Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

almera twin turbo


yarof15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! jestem nowy na forum więc jeśli coś sknocę to proszę mnie poprawić;) od niedawna posiadam Almerke N16 2.2Di i zastanawia mnie co tu można podkręcić oprócz chipu i intercoolera. Znalazłem taki artykuł http://tuning.pl/_tuning_Twin_Turbo_w_Dieslu-gid_45_aid_716_.html i zastanawia mnie jedno - czy jest możliwość zastosowania takiego rozwiązania w Almerce?? i ew. ile By to mogło kosztować?;)

Edytowane przez yarof15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nie mam pojęcia;) myślałem ze taniej to by wyszło;) jestem troche zielony w te sprawy więc pytam na forum. Więc chyba mało trafna inwestycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie tematem;) ten artykuł mnie podkusił do napisania tematu, zresztą zapytać nigdy nie zaszkodzi. Myślałem że to może być coś bardziej sensownego :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo za ok 1500-1700zł mogę CI załatwić bezlagliwą suszarkę z R34 GTS-T, ma cerwamiczny wirnik wydechowy, bardzo małą turbo dziurę no i wydajność do 300KM, do tego by sięwystrugało kolektor wydechowy, jakieś duże wtryski z 3.0 Di i po cichu liczę na złamanie 400Nm i 180KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.2di ograniczeniem jest pompa paliwa... Wiec samo dolozenie wiekszej suszarki i wtryskow sprawy nie zalatwi :(

 

niestety te silniki 2,2Di są z d*py i do nieczego się nie nadające...

głośna, dużo palą, nie rozwojowe, totalnie nie elastyczne i mają słabe pompy paliwowe...

Bezpieczny maks to Albina Stage okolice 140KM i 360-370Nm...

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc d*pa... Narazie trzeba odłożyć na chip i ic;)

http://www.wrzuta.pl/obraz/yLMazJT4tU/wykres

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/j2GqDlF806/bigwtr_batory

 

Recepta: chipowanko, IC, wtryski od Patrola 3.0d

 

Wiecej szczegolow tutaj:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/19740-moja-almerka-22di-juz-po-chipie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osz kur... 140KM?! respect dla chłopaków z Diagtronika. Myślałem ze 130KM to max. Dzieki Onyx za te linki;)

 

https://ssl.allegro.pl/item830628181_nissan_patrol_y61_3_0_di.html coś takiego jeśli chodzi o te wtryski?

 

Czytalem coś o ic od Iveco ze pasuja... czy chodzilo o taki? - http://www.allegro.pl/item809714382_iveco_intercooler_idealny_do_tuningu.html z góry dzieki;)

Edytowane przez yarof15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo paliwiem, czemu nikt nie zaryzykuje z inną turbiną, ta co jest seryjne pakowana do 2,2Di ma wydetek 130KM, wyśrubowanie z niej 140KM to już daleko poza zakresem jej optymalnej pracy...

Większa turbina to większe przepływy na stronie gorącej, nie chodzi mi o podnoszenie boostu...

Obstawiam na porządnej suszarce, IC, wydechu oraz wtryskach do których dałeś linka że bez trudu się przekroczy 400Nm a co do KM to myślę że coś pod 170-180 z tego wyjdzie.

 

W Diselu lepiej iść w moc jak moment, tam 350Nm całkowicie wystarczy tylko żeby w jak najszerszym zakresie ono występowało...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A może nieco inaczej niż w tym Oplu - czysta teoria i dywagacje człowieka który nie ma wielkiego pojęcia o temacie :P:

2 mniejsze turbinki w pracy quasi-równoległej szybciej się rozkręcają, ale mają mniejszą wydajność pojedyńczo. Quasi-równoległa bo miałyby wspólny dolot i przepływkę, ale zasilałyby tylko 2 cylindry każda i tak samo by były napędzane. Kwestia tego czy jedna pracuje z cylindrami 1 i 4 a druga z 3 i 2 na wlocie i wylocie (nie wiem jaka jest kolejność zapłonu) czy 1: 1 i 3 a 2: 4 i 2 na wlocie i wylocie, albo całkiem przemieszane tak że cylinder który spala i wywala spaliny zasila turbinę która wtłacza powietrze do cylindra na kolejnym zapłonie - czyli jakoś na krzyż/łańcuch... Nie ma zabawy z zaworkami i sterowaniem nimi tylko odpowiednio zrobione kolektory dolotowy i wydechowy. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy bedzie 130 czy 140km to często ma niewielkie znaczenie-fakt jest taki że trzeba umieć napisać naprawde dobry program,żeby auto zbierało się z każdych obrotów,nie dymiło i na dodatek żeby nie wiele spalało-a takie założenie ma silnik diesla

 

moim zdaniem większy ICi dobry program usatysfakcjonuje większośc kierowców

ps.poszukaj na tym forum bo było już dużo napisane o chipowaniu silnika 2.2 di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...