Guest janusz-pawlak Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Tabelka w instrukcji obsługi jest bardzo oszczędna w informacje. Proszę o przemyślenia i doświadczenia z ekspoatacji QQ z napędem 4WD 1. Kiedy włączać AUTO i kiedy wyłączać, czy na prawdę pomaga ? 2. Jak się ma tryb AUTO do systemu ESP, jak współpracują ? 3. Jakie jest rzeczywiste zwiększenie zużycia paliwa w AUTO ? 4. Jazda z włączonym AUTO po suchych i twardych nawierzchniach czymś grozi ? jp Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferrit Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 1. Kiedy włączać AUTO i kiedy wyłączać, czy na prawdę pomaga ? 2. Jak się ma tryb AUTO do systemu ESP, jak współpracują ? 3. Jakie jest rzeczywiste zwiększenie zużycia paliwa w AUTO ? 4. Jazda z włączonym AUTO po suchych i twardych nawierzchniach czymś grozi ? Ad.1. Włączać wtedy gdy: śnieg, lód, błoto, piasek, ruszanie pod górę na piachu lub kamykach (sprawdź). Ad.2. Nie wiem, ale na pewno ESP czuwa w każdym trybie, bo czuwa niezależnie nad każdym kołem. Ad.3. Trochę więcej zużywa, ale jest bezpieczniej. Ad.4. Tryb auto działa na sprzęgle między osiowym, więc można jeździć na każdej nawierzchni. Lock usztywnia sprzegło między osiowe i używaj tylko na śniegu, lodzie, błoto, piasek itp. Nie na asfalcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janusz-pawlak Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 dzięki za informacje. Chodziło mi jednak o refleksje eksploatacyjne od użytkowników którzy tryb ten często stosują w QQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLC Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Co to dużo mówić 4WD w QQ to jest rewelacja. Ruszanie z pod świateł na pełnym gazie - zero piszczenia - działa jak ASR. W ostrych zakrętach bez problemu można wchodzić z dużą prędkością - auto trzyma się jak przyklejone, do tego stopnia, że często czuć jak się narządy wewnętrze przesuwają (tutaj nie przesadzam). Na śniegu, piachu i innych nierównościach ruszanie jest bezproblemowe. A z zapiętym Lockiem 4WD to już nawet na duże wzniesienie podjedziemy. Fajnie przy tym pomaga krótki ale silny pierwszy bieg w 2.0l dci. Z tego co widzę to u mnie między 2WD, a 4WD samochód pali więcej do max 0,5l (jak są ciężkie warunki). Co do ESP to w trybie 2WD działa tylko na koła przednie, natomiast w 4WD każde koło z 4 z osobna jest sterowane przez ESP. U siebie sprawdzałem wejście w bardzo ostry zakręt z dużą prędkością na trybie 2WD i było kiepskogdyż w pewnym momencie tylne koła dostały uślizgu i tył lekko poleciał w stronę pobocza, chciaż ESP się włączył i skorygował drogę. Natomiast w trybie 4WD poszło jak po maśle, jakbym jechał na wprost, nie było najmniejszego poślizgu - tylko lampka ESP się na chwilę włączyła dając znak, że było ostro. Podsumowując, QQ z napędem na 4 koła to zupełnie inny samochód niż z napędem na 2. Zupełnie inaczej się go prowadzi, naprawdę różnica jest ogromna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miras69 Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 potwierdzam kolegi opinię, mam cały czas 4x4 auto w pogotowiu, i zużycie paliwa, również nie jest większe niż 0,5l/100km w stosunku do 2wd, a frajda z jazdy, oraz bezpieczeństwo dużo większe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacobi78 Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 na początku przełączałem między trybem 2WD a 4WD, teraz już tylko opcja AUTO - jak przedmówcy - ruszanie na mokrej nawierzchni bez zarzutu, zachowanie w zakrętach super, szkoda tylko, że nie ma stałego napędu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.