Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony


Gość chako
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam okazje kupic kola 265/50 r 20 z infinity. Czy nie beda obcierac przy pelnym skrecie ??

Witam kolejne moje pytanie odnosnie opon, mianowiecie czy mozna zalozyc do naszego murano 2 continental i 2 michellin ?? O takiej samej srednicy wymiatach itp?? CY musZa byc takie.same??

Edytowane przez Kfar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tu mam dylema, dzwonilem chyba po 5 stacjach diagnostycznych i jedni mowia ze maja byc 4 takie same a drudzy wystarcY takie same na jednej osi.sam nie wiem co zrobic mam okazje kupic fajne felgi z oponami ale sa rozne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam.Czeka mnie zakup letnich gum.Czytam ,czytam i mam dylemat?Jaka rozmiarówka będzie git?Zimówki mam 225/65/18.A jakie kapcie na lato?Nie ukrywam też,że zależy mi na cenie bo jeszcze czeka mnie zakup 17 do drugiej fury,ale nie chcę też chińszczyzny. NOKIAN i HANKOOK i FALKEN są w znośniej cenie.A więc:

235/60 , 255/60 czy 255/55? Zbaraniałem.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

255/55/18,, 109 index nosności,q index prędkości 300km/h UNIROYAL (grupa Continental).

Bardzo dobra na mokrym (chyba grupa A).

Cena 1700,- (4szt).

Chyba nieźle co?

 

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyc 2 conti i 2 michaliny aby rozmiarówka była taka sama.

piszesz bzdury! RTFM ; )

 

jesli dobrze pamietam to do aut z napedem 4x4 powinny byc stosowane 4 identyczne opony w podobnym stanie technicznym

ma to zwiazek z  prawidlowa praca elektroniki sterujacej rozdzialem momentu obrotowego na osie

 

BTW z powodu koniecznosci 'przekladek' kol dla zapewnienia rownomiernego zuzywania sie bieznikow opon, nie warto kupowac opon kierunkowych gdyz wtedy trzeba przekladac opony na felgach a nie tylko kola na osiach

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach borge.Ty to mnie chyba prześladujesz.Pytałem o opony letnie a ty jak zwykle.A dlaczego 2 opon michelin o rozmiarze 225 45 18 nie można założyc na przód a dwu opon 225 45 18 conti na tył.ja tego nie wymyśliłem,tylko zasięgnąłem opini u fachowców i taką przekazałem koledze.a czy można dwie nówki na przód a dwie łyse na tył?Nie wyskakuj z RTFM? ;)Bez kłótni proszę.Pozdrawiam.

 

p.s.A może coś doradzisz w sprawie mojego pytania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie pytania tylko odpowiedzi przez Ciebie udzielonej komus innemu a z tym 'przesladowaniem' nie pochlebiaj sobie ; )

zaczne wlasnie od RTFM, czytales? pewnie nie, szkoda

 

MODELE Z NAPĘDEM NA CZTERY KOŁA (4WD) OSTROŻNIE
•Na wszystkich czterech (4) kołach zakładaj opony tej samej wielkości, marki, budowy (diagonalne, diagonalne-opasane, radialne) i wzoru bieżnika. W przeciwnym wypadku może dojśćdo sytuacji, w której opony na kołach tylnej i przedniej osi będąmiały różny obwód, co spowoduje nadmierneścieranie i może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów, skrzynki rozdzielczej lub trybów mechanizmu różnicowego.

zastanawiales sie kiedys dlaczego Nissan zaleca rotacje opon w pojazdach z napedem 2WD co 10 000 km a w pojazdach 4WD co 5 000 km? wlasnie dlatego ze w 4WD nawet roznica w glebokosci bieznika moze spowodowac wadliwe dzialanie a w konsekwencji usterke ukladow rozdzialu momentu obrotowego, dlatego takie znaczenie ma rownomierne zuzycie opon
w 4WD zewnetrzna srednica kola to nie jedyny parametr ktory bierze udzial w skomplikowanym systemie ukladu napedowego

o ile w naszych Nissanach negatywne zjawisko bedzie wystepowalo tylko w chwili wlaczenia napedu 4WD tak w autach z permanentnym rozdzialem momentu obrotowego na osie (np. Subaru Forester) problem jest jeszcze bardziej wyrazny i tym latwiej o uszkodzenie systemu przeniesienia napedu
oczywiscie mozna zalozyc nowe opony roznych producentow (inna rzezba bieznika - przyczepnosc, opory, zuzycie) tak jak mozna zastosowac czesci zamienne lepszego czy gorszego producenta (wiadomo cena) tylko czy warto

nie ma tu znaczenia rodzaj opon: zimowy czy letni, zasady obowiazuja dla kazdego z nich

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam instrukcję i czytam tylko to co mnie interesuje.Ale instrukcja swoje-życie swoje.Swoje auta użytkowałem bez instrukcji-i tu Ciebie zaskoczę -jeżdziły. Uwierzysz?Fakt-auto 4x4 mam po raz pierwszy.Dużo pytam-wszystkiego nie wiem.Pytam u ludzi,którzy mają pojęcie o autach 4x4-użytkują,posiadają,serwisują,itp.Wolę ich zdanie.

 

Więc rozmiarówka była ''zasięgnięta na gruncie'' a nie wyssana z palca.

 

Czytaj ze zrozumieniem .A moje pytanie było jaka najlepsza rozmiarówka letnia do murano-chyba,że polecasz instrukcję.

 

A ty robisz jak każe instrukcja?Pozdrawiam i miłej niedzielki życzę.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mozna zalozyc do naszego murano 2 continental i 2 michellin ?? O takiej samej srednicy wymiatach itp?? CY musZa byc takie.same??

 

Możesz założyc 2 conti i 2 michaliny aby rozmiarówka była taka sama.

powtorze raz jeszcze bo albo nie rozumiesz albo udajesz ze nie rozumiesz:

nie odbioslem sie do Twojego pytania, tylko do Twojej odpowiedzi jaka udzieliles Kfar'owi, jak w cytatach powyzej

 

Kolego mam instrukcję i czytam tylko to co mnie interesuje.

...

Więc rozmiarówka była ''zasięgnięta na gruncie'' a nie wyssana z palca.

 

Czytaj ze zrozumieniem .A moje pytanie było jaka najlepsza rozmiarówka letnia do murano-chyba,że polecasz instrukcję.

 

A ty robisz jak każe instrukcja?Pozdrawiam i miłej niedzielki życzę.

ja czytam wszystko, nie mam z tym problemow : )

mnie nie przeszkadza kogo pytasz i jak te rady stosujesz eksploatujac swoj samochod ale jesli udzielasz sie na publicznym forum, moglbys dolozyc starannosci a nie wprowadzac w blad, ewentualnie wytlumaczyc czym moze skutkowac stosowanie 'patenow zasiegnietych na gruncie'

 

'czytanie ze zrozumienem'... daruj sobie te triuzmy dzieci neostrady, stac Cie na wiecej

 

odpowiadajac na ostatnie Twoje pytanie: tak, stosuje sie do instrukcji

 

rowniez zycze milej niedzieli & pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest w poscie nr.33(powiedz dla mnie gdzie znajdę to w instrukcji).Więc nie wiem co ty ciągle z jakąś odpowiedzią?Skoro mój jeżdzi to innych też.Nikogo nie wprowadzam w błąd.Tak jak instrukcja-dla wszystkich identyczna.A nie wszystko jest w instrukcji.

 

A kfar pytał o opony miesiąc temu,ja pytam teraz-bo idzie wiosna.Może udzielisz dla mnie dobrej rady czy szukac w instrukcji?

 

Kolega wkar przeczytał i zasugerował 255/55 w dobrej cenie.Hmmm....A może chce mnie wprowadzic w błąd?Jak myślisz?

 

Odpoczywaj i się nie spinaj.Pozdrawiam.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zbaraniałem.

nawet nie wiesz jak mi jest przykro ; )

 

czemu uwazasz ze sie spinam? mnie Twoje posty bawia, zamiast przyznac ze udzieliles Kfar'owi zlej rady, niepoptrzebnie komplikujesz

sprobuje ostatni raz wyjasnic ze odnioslem sie do twojego postu #29 a nie do #33 a fakt zadania przez kfar'a pytania miesiac temu nie ma zadnego znaczenia, ktos moze w przyszlosci przeczytac Twoja wypowiedz i narobic sobie klopotu

 

jesli dalej nie rozumiesz sensu naszego dialogu to bardzo mi przykro ale prosciej nie jestem w stanie tego przedstawic

 

skoro nalegasz to odpowiadam na post #33: tak, instrukcja zaleca stosowanie okreslonych rozmiarow opon co jest skorelowane z wielkoscia felgi (przynajmniej tak jest w przypadku X-Traila II) i nie ma wielkiego pola manewru

stosujac sie do instrukcji i montujac opony zalecane przez producenta mam gwarancje ze elektroniczne systemy trakcji nie beda przeklamywac, nie wspominajac o obcieraniu opony o nadkola

w Twojej instrukcji obslugi ktos wyrwal kartki z rozdzialem 'Informacje techniczne'?

jesli masz problem czy 235, 255, 60 czy 55 wystarczy poczytac co to jest szerokosc opony czy wysokosc jej profilu i jaki to ma wplyw na trakcje a Twoje dylematy wydadza sie blahe

 

jesli  oczekiwales prostszej odpowiedzi typu: ' Kup Nokian 255/60, tez mam takie, sa zaje****e', to przykro mi ze Cie rozczarowalem

 

 

pozdrawiam rozluzniony ; )

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech borge....ty chodząca encyklopedio.Jak ty wszystko potrafisz i wiesz.Teraz jak czegoś nie będę wiedział to od razu do Ciebie walę jak w dym.Mogę?Poszukaj moich postów bez odpowiedzi i tam może zabłyśniesz w max.2 zdaniach.Ktoś kto ma MURANO i śmiga może coś doradzic,podpowiedziec.Kolega wkar ładnie się zachował.krótko,zwiężle i na temat.Nie rozpisuje się jak co nie którzy,co w domu nie mogą się wygadac.

 Nie udzieliłem dla kwara błędnej odpowiedzi,tylko przekazałem to co się dowiedziałem.I nie chodzi o zrozumienie dialogu,tylko nie pisz tu książki.A ja mam murano a nie x-triala.

 

W instrukcji mam 225/65.Niektórzy jeżdża na innej rozmiarówce.Dlaczego-nie czytali instrukcji?225/65 lato zalatuje chińszczyzną a ja pisałem,że mnie to nie interesuje.Cieszy mnie bardzo,że się rozlużniłeś.To na pewno,że się komuś wygadałeś.Pozdrawiam i bez odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po co tyle słów..... Od czego macie ręce :)

 

Kolego Robercie, ja śmigam na Barumach 255/55/18.

Mam je cztery lata i szkoda je wywalić, bo mają się nadal świetnie (mały przebieg) i mocno nie

stwardniały.

 

Inaczej jutro kupiłbym te opony (uni), które znalazłem na allegro.

Proponuję szybko się orientować, bo cena naprawdę fajna.

 

U "gumiarzy" proponowali mi różne "najlepsze na świecie" opony, ale najniższa cena to ok. 750-1200,-/szt.

 

 

U mnie w service manual 2007, fabryczne zalecenia rozmiaru to 235/65/18.

Muranki (nowsze) jeżdzą też na felgach 20"

 

Pozdrawiam serdecznie. wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie będę ukrywał, że nowy jestem i może trochę musztarda po obiedzie :whistle:  ale chciałem swoje 3-grosze dodać. No właśnie trafiło mi się kupić takie murano Z51 (wcale nie nowe bo z 2008) na kołach 235/55 R20. No i mam trochę kłopot. Prezentuje się całkiem całkiem (oczywiście rzecz gustu - ale mnie nawet to pasuje, nawet kolorystycznie) natomiast co do jazdy - no byłoby fajnie, gdyby w Pl był trochę inny asfalt. Niestety w większości wypadków te moje oponki nie bardzo pasują do polskich kolein w asfalcie. Może gdyby były standardowe to jakoś prędzej by się wpasowały. Autko przyjechało z Włoch na oponkach M+S ale w naszych warunkach klimatycznych, jak popada śnieg - czasami jest wesoło.

 

No więc szukam zimówek. Z tego co pisał Wspinaker (hmm, kilka lat temu pisał!) to mogłyby być 255/50/R20 i pewnie takie założę. pozdr


No i zdecydowałem się. Od 2 dni jeżdżę na Nokian 235/55R20 105H, WR SUV 3. Wprawdzie śniegu jak na lekarstwo ale przynajmniej wiem, że na suchym nie są zbyt głośne. W zasadzie to jeśli chodzi o głośność to na razie nie widzę różnicy między tymi a letnimi Michelin Latitude Tour.

Michelin LATITUDE TOUR HP
Edytowane przez lotsy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę cały rok na uniwersalnych 235/55/R20 i jestem zadowolony. Nowej generacji uniwersalne są lepsze często niż starsze lub tanie zimówki. Co do kolein to nie wiem, od paru lat taką nie spotkalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...