Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Rdzewiejace blachy


Gość accer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zauwazyłem jakieś purchle na progu (od spodu) zaraz przy wnęce tylnego koła. Postanowiłem to obadać organoleptycznie i... dwa palce wlazły mi do środka, sypnęlo się troche rudego - jednym słowem tragedia.

 

Podejrzewam że trzeba będzie to wszystko oczyścić i zrobić wspaw z blachy.

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tego typu rzeczami, gdzie to zrobić dobrze, jakie mniej więcej są tego koszta. Dodam że chciałbym to zrobić dla siebie bo nie chcę sprzedawać swojego nissanka.

 

Nakierujcie mnie na jakiegoś DOBREGO speca od takich rzeczy, okolice warszawy i wołomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

accer, który masz rocznik?

 

progi rdzewieją od wewnątrz i u ciebie już wywaliło na zewnątrz,

mój kumpel robił cos takiego co prawda w skodzie,

kupił nowe progi i w warsztacie wycieli mu stare progi i wspawali nowe i zakonserwowali barankiem,

koszt jesli dobrze pamietam :próg ok.200zł i robota ok. 100zł czy 150zł (za jeden próg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik 96, ale niestety poprzedni wlasciciel nie zabezpieczal wogole samochodu, a i ja go nieco zaniedbalem.

 

Teraz sie obudzilem z ręką w nocniku ale za punkt honoru przyjąłem zrobienie go lepiej niż fabryka.

 

Tylko potrzebuje jakiegoś namiaru na speca, dobrego speca od blach, najlepiej z okolic wołomina - bo tu ostatnio pomieszkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Almerka N15 GX rocznik'98 - po zimie miałem to samo! Symetrycznie po obu stronach samochodu końcówki progów z tyłu wozu. Samochód kupiłem jako 3 letni i mó błąd że od razu nie zabezpieczyłem - a teraz blacharz wziął 200zł (chyba tanio ale 50km od Warszawy) za wycięcie rudej i wspawanien nowych blach razem z jakimś gumowanym podkładem i lakierowaniem (perła metalik). Podobno sprawdził i sąsiednie odcinki progów są w porządku!. Może to więc jakaś fabryczna wada N15? Poza tym radził zamiast zabezpieczania samochodu od spodu -przejżeć i zabezpieczyć profile zamknięte, np. rozabrać boczki drzwi, sprawdzić jak wygląda podłoga pod wykładziną itp.

 

Pozdrawiam i życzę udanej walki z rudą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo , N15 czasem lubi sobie uzewnętrznić rudzielca, nie są to wielkie sprawy, ale warto o nie zadbać, co ciekawe, zauważyłem, ze w sedanach jest to mniejszy problem, moze się mylę, ale takie mam wrażenie - też niedługo będę w końcu musiał zając się tym cholerstwem , wiec może jakieś zniżki wynegocjujemy u jakiegoś lakiernika. Dawajcie znaki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym radził zamiast zabezpieczania samochodu od spodu -przejżeć i zabezpieczyć profile zamknięte, np. rozabrać boczki drzwi, sprawdzić jak wygląda podłoga pod wykładziną itp.

 

Czym zabezpieczać? Valvoline?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo , N15 czasem lubi sobie uzewnętrznić rudzielca, nie są to wielkie sprawy, ale warto o nie zadbać, co ciekawe, zauważyłem, ze w sedanach jest to mniejszy problem, moze się mylę, ale takie mam wrażenie - też niedługo będę w końcu musiał zając się tym cholerstwem , wiec może jakieś zniżki wynegocjujemy u jakiegoś lakiernika. Dawajcie znaki!

 

Dziś wstępnie rozmawiałem z kolegą na temat serwisu blacharskiego klubowiczów, może coś uda się wynegocjować :) jak tylko mi odpowie dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Może trochę odgrzewam temat, ale na forum nie znalazłem nigdzie komentarzy uzytkowników Almery N15 na temat trwałości napraw rdzewiejących progów metodą wspawania blach. Ponieważ za tydzień wstawiam swoja Almerkę na poprawki - na końcówkach progów wyszły mi małe burchle i od spodu progów też może okazać się konieczna interwencja, chciałem się się zapytać forumowiczów, którzy mieli już wspawane/żywicowane blachy, które po naprawie były w jakiś sposób jesczze zabezpieczane np. barankiem a potem lakierowane jaka jest trwałość tych napraw?? Bo nie chciałbym wydać 700 zł a na wiosnę odkryć, że jest tak samo rudo jak było :| oczywiście mwię o naprawach wykonanaych w przyzwoitych warunkach i przez wprawnego blacharza a nie przez amatora... Z góry wielkie dzięki za informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zroblem tylne czesci progow jakies 1,5 roku temu i do dzisiaj jest wszystko ok. Tylko do progow nawalilem mnostwo smaru z olejem, zeby nie zaczelo znowu rdzewiec. Na progi od nowa baranek, lakier i wszystko jest ok. Tylko cos cena u Ciebie wysoka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...