Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szpera


Gość Paweł_wawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł_wawa

Też nie podejżewałem tego, chociaż zawsze dziwiła mnie rewelacyjna jak na przednionapędowiec przyczepność przy ruszaniu, a rusza naprawdę dobrze, lepiej niż równolatka Camry, czy też dużo młodsze omegi 3,0 V6. Sprawa się ujawniła przy doważaniu kół na samochodzie, żeby rozkręcić do dużej prędkości przednie koło trzeba było zdejmować przeciwne, żeby choć trochę zmniejszyć opory dynamiczne ale te statyczne i tak pozostawały bez zmian, kręciły się poprostu wałki w skrzyni i było ciężko. Fachowiec od kół nie był bardzo zdziwony, a ja jak najbardziej, wogóle nie słyszałem wcześniej, żeby w "cywilnym" przednionapędowcu instalowano szperę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalista w tym temacie ale szpera ma pewne wlasciwosci np 30-70%. I ja to rozumiem tak, ze jedno kolo zawsze bedzie mialo przynajmniej 30%mocy wiec teoretycznie niemozliwe jest przekrecic kolem tak zeby drugie tez sie nie krecilo. A szpera w seryjnych autach jak najbardziej jest montowana np sentra se-r ma taka w standardzie.

Ps masz manuala cy automata?

Edytowane przez dylson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porownuj infinity do nissana bo to inna bajka. A co do samej szpery to spytam tak czy mozna wogole przekrecic kolo ktore jest w gorze gdy drugie jest na ziemi? Jesli mamy dwa rodzaje skrzyn biegow w maximie (ze szpera i bez niej) to powinny byc tez dwa inne numery na tych skrzyniach. Nie wiem w ktorym miejscu jest numer na skrzyni ale jesli gdzies u gory to spisze swoj i tu wstawie.

Edytowane przez dylson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak w mojej J30 z manualną skrzynią kiedyś próbowałem sie zabawić w sprawdzenie maksymalnej predkości przy zdjetym przednim jednym kole. Moim ogromnym zdziwieniem było że Autko chciało mi odjechać i nie dało się rozpedzić jednego koła( dodam ze w fiacie uno udawało mi się to bez żadnego problemu). Wtedy myślałem że mam uszkodzoną skrzynie biegów ale teraz myślę że to faktycznie mogła być jakaś szpera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Wiem co mówię, doważałem u tego gościa koła w kilku jeśli nie w kilkunastu autach i nigdy nie było takiego efektu, żeby trzeba było nie tylko podnosić ale i zdejmować koło po przeciwnej stronie. Ale jak czytam, sprawa się raczej uwiarygadnia, jak będę na wymianie oleju w skrzyni(automat) to odczytam oznaczenie.

Jeszcze w kwestii lusterka, czy gdzieś w Wawie można kupić sam wkład(szkło)?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mówię, doważałem u tego gościa koła w kilku jeśli nie w kilkunastu autach i nigdy nie było takiego efektu, żeby trzeba było nie tylko podnosić ale i zdejmować koło po przeciwnej stronie. Ale jak czytam, sprawa się raczej uwiarygadnia, jak będę na wymianie oleju w skrzyni(automat) to odczytam oznaczenie.

Jeszcze w kwestii lusterka, czy gdzieś w Wawie można kupić sam wkład(szkło)?

pzdr

 

W ASO koszt jak dobrze pamiętam 450 zł za sam wkład.

Taniej, bo w okolicy 20 zł - 30 zł dorobisz u szklarza na miejscu i w 10 minut.

Zgogluj lusterka samochodowe w warszawie i na pewno coś znajdziesz.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym temacie zaczalem na to zwracac uwage i faktycznie on tak ma ze ciezko jest stracic przyczepnosc, ostatnio jechalem po pasie na ktorym byla zatoczka autobusowa (takie plyty a nie asfalt) i padalo, jechalem wolno i musialem sie wcisnac na lewy pas, pedal w podloge, redukcja, wysokie obroty a on na tym deszczu poprostu poszedl bez zadnego mielenia i to na oponach 195.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie jesli w automatch by byla szpera to tym bardziej powinna byc w manualu gdzie duzo latwiej jest stracic trakcje. Poza tym maxima to tez nie wiadomo jako potwor zeby tracila trakcje przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu. Jest to wolnossace v6 gdzie moc jest rozwijana bardzo plynnie i latwo ja wyczuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie jesli w automatch by byla szpera to tym bardziej powinna byc w manualu gdzie duzo latwiej jest stracic trakcje. Poza tym maxima to tez nie wiadomo jako potwor zeby tracila trakcje przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu. Jest to wolnossace v6 gdzie moc jest rozwijana bardzo plynnie i latwo ja wyczuc.

Tak ale praktycznie zawsze zrywa przyczepność dwoma kołami.

Poza tym rozmawiałem ze znajomym mchanikiem i powiedział mi że bardzo często w mocnych przednionapedówkach stosowany jest układ roznicowy o zwiekszonym tarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...