NUREK MAV Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Witam mam problem z podsufitówką w bliżniaku Terry /MAVERICKU bo mam ją całą mokrą. Na początku myślałem,że to wina odpływu szyber dachu ale nie jest drożny bo sprawdziłem,przedmuchałem i jest ok, Natomiast zauważyłem ,że odczas opadów woda leci mi przez środkowe zamocowanie relingu dachowego do środka przez co mam mokrą część podsufitówki. A na dodaatek niedawno zauważyłem ,że mam też mokrą podłogęz przodu od strony pasażera oraz kierowcy prawie po obu stronach. Co może być przyczyną tych objawów?? Ngrzewnica cała i nie ma żadnych ubytków z systemu chłodzenia.JAK ZDJĄĆ relingi?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Jeżeli chodzi o podłogę to sprawdź mieszek wokłół drążków biegów i reduktora. Pod wykładziną jest on dociśnięty metalową ramką poprzez wkręty. U mnie jesden wkręt nie trzymał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Ja przy remoncie mojego Mavericka ściągałem tapicerkę dachu i jest z tym trochę roboty. Trzeba ściągnąć wszystkie górne plastiki, a żeby je ściągnąć pierwsze trzeba ściągnąć dolne. Jak widzisz jest z tym trochę zabawy. Przy tym nie obędzie się raczej bez pourywanych niektórych zatrzasków tapicerki, mnie kilka popękało i musiałem je dokupić i wymienić. Jeśli wiesz na pewno, że cieknie spod mocowań relingów to kup czarny silikon samochodowy w tubce lub klej do szyb samochodowych, z klejem do szyb bardzo uważaj bo on porządnie skleja, wycieraj go dokładnie na bieżąco . Następnie pędzlem lub jakąś szczoteczką przeczyść połączenie relingów z dachem i spróbuj reling lekko naginać jednocześnie palcem wcierając pod reling silikon. Jeśli będziesz czyścić połączenie dachu z relingiem na mokro to dobrze przed wcieraniem silikonu to wysusz. Następnie nadmiar dokładnie powycieraj i woda powinna przestać przeciekać w tych miejscach do środka pojazdu. To jest oczywiście moja rada, a jak zrobisz ... To zajmie Ci półtorej godziny, a nie półtora dnia więc chyba warto spróbować, zawsze zdążysz jeszcze ściągnąć tapicerkę dachu chyba, że są plamy i trzeba ją ściągnąć teraz. Pamiętaj aby natychmiast usuwać nadmiar silikonu bo jak zaschnie to możesz mieć później ogromny problem. Powodzenia Andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mat125 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 podbijam temat - Kurcze naprawdę nikt nie wie jak relingi odkręcić - od spodu sa nakrętki, ale uwaga - OKRĄGLUSIE dookoła i nie ma czym ich złapać a od góry też nie widać nic sensownego oprócz imbusa do odkręcenia poprzeczki ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 podbijam temat - Kurcze naprawdę nikt nie wie jak relingi odkręcić - od spodu sa nakrętki, ale uwaga - OKRĄGLUSIE dookoła i nie ma czym ich złapać a od góry też nie widać nic sensownego oprócz imbusa do odkręcenia poprzeczki ??? Witam, Zrób zdjęcia tej nakrętki którą chcesz odkręcić, coś się może wymyśli. Może uda Ci się zeszlifować krawędzie na klucz płaski szlifierką typu "Dremel" lub ostrożnie normalną szlifierką. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pejton Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 podbijam temat - Kurcze naprawdę nikt nie wie jak relingi odkręcić - od spodu sa nakrętki, ale uwaga - OKRĄGLUSIE dookoła i nie ma czym ich złapać a od góry też nie widać nic sensownego oprócz imbusa do odkręcenia poprzeczki ??? Witam, tam właśnie koło tej śruby imbusowej od poprzeczki jest taka podłużna plastikowa zaślepka, którą należy podważyć i wyjąć. Przez ten otwór po zaślepce wykręcamy śrubę imbusową. Należy to wykonać imbusem z kulistą końcówką (takimi do odkręcania pod kontem - zwykłym nie da rady po prostu się nie dostaniemy do śruby) Procedura ta dotyczy przedniego i tylnego mocowania relingów. Co do środkowej podpórki to w samej podpórce jest taka mała śrubka na imbus (tu już poradzimy sobie zwykłym imbusem)którą należy wykręcić. Po wykonaniu tych czynności możemy zdjąć już relingi. Na dachu zostają tylko podstawy które również możemy odkręcić, bo mamy już odsłonięty dostęp od góry do śrub mocujących. Przepraszam, że może długo i zawile, ale starałem się dokładnie wytłumaczyć. W razie problemów proszę o pytania- postaram się wyjaśnić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mat125 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Wielkie dzięki - masz u mnie duuuże piwo! To co próbowałem odkręcić to fabryczne gwinty (od spodu), a relingi zdejmuje się od góry. Jakimś trafem miałem imbus 5 kulkowy, bo inaczej nic bym nie zdziałał. Jak ktoś jest chętny to mam zdjęcia. Przy okazji znalazłem śladu po próbie uszczelnienia przez poprzednika - mam nadzieję że moje lepiej bedzie działało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Wielkie dzięki - masz u mnie duuuże piwo! To co próbowałem odkręcić to fabryczne gwinty (od spodu), a relingi zdejmuje się od góry. Jakimś trafem miałem imbus 5 kulkowy, bo inaczej nic bym nie zdziałał. Jak ktoś jest chętny to mam zdjęcia. Przy okazji znalazłem śladu po próbie uszczelnienia przez poprzednika - mam nadzieję że moje lepiej bedzie działało. No to jestem następny w kolejce do uszczelniania relingów. Po ostatnim kołysaniu za relingi na rajdzie choinkowym (koledzy nie wiedzieli że nie do tego one służą) zaczęły się ruszać i wycieka z pod nich woda po myjni. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem opis ale wnioskuje że do ich demontażu nie trzeba zrywać podsufitki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netopeer Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Nie trzeba wystarczy ze odkręcisz rączke przy suficie i odchylis podsufitke na maxa polecam jakis magiczny przyrząd typu chwytak na giętkim ramieniu (jesli chcesz zmienic nakrętke lub inna założyć jak założyłem inną przez sporą podkładkę. Relingi uszczelniłem klejem do szyb narazie jest malina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Zrobione, faktycznie banał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whitie Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Ty to jesteś jednak zdolny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.