Gość wyspa911 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam, mam pytanie: z jaką maksymalną prędkością można jeździć Navarką D22 w pozycji 4H, a z jaką w pozycji 4L? zawsze mi się wydawało, że można jechać ile tylko nam na to silnik pozwoli ;p ale ostatnio znajomy który kupił L200 kłócił się zemną, że Navarą i D22 i D40 można z zapiętymi napędami jechać max 60 ;| (co mnie trochę zdziwiło) a jego L200 można jechać bardzo szybko z zapiętymi napędami i nic się nie dzieje... Możecie mi wytłumaczyć o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Myślę, że kolega pomylił pojęcia. Z napędem zapiętym na 4 koła navara można jeździć ile silnik pozwoli. Różnica polega na tym, że L200 ma między osiowy mechanizm różnicowy co pozwala mu jeździć z napędem 4x4 po każdej nawierzchni. Navara natomiast może jeździć tylko po sypkim lub śliskim podłożu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wyspa911 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 tzn niemożna jeździć 4x4 po asfalcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Niestety nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wyspa911 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 a czym to grozi? jest to mocno niebezpieczne czy tylko nadmiernie zdziera opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Ogólnie bardzo obciąża układ jezdny, nie tylko opony. Spróbuj na suchym włączyć napęd 4x4 i spróbować skręcić zrozumiesz w czym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 a czym to grozi? jest to mocno niebezpieczne czy tylko nadmiernie zdziera opony? w skrajnym przypadku rozerwie ci reduktor pourywa półosie itp.itd. D40 załączenie 4H prędkość do 100km/h jazda bez ograniczeń 4L załączenie na postoju neutral prędkość maks 60km/g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) "Zdziera" też mocno parę innych rzeczy np. w układzie przeniesienia napędu. W pewnych sytuacjach może też być niebezpieczne. Spróbuj pokręcić ciasne kółka na asfalcie, albo innej przyczpnej nawierzchni z włączonym 4x4 i zobacz co się dzieje, a zrozumiesz o co chodzi. A kolega może jeździć L200 po asfalcie, bo ma widocznie wersję z super selectem (czy jak tam to się nazywa). Jak ma podstawowy easy-select to ma tę samą sytuację co w nissanach. widzę, że się trochę spóźniłem Edytowane 19 Listopada 2009 przez Gibson74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Ale to nie znaczy że sobie nie możesz pomóc włączając 4H np. przy ruszaniu ze skrzyżowania po deszczu, kiedy zależy ci na utrzymaniu pole position Edytowane 19 Listopada 2009 przez domadm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wyspa911 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Dzięki Panowie za odp. ja i tak staram się jeździć z samym tylnym napędem ze względu chociażby na spalanie, ale często jeżdżę po budowach i czasem zapominam wyjeżdżając z nich o wyłączeniu napędów, czułem przy skrętach ten opór, ale nie wiedziałem skąd się bierze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Franz W Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam. Mam D22 z 2002 r. Z tego co przeczytałem nie wolno mi jeździć z włączonym napędem po suchym asfalcie. teraz jest zima na ulicy zalega więcej lub mniej śniegu czy w takich warunkach mogę używać tego napędu bez problemów? Co zrobić na parkingach? wyłączać go? Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jeśli ocenisz, lub wyczujesz (np. na kierownicy),że uzyskanie uslizgu kół na nawierzchni jest "łatwe", to możesz oczywiście włączyć 4x4. Ja jak jest ślisko nie włączam 4x4, bo daje złudne poczucie przyczepności, która potem nie potwierdza się podczas hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Franz W Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Tak ale na napędzanym tylko tyle raczej daleko nie ujadę. Strasznie zarzuca mi "d*pę". Podobno daje coś obciążenie tyłu. Jak jeżdżę "na cztery" to praktycznie nie możliwości poślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibson74 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Jak juz naprawdę jest tak ślisko, że zarzuca d*pę, to jak chcesz -możesz spokojnie zapiąć na4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość unknown? Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 A ja ostatnio wracając z Berlina do Szczecina zapomniałem przelaczyc napędu z 4H na 2WD i mknąłem po autostradzie 160km/h z napędem na 4kola. Myślicie ze coś się może stać? I jeszcze jedno: przy zalaczonym napedzie w pozycji 4H jezdzac po mieście jak staje na światłach i ruszam, to nieraz ( nie zawsze) mam problem z ruszaniem tzn. ja gazuje a te tylne koła są jakby zablokowane. Czy wy tez tak macie czy może to być jakaś awaria? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 na skręconych kołach to normalne, gdyby tak nie było to by była awaria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.