Gość ZAHYR Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Z tego co zauważyłem mam uszkodzoną sondę lambda - przy autodiagnozie mam 14 błysków w ciągu 10s przy 3000rpm. Stoje teraz przed decyzją zakupu sondy. Zastanawiam sie czy kupic nowa 3-przewodowa uniwersalna za okolo 120zł czy uzywke oryginal za okolo 70-80zł? Z tym ze uzywka niewiadomo ile jeszcze pochodzi a z uniwersalna - pytanie co do jakosci i poprawnosci pracy. Czy uszkodzenie sondy lambda wiaze sie ze zwiekszonym spalaniem - okolo 20% i obnizeniem osiagow silnika - glownie spadek momentu obrotowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 a jakie miałeś napięcia na sondzie tzn. w jakim zakresie ons pracowała i jakie są prawidłowe napiecia na sondzie czyli zakres jej pracy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Nikt niema zdania na ten temat? Nikt nie wymienial sondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 napisz jaką masz sonde tytanowa czy cyrkonie.. jeśli cyrkonie to nie sa drogie. i nie oszczędzaj tylko pakuj nową .. tytanowa kosztuje troche wiecej ale tak szybko nie pada.. wiesz jak jest z uzywką.. nie wiem czy są w ogóle uniwersalne tytanowe..jaką masz napisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppoolloo Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Czy uszkodzenie sondy lambda wiaze sie ze zwiekszonym spalaniem - okolo 20% i obnizeniem osiagow silnika - glownie spadek momentu obrotowego? Jak sonda się psuje to pali jak smok i nie chce jechać .A co do zakupu uniwersalnej sondy to słyszałem żeby nie kombinować i lepiej kupić używkę .lub nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodzu10 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Ja kupiłem nową uniwersalną, a ta co mi nawaliła to oryginalna była, nie wymieniana nigdy... Nowa działa, spisuje się dobrze, nie narzekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 W hurtowniach jak nawet z katalogu wybierzesz do Nissana to i tak dostaniesz uniwersalną. Uniwersalna od oryginalnej różni się tylko tym że ma na kablach kostkę łączącą. Jeśli kupisz sondę Boscha to będzie identyczna. Jeśli NGK to ich konstrukcja jest troche inna. Polecam sondy NGK dużo lepiej sie sprawują w autach zasilanych lpg, ale to juz kwestia wyboru. Łącząc przewody do uniwersalnej w zestawie będziesz mieć szybkozłączki, przewodów sie nie lutuje. Sam jeżdzę na uniwersalnej NGK i autko jeździ bardzo dobrze, nie mam żadnych zastrzeżeń do jej pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Z tego co zauważyłem mam uszkodzoną sondę lambda - przy autodiagnozie mam 14 błysków w ciągu 10s przy 3000rpm. Stoje teraz przed decyzją zakupu sondy. Zastanawiam sie czy kupic nowa 3-przewodowa uniwersalna za okolo 120zł czy uzywke oryginal za okolo 70-80zł? Z tym ze uzywka niewiadomo ile jeszcze pochodzi a z uniwersalna - pytanie co do jakosci i poprawnosci pracy. Czy uszkodzenie sondy lambda wiaze sie ze zwiekszonym spalaniem - okolo 20% i obnizeniem osiagow silnika - glownie spadek momentu obrotowego? Na swoim przykladzie polecam uniwersalna Bosch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.