egr, niż wtryski. Tematem zajmę się dokładnie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu -o efektach będę informował. Raz jeszcze dzięki. Pozdrawiam serdecznie, - Pavi Mionęło troche czasu i; egr -wykluczony (jak się okazało nie został wyczyszczony tylko zaślepiony!), sprężarka -ok., układ common rail-szczelny, filtr powietrza -czysty(sam wymieniłem), katalizator-ok., przepływomierz ok.,komputer -sprawdzony i elektrycznie ponoć gra...,wtryski są właśnie badane...na ile wiarygodnie...? zobaczymy. o postępach w sprawie oczywiscie napiszę. Edited August 4, 2010 by Pavi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kondziu81 Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 A gdzie znajdę ten EGR?? Też mi kopci i chcę go obejrzeć, przeczyścić i może wymienić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wysockip Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Witam Miałem też problem z kopceniem, podczas szybkiego ruszania, lub jazdy na wysokim biegu i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu za autem pojawiał się obłok czarnego dymu a także podczas szybkiej jazdy ciągnąłem za sobą kłęby czarnego dymu, okazało się że jest to problem z chłodnicą intercoolera, a mianowicie wadą tych chłodnic w silnikach 2,2 dci 136KM, otóż przedmiotowa chłodnica rozszczelnia się i wydmuchuje powietrze, wydalając też przy okazji pewne ilości oleju, co jest bezpośrednią przyczyną kopcenia na czarno, ja kupiłem używaną ale w dobrym stanie (nie rozszczelnioną) i problem kopcenia zniknął teraz ani jednego kłębka dymu nie widać za autem, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pavi Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 (edited) Witam Miałem też problem z kopceniem, podczas szybkiego ruszania, lub jazdy na wysokim biegu i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu za autem pojawiał się obłok czarnego dymu a także podczas szybkiej jazdy ciągnąłem za sobą kłęby czarnego dymu, okazało się że jest to problem z chłodnicą intercoolera, a mianowicie wadą tych chłodnic w silnikach 2,2 dci 136KM, otóż przedmiotowa chłodnica rozszczelnia się i wydmuchuje powietrze, wydalając też przy okazji pewne ilości oleju, co jest bezpośrednią przyczyną kopcenia na czarno, ja kupiłem używaną ale w dobrym stanie (nie rozszczelnioną) i problem kopcenia zniknął teraz ani jednego kłębka dymu nie widać za autem, pozdrawiam Witam, u mnie po wszystkich diagnozach padło na egr, a przy okazji i "wyszły" wtryski. Mechanicy, u których serwisuję autko przebadali wszystko (w tym: turbinę, szczelność inercoolera, przepływomierz, oprogramowanie itp.) i stanęli przed ścianą pt.: "możliwość sprawdzenia wtryskiwaczy" W Lublinie -bez szans (dzwoniłem do kilku zakładów -przez telefon oczywiście prawie każdy cwaniakował, ale jak przyuszło do konkretów-to skrobali się po głowie i ...to denso, to nie takie proste itp.-generalnie rozpacz)[o serwisie nie wspomnę...]. Po prawie 2 miesiącach stania przed tą ścianą i poszukiwań (najpierw warsztatu=fachowca z wiarygodnym sprzętem, który wyda opinię na piśmie, a później części w rozsądnych cenach) udało się je sprawdzić -niestety lały. Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowych wtryskiwaczy i wszystko gra:)))), ...choć trochę mnie to kosztowało, no i wyjazd rodzinny na wakacje corsą też zaliczyłem. Ostatecznie kupiłem nowe wtryskiwacze i mam nadzieję, że zamykam ten temat, czego wszystkim też życzę i pozdrawiam -Pavii Edited September 22, 2010 by Pavi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan_kan Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Witam wszystkich mam problem a zarazem pytanie. Czy to normalne aby podczas przyspieszania wydobywał się czarny dym z rury wydechowej ale tylko przy przyspieszaniu a potem jest w miarę ok. Posiadam nissana x-trail 2002 rok 114 KM. Co mam zrobić aby to naprawić. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ze to normalne. Podkreślam nie pali mi się żadna lampka w samochodzie.Z góry dzięki za poradę. Miałem to samo.. przez 2 lata głowiłem się dlaczego, pytałem w serwisie i umechaników. Skończyło się na zaślepieniu EGR i od tego czasu ŚWIETY spokój. W silnikach 114KM to bezpieczne, gdyż nie ma czujnika temperatury spalin. Check engine się nie wyświetlił. Przy okazji wyczyściłem też kolektor ssący, teraz EGR już go nie będzie nagarem zabrudzał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kondziu81 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Witam. Pytam już na kolejnym poście, gdzie znajduje się zawór EGR i w którym miejscu go zaślepić?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Koledzy też mam taki problem, a mianowicie, przy przyspieszaniu pusci czarego dymka, jak przyspieszam równomiernie ani śladu dymu, mogę nawet wtedy jechać z bardzo wysokimi obrotami i dymu brak, tylko przy gwałtownym z czy to w ruchu czy na postoju.... Na postoju jak mu przygazuję, ale nie mocno też puszcza dymka... nie wiem czy to normalne? Kolega Ryba sugeruje zaślepić EGR, wtryski mam ok, poza tym reszta raczej też. Filtr powietrza czysty ... martwić się? a jesli zaślepić egr, to moze ktoś napsiać krok po kroku jak to zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeonMP Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 To normalne. Traci moc i dymi? Jeśli nie to daj sobie spokój z zaślepianiem EGRu. Bo dojdą nowe problemy. Możesz go najwyżej przeczyścić. Nie zaszkodzi, a może pomóc. Dymek w czasie gwałtownego przyspieszania w tym roczniku to norma. co innego gdyby dymił cały czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.