Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

d22 nie ciągnie na trzecim biegu- prośba o pomoc


Gość tomekjamrozy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekjamrozy

Witam, mam pytanie do wszystkich czy zetkneliscie sie moze z takim przypadkiem jak jest napisany w tytule. zaczne moze od tego ze pierwsze objawy byly takie ze na 3 biegu przy wciskaniu mocno gazu mial takie momenty ktore nawet nie mozna nazwac szarpaniem ale takie wrazenie jakby do kitu paliwo tak go przytkalo. z biegiem czasu to postepowalo i teraz na 3 biegu samochod zachowuje sie jakby stracil polowe mocy. czytalem wczesniejsze posty na temat wadliwosci tych silnikow jednak mysle ze u mnie wystepuje cos innego, bo silnik pracuje rowno cicho bez zgrzytow i trzaskow wiec usterke ukladu tlokowo - korbowego wykluczam. aha dodam tylko ze na innych biegach auto jedzie normalnie. czy ktos spotkal sie z taka sytuacja albo moglby cos podpowiedziec. za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do wszystkich czy zetkneliscie sie moze z takim przypadkiem jak jest napisany w tytule. zaczne moze od tego ze pierwsze objawy byly takie ze na 3 biegu przy wciskaniu mocno gazu mial takie momenty ktore nawet nie mozna nazwac szarpaniem ale takie wrazenie jakby do kitu paliwo tak go przytkalo. z biegiem czasu to postepowalo i teraz na 3 biegu samochod zachowuje sie jakby stracil polowe mocy. czytalem wczesniejsze posty na temat wadliwosci tych silnikow jednak mysle ze u mnie wystepuje cos innego, bo silnik pracuje rowno cicho bez zgrzytow i trzaskow wiec usterke ukladu tlokowo - korbowego wykluczam. aha dodam tylko ze na innych biegach auto jedzie normalnie. czy ktos spotkal sie z taka sytuacja albo moglby cos podpowiedziec. za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny....

Rzeczywiście ciekawa sprawa,

ja bym wymienił filtr paliwa na początek, albo podjechał do jakiegoś ASO -może oni by coś wymyślili, sprawdź może przepływomierz (choć to mało prawdopodobne skoro normalnie jedzie na innych biegach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekjamrozy

zapomnialem dodac ze auto jest 500km po wymianie wszystkich filtrow i oleju takze to nie w tym rzecz. wlalem tez taki preparat do czyszczenia wtryskow i lalem kilka razy shell v power i nic. dzis samochod odstawiam do mechanika i wieczorem bede wiedzial wstepnie w czym moze byc rzecz to dam znac. z ich przypuszczen moze to byc zawor agr od cyrkulacji spalin albo slabe cisnienie na pompie paliwa. ale z tym cisnieniem to dziwnie mi sie wydaje bo przeciez jak ciagnie na innych biegach to powinno byc wszystko okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więć tak nie agr tylko egr a pozatym paliwo niema nic wspólnego z tym że samochód niechce jeździć na jednym biegu (na 3 ). Jak nic nie wymyślą to niech nic nie rozbierają tylko zrobia taki test niech jadą na 3 jak zacznie przerywać to nich drążek zmiany biegów docisną ręką w strone deski rozdzielczej i niech przytrzymają powinno przestać szarpać, jak przestanie to czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekjamrozy

A więć tak nie agr tylko egr a pozatym paliwo niema nic wspólnego z tym że samochód niechce jeździć na jednym biegu (na 3 ). Jak nic nie wymyślą to niech nic nie rozbierają tylko zrobia taki test niech jadą na 3 jak zacznie przerywać to nich drążek zmiany biegów docisną ręką w strone deski rozdzielczej i niech przytrzymają powinno przestać szarpać, jak przestanie to czujnik do wymiany.

 

 

tzn to wyglada tak ze jak silnik jest zimny to ma takie momenty szarpania ze tak jakby chcial pociagnac ale wlasnie jak sie nagrzeje to nie szarpie juz i przyspiesza jakby chcial a nie mogl? kolego a wg ciebie jesli to co napisales pomoze to jaki czujnik jest do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chodzi o czujnik park/neutral swith position (niewiem czy to się tak pisze), a po polskiemu to jest czujnik położenia neutralnego

Witam jestem tu nowy na forum tak że będe się streszczać w opisie mojego problemu. Nissan Navara Pickup D22 2.5Di 2005r. Ogólnie samochód ma identyczny problem jak kolega napisał od góry. Piszę bo nie jestem pewien jaka przyczyna jest w moim przypadku. Na 3 biegu przy obrotach 2000 - 3000 obr/min szarpie jakby nie dostawał paliwa. Turbo po regeneracji, wszystkie nowe filtry, zaślepiony EGR, pospawany intercooler bo był dziurawy. Jak odepnę czujnik MAP (zamocowany przy intercoolerze) to szarpanie jest znacznie mniejszcze i występuje w okolicach 3000 - 3500 obr/min. Brak błędów na ECU. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik skrzyni biegów :) przechodziłem ten temat. Sprawdzaliśmy na różnych komputerach i dopiero na 3 pokazał się bład. Z tego co napisałeś to bedzie to, u mnie w kolei zaczeło się od biegu 4, potem 3 i 5 bieg. Komputer wydział ze auto chodzi na biegu neutralnym i nie podawał wystarczającej ilości paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniono na nowy oryginalny i szarpie na 4 biegu... pytanie czy wymieniłem prawidłowy czujnik ?? Bo tam są dwa bardzo podobne jeden wyżej a drugi niżej i idzie na tył skrzyni biegów. Ja zmieniłem ten wyżej.

 

Panowie dzisiaj przyjechał do mnie z serwisu oryginalny czujnik park/neutral sensor. Demontując stary obciąłem przewody od niego i w momencie wciśnięcia jego rezystancja nie spada do zera tak jak na nowym w związku z tym stary był uszkodzony. Nowy po wciśnięciu i zmierzeniu miernikiem ma rezysnatncje ok 1ohm. Wkręcając nowy odrazu się wciska, zapiera się o kulki w skrzyni biegów i do momentu jak się nie przeciągnie gałką na N to cały czas jest na zwarciu. Po wymianie za 1 razem szarpał na 4 biegu ale potem jak psiknąłem na wtyczki już nie szarpie ale jest nieco słabszy na 3 biegu niż na pozostałych innych. Może mi ktoś powiedzieć co jest grane ?

 

Dzisiaj poprawiłem i przeczyściłem wszystkie masy(na kolektorze dolotowym) i przez 10 min było ok, a potem jak już kończyłem trase to znowu szarpanie i teraz znowu cały czas. Czy ktoś ma schemat jak idą kable od tego czujnika (park/neutral/sensor) do sterownika ?? Czy jeden z tych kabelków od czujnika idzie do masy a drugi do sterownika ?? Jakaś kabelologia ?? Bo ręce mi opadają na tą przypadłość.

 

Dzisiaj podłączyłem nissana carmanscanem i wogóle nie połączył się ze skrzynią biegów. Czy tam jest wogóle sterownik od skrzyni ?? auto nie ma abs....

 

Czy czujnik luzu w skrzni to to samo co czujnik położenia neutralnego ?? Czy dostęp do niego jest z kanału ?? Czy trzeba rozebrać lewarek w kabinie ??

 

Teraz już wiem że czujnik jest przy lewarku ale jest tam 2 takie czujniki tak że który to położenia neutralnego ?? Bliżej lewarka czy bliżej silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam ten czujnik na wysokości lewarka to czujnik biegu neutralnego. Ten bliżej silnika to czujnik biegu wstecznego, przynajmniej w D22 z 2004r.

 

Pomocna może być stronka http://japancars.ru/cat/nissan/ , czasem bardziej pomocna od manuala.

Edytowane przez Datex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając poprzednio D22 to ten czujnik wymieniałem 3 razy.

Objawy tak jak piszesz brak przyśpieszania na 3,4,5 Biegu.

Aby przyśpieszyć, natępnym razem dociskaj bardziej drążek zmiany biegów na danym biegu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...