Gość Paweł_wawa Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Czy w Waszych Maximach też jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 A skad wiesz ze masz szpere? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 W Maximie nie było chyba szpery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Też nie podejżewałem tego, chociaż zawsze dziwiła mnie rewelacyjna jak na przednionapędowiec przyczepność przy ruszaniu, a rusza naprawdę dobrze, lepiej niż równolatka Camry, czy też dużo młodsze omegi 3,0 V6. Sprawa się ujawniła przy doważaniu kół na samochodzie, żeby rozkręcić do dużej prędkości przednie koło trzeba było zdejmować przeciwne, żeby choć trochę zmniejszyć opory dynamiczne ale te statyczne i tak pozostawały bez zmian, kręciły się poprostu wałki w skrzyni i było ciężko. Fachowiec od kół nie był bardzo zdziwony, a ja jak najbardziej, wogóle nie słyszałem wcześniej, żeby w "cywilnym" przednionapędowcu instalowano szperę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 (edytowane) Nie jestem specjalista w tym temacie ale szpera ma pewne wlasciwosci np 30-70%. I ja to rozumiem tak, ze jedno kolo zawsze bedzie mialo przynajmniej 30%mocy wiec teoretycznie niemozliwe jest przekrecic kolem tak zeby drugie tez sie nie krecilo. A szpera w seryjnych autach jak najbardziej jest montowana np sentra se-r ma taka w standardzie. Ps masz manuala cy automata? Edytowane 16 Listopada 2009 przez dylson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 OK widze ze kolega ma QX czyli Infiniti i30 w US a te mialy szpere montowana w 50% modeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) Nie porownuj infinity do nissana bo to inna bajka. A co do samej szpery to spytam tak czy mozna wogole przekrecic kolo ktore jest w gorze gdy drugie jest na ziemi? Jesli mamy dwa rodzaje skrzyn biegow w maximie (ze szpera i bez niej) to powinny byc tez dwa inne numery na tych skrzyniach. Nie wiem w ktorym miejscu jest numer na skrzyni ale jesli gdzies u gory to spisze swoj i tu wstawie. Edytowane 17 Listopada 2009 przez dylson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michalllo Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Powiem tak w mojej J30 z manualną skrzynią kiedyś próbowałem sie zabawić w sprawdzenie maksymalnej predkości przy zdjetym przednim jednym kole. Moim ogromnym zdziwieniem było że Autko chciało mi odjechać i nie dało się rozpedzić jednego koła( dodam ze w fiacie uno udawało mi się to bez żadnego problemu). Wtedy myślałem że mam uszkodzoną skrzynie biegów ale teraz myślę że to faktycznie mogła być jakaś szpera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Wiem co mówię, doważałem u tego gościa koła w kilku jeśli nie w kilkunastu autach i nigdy nie było takiego efektu, żeby trzeba było nie tylko podnosić ale i zdejmować koło po przeciwnej stronie. Ale jak czytam, sprawa się raczej uwiarygadnia, jak będę na wymianie oleju w skrzyni(automat) to odczytam oznaczenie. Jeszcze w kwestii lusterka, czy gdzieś w Wawie można kupić sam wkład(szkło)? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Wiem co mówię, doważałem u tego gościa koła w kilku jeśli nie w kilkunastu autach i nigdy nie było takiego efektu, żeby trzeba było nie tylko podnosić ale i zdejmować koło po przeciwnej stronie. Ale jak czytam, sprawa się raczej uwiarygadnia, jak będę na wymianie oleju w skrzyni(automat) to odczytam oznaczenie. Jeszcze w kwestii lusterka, czy gdzieś w Wawie można kupić sam wkład(szkło)? pzdr W ASO koszt jak dobrze pamiętam 450 zł za sam wkład. Taniej, bo w okolicy 20 zł - 30 zł dorobisz u szklarza na miejscu i w 10 minut. Zgogluj lusterka samochodowe w warszawie i na pewno coś znajdziesz. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 To ze sie kręciły wałki w skrzyni to nic dziwnego jak to automat. Czegos nie rozumiem, to mozna dowazac kola w automacie? Przeciez to tak jakby rozpedzic do duzej predkosci samochod na N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Pewnie, że można, oby nie przez godzinę ;-). Zawsze mam doważone koła a jeżdżę głównie automatami i niestety głównie przednionapędowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Po tym temacie zaczalem na to zwracac uwage i faktycznie on tak ma ze ciezko jest stracic przyczepnosc, ostatnio jechalem po pasie na ktorym byla zatoczka autobusowa (takie plyty a nie asfalt) i padalo, jechalem wolno i musialem sie wcisnac na lewy pas, pedal w podloge, redukcja, wysokie obroty a on na tym deszczu poprostu poszedl bez zadnego mielenia i to na oponach 195. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiulek Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 mam to samo i mnie to ciekawiło . np.redukcja na dwójke i cieżko mi jest tracić przyczepnośc a rwie do przodu jak głupi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Sluchajcie jesli w automatch by byla szpera to tym bardziej powinna byc w manualu gdzie duzo latwiej jest stracic trakcje. Poza tym maxima to tez nie wiadomo jako potwor zeby tracila trakcje przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu. Jest to wolnossace v6 gdzie moc jest rozwijana bardzo plynnie i latwo ja wyczuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michalllo Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Sluchajcie jesli w automatch by byla szpera to tym bardziej powinna byc w manualu gdzie duzo latwiej jest stracic trakcje. Poza tym maxima to tez nie wiadomo jako potwor zeby tracila trakcje przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu. Jest to wolnossace v6 gdzie moc jest rozwijana bardzo plynnie i latwo ja wyczuc. Tak ale praktycznie zawsze zrywa przyczepność dwoma kołami. Poza tym rozmawiałem ze znajomym mchanikiem i powiedział mi że bardzo często w mocnych przednionapedówkach stosowany jest układ roznicowy o zwiekszonym tarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.