yarof15 Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 (edytowane) Witam wszystkich! jestem nowy na forum więc jeśli coś sknocę to proszę mnie poprawić od niedawna posiadam Almerke N16 2.2Di i zastanawia mnie co tu można podkręcić oprócz chipu i intercoolera. Znalazłem taki artykuł http://tuning.pl/_tuning_Twin_Turbo_w_Dieslu-gid_45_aid_716_.html i zastanawia mnie jedno - czy jest możliwość zastosowania takiego rozwiązania w Almerce?? i ew. ile By to mogło kosztować? Edytowane 29 Listopada 2009 przez yarof15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 własnie nie mam pojęcia;) myślałem ze taniej to by wyszło;) jestem troche zielony w te sprawy więc pytam na forum. Więc chyba mało trafna inwestycja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limon Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Mysle ze to bez sensu w dieslu Zawsze mozesz wrzucic wieksze turbo zeby wiecej dmuchało, intercooler Fmic, jakis czip 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 dzięki za zainteresowanie tematem;) ten artykuł mnie podkusił do napisania tematu, zresztą zapytać nigdy nie zaszkodzi. Myślałem że to może być coś bardziej sensownego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Elo za ok 1500-1700zł mogę CI załatwić bezlagliwą suszarkę z R34 GTS-T, ma cerwamiczny wirnik wydechowy, bardzo małą turbo dziurę no i wydajność do 300KM, do tego by sięwystrugało kolektor wydechowy, jakieś duże wtryski z 3.0 Di i po cichu liczę na złamanie 400Nm i 180KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) W 2.2di ograniczeniem jest pompa paliwa... Wiec samo dolozenie wiekszej suszarki i wtryskow sprawy nie zalatwi niestety te silniki 2,2Di są z d*py i do nieczego się nie nadające... głośna, dużo palą, nie rozwojowe, totalnie nie elastyczne i mają słabe pompy paliwowe... Bezpieczny maks to Albina Stage okolice 140KM i 360-370Nm... Edytowane 30 Listopada 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Więc d*pa... Narazie trzeba odłożyć na chip i ic;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Więc d*pa... Narazie trzeba odłożyć na chip i ic;) http://www.wrzuta.pl/obraz/yLMazJT4tU/wykres http://www.wrzuta.pl/obraz/j2GqDlF806/bigwtr_batory Recepta: chipowanko, IC, wtryski od Patrola 3.0d Wiecej szczegolow tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/19740-moja-almerka-22di-juz-po-chipie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) osz kur... 140KM?! respect dla chłopaków z Diagtronika. Myślałem ze 130KM to max. Dzieki Onyx za te linki;) https://ssl.allegro.pl/item830628181_nissan_patrol_y61_3_0_di.html coś takiego jeśli chodzi o te wtryski? Czytalem coś o ic od Iveco ze pasuja... czy chodzilo o taki? - http://www.allegro.pl/item809714382_iveco_intercooler_idealny_do_tuningu.html z góry dzieki;) Edytowane 30 Listopada 2009 przez yarof15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) Paliwo paliwiem, czemu nikt nie zaryzykuje z inną turbiną, ta co jest seryjne pakowana do 2,2Di ma wydetek 130KM, wyśrubowanie z niej 140KM to już daleko poza zakresem jej optymalnej pracy... Większa turbina to większe przepływy na stronie gorącej, nie chodzi mi o podnoszenie boostu... Obstawiam na porządnej suszarce, IC, wydechu oraz wtryskach do których dałeś linka że bez trudu się przekroczy 400Nm a co do KM to myślę że coś pod 170-180 z tego wyjdzie. W Diselu lepiej iść w moc jak moment, tam 350Nm całkowicie wystarczy tylko żeby w jak najszerszym zakresie ono występowało... Edytowane 30 Listopada 2009 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Ja jestem zielony więc mało się znam na rzeczy;) a zrobić to wszystko co napisałeś to też pewnie spory wydatek;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Coobcio przeciez Candymera nie pamietam nicku uzytkownika miala zmienione turbo i wtryski i nawet 150KM nie przekroczyla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 a tam nie blokuje tej Almerki jakaś pompa paliwowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 kwestia jakie turbo.. pompa oczywiście też blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 A może nieco inaczej niż w tym Oplu - czysta teoria i dywagacje człowieka który nie ma wielkiego pojęcia o temacie : 2 mniejsze turbinki w pracy quasi-równoległej szybciej się rozkręcają, ale mają mniejszą wydajność pojedyńczo. Quasi-równoległa bo miałyby wspólny dolot i przepływkę, ale zasilałyby tylko 2 cylindry każda i tak samo by były napędzane. Kwestia tego czy jedna pracuje z cylindrami 1 i 4 a druga z 3 i 2 na wlocie i wylocie (nie wiem jaka jest kolejność zapłonu) czy 1: 1 i 3 a 2: 4 i 2 na wlocie i wylocie, albo całkiem przemieszane tak że cylinder który spala i wywala spaliny zasila turbinę która wtłacza powietrze do cylindra na kolejnym zapłonie - czyli jakoś na krzyż/łańcuch... Nie ma zabawy z zaworkami i sterowaniem nimi tylko odpowiednio zrobione kolektory dolotowy i wydechowy. Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 czy bedzie 130 czy 140km to często ma niewielkie znaczenie-fakt jest taki że trzeba umieć napisać naprawde dobry program,żeby auto zbierało się z każdych obrotów,nie dymiło i na dodatek żeby nie wiele spalało-a takie założenie ma silnik diesla moim zdaniem większy ICi dobry program usatysfakcjonuje większośc kierowców ps.poszukaj na tym forum bo było już dużo napisane o chipowaniu silnika 2.2 di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Widzę ze temacik trochę odżył ciekaw jestem co inni na to:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.