Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Skrzynia biegów


Tomyddc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Micra, a konkretnie ze zmianą biegów. Mianowicie przy 4000rpm ciężko jest włożyć 3 albo 4 bieg. Im niższe obroty, tym łatwiej, im wyższe, tym trudniej. Na upartego da się wcisnąć nawet przy 6000 ale tak moim zdaniem nie powinno być. Czy ktoś może miał podobny problem i może wie co tu jest grane. Czy może jakas wada fabryczna czy cokolwiek.

 

Olej skrzyni wymieniony, samochód jest to Micra K12 1.4 2003 rok. Ma najechane 100 000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z linkami ?? myslałem że to synchronizatory :/

U mnie ten sam problem (ten sam rocznik, ten sam silnik, tylko trochę mniej km nastukanych). Na razie nie jest jeszcze najgorzej, ale faktycznie przy 4000 obr. są problemy z wrzuceniem 5.

Tutaj był podobny problem: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/51542-k12-problem-z-biegami-1-i-2/page__hl__linki%20k12__fromsearch__1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość niewiniatko22

Mianowicie przy 4000rpm ciężko jest włożyć 3 albo 4 bieg. Im niższe obroty, tym łatwiej, im wyższe, tym trudniej. Na upartego da się wcisnąć nawet przy 6000 ale tak moim zdaniem nie powinno być.

Tomek zapomniałeś napisać,że ja ją troche katowałam, ale tylko troszkę :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja... Tym samochodem nie jeździła starsza pani do sklepu po chlebek i na różaniec. :/ Czy możliwe że przy takim stylu jazdy poszły synchronizatory? Tyle że musiałbyby wszystkie na raz bo nawet 5 bieg wchodzi ciężko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Niestety to synchronizator

Cześć

a może po prostu się skończyło sprzęgło jak wszystkie biegi przy wyższej prędkości obrotowej silnika wchodzą ciężko.

Ja bym zaczął profilaktycznie od sprzęgła koszt około 400 zł + wymiana na pewno taniej niż wymiana synchronizatorów wszystkich biegów.

Pozdr. Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizator

 

Po drugie latwo to sprawdzic przezuc biegi ale poczekaj jak obroty spadna to znaczy wyrzuc go na luz poczekaj i wtedy zmien bieg ....synchronizator chamuje najpierw rozpedzone kola zebate a potem pozwala blokowac sie z tuleja synchronizatora ...jak synchronizator jest wytarty nie zwolni ci trybu i nie mozesz go wlaczycchyba ze obroty silnika spadna no chyba ze sprzeglo bierze przy samym dole to wina sprzegla ale to chyba sprawdziles????

Edytowane przez funio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...