Gość Zibi4424 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Witam wszystkich! Zwracam się o małą poradę! Mianowicie czy warto kupować opony bieżnikowane. Jak się spisują na drodze, czy występuje bicie i czy zaraz się nie rozlecą przy długich trasach szosowych? Mam w leśnictwie dość ciężki teren i muszę zmienić oponki przed zimą :)bo znowu terrano odmówi posłuszeństwa... Różnica cenowa jest dość znaczna nalewane 250-300zł a zwykła np. Grabery 370zł i to jest dolna granica. Jeszcze jedną kwestią jest rozmiar opon 15 calowych jakie maksymalnie uda się wstawić bez cięcia zderzaka - 30/10,5/15? (choć wiem,że temat ten był poruszany już na forum). Z góry dziękuję! Zibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) po 2 nalewka na asfalcie nie ma takich parametrow jak orginal,a w nie daj Bog zeby Ci tych parametrow zabraklo w razie emergency - ja wolalem dolozyc te kilka stow - zycie i zdrowie wazniejsze niz te zaosczedzone pieniadze. a co rozmiaru 31x10,5x15 to chyba ponizej 500 za sztuke nie kupisz - mowie o normalnych oponach a nie wynalazkach. Edytowane 17 Listopada 2009 przez bigi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) No nalewki jak najbardziej w teren i niestety tylko w teren. Do niczego innego się nie nadają. W Sławnie to głównie piaski występują chyba. Ja bym kupił porządne AT-ki. Miałbyś spokój. A jakby coś w zimie nie chciało jechać, to dokupujesz łańcuchy (2 albo 1 komplet) i już sprawa załatwiona. Nalewki na asfalcie są fajnie dopóki się deczko nie zetrą, wtedy niezłe cuda potrafią się dziać. Edytowane 18 Listopada 2009 przez slayer17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 No nalewki jak najbardziej w teren i niestety tylko w teren. Do niczego innego się nie nadają. też mi się wydaje że do terenu są idealne w klasie economy, ale czy tylko w teren ? czy do niczego są ogólnie nie nadają ? ile tego jeździ na naczepach w ciężarówkach ? setki tysięcy ? i to pod dużym obciążeniem i często z niemałymi prędkościami. Nie wiem czy wiecie , ale firmy markowe również zajmują się technologia bieżnikowania a nawet opracowują nowe metody, np. Goodyear " Celem firmy Goodyear jest produkowanie opony bieżnikowanych, pod względem parametrów, niezawodności i wyglądu równych nowym oponom. Osnowy z technologią Max zostały specjalnie zaprojektowane w taki sposób, aby ich stabilność i odporność na uszkodzenia można było w normalnych warunkach wykorzystać do ponownego bieżnikowania. " Prawda jest taka iż nowoczesne bieżnikowanie w odpowiedniej technologi jest bardzo bezpieczne Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. zwane dalej Gwarantem, udziela gwarancji na: f) Opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Klienta z usługi bieżnikowania. Dobrze bieżnikowana opona daje nam bezpieczeństwo, jakość i tańszą cenę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Nie wiem czy ktoś z Was jeździ na oponach bieżnikowanych czy nie, w swoim Patrolu mam BFG MT oryginał i sie z tego ciesze, natomiast w samochodzie którym jeżdże na co dzień w pracy, jest to duuże auto, szef kupił mi bieżnikowane na cały tył, nie było dyskusji, kupił i już, nie pierwszy raz jeżdże na takich oponach i moge powiedzieć tyle, nie kupujcie takich opon w zadnym razie, nie ważne że bieżnikant daje na nie gwarancje, spróbujce je zareklamować na takich oponach trzeba sie nauczyć jeździć, i nigdy nie wiesz jak sie ona zachowa, ryzyko po wielu wielu latach doświadczeń uważam że lepiej, jeżeli już, kupić mało używane ale oryginał niż bieżnikowane, dołóż pare groszy i kup coś porządnego, na prawde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Nie wiem czy ktoś z Was jeździ na oponach bieżnikowanych czy nie, w swoim Patrolu mam BFG MT oryginał i sie z tego ciesze, natomiast w samochodzie którym jeżdże na co dzień w pracy, jest to duuże auto, szef kupił mi bieżnikowane na cały tył, nie było dyskusji, kupił i już, nie pierwszy raz jeżdże na takich oponach i moge powiedzieć tyle, nie kupujcie takich opon w zadnym razie, nie ważne że bieżnikant daje na nie gwarancje, spróbujce je zareklamować na takich oponach trzeba sie nauczyć jeździć, i nigdy nie wiesz jak sie ona zachowa, ryzyko po wielu wielu latach doświadczeń uważam że lepiej, jeżeli już, kupić mało używane ale oryginał niż bieżnikowane, dołóż pare groszy i kup coś porządnego, na prawde na pewno to były jakieś no name z małej zakładziny totalnie po taniości, czego się dziwisz niska cena niska jakość, szefo przyoszczędził jakość a jakość to podstawa, Opona do regeneracji musi spełniać surowe normy oraz sam proces regeneracji musi być najwyższej jakość. Dobrze wykonana opona po regeneracji nie powinna być gorsza niż nowa. Jednak obstaje przy swoim iż to w oponach regenerowanych jest jednak przyszłość skoro biorą się za to już markowi producenci a cel jest ważny bo to OCHRONA ŚRODOWISKA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Wiesz... jakbym miał do kupienia opony regenerowane jakiegoś znanego producenta to bym się zdecydował. Ale jak narazie większość "nalewek" odstaje baardzo jakością. Chociaż jeszcze do 1 się nadają. Z tego co słyszałem to chłopaki co startują w KJS-ach na szutry zakładają nadlewane zimówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jrock7 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam, Wlasnie wczoraj nabylem swoj pierwszy terenowy pojazd - Terrano 1 - trzeba go troche doprowadzic do porzadku, ale jest super. Przyznaje sie bez bicia, ze jestem w tym temacie b.zielony - dotychczas zajmowalem sie tylko autami sportowymi. Przy okazji tego tematu chcialem prosic Was o rade. Nabylem Terrano na letnich oponach / tzw. nalewkach, ktore wydaja sie byc juz bardzo wysluzone. Mam drugi komplet felg, na ktore teoretycznie moglbym zalozyc zimowki - cos w rozmiarze 235/75/16 lub podobnym (z tego co widze, to najpopularniejszy rozmiar do zdobycia to jednak 235/70/16 - ale nie wiem czy na te fele wejdzie bez problemu). Pytanie> moze lepiej kupic nowy zestaw opon na wszystkie sezony, np: 31" BFGOODRICH AT i zapomniec o zimowkach? Dodam, ze moje przygody z terenem to glownie lekki teren, troche blota i sniegu - nic ekstremalnego. Czy moze lepiej miec juz 2 komplety opon? (ale w przyszlym roku czeka mnie i tak kupno nowych letnich, wiec troche sie nie kalkuluje). Co myslicie? Z gory dziekuje za sugestie i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zibi4424 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Widzę, że zdania są bardzo podzielone... Nie zdecydowałem się jeszcze na nalewki ale jazda w terenie jaki posiadam w swoim leśnictwie na posiadanych przeze mnie oponach szosowych (cooper cobra 255/60/15)mija się z celem Teoretycznie wjadę wszędzie chyba, że popada czy posypie śniegiem i szukam pomocy LKT albo "belarus-a Co do nalewek znalazłem firmę specjalizującą się w tych oponach: www.globgum.pl/terenowe.php Z góry dziękuję za wszelkie informacje! Zibi P.S. A co do terenu koło Sławna to raczej Lw, Lśw2, Ol i OlJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jrock7 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) Prosze o rade, bo nie moglem znalezc na forum.... Zdecydowalem sie na zakup opon do mojego Terrano I o rozmiarze 31x10.50.R15 (BF Goodrich T/A) Na starych felgach mam opony 255 60 15. Czy ww. rozmiar w calach czyli metrycznie 265/75/15 wejdzie mi bez problemu i bez koniecznosci podwyzszania auta? Czy roznica w srednicy na okolo 9 cm jest duza? Z gory dziekuje za wskazowke. Edytowane 24 Listopada 2009 przez jrock7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babcuk Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Prosze o rade, bo nie moglem znalezc na forum.... Zdecydowalem sie na zakup opon do mojego Terrano I o rozmiarze 31x10.50.R15 (BF Goodrich T/A) Na starych felgach mam opony 255 60 15. Czy ww. rozmiar w calach czyli metrycznie 265/75/15 wejdzie mi bez problemu i bez koniecznosci podwyzszania auta? Czy roznica w srednicy na okolo 9 cm jest duza? Z gory dziekuje za wskazowke. w twoim przypadku różnica 9 cm będzie spora ale to dla tego że masz teraz profil 60 na którym jeżdżą tylko terenówki bulwarowe a 31" wsadzisz bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jrock7 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 (edytowane) Dziekuje za odpowiedz. Wiec nabywam (widze, ze dzial grupowych zakupow jest zamkniety / czy ma kto namiar na sklep z dobra cena na BF Goodrich AT?) Edytowane 26 Listopada 2009 przez jrock7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Proszę o opinię użytkowników opon MT również nalewanych. Spotkałem się z opinią że do terrano są one za ciężkie (nie wiem czy chodziło o samą wagę opony czy obciążenie momentem w terenie) i poleci szybko zawieszenie. Planowałem kupić w przyszłości nalewane MT żeby się fajnie jeździło po lesie od czasu do czasu a teraz zacząłem się zastanawiać czy to dobry pomysł. Po autostradzie nie planuję nim śmigać ale też nie zamierzam go topić w błocie po klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blublu1 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Proszę o opinię użytkowników opon MT również nalewanych. Spotkałem się z opinią że do terrano są one za ciężkie (nie wiem czy chodziło o samą wagę opony czy obciążenie momentem w terenie) i poleci szybko zawieszenie. Planowałem kupić w przyszłości nalewane MT żeby się fajnie jeździło po lesie od czasu do czasu a teraz zacząłem się zastanawiać czy to dobry pomysł. Po autostradzie nie planuję nim śmigać ale też nie zamierzam go topić w błocie po klamki. Nie kupuj nalewek z prostej przyczyny . Cena nowej nalewki i opony nowej (fabrycznej) nie odbiega w zasadzie w ogole od siebie . Po dłuższej eksploatacji wychodzi nawet drożej .Szybciej schodzą , zawias szybciej leci - opona dużo cieższa od oryginału . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Kolega sprzedaje opony BFG AT 235/75 r15 bieżnik ok. 9mm. Komplet 4szt. za 900zł warto? Opony ciekawe ale nie wiem ile mm bieżnika maja nówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zibi4424 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Myślę, że jak najbardziej warto kupić używane A/T-ki a 900 zł to cena rozsądna! Z tego co wiem głębokość bieżnika w nowych BFG A/T to około 11mm także niewielka różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 A nie 13mm przypadkiem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 To jak w końcu jest z tym bieżnikiem? JEst ktoś w stanie mi to sprawdzić bo nie mogę się doszukać, przeważnie podaja to na nalewkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blublu1 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 To jak w końcu jest z tym bieżnikiem? JEst ktoś w stanie mi to sprawdzić bo nie mogę się doszukać, przeważnie podaja to na nalewkach. Zadzwoń do kogoś kto handluje takimi oponami to ci zmierzy i po problemie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Witajcie ! Może ta informacja się komuś przyda. Mam w piwnicy nowe opony MATADOR IZZARDA 4x4 235/75/15 więc miałem możliwość zmierzenia i one maja wysokość bieżnika 10 - 10,5 mm mierzone w kilku miejscach. Do paska kontrolnego będą miały mniej. Powodzenia i spokojnych świąt. Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zibi4424 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Zwracam honor! Głębokość bieżnika w A/T BFG sięga +-15mm!!! Także nawet przy rozważanych 11mm różnica nie jest duża a własności trakcyjne nie ucierpią poważnie! Myślę iż opona taka w terenie nadal będzie spisywała się dobrze!!! Rozpocząłem ten temat i zakończę tym iż po zakupie A/T BFG nie zamieniłbym ich na żadne nalewki (bieżnikowane) Koszt duży (nawet b. duży) bo 2000zł piechotą nie chodzi ale: - 5 lat gwarancji zamiast 1 lub max. 2 - brak problemów przy wyważaniu (bieżnikowane pomimo wstępnego wyważenie można oblepić ciężarkami na około - bezpieczeństwo - dłuższe zużycie! Pozdrawia Zibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Odświeże trochę temat. Planuje kupic opony. Nie bardzo wiem jakie i jaki rozmiar. Tak myślałem nad kupnem bieżnikowanych opon AT kopia goodrich. Auto ma byc głównie używane jsk służba fdrogowa zawiedzie. Ale tez czasami w lato w bardzo delikatny teren. Zastanawiałem się równiez nad MT ale one raczej chyba odpadaja. Czy ma ktoś może doświadczenia jak sprawdzają sie opony bieżnikowane?? i Które opony najbardziej nadają się jako całoroczne?? Jaki rozmiar 235/70 R16 czy może troche wyższe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akara Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Ja sprawiłem sobie Nokian Rotiiva AT 235/70R16 109T XL naprawdę super oponki w teren i na asfalt. Poprzednie moje opony to były Michelin tyle, że typowe szosówki.Nokianki mimo że mają "gruby" bieżnik są tak ciche na asfalcie jak Micheliny. W terenie sprawują się super. I co ważne są całoroczne, chociaż sprzedawcy sprzedają je również jako letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Akara, jaki teren masz na myśli, utwardzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 jutro rano zmierzę moje po 8 tyś km, ale wygląd mają nówek, nawet te "włoski" jeszcze są wydaje mi się że mają więęęęęcej niż 11mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.