Gość janusz-pawlak Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Tabelka w instrukcji obsługi jest bardzo oszczędna w informacje. Proszę o przemyślenia i doświadczenia z ekspoatacji QQ z napędem 4WD 1. Kiedy włączać AUTO i kiedy wyłączać, czy na prawdę pomaga ? 2. Jak się ma tryb AUTO do systemu ESP, jak współpracują ? 3. Jakie jest rzeczywiste zwiększenie zużycia paliwa w AUTO ? 4. Jazda z włączonym AUTO po suchych i twardych nawierzchniach czymś grozi ? jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrit Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 1. Kiedy włączać AUTO i kiedy wyłączać, czy na prawdę pomaga ? 2. Jak się ma tryb AUTO do systemu ESP, jak współpracują ? 3. Jakie jest rzeczywiste zwiększenie zużycia paliwa w AUTO ? 4. Jazda z włączonym AUTO po suchych i twardych nawierzchniach czymś grozi ? Ad.1. Włączać wtedy gdy: śnieg, lód, błoto, piasek, ruszanie pod górę na piachu lub kamykach (sprawdź). Ad.2. Nie wiem, ale na pewno ESP czuwa w każdym trybie, bo czuwa niezależnie nad każdym kołem. Ad.3. Trochę więcej zużywa, ale jest bezpieczniej. Ad.4. Tryb auto działa na sprzęgle między osiowym, więc można jeździć na każdej nawierzchni. Lock usztywnia sprzegło między osiowe i używaj tylko na śniegu, lodzie, błoto, piasek itp. Nie na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 dzięki za informacje. Chodziło mi jednak o refleksje eksploatacyjne od użytkowników którzy tryb ten często stosują w QQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Co to dużo mówić 4WD w QQ to jest rewelacja. Ruszanie z pod świateł na pełnym gazie - zero piszczenia - działa jak ASR. W ostrych zakrętach bez problemu można wchodzić z dużą prędkością - auto trzyma się jak przyklejone, do tego stopnia, że często czuć jak się narządy wewnętrze przesuwają (tutaj nie przesadzam). Na śniegu, piachu i innych nierównościach ruszanie jest bezproblemowe. A z zapiętym Lockiem 4WD to już nawet na duże wzniesienie podjedziemy. Fajnie przy tym pomaga krótki ale silny pierwszy bieg w 2.0l dci. Z tego co widzę to u mnie między 2WD, a 4WD samochód pali więcej do max 0,5l (jak są ciężkie warunki). Co do ESP to w trybie 2WD działa tylko na koła przednie, natomiast w 4WD każde koło z 4 z osobna jest sterowane przez ESP. U siebie sprawdzałem wejście w bardzo ostry zakręt z dużą prędkością na trybie 2WD i było kiepskogdyż w pewnym momencie tylne koła dostały uślizgu i tył lekko poleciał w stronę pobocza, chciaż ESP się włączył i skorygował drogę. Natomiast w trybie 4WD poszło jak po maśle, jakbym jechał na wprost, nie było najmniejszego poślizgu - tylko lampka ESP się na chwilę włączyła dając znak, że było ostro. Podsumowując, QQ z napędem na 4 koła to zupełnie inny samochód niż z napędem na 2. Zupełnie inaczej się go prowadzi, naprawdę różnica jest ogromna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miras69 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 potwierdzam kolegi opinię, mam cały czas 4x4 auto w pogotowiu, i zużycie paliwa, również nie jest większe niż 0,5l/100km w stosunku do 2wd, a frajda z jazdy, oraz bezpieczeństwo dużo większe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacobi78 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 na początku przełączałem między trybem 2WD a 4WD, teraz już tylko opcja AUTO - jak przedmówcy - ruszanie na mokrej nawierzchni bez zarzutu, zachowanie w zakrętach super, szkoda tylko, że nie ma stałego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.