Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony bieżnikowane


Gość Zibi4424
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Zwracam się o małą poradę! Mianowicie czy warto kupować opony bieżnikowane. Jak się spisują na drodze, czy występuje bicie i czy zaraz się nie rozlecą przy długich trasach szosowych? Mam w leśnictwie dość ciężki teren i muszę zmienić oponki przed zimą :)bo znowu terrano odmówi posłuszeństwa...:) Różnica cenowa jest dość znaczna nalewane 250-300zł a zwykła np. Grabery 370zł i to jest dolna granica.

Jeszcze jedną kwestią jest rozmiar opon 15 calowych jakie maksymalnie uda się wstawić bez cięcia zderzaka - 30/10,5/15? (choć wiem,że temat ten był poruszany już na forum).

 

Z góry dziękuję!

Zibi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 2 nalewka na asfalcie nie ma takich parametrow jak orginal,a w nie daj Bog zeby Ci tych parametrow zabraklo w razie emergency - ja wolalem dolozyc te kilka stow - zycie i zdrowie wazniejsze niz te zaosczedzone pieniadze.

a co rozmiaru 31x10,5x15 to chyba ponizej 500 za sztuke nie kupisz - mowie o normalnych oponach a nie wynalazkach.

Edytowane przez bigi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nalewki jak najbardziej w teren i niestety tylko w teren.

 

Do niczego innego się nie nadają.

 

 

W Sławnie to głównie piaski występują chyba. Ja bym kupił porządne AT-ki. Miałbyś spokój. A jakby coś w zimie nie chciało jechać, to dokupujesz łańcuchy (2 albo 1 komplet) i już sprawa załatwiona.

 

Nalewki na asfalcie są fajnie dopóki się deczko nie zetrą, wtedy niezłe cuda potrafią się dziać.

Edytowane przez slayer17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

No nalewki jak najbardziej w teren i niestety tylko w teren.

 

Do niczego innego się nie nadają.

 

 

też mi się wydaje że do terenu są idealne w klasie economy, ale czy tylko w teren ?

 

czy do niczego są ogólnie nie nadają ?

 

ile tego jeździ na naczepach w ciężarówkach ?

 

setki tysięcy ?

 

i to pod dużym obciążeniem i często z niemałymi prędkościami.

 

 

Nie wiem czy wiecie , ale firmy markowe również zajmują się technologia bieżnikowania a nawet opracowują nowe metody, np. Goodyear

" Celem firmy Goodyear jest produkowanie opony bieżnikowanych, pod względem parametrów, niezawodności i wyglądu równych nowym oponom. Osnowy z technologią Max zostały specjalnie zaprojektowane w taki sposób, aby ich stabilność i odporność na uszkodzenia można było w normalnych warunkach wykorzystać do ponownego bieżnikowania. "

 

Prawda jest taka iż nowoczesne bieżnikowanie w odpowiedniej technologi jest bardzo bezpieczne

 

 

Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. zwane dalej Gwarantem, udziela gwarancji na:

f) Opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Klienta z usługi bieżnikowania.

 

 

Dobrze bieżnikowana opona daje nam bezpieczeństwo, jakość i tańszą cenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś z Was jeździ na oponach bieżnikowanych czy nie, w swoim Patrolu mam BFG MT oryginał i sie z tego ciesze, natomiast w samochodzie którym jeżdże na co dzień w pracy, jest to duuże auto, szef kupił mi bieżnikowane na cały tył, nie było dyskusji, kupił i już, nie pierwszy raz jeżdże na takich oponach i moge powiedzieć tyle, nie kupujcie takich opon w zadnym razie, nie ważne że bieżnikant daje na nie gwarancje, spróbujce je zareklamować ;) na takich oponach trzeba sie nauczyć jeździć, i nigdy nie wiesz jak sie ona zachowa, ryzyko ;) po wielu wielu latach doświadczeń uważam że lepiej, jeżeli już, kupić mało używane ale oryginał niż bieżnikowane, dołóż pare groszy i kup coś porządnego, na prawde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

Nie wiem czy ktoś z Was jeździ na oponach bieżnikowanych czy nie, w swoim Patrolu mam BFG MT oryginał i sie z tego ciesze, natomiast w samochodzie którym jeżdże na co dzień w pracy, jest to duuże auto, szef kupił mi bieżnikowane na cały tył, nie było dyskusji, kupił i już, nie pierwszy raz jeżdże na takich oponach i moge powiedzieć tyle, nie kupujcie takich opon w zadnym razie, nie ważne że bieżnikant daje na nie gwarancje, spróbujce je zareklamować ;) na takich oponach trzeba sie nauczyć jeździć, i nigdy nie wiesz jak sie ona zachowa, ryzyko ;) po wielu wielu latach doświadczeń uważam że lepiej, jeżeli już, kupić mało używane ale oryginał niż bieżnikowane, dołóż pare groszy i kup coś porządnego, na prawde :)

 

 

na pewno to były jakieś no name z małej zakładziny totalnie po taniości, czego się dziwisz niska cena niska jakość, szefo przyoszczędził

 

jakość a jakość to podstawa, Opona do regeneracji musi spełniać surowe normy oraz sam proces regeneracji musi być najwyższej jakość. Dobrze wykonana opona po regeneracji nie powinna być gorsza niż nowa.

Jednak obstaje przy swoim iż to w oponach regenerowanych jest jednak przyszłość skoro biorą się za to już markowi producenci a cel jest ważny bo to OCHRONA ŚRODOWISKA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... jakbym miał do kupienia opony regenerowane jakiegoś znanego producenta to bym się zdecydował. Ale jak narazie większość "nalewek" odstaje baardzo jakością.

 

Chociaż jeszcze do 1 się nadają. Z tego co słyszałem to chłopaki co startują w KJS-ach na szutry zakładają nadlewane zimówki. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wlasnie wczoraj nabylem swoj pierwszy terenowy pojazd - Terrano 1 - trzeba go troche doprowadzic do porzadku, ale jest super.

Przyznaje sie bez bicia, ze jestem w tym temacie b.zielony - dotychczas zajmowalem sie tylko autami sportowymi.

 

Przy okazji tego tematu chcialem prosic Was o rade.

Nabylem Terrano na letnich oponach / tzw. nalewkach, ktore wydaja sie byc juz bardzo wysluzone.

Mam drugi komplet felg, na ktore teoretycznie moglbym zalozyc zimowki - cos w rozmiarze 235/75/16 lub podobnym

(z tego co widze, to najpopularniejszy rozmiar do zdobycia to jednak 235/70/16 - ale nie wiem czy na te fele wejdzie bez problemu).

 

Pytanie> moze lepiej kupic nowy zestaw opon na wszystkie sezony, np: 31" BFGOODRICH AT i zapomniec o zimowkach?

Dodam, ze moje przygody z terenem to glownie lekki teren, troche blota i sniegu - nic ekstremalnego.

Czy moze lepiej miec juz 2 komplety opon? (ale w przyszlym roku czeka mnie i tak kupno nowych letnich, wiec troche sie nie kalkuluje).

 

Co myslicie?

 

Z gory dziekuje za sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zdania są bardzo podzielone...:)

Nie zdecydowałem się jeszcze na nalewki ale jazda w terenie jaki posiadam w swoim leśnictwie na

posiadanych przeze mnie oponach szosowych (cooper cobra 255/60/15)mija się z celem

Teoretycznie wjadę wszędzie chyba, że popada czy posypie śniegiem i szukam pomocy LKT albo "belarus-a :)

Co do nalewek znalazłem firmę specjalizującą się w tych oponach: www.globgum.pl/terenowe.php

Z góry dziękuję za wszelkie informacje!

 

Zibi

 

P.S. A co do terenu koło Sławna to raczej Lw, Lśw2, Ol i OlJ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o rade, bo nie moglem znalezc na forum....

Zdecydowalem sie na zakup opon do mojego Terrano I o rozmiarze 31x10.50.R15 (BF Goodrich T/A)

Na starych felgach mam opony 255 60 15. Czy ww. rozmiar w calach czyli metrycznie 265/75/15 wejdzie

mi bez problemu i bez koniecznosci podwyzszania auta?

 

Czy roznica w srednicy na okolo 9 cm jest duza?

 

Z gory dziekuje za wskazowke.

Edytowane przez jrock7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o rade, bo nie moglem znalezc na forum....

Zdecydowalem sie na zakup opon do mojego Terrano I o rozmiarze 31x10.50.R15 (BF Goodrich T/A)

Na starych felgach mam opony 255 60 15. Czy ww. rozmiar w calach czyli metrycznie 265/75/15 wejdzie

mi bez problemu i bez koniecznosci podwyzszania auta?

 

Czy roznica w srednicy na okolo 9 cm jest duza?

 

Z gory dziekuje za wskazowke.

 

w twoim przypadku różnica 9 cm będzie spora ale to dla tego że masz teraz profil 60 na którym jeżdżą tylko terenówki bulwarowe

a 31" wsadzisz bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Wiec nabywam :)

 

(widze, ze dzial grupowych zakupow jest zamkniety / czy ma kto namiar na sklep z dobra cena na BF Goodrich AT?)

Edytowane przez jrock7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proszę o opinię użytkowników opon MT również nalewanych. Spotkałem się z opinią że do terrano są one za ciężkie (nie wiem czy chodziło o samą wagę opony czy obciążenie momentem w terenie) i poleci szybko zawieszenie.

Planowałem kupić w przyszłości nalewane MT żeby się fajnie jeździło po lesie od czasu do czasu a teraz zacząłem się zastanawiać czy to dobry pomysł. Po autostradzie nie planuję nim śmigać ale też nie zamierzam go topić w błocie po klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię użytkowników opon MT również nalewanych. Spotkałem się z opinią że do terrano są one za ciężkie (nie wiem czy chodziło o samą wagę opony czy obciążenie momentem w terenie) i poleci szybko zawieszenie.

Planowałem kupić w przyszłości nalewane MT żeby się fajnie jeździło po lesie od czasu do czasu a teraz zacząłem się zastanawiać czy to dobry pomysł. Po autostradzie nie planuję nim śmigać ale też nie zamierzam go topić w błocie po klamki.

 

Nie kupuj nalewek z prostej przyczyny . Cena nowej nalewki i opony nowej (fabrycznej) nie odbiega w zasadzie w ogole od siebie . Po dłuższej eksploatacji wychodzi nawet drożej .Szybciej schodzą , zawias szybciej leci - opona dużo cieższa od oryginału .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolega sprzedaje opony BFG AT 235/75 r15 bieżnik ok. 9mm. Komplet 4szt. za 900zł warto?

Opony ciekawe ale nie wiem ile mm bieżnika maja nówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak najbardziej warto kupić używane A/T-ki a 900 zł to cena rozsądna!

Z tego co wiem głębokość bieżnika w nowych BFG A/T to około 11mm także niewielka różnica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu jest z tym bieżnikiem? JEst ktoś w stanie mi to sprawdzić bo nie mogę się doszukać, przeważnie podaja to na nalewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu jest z tym bieżnikiem? JEst ktoś w stanie mi to sprawdzić bo nie mogę się doszukać, przeważnie podaja to na nalewkach.

 

Zadzwoń do kogoś kto handluje takimi oponami to ci zmierzy i po problemie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

 

Może ta informacja się komuś przyda.

Mam w piwnicy nowe opony MATADOR IZZARDA 4x4 235/75/15 więc miałem możliwość zmierzenia i one maja wysokość bieżnika 10 - 10,5 mm mierzone w kilku miejscach. Do paska kontrolnego będą miały mniej.

 

Powodzenia i spokojnych świąt.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zwracam honor!

Głębokość bieżnika w A/T BFG sięga +-15mm!!!

Także nawet przy rozważanych 11mm różnica nie jest duża a własności trakcyjne nie ucierpią poważnie!

Myślę iż opona taka w terenie nadal będzie spisywała się dobrze!!!

 

Rozpocząłem ten temat i zakończę tym iż po zakupie A/T BFG nie zamieniłbym ich na żadne nalewki (bieżnikowane)

Koszt duży (nawet b. duży) bo 2000zł piechotą nie chodzi ale:

- 5 lat gwarancji zamiast 1 lub max. 2

- brak problemów przy wyważaniu (bieżnikowane pomimo wstępnego wyważenie można oblepić ciężarkami na około :)

- bezpieczeństwo

- dłuższe zużycie!

Pozdrawia

 

Zibi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeże trochę temat.

Planuje kupic opony. Nie bardzo wiem jakie i jaki rozmiar.

Tak myślałem nad kupnem bieżnikowanych opon AT kopia goodrich. Auto ma byc głównie używane jsk służba fdrogowa zawiedzie.

Ale tez czasami w lato w bardzo delikatny teren. Zastanawiałem się równiez nad MT ale one raczej chyba odpadaja.

Czy ma ktoś może doświadczenia jak sprawdzają sie opony bieżnikowane??

i Które opony najbardziej nadają się jako całoroczne??

 

Jaki rozmiar 235/70 R16 czy może troche wyższe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawiłem sobie Nokian Rotiiva AT 235/70R16 109T XL naprawdę super oponki w teren i na asfalt. Poprzednie moje opony to były Michelin tyle, że typowe szosówki.Nokianki mimo że mają "gruby" bieżnik są tak ciche na asfalcie jak Micheliny. W terenie sprawują się super. I co ważne są całoroczne, chociaż sprzedawcy sprzedają je również jako letnie.

mini_thumb_58b9f23fbb7fbb2ba7ea4e6aa26d3405.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro rano zmierzę moje po 8 tyś km, ale wygląd mają nówek, nawet te "włoski" jeszcze są wydaje mi się że mają więęęęęcej niż 11mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...