Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Wymiana oleju


Gość kefir0909
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ZdzPoz, zamierzasz smigac zeta po torze i lejesz 5w30??

moim zdaniem przydało by sie coś z wieksza temp...5w40/50

 

ja bym przemyslal temat oleju..moze to ci pomorze:

http://forum.subaru....olej&start=7800

 

do skrzyni sprowadze sobie redline 75w85 GL-4

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten XPR jest przeznaczony na tor,możliwe jednak że wezmę 40stkę lub 50tkę,tyle że one są pod extremalne temperatury.Olej będzie pracował góra tydzień więc ryzyko niewielkie. To forum Subaru fajny ma temat o oleju : 164 strony :-) Ale trochę poczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj spedziłem cały dzien na czytaniu o olejach na my 350z i własnie subaru

i wniosek mam jedny 5W40 bedzie idealny zarowno do wiekszego `pałowania` jak i spokojnej jazdy..

i wybór padnie na millersa lub motula 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w sensie w aso?? ASO moze zmieniać dystrybutora, nie ma przymusu stosowania oleju danej marki (oczywiscie nie wszędzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku pokuszę się ponownie o Valvo VR1 10W60. Jestem generalnie zadowolony, choć autko nie było zbytnio katowane, więc nie wiem, jak ta oliwa się zachowuje w warunkach ekstremalnych? :P

Pytanko, czy poleciacie filtry Mann, taki miałem, kupić nowy czy zmienić producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, mam do dyspozycji książkę serwisową, książkę gwarancyjną i instrukcje obsługi gdyby ktoś chciał spojrzeć na systematyczność wymian itp. to jestem do dyspozycji.

 

Ciekawi mnie, jakie dopuszczalne zużycie oleju przez silnik podają w instrukcji? I co ile km zalecają wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Poznaniu wymieniają olej przy nowych sprzętach na SHELL ULTRA 5w-30 ax DPF

tak, wlej 5w30 i pojedz autostradą z prędkością 200km/h albo więcej przez dłuższy czas

olej będzie miał konsystencję wody, smarowania wcale i panewki mówią papa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawi mnie, jakie dopuszczalne zużycie oleju przez silnik podają w instrukcji? I co ile km zalecają wymianę?

Sprawdze później to napisze, ale z tego co pamiętam to nie było co 7,5 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wlej 5w30 i pojedz autostradą z prędkością 200km/h albo więcej przez dłuższy czas

olej będzie miał konsystencję wody, smarowania wcale i panewki mówią papa

skąd taka teoria??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku pokuszę się ponownie o Valvo VR1 10W60. Jestem generalnie zadowolony, choć autko nie było zbytnio katowane, więc nie wiem, jak ta oliwa się zachowuje w warunkach ekstremalnych? :P

Pytanko, czy poleciacie filtry Mann, taki miałem, kupić nowy czy zmienić producenta?

 

Mann i Knecht to jedne z lepszych. Mozna tez kupic filtr oleju firmy K&N ale sa sporo drozsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd taka teoria??

5w30 to bardzo rzadki olej

Przy jeździe autostradowej olej nagrzewa się do dużo wyższych temperatur niż przy jeździe normalnej, miejskiej.

wysoka temperatura + rzadki olej = "woda"

 

Wszyscy teraz leją taką wodę bo to ekologicznie uzasadnione :) - rzadki olej -> małe opory pracy silnika -> niższe spalanie

Poza tym patrząc po parametrach 5w30 jest stosowany raczej w chłodnym klimacie - zalecany do pracy w zakresie temperatur otoczenia od -30 do +30'C (o ile dobrze pamiętam).

Dobrze jest sobie znaleźć tabelkę z lepkościami olejów w temperaturze 100'C, wtedy widać jak duża jest to różnica między "rzadkim" olejem a "gęstym"

 

Jak myślisz dlaczego w sporcie używa się 15w50, 10w60, 20w60 ?

 

Oczywiście lanie gęstego oleju (np. 15w50) też ma wady i nie można przeginać w drugą stronę, np. lać go na zimę, podczas gdy po odpaleniu autem jedziemy do pracy tylko 3km i olej nie zdąrzy się nawet rozgrzać do rozsądnej temperatury.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wlej 5w30 i pojedz autostradą z prędkością 200km/h albo więcej przez dłuższy czas

olej będzie miał konsystencję wody, smarowania wcale i panewki mówią papa

Jechałem na powrocie 220km/h i obserwowałem wskaźnik temperatury - wszystko w granicy normy.

 

Z tego co piszesz masz doświadczenie w kwestii olejów. Powiedz coś więcej czy miałeś problem z panewami u siebie przy tym typie oleju cz to jakas historia z forum wzięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby nie było bzdurne teorie z tym olejem.

po 1. producent zaleca 5w30, ale ostrzega klientów `nie przekraczajcie 200km/h a tym bardziej nie jedzcie dłużej tak dużą prędkością , bo silnik ka bum!`

po 2. to że jakiś olej ma zakres temp. to jest to zakres temp. panujących na zewnatrz, bo silnik ma zawsze podobną temp. pracy , analogicznie 5w30 można stosowac w zakresie -30 +20 C.nie oznacza to, że jak mamy na zewnątrz +30 to nie możemy włączyć silnika, bo nasz samochód ulegnie awarii, dzisiejsze oleje przewyższają standardy z tabelek

po 3. 5w30 jest stosowany w szybszych autach(np.ferrari)

po 4. film olejowy/ciśnienie jest ważniejsze dla silnika niż parametr gęstości oleju

ale to tylko moje wywody, ale prosze nie bądzmy mądrzejsi od inż.nissana

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, jak jezdzilem BMW to producent nic nie mówił że nie moge przekraczać 200km/h. Nie po to kupujemy takie auta żeby sie ograniczać.

A jaki olej pozwala na "normalne" użytkowanie auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby nie było bzdurne teorie z tym olejem.

po 1. producent zaleca 5w30, ale ostrzega klientów `nie przekraczajcie 200km/h a tym bardziej nie jedzcie dłużej tak dużą prędkością , bo silnik ka bum!`

po 2. to że jakiś olej ma zakres temp. to jest to zakres temp. panujących na zewnątrz, bo silnik ma zawsze podobną temp. pracy , analogicznie 5w30 można stosować w zakresie -30 +20 C.nie oznacza to, że jak mamy na zewnątrz +30 to nie możemy włączyć silnika, bo nasz samochód ulegnie awarii, dzisiejsze oleje przewyższają standardy z tabelek

po 3. 5w30 jest stosowany w szybszych autach(np.ferrari)

po 4. film olejowy/ciśnienie jest ważniejsze dla silnika niż parametr gęstości oleju

ale to tylko moje wywody, ale prosze nie bądzmy mądrzejsi od inż.nissana

 

podpisuje sie rencyma i nogyma.

 

Wg mnie Prezesowo-Karolowe zawory grają jak siemasz - porównywaliśmy VQ do VQ i jest różnica.

Mimo że mechanik mówi że to wtryski - wg mnie to nie LPG żeby tak terkotały.

 

Optymistycznie zakładam że wymian oleum załatwi sprawę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...