dziki-toy Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Witam, Jaki akumulator do Primery P12, 1.8, kombi?? Kupiłem auto za 50Ah, ale mechanik powiedział że to za mały. No i rzeczywiście problem z rozruchem. W książce obsługi nic nie pisze na ten temat i na forum też nic nie znalazłem do tego silnika. Więc, jakiej wielkości powinien być, no i jaka marka?? Pozdrawiam forumowiczów... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekOb24 Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Myślę, że najlepiej spojrzeć do katalogu producenta. Tam zazwyczaj można znależć konkretny model akumulatora do danej marki pojazdu. I tak na przykład firma Centra poleca do tego modelu akumulator Centa Futura CA640, Centra Plus CB 620 lub Centra Standard CC 550. Według danych producenta mają one odpowiednio pojemność 64Ah, 62 Ah i 55 Ah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 (edited) Musisz wyważyć akumulator do tego jak i gdzie jeździsz. No i oczywiście ile odbiorników prądu używasz. Jeśli robisz bardzo krótkie odcinki to nie ma sensu wsadzać akumulatora o dużej pojemności, ale może warto popatrzeć na parametr prądu rozruchowego. Tutaj masz przykład akumulatorów o bardzo podobnej pojemności (od 55Ah do 60 Ah) ale za to rozpiętość prądu rozruchowego jest 100A na korzyść Centry Futury http://www.allegro.pl/item804176389_akumulator_bosch_gigawatt_56_ah_480_a_warszawa.html http://www.allegro.pl/item802644200_akumulator_centra_futura_60ah_gwarancja_3_lata.html http://www.allegro.pl/item806234585_akumulator_bergen_60_ah_510a_wszystkie_referencje.html Jeśli robisz dłuższe odcinki to możesz wrzucić lekko większy akumulator bo wtedy alternator zdąży go naładować. Ja wrzuciłem rok temu centrę futurę ( nie PLUS - mają gorsze parametry) i jest na razie ok, ale to za mało czasu, żeby powiedzieć, że ta firma jest super, ale widzę, że ma powodzenie w przeciwieństwie do boscha, który zjechał z jakością. Więc myślę, że jak już zdecydujesz się coś kupić to między 60 Ah a 65Ah i jak największy prąd rozruchowy, 74Ah miałem już dieslu w renault więc myśle, że więcej niż 65Ah to już za dużo i będziesz śmigał na niedoładowanym akumulatorze, czyli defakto z niższymi parametrami niż deklaruje producent. Pozdrawiam Edited November 14, 2009 by baciarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 Dzięki za rady jutro się rozejże za aku i napisze co wybrałem. Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest global Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 najlepsza centra albo bosch,jakbyś wybrał boscha to kup typ "S4:-niebieski,albo lepszy "S5"-srebrny.pojemność od 62Ah nawet do 72Ah-większy nie zaszkodzi.pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Wczoraj kupiłem aku 70Ah, 640A w Norauto i pod tą samą marką (wymiary takie jak proponuje Centra i spasował sie idealnie w wyznaczonej dla niego przegrodzie za reflektorem przednim). Jak się dowiedziałem produkuje je Varta. Napięcie rano nie spada poniżej 12,5V. Co dziwne spadło mi spalanie z 10,2 na 8,8L/100km . Podczas zakupu w sklepie miał napięcie spoczynkowe 12,8V więc ponad ideał. Zobaczę w dłuższym czasie jak się spisze. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest global Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 oby długo służył.pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaroW Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Witam, czy może mi ktoś podpowiedzieć jaki powinien być akumulator w WP11.144 2.0 benzyna? Chyba mi zmarł akku. ale nie ma na nim żadnego opisu i nie wiem co mam kupić. Przy okazji, objaw jaki był od pewnego czasu to bardzo dużo nalotu, niebieskawego proszku na klemach. teraz akumulator nie chce się już ładować (właściwie po ładowaniu 48 godzin, nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Czy może być jakiś problem w instalacji auta? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Maro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 (edited) Zaśniedziałe klemy stawiające duży opór trzeba je obczyścić i zabezpieczyć wazeliną, oraz dobrze dokręcić do biegunu Dobór aku http://www.eakumulator.pl/dobierz.html Centra katalog http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/pl/0545224D2FFB49AFFE65472F3F36AE6D.srv?view=VIndexFramesetJsp Edited December 7, 2009 by and_pec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaroW Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Zaśniedziałe klemy stawiające duży opór trzeba je obczyścić i zabezpieczyć wazeliną, oraz dobrze dokręcić do biegunu Dobór aku http://www.eakumulator.pl/dobierz.html Centra katalog http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/pl/0545224D2FFB49AFFE65472F3F36AE6D.srv?view=VIndexFramesetJsp WIELKIE DZIĘKI! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pachoł Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Potwierdzam sprawę z klemami. Tez mi się wydawało, że aku padło, ale zauważyłem że klemy bardzo już zaśniedziały, mnóstwo soli itp. po rozebraniu okazało się,że oryginalne klemy są miedziane, pokryte tylko czymś srebrnym. W każdym razie wymieniłem klemy na mosiężne i abba fatima wszytko hula, nawet lepiej kręci. 2 klemy-10 zł, wazelina techniczna - 4zł, chwila czasu, i efekt bezcenny pozdrawiam Nissanmaniaków Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.