Gość kojak85 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 W CD20 nie ma check engine i nie ma złącza OBD. A co do zaworu to chyba masz rację Amdek A u Ciebie miska wygląda na naprawianą. A silnik na pewno CD20E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Pisząc że był myty sugerowałem się że pompę i wtryski masz pozbawione osadu. Miska wygląda rzeczywiście na kombinowaną - u mnie jest tam gładko jak na pupce, ale końcówka kolektora wydechowego wygląda bardzo ładnie i masz oryginalne plastiki pod silnikiem więc raczej nikt nie zarył miską, nie wiem co mogło wymusić taką naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amdek Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 W CD20 nie ma check engine i nie ma złącza OBD. A co do zaworu to chyba masz rację Amdek A u Ciebie miska wygląda na naprawianą. A silnik na pewno CD20E. Aha, czyli sądząc po zdjęciach będzie musiała być robiona ponownie Zaczyna mnie to wkurzać miałem starego golfa z 93 roku to nic się nie działo z nim, mam teraz Nissana (niby super hiper) i cały czas się o czymś nowym do zrobienia dowiaduję. Wcześniej był źle zrobiony rozrząd, stuka w zawieszeniu, skrzypiało w lewym przednim kole (teraz przestało ale może przez to że się coś rozleciało), a teraz miska olejowa. W Golfie przez 4 lata nie robiłem nic spokój i cisza a tu mam go pół roku i cały czas coś wyłazi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Rudy ja silnika nie myłem nigdy i też mam wtryski bez osadu amdek zazdroszę Ci tej plastikowej osłony na pasek od klimy - u mnie niestety przy wymianie pasków musiała odejść w zapomnienie z uwagi na zapieczone wkręty - mechanik żeby sie do nich dostać i porozwiercac musiał osłone połamac w drobiazgi byłem przy tym i wiem że innej opcji nie było... Edytowane 19 Listopada 2009 przez Mlody666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 amdek Nie łam się. Miska jak jest szczelna i oleju nie ubywa to bym się nie martwił i olał. Jak postawisz na asfalcie albo kostce to zostawiasz po sobie ślad? Jeśli nie i olej jest ok to daj sobie spokój. Ja też miałem VW i też mile wspominam. Do Almerki też sporo dołożyłem już, ale chodzi jak zegarek - taki głośniejszy zegarek Jak autem się jeździ no to co jakiś czas coś się dzieje, niestety. Zawieszenie to normalna rzecz, że od czasu trzeba je zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Aha, czyli sądząc po zdjęciach będzie musiała być robiona ponownie Zaczyna mnie to wkurzać miałem starego golfa z 93 roku to nic się nie działo z nim, mam teraz Nissana (niby super hiper) i cały czas się o czymś nowym do zrobienia dowiaduję. Wcześniej był źle zrobiony rozrząd, stuka w zawieszeniu, skrzypiało w lewym przednim kole (teraz przestało ale może przez to że się coś rozleciało), a teraz miska olejowa. W Golfie przez 4 lata nie robiłem nic spokój i cisza a tu mam go pół roku i cały czas coś wyłazi. Ale zauważ ze wszystko co opisujesz wynika z zaniedbań poprzedniego właściciela:P Niestety częsty objaw w N15 spowodowany moim zdaniem tym że auta są bezawaryjne więc nie trzeba ich regularnie wg. co niektórych serwisować no i tym że sporo straciły na wartości w porównaniu np z Hondą Civic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amdek Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 kojak85 Jak stoi w garażu albo na parkingu to nie zauważyłem żeby zostawała pod nim jakaś kałuża. W sobotę będę u mechanika to zobaczymy co stwierdzi. Jak się dowiem czegoś więcej to napiszę. To już druga rzecz którą trzeba będzie poprawiać po belgijskich mechaniorach (pierwsza to przestawiony zapłon na rozrządzie). Mlody666 Dokładnie tak jak piszesz, ktoś to zaniedbał a teraz ja zbieram tego żniwo. Właśnie opinią o bezawaryjności kierowałem się wybierając kolejny samochód i padło na Nissana Codziennie dojeżdżam do pray samochdoem i muszę mieć zawsze sprawne auto. Poza tym nie jestem mechanikiem i się na tym nie znam więc chciałem samochód do którego się leje paliwo, zmienia oleje, filtry itd. i jeździ. Co masz na myśli pisząc że Almera straciła do Civica? Właśnie się zastanawiałem czym to jest spowodowane że Nissan jest tak tani w porównaniu do Hondy czy Toyoty, mając właśnie opinię bezawaryjności. Off-topic Mam nadzieję że wreszcie niespodzianki się skończą i dołączę do grona zadowolonych użytkowników Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) A jakie miałeś objawy przestawionego zapłonu? Ja mam 2 blachy ocynkowane zamiast plastików i jakieś szczątki oryginalnych po bokach. Przykręcone śrubami z podkładkami. Nie hałasuje. Edytowane 19 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amdek Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 A jakie miałeś objawy przestawionego zapłonu? Ja mam 2 blachy ocynkowane zamiast plastików i jakieś szczątki oryginalnych po bokach. Przykręcone śrubami z podkładkami. Nie hałasuje. Miałem problemy z paleniem. Jak był zimny to palił z pierwszego natomiast jak się nagrzał bo był problem żeby go odpalić. Miałem metodę że przekręcałem zapłon i liczyłem do 15 i potem przekręcałem rozrusznik i czasem działało ale generalnie bałem się go gasić jak się zagrzał, bo nie można było odpalić. Ponadto strasznie głośno chodził i nie miał mocy. Dwóch mechaników nie wiedziało gdzie szukać a trzeci jak przyjechałem do niego powiedział że na 90% za wczesny zapłon. Przestawił mi pasek o 1 ząbek na pompie i ból ustąpił. Samochód zaczął palić jak głupi, ledwo rozrusznik zakręcił i już silnik pracował. Po tym zabiegu silnik zaczął pracować jeszcze głośniej. Mechanik podłączył komputer i wyskoczył błąd przestawionego zapłonu, było bodajże -9. Okazało się że w Belgii ktoś zmieniając rozrząd przestawił zapłon. Poprawili mi to, ustawili tak jak powinno być i od tej pory pali bez problemu, chodzi zdecydowanie ciszej, ma sporo więcej mocy. Wcześniej też miałem coś takiego że jak ruszałem to wciskając gaz samochód nie ruszał tak jakby nie reagował na gaz lub reagował strasznie ociężale, po ustawieniu zapłonu wszystko działa ok - wciskam gaz i rusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Miałem na myśli że N15 ma większy spadek wartości niz np. Civic. A to moim zdaniem dlatego że: 1. Stylistyka auta jest mało ciekawa - dzięki temu ponad czasowa ale i tak mało ciekawa. 2. Almerki sa znacznie mniej popularne niż Toyota czy Honda, zwłaszcza wsród domorosłych tunerów żeźbiarzy 3. Nissan po zwąchaniu się z renalut sporo stracił swojej wcześniejszej bezawaryjnej renomy co przełozyło się na ceny wszystkich modeli. A to że można naprawdę tanio kupic N15 często właściciele dochodza do wniosku że nie ma sensu do niej dokładac. Koniec oftopu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Mój chodzi cicho, ale po krótkim postoju zapłon następuje czasem po 2-3 sekundach kręcenia, przy czym leci biały dym- niespalone paliwo. Będę musiał się udać na regulację kąta wtrysku do porządnego warsztatu w Warszawie. Poleci mi ktoś jakiś warsztat do kąta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amdek Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Mlody666 No właśnie nie rozumiem po co im ten mariaż z Renault? Słyszałem że teraz Renault robi Nissany na Europę a Nissan na pozostałe rynki, co widać po niektórych modelach że to identyczny samochód, i wszędzie jest logo Reanult/Citroen. Generalnie nie rozumiem co te koncerny widzą w Renault, gdzieś czytałem że do najnowszych modeli BMW silniki też dostarcza właśnei francuski koncern. Rudy89 Ja się an tym nie znam, ale z tego co mi mówił ten mechanik co mi naprawił "moje palenie" to jeśłi jest biały dym to ma za szybki zapłon a jak jest czarny dym to jest za późny (albo odwrotnie ). Więc może to nie wtryski, bo to mi wygląda podobnie do tego co ja miałem. Sobota 21-11-2009 Byłem dziś u mechanika i stwierdził że miska olejowa jest zardzewiała i zaczyna puszczać i trzeba się zacząć rozglądać za nową na wymianę. Najpierw myślał że może symeryng puszcza od koła rozrządu, ale wszyściutko jest suche (i u góry silnika i z dołu) oprócz tego co było widoczne na zdjęciach. Stwierdził że japończyki tak mają bo mają bardzo suche silniki i miska olejowa rdzewieje, nie tak jak w innych markach gdzie zalana jest olejem i innymi syfami co ją automatycznie konserwuje. Mówił że jego zięć ma tak samo w Mazdzie 323. Nie jestem odosobnionym przypadkiem, bo w necie się na coś takiego natknąłem: http://grono.net/nissan-almera-n15n16/topic/1267239/sl/almera-dci/ wpis na samym dole - Pablo. Wywnioskować z tego można że te spawy które i u mnie widać, to jednak chyba fabryczne są. Teraz mam problem z kupnem miski olejowej, bo jak dzwoniłem do kliku sklepów to generalnie z miskami jest kiepsko, można dostać ewentualnie do benzyny ale do diesla lipa. Ma ktoś z Was może namiary na jakąś firmę albo gościa na allegro od którego można kupić miskę olejową?? A może ktoś z Was ma albo wie kto może mieć niepotrzebną a pasującą do mojego silnika? Edytowane 21 Listopada 2009 przez amdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Ja bym zrobił http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=nissan+2.0+cz%C4%99%C5%9Bci dzwonił po gościach + nowa uszczelka z ASO - pewnie powyżej stówki, w niemcach są po 20-40 zetka:D I nową bym jeszcze zabezpieczył barankiem tak gdzie fabryczne zabezpieczenie będzie osłabione. Taka rzecz to nie jest poważna operacja- uwierz mi. Mój brat miał wymienianą uszczelkę miski przy okazji wymiany oleju i to jest ta sama robota. Przy okazji pozbędziesz się syfu z miski - pewnie wejdzie więcej oleju. Słyszałem, że z tymi miskami jest przypał. Jeśli chodzi o sprzedaż wysyłkową polecam firmę Zerd ze Starych Babic p. Warszawą - ceny przyzwoite, jakość bardzo dobra. Edytowane 21 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amdek Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 (edytowane) Wielkie dzięki za obszerny i szczegółowy opis. Znalazłem na allegro zarówno shella jaki castrola w podobnej cenie ok. 100zł za 5l. Teraz pozostanie tylko wybrać. Co do miski to pojadę jeszcze do jednego mechanika, bo gadałem z jednym gościem i mówił że może podczas wymiany rozrządu (miałem wymieniane kółko od wału) to może trochę oleju pociekło i spłynęło na miskę i teraz straszy wyglądem, a że olej nie odparowuje to wygląda jak wygląda. Pod samochodem cały czas jak odjeżdżam to suchutko, więc zobaczę co mi powie jeszcze jeden mechanik i wtedy zdecyduję. Dzięki wszystkim za wszelkie porady i wskazówki. Jak dowiem się czegoś więcej i dokonam wyboru co do oleju to dam znać. UPDATE 4-12-2009 Witam ponownie, Wychodzi na to że jednak miska jest do wymiany. Obdzwoniłem kilkunastu handlarzy i sklepów z częściami i nigdzie takich misek nie ma. DO benzyny tak to diesla nie. Dziwna sprawa że nikt nie produkuje, zważywszy na to że wszędzie słyszałem że jak się tylko taka miska u kogoś pojawia to znika jak świeża bułka. Jeden z kolesi sprzedawał silnik (bez miski) bo miska poszła od razu, inny znów powiedział że jakby miał miskę to już dawno by była do sprzedaży. Miski w tych samochodach niestety rdzewieją i ciekną. Zadzwoniłem do serwisu Nissana w Lublinie i tu niespodzianka, miska olejowa do mojego 10-letniego autka kosztuje ... 3013 PLN. Zastanawiam się ile takich misek sprzedali, bo ktoś musiałby być idiotą żeby tyle kasy na nią wydać. Namierzyłem jedneog kolesia który czasem miewa te mi ski i kazał mi w poniedziałek się dowiadywać, zobaczymy co wyjdzie. Co do oleju to mechanik który mi go będize zmieniał stwierdził że on proponuje Mobila i pewnie takim go zaleję. Ale najpierw sprawa miski żeby nie robić tej samej roboty 2 razy. Edytowane 4 Grudnia 2009 przez amdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 83tomek83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja jestem świeżo po wymianie rozrządu i jak wstawiłem do mechanika i podniósł auto na podnośniku to zauwazyłem, że mam to samo z miską - jest zapocona olejem i wygląda jakby była spawana. Ale sprawdzałem na chodniku i olej nie kapie, ani nie ubywa go z silnika. Co do oleju to zalałem Valvoline Max Life Diesel 10W40 i chyba warto, silnik nieco ciszej pracuje i wydaje mi się że jest trochę bardziej żwawy (ale może tylko sobie wkręcam ). Filtry założyłem denckermann'a (paliwowy na razie bez zarzutu, a na olejowym kontrolka trochę długo świeci - jakieś 4-5 sekund) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.