Guest scribler Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 (edited) Witam. Mam czas więc postanowiłem opisać swoją Almerke, rocznik 1997. Co było robione w samochodzie to jak wiadomo zwiększenie mocy z 90 km jak narazie jest ok 118 km, z tego co mi Coobcio powiedział to pompa za mało paliwa prawdopodobnie dostaje i trzeba zrobić regulator ciśnienia paliwa więc to jest w pierwszej kolejności plan Poprzedni właściciel zrobił : kolektor wydechowy, były wymienione wałki u Coobcia jakieś 2 lata temu, filtr stożkowy, kolektor dolotowy 73C również od Coobcia, amortyzatory wymienione na Bilstein i Kayaby obniżony oraz utwardzone sprężyny, maska Carbon, trzeba było się przyzwyczaić do takiego twardego zawieszenia aha i jeszcze z przodu hamulce od Almery GTI firmy EBC. Cóż więcej mogę powiedzieć narazie się jeździ problemów nie ma, załączam kilka fotek jak auto obecnie wygląda troszkę brudne ale wiadomo się jeździ zrobi się fotki jak będzie też czysty i wykres z hamowni który dostałem od poprzedniego właściciela, zrobi się regulator i wtedy ponownie na hamke sie skoczy. Dalsze mody będą opisywane na bieżąco, narazie muszę wymienić klocki z przodu zastanawiam się nad jakimi Pozdrawiam Edited March 3, 2010 by scribler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Coś strasznie mało Nm ale nie przejmuj się jak dolejemy wachy będzie więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scribler Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 No mam nadzeje że będzie więcej, regulator już zamówiłem więc jak przyjdzie to się do Ciebie odzywam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomiw Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 (edited) Ale masz upie***lony stożek! Poza tym to ładne autko i fajnie że coś dalej dłubiesz Edited November 18, 2009 by tomiw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scribler Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 (edited) Ale masz upie***lony stożek! Poza tym to ładne autko i fajnie że coś dalej dłubiesz stożek się wymieni w następnym tygodniu, a dłubać trzeba aż się osiągnie jak najwięcej No i dobra regulator ciśnienia paliwa jest więc trzeba będzie go zamontować i na hamke skoczyć Edited November 20, 2009 by scribler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 stożek się wymieni w następnym tygodniu, a dłubać trzeba aż się osiągnie jak najwięcej No i dobra regulator ciśnienia paliwa jest więc trzeba będzie go zamontować i na hamke skoczyć I ja jako poprzedni właściciel ciekawy jestem co po regulatorze będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scribler Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 (edited) I ja jako poprzedni właściciel ciekawy jestem co po regulatorze będzie Napewno będzie lepiej, narazie zapierdziela. Niestety miałem problem z założeniem zimówek gdyż 14 nie pasowały felga tak mi zacisk trzymała że nie mogłem wyjechać od wulkanizatora i jestem zmuszony zakupić i założyć 15 a na dzień dzisiejszy samochód wygląda o tak: Pozdrawiam Edited November 29, 2009 by scribler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limon Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Ładna sztuka Jak czysta odrazu inny samochod Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Napewno będzie lepiej, narazie zapierdziela. Niestety miałem problem z założeniem zimówek gdyż 14 nie pasowały felga tak mi zacisk trzymała że nie mogłem wyjechać od wulkanizatora i jestem zmuszony zakupić i założyć 15 a na dzień dzisiejszy samochód wygląda o tak: Pozdrawiam Kurde zapomniałem o tych felgach.....Zeszłej zimy nie miałem jeszcze zacisków od Gti.....Z rugiej strony 14" nie wchodza do N15 Gti???hmmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 To zalerzy od felgi... Alu z Sunnego GTi podchądza idealnie ps. co do stali to jakieś mam z zapasów KJSowych co podpasują - mają małe ET... Jak coś to wpadaj i zabieraj Ew. możesz dystanse zastosować 20mm i wtedy każda felga minimum 14" ci podejdzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scribler Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 No to jak coś to wpadne do Ciebie i zobacze narazie znalazłem jakieś 15" więc jak będą dobre to założe je Samochód dostał trochę dobrych rzeczy które postanowiłem wymienić sobie przed zimą np. olej w silniku Mobil S 10W40, olej w skrzyni biegów, płyn hamulcowy jakiś dobry ale nie pamiętam nazwy , filtr paliwa, klocki hamulcowe z przodu wymienione na TRW (hamować hamuje bo się zatrzymuje ), płyn w chłodnicy rozcieńczony pół koncentratu i płynu do chłodnic, jest dobrze grzać w środku grzeje teraz czekam tylko na opony zimowe mam juz zamówione i dalej to trzeba mocy mu dodać zamówione mam też nowe sprzęgło bo te juz troche nie za bardzo podaje Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawq96 Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 (edited) Calkiem spory przyrost mocy ... a jak z zuzyciem paliwa? jakie odzwierciedlenie ma to ma l/100km? A wydech zmieniony? czy tylko kolektor? Edited December 28, 2009 by slawq96 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Calkiem spory przyrost mocy ... a jak z zuzyciem paliwa? jakie odzwierciedlenie ma to ma l/100km? A wydech zmieniony? czy tylko kolektor? haha-mój dolot z sunnego u ciebie w aucie siedzi-poznałem po znaczku ferrari/ale jakbyś chciał dalej cosik poprawiać to odezwij się do mnie na pw-mam coś do tego silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawq96 Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 haha-mój dolot z sunnego u ciebie w aucie siedzi-poznałem po znaczku ferrari/ kolego moj dolot przyjechal z moim autem z holand a ferafi jak cholera czerwowone mam chetnie bym cos grzebnal pod maska bym cos zmienic... myslalem o walkach senrty albo ds`a i 4-2-1 na poczatek.... a moze nawet caly wydech.. z kwasa.. sprezynki H&R -30 trzeba w koncu wykorzystac... pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scribler Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Calkiem spory przyrost mocy ... a jak z zuzyciem paliwa? jakie odzwierciedlenie ma to ma l/100km? A wydech zmieniony? czy tylko kolektor? No moc jak narazie jest wystarczającja ale przydałoby się wiecej i napewno bedzie po nowym roku. Czekam aż bedzie troche cieplej i bedziemy działać u Coobcia Wydech został zmieniony, a spalanie to różnie zalezy jak sie jezdzi narazie jest zima i tak mniej wiecej to 8 czasem ponad 8, w ciepleszje dni to napewno ponizej 8 przy spokojnej jezdzie do 7 zejdzie, jak narazie nie mialem okazji zeby jezdzic w cieple dni. Ale prowadzi sie dobrze bez zarzutow tylko sprezyny mnie juz mecza powoli za twardo troche jak dla mnie a to dlatego ze duzo jezdze po dziruawych ulicach hehe Narazie auto stało przez całe święta ale po 6 dniach odpalil bez zarzutu wiec jest dobrze, jedynie tylko tarcze troszke sie zastaly z tylu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ksyshio Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Piękna n15.. moja jest troche przyszczurzała ... ale lata Szukam dolotu do n15 SR do stożka... Mam instalacje sekwecyjna LPG i nie wiem czy tam jakiejs regulacji gazu nie trzeba zrobić. Jakby ktoś miał używke lub jakiegoś dobrego taniego sprzedawce z dolotami i ze stożkami to prosze pisać na PW. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 (edited) Się z kolegą zamieniliśmy na Almery, chłopak lata czerwoną a ja Czarną. Na dzień dobry brudny filtr poweitrza Jacky zastąpiłem K&N, wzrost mocy odczówalny pewno dla tego że ten drugi czyściutki... po tym zabeigu odrazu sprzęgło dostało zadyszki tak więc wleciało nowe NKK no i nieco zapłonu do przodu dałem, auto zaczęło mniej palić a na trasie jest dużo elastyczniejsze - Hamownia nie bawem bo powinno być nieco więcej jak te 118KM i 145Nm Zwłaszcza że jeszcze moda rozrządu mam w zanadrzu oraz wystroić to porzadnie wraz z opcją podnoszenia ciśnienia paliwa Edited January 31, 2010 by Coobcio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ingwaz Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Alma lata co tu dużo mówić Początkowe wrażenie lepsze niż w GTI... Coobcio dawaj moda i lecimy na hamke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NadiR Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 kolektor wydechowy, były wymienione wałki u Coobcia jakieś 2 lata temu, filtr stożkowy, kolektor dolotowy 73C również od Coobcia Te mody dały aż 28 rumaków? Wałki od DS? po tym zabeigu odrazu sprzęgło dostało zadyszki tak więc wleciało nowe NKK Chyba każdy żałował montażu tego szituu...ja też.... 20-30k daje na to sprzęgło to absolutny max. no i nieco zapłonu do przodu dałem, auto zaczęło mniej palić a na trasie jest dużo elastyczniejsze - Hamownia nie bawem bo powinno być nieco więcej jak te 118KM i 145Nm Zwłaszcza że jeszcze moda rozrządu mam w zanadrzu oraz wystroić to porzadnie wraz z opcją podnoszenia ciśnienia paliwa Czyli powiedzmy powyżej granicy 115kmw GA16DE trzeba już wydajniejszą pompę paliwa + regulator czy ...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 (edited) Wczoraj wsadziłem regulator ciśnienia paliwa i wszystko wystroiłem... Z pompą wallbro na seryjnym ciśnieniu przy gazie w podłodze brakowało trochę paliwa do ok 5200-5300obr.min a powyżej było ubogo jak cholera stąd taki gwałtowny spadek momentu następował... Na chwilę obecną ciśnienie podniosłem o 1,2 bara i wystroiłem ECU Mastera, auto nie do poznania, ciągnie równo do 7000, do tej pory mam uśmiech na twarzy Ze swoją dawną 165Konną Almerką dzisiaj o 14:00 się ustawiam na sparing, coś czuję że do ok 80km/h nie będzie różnicy Moja dupo hamownia czuje jakieś 125KM i coś koło 155-160Nm, naprawadę ten 1,6 silniczek może cieszyć W zanadrzu mam jeszcze agresywniejszy wałek ssący z Sentry, jak sprawdzę auto na obecnej konfiguracji to może pokuszę się o zmianę wałka Tak Coś mi się wydaje że bez ruszania głowicy w tym silniku idzie dobić do ok 130KM i to przy ładnym przebiegu momentu obrotowego a nie tylko jazda górą... Edited February 4, 2010 by Coobcio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scribler Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 No to ładnie widze ze cos dało i to nawet duzo zobaczymy o 14 przyjade az zobaczyc ta "Czarną" przejazdzka musi byc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andy_czarny Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 (edited) Kuba kolejny raz zaskakuje wydus z tego ga16de ile wlezie a potem ustawka z jakas Dseries.. hehe Na koniec go zaturb i bedzie kozak do mlucenia edit na YT sa filmiki amerykanskich 200sxow z silnikami ga16det o jakies dziwne oznaczenie, ich wydumki czy takie cos istnialo bo w.g mnie to wydumki i jestem ciekaw ile znosza seryjne graty ?? edit2 kuba kiedys pisales o tym zeby rozwiercic ga16de i wsadzic tłoki z qg18 wiesz cos wiecej w temacie jakie wyniki itd?? Edited February 4, 2010 by andy_czarny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Goago jaki pierwszy przerobił GA16DE na GA18DE, na zasadzie szlifu i wymiany tłoków na te z 1,8 niestety ekspreyment nie wypalił uszkodzone zostały seryjne tuleje ktore były już za cienkie, tak więc bez tulejowania bloku nie ma co podchodzić do tego tematu. No to wynik przerósł moje oczekiwania Hamownia dzisiaj wypluła 128KM i 160Nm :) Z czego 95% maks momentu obrotowego dostępne jest w przedziale od 2000 do 5000obr.min, moment płaski jak stół hehe, na chwilę obecną stworzyłem 80KM z litra pojemności i 100Nm, myślę że sporo więcej jeszcze do ugrania ale tu już trzeba porządnie wejść w głowicę A no i Hondę 1,6 V-tec mierzyliśmy dziś, po nałożeniu wykresów na siebie to almera od zera do 5000obr.min ma miejscami 20 a nawet 30Nm więcej... V-tec w wypluł 160KM i 152Nm Ps. zaraz wykresy będą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limon Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 (edited) No i 2 wykresiki po dzisiejszym hamowaniu Coobcio GA16DE Honda V-tec B16A2 z kolektorem DC sport i na krotkim dolocie Edited February 5, 2010 by Limon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ingwaz Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 No jest męsko jak na zwykłe 1.6 A jeszcze czeka ten wałeczek od Sentry hmmm chyba będzie szybciej włożony niż myślałem P.S. Coobcio proponuję otworzyć własną dupohamownię Masz to wyczucie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.