Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Rdzewiejace blachy


Guest accer
 Share

Recommended Posts

Guest accer

Dzisiaj zauwazyłem jakieś purchle na progu (od spodu) zaraz przy wnęce tylnego koła. Postanowiłem to obadać organoleptycznie i... dwa palce wlazły mi do środka, sypnęlo się troche rudego - jednym słowem tragedia.

 

Podejrzewam że trzeba będzie to wszystko oczyścić i zrobić wspaw z blachy.

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tego typu rzeczami, gdzie to zrobić dobrze, jakie mniej więcej są tego koszta. Dodam że chciałbym to zrobić dla siebie bo nie chcę sprzedawać swojego nissanka.

 

Nakierujcie mnie na jakiegoś DOBREGO speca od takich rzeczy, okolice warszawy i wołomina.

Link to comment
Share on other sites

accer, który masz rocznik?

 

progi rdzewieją od wewnątrz i u ciebie już wywaliło na zewnątrz,

mój kumpel robił cos takiego co prawda w skodzie,

kupił nowe progi i w warsztacie wycieli mu stare progi i wspawali nowe i zakonserwowali barankiem,

koszt jesli dobrze pamietam :próg ok.200zł i robota ok. 100zł czy 150zł (za jeden próg)

Link to comment
Share on other sites

Guest accer

rocznik 96, ale niestety poprzedni wlasciciel nie zabezpieczal wogole samochodu, a i ja go nieco zaniedbalem.

 

Teraz sie obudzilem z ręką w nocniku ale za punkt honoru przyjąłem zrobienie go lepiej niż fabryka.

 

Tylko potrzebuje jakiegoś namiaru na speca, dobrego speca od blach, najlepiej z okolic wołomina - bo tu ostatnio pomieszkuje.

Link to comment
Share on other sites

Guest wozni

Witam!

Almerka N15 GX rocznik'98 - po zimie miałem to samo! Symetrycznie po obu stronach samochodu końcówki progów z tyłu wozu. Samochód kupiłem jako 3 letni i mó błąd że od razu nie zabezpieczyłem - a teraz blacharz wziął 200zł (chyba tanio ale 50km od Warszawy) za wycięcie rudej i wspawanien nowych blach razem z jakimś gumowanym podkładem i lakierowaniem (perła metalik). Podobno sprawdził i sąsiednie odcinki progów są w porządku!. Może to więc jakaś fabryczna wada N15? Poza tym radził zamiast zabezpieczania samochodu od spodu -przejżeć i zabezpieczyć profile zamknięte, np. rozabrać boczki drzwi, sprawdzić jak wygląda podłoga pod wykładziną itp.

 

Pozdrawiam i życzę udanej walki z rudą

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukmack

jak wiadomo , N15 czasem lubi sobie uzewnętrznić rudzielca, nie są to wielkie sprawy, ale warto o nie zadbać, co ciekawe, zauważyłem, ze w sedanach jest to mniejszy problem, moze się mylę, ale takie mam wrażenie - też niedługo będę w końcu musiał zając się tym cholerstwem , wiec może jakieś zniżki wynegocjujemy u jakiegoś lakiernika. Dawajcie znaki!

Link to comment
Share on other sites

Guest Encor
Poza tym radził zamiast zabezpieczania samochodu od spodu -przejżeć i zabezpieczyć profile zamknięte, np. rozabrać boczki drzwi, sprawdzić jak wygląda podłoga pod wykładziną itp.

 

Czym zabezpieczać? Valvoline?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ziut
jak wiadomo , N15 czasem lubi sobie uzewnętrznić rudzielca, nie są to wielkie sprawy, ale warto o nie zadbać, co ciekawe, zauważyłem, ze w sedanach jest to mniejszy problem, moze się mylę, ale takie mam wrażenie - też niedługo będę w końcu musiał zając się tym cholerstwem , wiec może jakieś zniżki wynegocjujemy u jakiegoś lakiernika. Dawajcie znaki!

 

Dziś wstępnie rozmawiałem z kolegą na temat serwisu blacharskiego klubowiczów, może coś uda się wynegocjować :) jak tylko mi odpowie dam znać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Może trochę odgrzewam temat, ale na forum nie znalazłem nigdzie komentarzy uzytkowników Almery N15 na temat trwałości napraw rdzewiejących progów metodą wspawania blach. Ponieważ za tydzień wstawiam swoja Almerkę na poprawki - na końcówkach progów wyszły mi małe burchle i od spodu progów też może okazać się konieczna interwencja, chciałem się się zapytać forumowiczów, którzy mieli już wspawane/żywicowane blachy, które po naprawie były w jakiś sposób jesczze zabezpieczane np. barankiem a potem lakierowane jaka jest trwałość tych napraw?? Bo nie chciałbym wydać 700 zł a na wiosnę odkryć, że jest tak samo rudo jak było :| oczywiście mwię o naprawach wykonanaych w przyzwoitych warunkach i przez wprawnego blacharza a nie przez amatora... Z góry wielkie dzięki za informacje :)

Link to comment
Share on other sites

Guest patriot

Ja zroblem tylne czesci progow jakies 1,5 roku temu i do dzisiaj jest wszystko ok. Tylko do progow nawalilem mnostwo smaru z olejem, zeby nie zaczelo znowu rdzewiec. Na progi od nowa baranek, lakier i wszystko jest ok. Tylko cos cena u Ciebie wysoka...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...