Gość tomcio15 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Na naszym forum lekki uwiąd - więc się pochwale super światłami mijania. Przepis jest taki - za pomoca kilku kabelków, 2 przekaźników robimy alternatywne zasilenie żarowek w reflektorach. Na oryginalnej wiązce spadek napięcia od akumulatora do żarówek w mnie był ok. 1,7 volta, a kabelki były tak cienkie że aż wstyd. Dorobiona wiązka z kabelkami (+) i (-) z 2,5 mm2 przenosi napięcie z akumulatora prawie bez spadku napięcia! Do tego dokupiłem żarówki H4 60/55W (Philips Extrem Power Performance +80% i itd itp)i nareszcie w nocy widze wyraźnie asfalt przed samochodem, jest odciecie strefy cienia, widać co sie dzieje na poboczu. Reflektory świecą wyraźnym białym ostrym światłem. Super, super super Dodatkowo zamontowalem na przekaźniku dodatkową lampę roboczą wesem 2x55W jako świało cofania - nareszcie można jechac do tyłu i widze co się tam dzieje. Polecam ten przepis - koszt nieduży, dwa wieczory w garażu a poprawa jakości re-we-la-cyj-na ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Cze. To ciekawe zwlaszcza ze pomykam 80% w mroku. Moglbys objasnic laikowi elektrycznemu nieco jasniej po co "alternatywny obwod". W pierwszej chwili myslalem aby zapiac jednoczesnie swiatla drogowe i mijania. Ale chyba nie? Czy nie wystarcza same zarowki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Zrobiłem dodatkowe zasilenie żarówek prosto od akumulatora(przez dodatkowy bezpiecznik i przekażnik). Kabelki z oryginalnej wiazki służą jako sterowanie przekaźnika. Wszystko jest tak zrobione na kostkach, że wypięcie przeróbki i powrót do oryginału to po 1 min na lampę. Same dobre żarówki i oryginalna wiązka moga nie wystarczyc , ponieważ spadek napięcia jest spory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Zrobiłem dodatkowe zasilenie żarówek prosto od akumulatora(przez dodatkowy bezpiecznik i przekażnik). Kabelki z oryginalnej wiazki służą jako sterowanie przekaźnika. Wszystko jest tak zrobione na kostkach, że wypięcie przeróbki i powrót do oryginału to po 1 min na lampę. Same dobre żarówki i oryginalna wiązka moga nie wystarczyc , ponieważ spadek napięcia jest spory jaki przekaźnik zastosowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Wstawiłem dwa dodatkowe przekaniki - dla bezpieczeństwa po jednym przy każdej lampie, sterowanie z oryginalnej wiązki, zasilenie z accumulatora. Przekaźniki typowe 30A, do kupienia w każdym sklepie moto, NorAuto, allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Jeszcze jedno pytanko: bedac w biltemie na dziale z zarowkami znalazlem gotowe zestawy do bezposredniego podlaczenia reflektorow z akumulatora przeznaczony do samochodow korzystajacych z H4 , a takze zarowki super with 100/90 czy takie zatowki nie podtopia szkiel luc odblaskow ? czy z takiego gotowego zestawu korzystales ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Wszystkie kabelki i elementy są własnej produkcji, żarówki normalnej mocy 55W. mam większe zaufanie do własnej produkcji - koncówki lutowane, słuszne przekroje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebasx Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Wszystkie kabelki i elementy są własnej produkcji, żarówki normalnej mocy 55W. mam większe zaufanie do własnej produkcji - koncówki lutowane, słuszne przekroje. Ten patent dziala w wiekszosci samochodow. Zrobilem cos takiego w swojej primerze (straty ok 1,5V zmienilem na bliskie zeru dzieki 2.5mm2 kabelkom) niestety jednak napiecie w trakcie jazdy jest wyzsze niz zalecane dla zarowek 12v i powoduje szybsze zuzywanie sie bo w koncu jest tego prawie 14v i ten spadek na kabelkach zmnieszal to do ok 12. W chwili obecnej zaprzestalem stosowania owej modyfikacji gdyz auto idzie na sprzedaz nie mniej jednak zastanawailem sie nad wykonaniem czegos w rodzaju dodatkowego obwodu zasilania, odpalanego wylacznikiem aby poza miastem (bardzo zadko) moc sobie ta moc podniesc. Nowe auto ma xenony wiec problemu nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.